Ухвала
від 01.04.2020 по справі 540/2756/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

про зупинення провадження у справі

01 квітня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/2756/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Войтовича І.І., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Фінансового відділу Каланчацької РДА Херсонської області про внесення записів до трудової книжки та стягнення середнього заробітку при звільненні,

встановив:

Позивачка звернулася до суду з вказаним позовом, у якому просить: зобов`язати Фінансовий відділ Каланчацької РДА Херсонської області внести записи в трудову книжку ОСОБА_1 про реорганізацію фінансового управління Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області в фінансовий відділ Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області з 01.09.2019 та з записом дати звільнення позивача з займаної посади по закінченню листка непрацездатності серії АДЛ №809964 з 14 вересня по 23 вересня 2019 року; стягнути з Фінансового відділу Каланчацької РДА Херсонської області на користь ОСОБА_1 , код НОМЕР_1 , у зв`язку із затримкою видачі трудової книжки належний позивачці середній заробіток при звільненні станом по день видачі трудової книжки, заподіяну моральну шкоду в сумі 5000,00 грн. та понесені витрати на правову допомогу.

Ухвалою суду від 20.12.2019 адміністративний позов було залишено без руху та встановлено строк позивачу для усунення його недоліків. Зокрема, позивачу необхідно було подати, у тому числі, заяву про поновлення строку звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою від 13.01.2020 у справі відкрито спрощене позовне провадження. Судове засідання призначено на 30.01.2020 о 09:30 год.

30.01.2020 у судовому засіданні оголошено перерву до 14.02.2020 о 10:30 год., у зв`язку із необхідністю витребування додаткових доказів.

14.02.2020 у судовому засіданні оголошено перерву до 13.03.2020 о 10:45 год., у зв`язку із необхідністю витребування додаткових доказів.

13.03.2020, ухвално подальший розгляд справи №540/2756/19 здійснювати за правилами загального позовного провадження. Продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів та призначено підготовче засідання на 01 квітня 2020 року 10:30 год.

Розглянувши матеріали даної справи, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. постановою КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши: відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

Постановою КМУ від 25 березня 2020 року. № 239 внесені зміни до вищевказаної постанови КМУ, а саме подовжено строк усіх заборонених заходів до 24.04.2020.

Відповідно до протоколу позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Херсонської міської ради №10 від 16.03.2020 року "Про посилення обмежувальних заходів на території міста Херсона з метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19)" 17 березня 2020 року з 00 год. 00 хв. тимчасово зупинити роботу (до окремого рішення та скасування обмежувальних заходів) таких об`єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування, розташованих у місті Херсоні: кінотеатрів, театрів, музеїв, галерей, бібліотек та інших культурних і розважальних закладів; дитячих розважальних центрів та клубів, майданчиків, у тому числі спортивних; фітнес-клубів, тренажерних залів, басейнів, спортивних майданчиків та стадіонів; усіх магазинів, крім продуктових та аптек; торговельно-розважальних центрів; будівельних ринків та інших (крім продуктових); ресторанів, закладів громадського харчування, серед іншого у готелях, барів, клубів, кафе, дискотек, пабів; інших закладів та установ (під особисту відповідальність керівника).

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, ? до одужання.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.

Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.

При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.

Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та, зокрема, Херсонської області, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, зупинити провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Враховуючи викладене суд вважає за необхідне зупинити провадження у даній справі.

Керуючись ст. 236, 243, 248 КАС України,

ухвалив :

Зупинити провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Фінансового відділу Каланчацької РДА Херсонської області про внесення записів до трудової книжки та стягнення середнього заробітку при звільненні до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення.

У разі постановлення ухвали в порядку письмового провадження ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя І.І. Войтович

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88525729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2756/19

Рішення від 20.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 16.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні