Рішення
від 31.03.2020 по справі 420/625/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/625/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул.Канатна,83, 13 поверх, м.Одеса, 65107) про визнання протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 20.09.2019 року №К-10213/0-5813/0/37-19 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для садівництва ділянки №1200 на 22 Лінії розміром 0,06 га за координатами 46.825962.31.127231, Одеська область, Лиманський район, Кордонська сільська рада, за межами села Кордон на території СТ "ЯКІР" в межах СМ "Тилигульський-12", координати у Публічній кадастровій карті КОАТУУ:5122782400, Зона: 01, Квартал: 003, зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за клопотанням від 14.08.2019 року, зареєстрованим Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області 20.09.2019 року за вх..№К-10213/0-5813/0/37-19 з урахуванням висновків суду,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул.Канатна,83, 13 поверх, м.Одеса, 65107) про визнання протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 20.09.2019 року №К-10213/0-5813/0/37-19 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для садівництва ділянки №1200 на 22 Лінії розміром 0,06 га за координатами 46.825962.31.127231, Одеська область, Лиманський район, Кордонська сільська рада, за межами села Кордон на території СТ "ЯКІР" в межах СМ "Тилигульський-12", координати у Публічній кадастровій карті КОАТУУ:5122782400, Зона: 01, Квартал: 003, зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за клопотанням від 14.08.2019 року, зареєстрованим Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області 20.09.2019 року за вх..№К-10213/0-5813/0/37-19 з урахуванням висновків суду.

Ухвалою суду від 31.01.2020 року було відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою на земельну ділянку для ведення індивідуального садівництва №1200, на 22 лінії розміром 0,06 га, за координатами 46.825962,31.127231 Одеська область, Лиманський район, Корлонська сільська рада на території СТ ЯКІР в межах СМ Тилигульський - 12 , координати 46.825962,31.127231, у Публічній кадастровій карті КОАТУУ: 5122782400, Зона: 01,Квартал: 003. Відповідач листом повідомив позивача, що той повинен звернутися до сільської ради для отримання позиції. Позивач вважає таку відповідь протиправною, у зв`язку з чим звернувся з цим позовом до суду.

Представник відповідача 02.03.2020 року за (вхід.№9368/20) надав до суду відзив щодо відмови позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі пославшись на те, що відповідно до вимог статей 15-1, 122 Земельного кодексу України, п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеськй області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 року №308, у редакції наказу Держгеокадастру від 20.02.2020 року №53, Головне управління розпоряджається землями сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством на території Одеської області. Відповідно до частин 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними) особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або радання їх у користування. Відповідно до пункту в частини 3 статті 116 ЗК України оезоплатна передача земельних ділянок у власність громадян проводиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Згідно з пунктом в частини 1 статті 121 ЗК України громадяни У країни мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва - 0,12 га. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за (рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом (частина 5 статті 116 ЗК України). На законодавчому рівні визначена певна процедура безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України, яка складається з декількох етапів. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами врегульовано статтею 118 ЗК України. На адресу Головного управління надійшло клопотання ОСОБА_1 реєстр.номер К-10213/0/36 від 19.08.2019 року про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для індивідуального садівництва орієнтованою площею 0,06 га на території CM Тилигульський-12 , СТ Якір Кордонської сільської ради Лиманського району Одеської області. За результатами розгляду клопотання позивача, Головне управління надало відповідь від 20.09.2019 року К-10213/0-5813/0/37-19, в якій зазначено наступне. У відповідності до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язання діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. З графічної частини, долученої до клопотання позивача неможливо визначити місце розташування бажаної до відведення земельної ділянки. Для того щоб графічні матеріали відповідали вимогам України і вважалися зрозумілими та належними, заявнику достатньо подати роздруківку із Публічної кадастрової карти України, але на ній укреслити межі та вказати площу земельної ділянки, яку він планує приватизувати в межах безоплатних норм. Звичайно у цій земельній ділянки не повинен бути інший землевласник чи землекористувач, а її цільове призначення має відповідати ст.121 ЗК України. Станом на час надання відповіді позивачу, у Головного управління відсутня інформація щодо позиції Кордонівської сільської ради Німанського району Одеської області, щодо надання позивачу у власність даної земельної ділянки. Відповідно до довідки СТ Якір від 18.08.2019 року без номеру, виданого гр. ОСОБА_1 , земельна ділянка АДРЕСА_2 загальною площею 0,06 га в СТ Якір садового масиву Тилигульський -12 на території Кордонської сільської ради Німанського району Одеської області одержана в користування на підставі (протоколу представників членів садового товариства Якір від 06.08.2017 року). Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України (стаття 116 Земельного кодексу України, редакції, яка діяла на момент прийняття рішення). Відповідно до пункту 12 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла на час прийняття рішення) до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах заселених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Відповідач у відзиві вказує, що повноваження щодо розпорядження землями державної та комунальної власності за межами населених пунктів, в рамках діючого на той час законодавства, були покладені на відповідні органи виконавчої влади, а не загальні збори членів СТ Якір . Тому, вступ до Садового товариства Якір та отримання членської книжки садовода не є посвідченням права на земельну ділянку. А право власності на земельну ділянку оформляється відповідно до положень Земельного кодексу України, зокрема ст.ст. 35, 116, 118, 125,126 Земельного кодексу України.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, суд встановив наступні факти та обставини:

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру в Одесткій області, на підставі ст.ст.15,202,203 ЗК України, Закону України Про державний земельний кадастр є місцевим підрозділом центрального органу виконавчої влади у сфері земельних відносин, якому ст.125 ЗК України, ст.23 Закону України Про державний земельний кадастр надані певні повноваження щодо оформлення (державну реєстрацію) прав осіб на земельні ділянки, у тому числі й шляхом видачі відповідних документів, що посвідчують це право, а тому спори щодо оскарження їх рішень, дій або бездіяльності з цього питання, відповідно до положень ст.55 Конституції України п.1 ч.1 ст.19 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , 14.08.2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою на земельну ділянку для ведення індивідуального садівництва №1200, на 22 лінії розміром 0,06 га, за координатами 46.825962,31.127231 Одеська область, Лиманський район, Корлонська сільська рада на території СТ ЯКІР в межах СМ Тилигульський - 12 , координати 46.825962,31.127231, у Публічній кадастровій карті КОАТУУ: 5122782400, Зона: 01,Квартал: 003 на підставі ст.122 Земельного кодексу України.

Позивач з 2010 року обробляє дану земельну ділянку разом з батьками. На даний час офіційно є членом СТ ЯКІР (код ЄДРПОУ 25828556) з 2017 року, більше 3,5 років. Протягом часу справно сплачує цільові внески. Заборгованість відсутня.

18.08.2019 року голова СТ ЯКІР надав довідку №б/н яка підвереджує, що позивач дійсно є членом вказаного садового товариства. Зокрема, СТ ЯКІР як користувач ділянки, не заперечує щодо приватизації вказаної земельної ділянки. Зокрема голова СТ ЯКІР Кучма В.А., надав копію генерального плану Садової Масиву ТИЛИГУЛЬСЬКИЙ - 12 де чітко відображена Земельна ділянка №1200, на 22 лінії розміром 0,06 га, у Публічній кадастровій карті КОАТУУ: 512278240, Зона: 01,Квартал: 003 Одеська область, Лиманський район, Кордонська сільська рада.

У грудні 2019 року відповідач направив листа-відповідь на заяву, у якій зазначив, що у клопотанні від 14.08.2019 року позивачем не надано графічні матеріали, тому неможливо встановити місце розташуваня земельної ділянки . Та, що рішення про надання дозволу або про відмову у надан дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельн ділянки повинно оформлятися розпорядчим Індивідуальним правовим актом, саме наказом Головного управління Держгеокадастру, тому такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на клопотання заявника, що свідчить пр протиправну бездіяльність (ч.8 ст.118 ЗК України). Законодавець зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалені рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови (позиція в постанові ВС від 27 лютого 2018 року в справі № 545/808/17). Позивач з вище зазначеним листом (відмовою) не погоджується, тому вважає ці позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідач, всупереч ч.7 ст.122 ЗК України, надав відповідь більш ніж через 70 днів з моменту отримання заяви про надання дозволу на розробку проеку землеустрою.

Відповідно до ч.7 ст.122 ЗК України, відповідний орган,виконавчої влади або орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Зокрема підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації.

Судом встановлено, що земельний масив, на якому знаходиться вказана земельна ділянка позивача, переданий СТ Якір ВАТ Чорномортехфлот на підставі рішення Кордонської сільської ради від 08.09.1999 року №40-111, що підтверджується копією державного акту.

У своєму листі, відповідач вказує, що позивач має звернутися до сільської ради для отримання її позиції . Зокрема, з 25.10.2001 року - з моменту прийняття Земельного кодексу України, а до зазначеної дати діяли перехідні положення Земельного кодексу РСР - відсутнє поняття позиція сільської ради. Ст.20 ЗК України, передбачає погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу.

Але, вказана земельна ділянка перебуває за межами Кордонської сільської ради Лиманського району Одеської області (відомості з публічної кадастрової карти). Доручення від 08.10.2014 року №37732/0/1-14 стосується земельних ділянок, що перебувають на балансі сільської ради, зокрема обов`язок саме на відповідача покладається щодо забезпечення обов`язкового направлення на розгляд місцевих рад питань щодо розпорядження землями державної власності на етапі надання згоди на розроблення відповідної документації із землеустрою.

Оскільки, земельна ділянка, яку позивач бажає отримати у власність перебуває у користуванні СТ ЯКІР , на підставі державного акту на право користування землею серії ОД 13-14, акт зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право користування землею за №13-41, тому погодження Кордонської сільської ради Лиманського району Одеської області не потребується.

У додатку до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою позивачем було надано витяг з публічної кадастрової карти та карт гугл . Зокрема надано копію генерального плану масиву ТИЛИГУЛЬСЬКИЙ - 12 із зображенням земельної ділянки. Але з невідомих причин, відповідач не в змозі встановити місце знаходження ділянки позивача.

Статтею 88 Водного кодексу України (далі - ВК України) встановлено прибережну захисну смугу шириною нє менше двох кілометрів від урізу води. До теперішнього часу землевпорядна документація щодо встановлення меж водоохоронної зони та прибережної захисної смуги Тилигульського лиману та території Кордонської селищної ради Комінтернівського району Одеської області не розроблялась. Таким чином, виходячи з положень ст.88 ВК України, Порядку, затвердженого постановою КМУ від 8 травня 1996 року №486, прибережна захисна смуга на території Кордонської селищної ради на день звернення з позовом до суду повинна складати не менше 2 км від урізу води.

Відповідно до відомостей з публічної кадастрової карти (яка надана позивачем до позовної заяви) вказана земельна ділянка знаходяться на відстані 2 км та 360 метрів. Порушення режиму прибережної захисної смуги відсутні. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначено ст.118 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч.7 ст.118 ЗК України, - відповідний орган виконавчої влади; або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державирї чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 ЗК України, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблена проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

У клопотанні позивачем зазначаються цільове призначення земельної ділянки та ї орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погоджена землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Таким чином, позивачем надані належні та допустимі докази, та доведене протиправність бездіяльності відповідача, щодо відведення земельної ділянки, позивачем було надано копії графічних матеріалів, на яких позначено місце розташування земельної ділянки.

Згідно ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, оцінюючи у сукупності надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул.Канатна,83, 13 поверх, м.Одеса, 65107) про визнання протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 20.09.2019 року №К-10213/0-5813/0/37-19 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для садівництва ділянки №1200 на 22 Лінії розміром 0,06 га за координатами 46.825962.31.127231, Одеська область, Лиманський район, Кордонська сільська рада, за межами села Кордон на території СТ "ЯКІР" в межах СМ "Тилигульський-12", координати у Публічній кадастровій карті КОАТУУ:5122782400, Зона: 01, Квартал: 003, зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за клопотанням від 14.08.2019 року, зареєстрованим Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області 20.09.2019 року за вх..№К-10213/0-5813/0/37-19 з урахуванням висновків суду, підлягають частковому задоволенню відповідно до положень ч.1 ст.245 КАС України.

Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.139, 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 20.09.2019 року №К-10213/0-5813/0/37-19 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для садівництва ділянки №1200 на 22 Лінії розміром 0,06 га за координатами 46.825962.31.127231, Одеська область, Лиманський район, Кордонська сільська рада, за межами села Кордон на території СТ "ЯКІР" в межах СМ "Тилигульський-12", координати у Публічній кадастровій карті КОАТУУ:5122782400, Зона: 01, Квартал: 003.

3. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за клопотанням від 14.08.2019 року та прийняти відповідне рішення з урахуванням обставин визначених судом.

4. В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С.Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2020
Оприлюднено08.04.2020
Номер документу88618180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/625/20

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 31.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 31.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні