Постанова
від 31.03.2020 по справі 809/3758/15
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2020 рокуЛьвівСправа № 809/3758/15 пров. № А/857/2484/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Святецького В.В.,

суддів Гудима Л.Я., Довгополова О.М.,

з участю секретаря судового засідання Гнідець Р.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року у справі № 809/3758/15 (головуючий суддя Микитюк Р.В., час ухвалення 11:50 год., м. Івано-Франківськ, повний текст рішення складений 31 грудня 2019 року) за адміністративним позовом приватного підприємства ,,Індент" до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування рішення та розпорядження,-

В С Т А Н О В И В :

31 серпня 2015 року приватне підприємство (ПП) ,,Індент" звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило скасувати рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області за №000047 без дати та розпорядження за № 72-р від 27.08.2015 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015 зупинено провадження в даній адміністративній справі, до набрання законної сили судовим рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області у справі 344/9599/15-а, провадження №2-а/344/424/15 та судовим рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області у справі №2-а/344/8296/15-а, провадження №2-а/344/366/15.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.12.2019 провадження у даній справі поновлено, справа призначена до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 26 грудня 2019 року.

Рішенням від 26 грудня 2019 року Івано-Франківський окружний адміністративний суд позовні вимоги задовольнив повністю. Визнав протиправними та скасував рішення №000047 Головного управління ДФС в Івано-Франківській області без дати про застосування фінансових санкцій та розпорядження №72-р від 27.08.2015 про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

Також суд стягнув за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на користь приватного підприємства ,,Індент" 255 гривень 78 копійок сплаченого судового збору.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, ГУ ДФС в Івано-Франківській області подало апеляційну скаргу, оскільки вважає, що рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В апеляційній скарзі відповідач зазначає, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ІВ № 00000082 від 15.05.2015 громадянин ОСОБА_1 А біля 15-00 год. здійснив продаж пачки цигарок марки ,,LM" (синій) неповнолітній особі ОСОБА_2 .

Згідно пояснень ОСОБА_2 , він підійшов до кіоску на території ринку на вул . Коновальця та купив пачку цигарок марки ,, LM " (синій). При цьому продавець про вік не запитував та товарний чек не видав.

26.06.2015 адміністративна комісія при виконавчому комітеті Івано-Франківської міської ради притягнула ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 156 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 850 грн.

Акцентує увагу на тому, що Закон № 481/95-ВР не пов`язує відповідальність суб`єкта господарювання з тим, хто саме здійснив продаж алкогольного напою неповнолітній особі (офіціант, бармен, чи інший працівник господарської одиниці), а визначає, що необхідною умовою для відповідальності, передбаченої частиною 17 Закону № 481/95-ВР, є факт продажу забороненого товару неповнолітньому особою, яка перебуває у трудових відносинах із суб`єктом господарювання.

За таких обставин, контролюючий орган вважає правомірним винесення оскаржених рішення та розпорядження, а тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

ПП ,,Індент" правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалось, що в силу вимог ч. 4 ст. 304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, апеляційний суд вважає, що скарга не належить до задоволення з таких підстав.

Суд першої інстанції встановив та підтверджується матеріалами справи, що приватне підприємство ,,Індент" зареєстроване 08.09.1994, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.01.2015, ОСОБА_1 - керівник (а.с. 35).

У липні 2015 року на адресу ГУ ДФС в Івано-Франківській області від Івано-Франківського міського відділу УМВС в Івано-Франківській області надійшли копії матеріалів адміністративної справи від 27.07.2015 за №12337 щодо продажу тютюнових виробів неповнолітній особі суб`єктом підприємницької діяльності ПП ,,Індент" (а.с. 24).

За наслідками розгляду отриманих матеріалів, на підставі приписів статті 17 Закону України ,,Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 із внесеними змінами та доповненнями, якою передбачено відповідальність за порушення вимог статті 15-3 вказаного Закону, ГУ ДФС в Івано-Франківській області прийняло оскаржене рішення про застосування фінансових санкцій за №000047 без дати, яким застосовано до ПП ,,Індент" фінансові санкції у розмірі 6800 грн.

Також відповідач видав розпорядження за №72-р від 27.08.2015, яким анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами серії АЕ 471785 термін дії з 12.09.2014 по 11.09.2015 суб`єкта господарювання ПП ,,Індент" (код 22165581) - місце торгівлі: м. Івано-Франківськ, вул. Коновальця (ринок), кіоск; місце знаходження фізичної особи-суб`єкта підприємницької діяльності: м. Івано-Франківськ, вул. Коновальця, 121/3.

В матеріалах справи наявний протокол про адміністративне правопорушення серії ІВ №00000082 від 15.05.2015, згідно якого 15 травня 2015 року біля 15:00 год. громадянин ОСОБА_1 здійснив продаж пачки сигарет марки ,,LM" (синій) неповнолітній особі ОСОБА_2 .

25.06.2015 адміністративна комісія при виконавчому комітеті Івано-Франківської міської ради розглянула матеріали адміністративної справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за продаж тютюнових виробів неповнолітній особі та наклала на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 грн. (а.с. 58).

За наслідками розгляду адміністративного позову Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області 11.06.2019 ухвалив рішенням у справі №344/9599/15-а (провадження №2а-/344/37/19), яким задовольнив адміністративний позов ОСОБА_1 та скасував постанову адміністративної комісії при виконавчому комітетові Івано-Франківської міської ради по справі про адміністративне правопорушення №08/157 від 25.06.2015 року і закрив справу про адміністративне правопорушення.

Згідно штампу (інформації) Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області рішення набрало законної сили 21.06.2019.

У вказаному рішенні суд не погодився з висновком адміністративної комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради відносно того, що матеріали про адміністративне правопорушення в повній мірі відповідають вимогам КУпАП та підтверджують факт продажу тютюнового виробу неповнолітній особі, а тому оскаржена постанова не є законною та обґрунтованою, а у суду наявні підстави для її скасування.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що керівник приватного підприємства ,,Індент" Павлів Є.А. ще до винесення відповідачем оскаржених рішення №000047 без дати про застосування фінансових санкцій та розпорядження №72-р від 27.08.2015 про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, оскаржив до Івано-Франківського міського суду протокол серії ІВ №00000082 від 15.05.2015 та постанову №08/157 від 25.06.2015 про адміністративне правопорушення, які стали підставою для винесення оскаржених рішення та розпорядження.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та рішенню суду першої інстанції колегія суддів виходить з наступного.

Згідно положень ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР ,,Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі -Закон № 481/95-ВР) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб`єктам господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій .

Частиною першою статті 15-3 Закону № 481/95-ВР визначено, що забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону № 481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Абзацом 9 частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР передбачена відповідальність за порушення вимог статті 15-3 цього Закону, а саме фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 6 800,00 грн.

Відповідно до статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі зокрема порушення цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.

Згідно пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України ,,Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

З матеріалів справи апеляційний суд вбачає, що рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 11 червня 2019 року у справі №344/9599/15-а (провадження №2а-/344/37/19), яке набрало законної сили, скасована постанова адміністративної комісії при виконавчому комітетові Івано-Франківської міської ради по справі про адміністративне правопорушення №08/157 від 25.06.2015 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 156 КУпАП із закриттям справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відтак, відсутність складу правопорушення в діях позивача, а саме об`єктивної сторони - вчинення протиправного діяння, закриття провадження у справі за відсутності події і складу адміністративного правопорушення, виключає склад правопорушення, інкримінованого позивачу, передбаченого статтею 15-3 Закону України ,,Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Оскільки контролюючим органом в межах розгляду цієї справи склад порушення позивачем вимог зазначеної статті не доведений, колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції щодо протиправності оскаржених рішення та розпорядження. .

Наведені обставини спростовують доводи апеляційної скарги про невідповідність рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, а тому апеляційний суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

Керуючись ч.3 ст. 243, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст.315, ст. ст. 316, 321, 322 , 325, 328, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ :

апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року у справі № 809/3758/15 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя В. В. Святецький судді Л. Я. Гудим О. М. Довгополов Повне судове рішення складено 03.04.2020.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2020
Оприлюднено06.04.2020
Номер документу88575286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3758/15

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 31.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні