КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 квітня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/640/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Сагуна А.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 23.12.2019 року № 21962-5207-1128, сума податкового зобов`язання - 54 714,12 грн.
Позивач в обґрунтування вимог зазначив, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, оскільки безпідставно збільшено розмір орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у користуванні позивача на 4 194, 84 грн. Так, на думку позивача орендна плата за земельну ділянку на рік повинна складати 50 519,28 грн., однак оскаржуваним рішенням визначена у розмірі 54 714,12 грн. Відповідачем до рішення не надано розрахунок податкового зобов`язання.
Відповідачем отримано ухвалу про відкриття провадження у справі 03.03.2020 (а.с.21), відзиву на позовну заяву не надано.
Ухвалою суду від 28 лютого 2019 року зобов`язано Головне управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області надати до суду:
- детальний розрахунок податкового повідомлення-рішення від 23.12.2019 року № 21962-5207-1128;
- докази на підставі яких прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.12.2019 року № 21962-5207-1128.
На виконання вимог ухвали суду представником відповідача не надані відповідні документи та пояснення.
Суд дослідивши та оцінивши надані докази встановив наступне.
Кіровоградською міською радою згідно договору оренди земельної ділянки від 15.04.2018 року № 24 ОСОБА_1 передано у платне строкове користування земельну ділянку загальною площею 780,00 кв.м, місце розташування якої: АДРЕСА_1 . Кропивницький вул АДРЕСА_2 Героїв АДРЕСА_3 під розміщення торгівельного комплексу (а.а.6-9).
Згідно розділу 4 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки:
до введення об`єкта в експлуатацію - 652 грн. 99 коп. (шістсот п`ятдесят дві грн. 99 коп.);
після введення об`єкта в експлуатацію - 3 264 грн. 89 коп. (три тисячі двісті шістдесят чотири грн. 89 коп.) на місяць згідно розрахунку (а.с.9), що додається до цього договору, починаючи з дня державної реєстрації договору оренди землі. Термін введення об`єкта в експлуатацію складає не більше 2-х років з дня реєстрації цього договору.
Позивачем надано до суду додаткову угоду №117 від 29.11.2019 про внесення змін до Договору оренди землі від 15 квітня 2008 року № 24 (зареєстрований у Кіровоградській регіональній філії Державного підприємства Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України по земельних ресурсах, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 15.04.2008 року № 040838700006) (а.с.10-12).
Згідно зазначеної додаткової угоди до договору внесено зміни, зокрема:
- нормативна грошова оцінка земельної ділянки встановлена у розмірі 1 683 976 грн. 63 коп. (один мільйон шістсот вісімдесят три тисячі дев`ятсот сімдесят шість гривень 63 копійки);
- кадастровий номер земельної ділянки - 3510100000:37:309:0045;
- орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 3 (три) відсотки від її нормативної грошової оцінки: у сумі 4 209 грн., 94 коп. (чотири тисячі двісті дев`ять гривень 94 копійки) на місяць згідно розрахунку, що додається до цього договору.
Також у додатковій угоді зазначено, що обчислення розміру орендної плати за Земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Міською радою міста Кропивницького та внесення змін до цього Договору. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частками за податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок UA798999980000033211815011002, ЄДРПОУ 38037409, банк Казначейство України (ЕАП), отримувач коштів - УК у м. Кроп./ м. Кропивницький/ ККДБ: 18010900. (а.с.10).
Речове право, на підставі договору та додаткової угоди, зареєстровано 03.12.2019 (а.с.13).
Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку землі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 27.02.2019 нормативна грошова оцінка земельної ділянки житлової та громадської забудови кадастровий номер 3510100000:37:309:0045 складає 1 683 976 грн. 63 коп. (а.с.14).
23.12.2019 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 21962-5207-1128, за податковий період 2019 рік, сума податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб визначена у розмірі - 54 714,12 грн. (а.с.16).
Не погоджуясь з визначеним відповідачем розміром податкового зобов`язання позивач звернувся з позовом до суду.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. 14.1.136. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).
Згідно положень ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
не може бути меншою за розмір земельного податку:
- для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;
- для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;
- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки;
- може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах;
Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно положень ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І : 100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Пунктом 9 підрозділу 6 розділу ХХ ПК України установлено, що індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
Тобто, збільшення суми податку (орендної плати) через зростання індексу споживчих цін у 2019 році не відбувається.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи, що відповідачем не надано відзив та докази правомірності оскаржуваного рішення суд розглядає справу за наявними в ній доказами, що надані позивачем.
Суд зазначає, що згідно договору оренди земельної ділянки від 15.04.2018 року № 24, в редакції чинній станом на лютий 2019 року, орендна плата повинна складати - 3 264, 89 коп. (три тисячі двісті шістдесят чотири грн. 89 коп.) на місяць згідно розрахунку (а.с. 6-9) тобто на рік 39 178,68 грн.
Однак, судом встановлено, що станом на 27.02.2019 нормативна грошова оцінка земельної ділянки житлової та громадської забудови кадастровий номер 3510100000:37:309:0045 складає 1 683 976 грн. 63 коп. (а.с.14).
Тобто, сума орендної плати, згідно умов договору оренди земельної ділянки від 15.04.2018 року № 24, 39 178,68 грн. менша розміру земельного податку, визначеного згідно положень п. 288.5.1. ст. 288 ПК України, а саме 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки для земельних ділянок нормативну грошову оцінку яких проведено.
А тому, з у рахування положень ст. ст. 288 ПК України мінімальна річна сума орендної плати, яку повинен сплатити позивач у 2019 році складає 50 519,30 (1 683 976,63 грн. х 3% ) грн.
Відтак, відповідачем протиправно збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати фізичних осіб на 4 194,82 (54 714,12-50 519,30) грн.
Позивачем не надано до суду доказів сплати орендної плати за 2019 рік. А тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме визнанню протиправним та скасуванню рішення в частині нарахування податкового зобов`язання з орендної плати фізичних осіб на суму 4 194,82?грн.
При зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивачем сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн. (а.с. 5).
Відповідно до ст. 139 КАС України стягнути на користь позивача судові витрати, з урахуванням частини задоволених позовних вимог, у розмірі 773,50 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Судових витрат, які підлягають стягненню на користь відповідача судом не встановлено. ?????????????????????????????????????????????
Детальний розрахунок судових витрат: позивачем при зверненні до суду було сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн., при цьому заявлено позовні вимоги на загальну суму 54 714,12 грн. Позивачу задоволено позовні вимоги на загальну суму 4 194,82? грн., тобто - 8 % від заявленої суми позовних вимог. ????????
Отже сума судових витрат, яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача становить? 773,50 ( 840, 80 - 67,30) грн. ?
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , ОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 43190686) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення № 21962-5207-1128 від 23.12.2019, яким визначено ОСОБА_1 суму податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб у розмірі 54 714,12 грн., в частинні нарахування податкового зобов`язання за платежем орендна плата з фізичних осіб у розмірі ?4 194,82? грн.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати (судовий збір) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області у розмірі 773,50 грн. (сімсот сімдесят три грн. 50 коп.).?????????????????????????????????????????
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88525140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні