Справа № 420/2616/20
УХВАЛА
30 березня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління юстиції в Одеській області про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління юстиції в Одеській області, в якому позивач просить:
- скасувати держану реєстрацію речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна - 105936851212 номер запису про право власності - 16981669, здійснену 05.10.2016 року державним реєстратором Драган Денисом Ігоревичем Миколаївська районна державна адміністрація Одеської області про реєстрацію права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 5.74 га, кадастровий номер 5121281200:01:001:0085, розташовану на території Маринівської сільської ради Березівського району Одеської області;
- зобов`язати Головне територіальне управління юстиції в Одеській області внести зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно: у розділі Актуальна інформація про об`єкт нерухомого майна у графі кадастровий номер : виключити - 5121281200:01:001:0085 та записати - 5121282900:01:002:0085;
- зобов`язати Головне територіальне управління юстиції в Одеській області внести відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності за суб`єктом ОСОБА_1 на земельну ділянку №3 сільськогосподарського призначення пл. 5,97 га, яка розташована на масиві 18 на території Гуляївської сільської ради Березівського району Одеської області кадастровий номер 5121281200:01:001:0085 на підставі Державного акту серії 11-ОД №071076 на право приватної власності на землю, виданого 30.07.2003 року Березівською районною державною адміністрацією.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись із позовною заявою, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам ст.ст.160, 161 КАС України.
Відповідно до положень п.п. 4, 5 ч.5 ст.160 КАС України в позовні заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за результатом розгляду документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор на підставі прийнятого ним рішення про державну реєстрацію прав вносить відомості про речові права, обтяження речових прав до Державного реєстру прав.
Згідно з п. 47 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, для внесення змін до записів Державного реєстру прав, внесення записів про скасування державної реєстрації прав, записів про скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав обов`язково зазначається індексний номер рішення.
Отже, державним реєстратором до записів Державного реєстру прав вносяться відомості про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на підставі прийнятого ним рішення, яке має індексний номер
Однак, позивач просить суд скасувати державну реєстрацію прав на нерухоме майно не зазначаючи індексного номера відповідного рішення державного реєстратора, та без відповідної вимоги про його скасування.
Також позивач просить зобов`язати відповідача внести відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у відповідному розділі не зазначаючи номеру запису в який просить внести зміни, номеру об`єкту стосовно якого просить внести відповідні зміни.
Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
Таким чином, позивачу необхідно привести позовні вимоги у відповідність до вимог КАС України.
Крім того, позивач просить внести зміни в запис до Державного реєстру речових прав та скасувати державну реєстрацію права власності на об`єкт, право власності на який зареєстровано за іншою особою - ОСОБА_2 . При цьому, позивач жодним чином не визначив правового статусу цією особи, зважаючи на те, що судове рішення може вплинути на його права та обов`язки.
Відповідно до ч.2 ст.169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Згідно ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду належним чином оформленого позову із вірним суб`єктним складом, позовними вимогами та інформацією зазначеною у ч.5 ст.160 КАС України.
Керуючись ст.ст. 79, 80, 160, 161, 169 КАС України суддя
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління юстиції в Одеській області про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність у 5-денний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2020 |
Оприлюднено | 31.03.2020 |
Номер документу | 88499171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні