Рішення
від 06.04.2020 по справі 440/540/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/540/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Козельщинська селищна рада, Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради, Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

31 січня 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області (надалі - позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (надалі - відповідач) , треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Козельщинська селищна рада, Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради, Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради, у якій просить:

1) застосувати до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98;

2) встановити Лутовинівському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами позапланової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Лутовинівським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області встановлено та зафіксовано у акті перевірки №98 від 18.12.2019 порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які мали місце при експлуатації будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14. Вказує, що подальша експлуатація вказаної будівлі створює загрозу життю та здоров`ю людей, а відтак, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/540/20 клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження задоволено, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 14:00 03 березня 2020 року, витребувано докази.

У судовому засіданні 03 березня 2020 року представники позивача позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача та третьої особи Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради у судовому засіданні 03 березня 2020 року проти позову заперечували, просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представники третіх осіб Козельщинської селищної ради та Виконавчого комітету Козельщинської селищної ради у судове засідання 03 березня 2020 року не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки в судове засідання не повідомили.

Ухвалами суду від 03 березня 2020 року витребувано докази та оголошено перерву у судовому засіданні до 09:00 19 березня 2020 року.

Ухвалою суду від 19 березня 2020 року розгляд справи відкладено до 10:00 06 квітня 2020 року.

Учасники справи у судове засідання 06 квітня 2020 року повторно не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Представником позивача подано до суду клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні без участі представника позивача.

Відповідно до частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищевикладене, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Частиною 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Пунктом 2 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки .

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вищевикладене, зважаючи на те, що відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначені статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи, що представники сторін та третьої особи Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради у судовому засіданні 03 березня 2020 року реалізували своє право на надання пояснень, суд вирішив розглядати справу за відсутності учасників справи у письмовому провадженні.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

Лутовинівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486) зареєстрований як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /том 1 а.с. 28/.

Відповідно до пункту 1.5, 1.6 Статуту Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області, затвердженого рішенням 6 сесії Козельщинської селищної ради 7 скликання від 31.07.2018, засновник закладу дошкільної освіти: Козельщинська селищна рада. Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей та виконання комплексної програми розвитку освітньої галузі. Управління закладом дошкільної освіти здійснює відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту виконавчого комітету Козельщинської селищної ради /а.с. 34-36/.

Листом Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради від 09.01.2020 №01-06/№29 /том 1 а.с. 33/ проінформовано позивача про те, що рухоме та нерухоме майно Лутовинівського ЗДО Ромашка Козельщинської селищної ради Полтавської області є комунальною власністю Козельщинської об`єднаної територіальної громади та знаходиться на балансі вищевказаного галузевого відділу.

Частиною 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до приписів статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 /надалі - Положення № 1052/, встановлено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пунктом 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

Пунктом 7 Положення № 1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" /надалі - Закон №877-V/ для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Частиною 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

18 грудня 2019 року на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області від 11 грудня 2019 року № 425 "Про проведення позапланових перевірок закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей відповідно до доручення Прем`єр-міністра України" /том 1 а.с. 37-40/ та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 12 грудня 2019 № 99 /том 1 а.с. 41/ посадовою особою ДСНС України проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області, розташованого за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, за результатами якого складено акт від 18 грудня 2019 року №98 /том 1 а.с. 42-49/.

За результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено та зафіксовано в акті від 18 грудня 2019 року №98 порушення вимог законодавства, зокрема:

1) не пройшли посадові особи (директор) та працівники дошкільного закладу навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (пункт 16 Розділ II

Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05.03.2015 за № 252/26697 /надалі - ППБУ/);

2) не проведено оброблення засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будівлі дошкільного закладу та столової (пункт 2.5 глави 2 Розділу III ППБУ);

3) горищне приміщення закладу засмічено та захаращено сторонніми предметами (пункт 2.12 глави 2 розділу III ППБУ);

4) допускається замикання на навісний замок, зовнішніх евакуаційних дерев`яних дверей будівлі закладу (пункт 2.37 глави 2 розділу III ППБУ);

5) допускається розташування та зберігання в тамбурі центрального виходу з будівлі дерев`яної шафи та іншого інвентарю (пункт 2.37 глави 2 розділу III ППБУ);

6) допускається захаращення шляхів евакуації з приміщення ясельної групи до евакуаційного виходу назовні різним будівельним обладнанням та матеріалами (пункт 2.37 глави 2 розділу III ППБУ);

7) в електричній розподільчій коробці, що знаходиться на стіні над електричним щитом в тамбурі евакуаційного виходу з будівлі з`єднання жил проводів виконане за допомогою скруток, а не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ);

8) в приміщеннях будівлі котельні та пральні закладу електророзетки та вимикачі встановлені на горючій основі без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (пункт 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ);

9) в тамбурі центрального евакуаційного виходу назовні з будівлі допускається користування пошкодженою електричною розеткою (пункт 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ);

10) в приміщенні тамбура евакуаційного виходу під електрощитом здійснюється складування горючих, а саме будівельних матеріалів на відстані менше 1 метра (пункт 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ);

11) не обладнана будівля дошкільного закладу системами протипожежного захисту - автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, додаток А, табл. А-1, пункт 7.2 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту );

12) не забезпечена будівля, в також приміщення дошкільного закладу первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності, а саме: вогнегасниками, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (пункт 3.6 глави 3 Розділ V ППБУ, додаток 10 пункту 4 Розділу VI Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників , затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 № 25).

Встановлення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом про застосування до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Відповідно до пункту 16 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях".

Механізм організації навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - навчання населення), його структуру, види та форми визначає Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 /надалі Порядок № 444/.

Так, згідно пунктів 15, 16 вказано Порядку № 444, навчання керівного складу підприємств, установ та організацій і фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, здійснюється в установленому законодавством порядку. Особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях. Посадові особи до початку виконання своїх обов`язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки. Особи, яких приймають на роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки. Програми проведення інструктажів (вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий), програми навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки та програми спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) затверджуються керівниками підприємств, установ та організацій. Порядок затвердження таких програм, організації та контролю їх виконання визначається МВС.

Як визначено пунктом 2.5 глави 2 Розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Пунктом 2.12 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, визначено, що забороняється використовувати горища, технічні поверхи й приміщення (у тому числі вентиляційні камери, електрощитові) не за призначенням, розміщувати в них виробничі і складські дільниці, засмічувати та захаращувати їх сторонніми предметами.

Двері горищ, технічних поверхів, вентиляційних камер, електрощитових, підвалів повинні утримуватися зачиненими. На дверях слід вказувати місце зберігання ключів. Вікна горищ, технічних поверхів, підвалів повинні бути засклені.

Згідно пункту 2.37 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, не допускається: улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей; захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами; забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах; розташовувати у тамбурах виходів, за винятком квартир та індивідуальних житлових будинків, гардероби, вішалки для одягу, сушарні, пристосовувати їх для торгівлі, а також зберігання, у тому числі тимчасового, будь-якого інвентарю та матеріалу; захаращувати меблями, устаткуванням та іншими предметами двері, люки на балконах і лоджіях, переходи в суміжні секції та виходи на зовнішні евакуаційні драбини, евакуаційні площадки квартир житлових будинків; знімати встановлені на балконах (лоджіях) драбини; улаштовувати у сходових клітках приміщення будь-якого призначення (кіоски), обладнання; улаштовувати у загальних коридорах комори і вбудовані шафи, за винятком шаф для інженерних комунікацій; зберігати в шафах (нішах) для інженерних комунікацій горючі матеріали; розташовувати в ліфтових холах приміщення різного призначення; робити засклення або закладання жалюзі і отворів повітряних зон у незадимлюваних сходових клітках; знімати двері вестибюлів, холів, тамбурів і сходових кліток; заміняти скло, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях; знімати пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холів, тамбурів, а також фіксувати самозакривні двері у відчиненому положенні; зменшувати нормативну площу фрамуг у зовнішніх стінах сходових кліток або закладати їх; розвішувати у сходових клітках на стінах дзеркала, стенди, панно, інші горючі матеріали.

Відповідно до пункту 1.6 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.

Пунктом 1.17 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417 визначено, що електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра.

Відповідно до пункту 1.18 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, забороняється:

проходження повітряних ліній електропередач та зовнішніх електропроводок над горючими покрівлями, навісами, штабелями лісу, складами пально-мастильних матеріалів, торфу, дров та інших горючих матеріалів;

відкрите прокладання електропроводів і кабелів транзитом через пожежонебезпечні і вибухонебезпечні зони будь-якого класу і ближче 1 м і 5 м від них відповідно, а також у сходових клітках;

експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією;

застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок;

застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання;

користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з`єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами;

підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами);

використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), а також з відбивачами і розсіювачами, виготовленими з горючих матеріалів;

складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами;

використання побутових електронагрівальних приладів з порушенням встановлених їх виробником правил експлуатації та в місцях (приміщеннях), де їх застосування заборонено;

прокладання в сходових клітках електропроводів і кабелів незалежно від їх напруги, крім електропроводки для освітлення звичайних сходових кліток;

розміщення в кабельних спорудах будь-яких тимчасових пристроїв, зберігання в них матеріалів та устаткування.

Як визначено пунктом 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Згідно п. 3.15 розділу 3 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" система протипожежного захисту (СПЗ) це комплекс технічних засобів, що змонтований на об`єкті, призначений для виявлення, локалізування та ліквідування пожеж без втручання людини, захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі.

Як визначено пунктом 7.2 таблиці А1 додатку А (обов`язкового) ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту" усі дитячі дошкільні заклади повинні бути обладнані системами пожежної сигналізації, Тип 2 Тип 1 з цілодобовим перебуванням людей.

Відповідно до пункту 3.6 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Ця вимога стосується також будівель, споруд та приміщень, обладнаних будь-якими типами систем пожежогасіння, пожежної сигналізації або внутрішніми пожежними кран-комплектами.

До початку експлуатації об`єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 151, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за №554/9153.

19 грудня 2019 року головним інспектором Козельщинського РС ГУ ДСНС України у Полтавській області Логовським І.В. внесено директору ЗДО Ромашка Ляшок В.В. припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 30, яким вимагається вжити заходів, у тому числі, усунути зазначені вище порушення, виявлені позаплановою перевіркою у приміщенні Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області /том 1 а.с. 50-51/.

Вказаний припис відповідачем не оскаржено та у судовому засіданні 03 березня 2020 року представник відповідача пояснював, що відповідачем з метою виконання вимог припису №30 від 19 грудня 2019 року вживалися заходи на усунення порушень законодавства, зафіксованих у акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Судом встановлено, що 10 березня 2020 року з метою перевірки виконання припису про усунення порушень провідним інспектором Козельщинського РС ГУ ДСНС України у Полтавській області Логовським І.В. на підставі наказу ГУ ДСНС України в Полтавській області від 04.03.2020 № 83 та посвідчення (направлення) на перевірку від 06.03.2020 №11 проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Лутовинівським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області, який розташований за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, за результатами якої складено акт від 10 березня 2020 року №17, копія якого наявна у матеріалах справи /том 2 а.с. 3-10/.

Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 10 березня 2020 року №17 порушення вимог пожежної безпеки, що мають місце в приміщенні Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області, а саме:

1) не проведено оброблення засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будівлі дошкільного закладу та столової (пункт 2.5 глави 2 Розділу III ППБУ);

2) не обладнана будівля дошкільного закладу системами протипожежного захисту - автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, додаток А, табл. А-1, пункт 7.2 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ).

Водночас, станом на 10 березня 2020 року відповідачем усунуто порушення вимог пожежної безпеки, зафіксовані у пунктах №№ 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98, що підтверджується актом, складеним позивачем за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання Лутовинівським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 10 березня 2020 року №17 /том 2 а.с. 3-10/.

Відтак, вимоги позивача про застосування до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки зафіксованих у пунктах №№ 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98, - необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Разом з тим, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на даний час відповідачем не усунені наступні порушення:

1) не проведено оброблення засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будівлі дошкільного закладу та столової (пункт 2.5 глави 2 Розділу III ППБУ);

2) не обладнана будівля дошкільного закладу системами протипожежного захисту - автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, додаток А, табл. А-1, пункт 7.2 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ).

Надані до суду акт огляду приміщень Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14) та усунених порушень, які були виявлені під час перевірки представниками Козельщинського районного сектору ГУ ДСНС України у Полтавській області 19 грудня 2019 року та вказані у приписі №30 від 19 грудня 2019 року /том 1 а.с. 193-194/, копія рішення Виконавчого комітету Козельщинської селищної ради від 19.02.2020 №9 Про стан протипожежного захисту у закладах освіти Козельщинської об`єднаної територіальної громади /том 1 а.с. 226/, пунктом 2 якого вирішено фінансово-економічному відділу виконавчого комітету селищної ради передбачити додаткове фінансування на друге півріччя 2020 року на виконання заходів щодо усунення порушень у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки у закладах освіти та врахувати при формуванні бюджету на наступні роки, копія листа Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради до Козельщинського селищного голови від 11.02.2020 №01-06/159 з проханням розглянути питання на черговій сесії селищної ради щодо виділення додаткових коштів у сумі 368785 грн., зокрема, на виготовлення проектно-кошторисної документації з встановлення автоматизованої системи пожежної сигналізації з сповіщенням про пожежу Лутовинівському ЗДО Ромашка у сумі 42626 грн. /том 1 а.с. 241/, - не є належними доказами у розумінні стаття 73 Кодексу адміністративного судочинства України на підтвердження усунення відповідачем порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98, а саме, не є належними доказами проведення оброблення засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будівлі дошкільного закладу та столової, та не є належними доказами на підтвердження обладнання будівлі дошкільного закладу системами протипожежного захисту - автоматичною пожежною сигналізацією відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .

Відповідачем не надано суду належних доказів на підтвердження усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Таким чином, відповідачем не усунуто вказані вище порушення вимог пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Зважаючи на наведену норму, враховуючи, що у будівлі за місцезнаходженням Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (будинок 14, вулиця Миру, село Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132), з огляду на її призначення, знаходиться значна кількість дітей, а не усунені відповідачем порушення, які встановлені перевіркою та зафіксовані у акті перевірки, як окремо, так і в своїй сукупності, можуть призвести до виникнення пожежі, яка створить загрозу життю та здоров`ю людей (дітям та працівникам ясла-садка) своїми небезпечними чинниками, такими як: токсичні продукти горіння, вогонь, висока температура навколишнього середовища, дим, знижена концентрація кисню, вибухи, руйнування будівельних конструкцій, оскільки відсутність автоматичної пожежної сигналізації унеможливить виявлення пожежі на початковій стадії її виникнення та своєчасну і безпечну евакуацію людей, а відсутність вогнезахисного обробляння дерев`яних будівельних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будівлі, які мають чинити опір руйнівній дії вогню у разі виникнення пожежі, зумовить підвищення пожежного навантаження та швидке поширення пожежі по всій площі будівлі, передчасне обвалення будівельних конструкцій горища.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги виникнення загрози життю та/або здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, у тому числі, дітей та працівників ясла-садка, а також беручи до уваги не надання відповідачем належних доказів на підтвердження усунення порушень, встановлених та зафіксованих у пунктах №№2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98, суд приходить до висновку про необхідність застосування до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132) заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вул. Миру, будинок 14, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

У позовній заяві позивачем заявлено клопотання про встановлення Лутовинівському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вулиця Миру, будинок 14, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

Згідно з частиною 1 статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

З огляду на вищевикладене, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд вважає за доцільне встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення будівлі дошкільного навчального закладу від електропостачання та заборони Лутовинівському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132) використовувати будівлю дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вул. Миру, будинок 14 - до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

Клопотання позивача в частині заборони допуску у будівлю людей задоволенню не підлягає, оскільки встановлення такого способу і порядку виконання рішення суду призведе до заборони необмеженому колу осіб, у тому числі, і особам, що мають відповідні повноваження та права, встановлені законодавством України, входу (допуску) у відповідну будівлю, що є неприпустимим.

При цьому, суд зауважує, що встановлення порядку і способу виконання судового рішення шляхом відключення будівлі дошкільного навчального закладу від електропостачання та заборони Лутовинівському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132) використовувати будівлю дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вул. Миру, будинок 14 - до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98 - у повній мірі забезпечить недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Таким чином, клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення підлягає задоволенню частково.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 139, 205, 229, 241-245, 262, 372 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області (ідентифікаційний код 38610079, вул. Маршала Бірюзова, 26/1, м. Полтава, 36007) до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132), треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Козельщинська селищна рада (ідентифікаційний код 21063513, вул. Остроградського, 87, смт. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100), Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради (ідентифікаційний код 04383682, вул. Остроградського, 87, смт. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100), Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Виконавчого комітет Козельщинської селищної ради (ідентифікаційний код 42120272, вул. Остроградського, 87, смт. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.

Застосувати до Лутовинівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вул. Миру, будинок 14, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення задовольнити частково.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення будівлі дошкільного навчального закладу від електропостачання та заборони Лутовинівському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "Ромашка" Козельщинської селищної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 23546486, вул. Миру, 14, с. Лутовинівка, Козельщинський район, Полтавська область, 39132) використовувати будівлю дошкільного навчального закладу за адресою: 39132, Полтавська область, Козельщинський район, село Лутовинівка, вул. Миру, будинок 14 - до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 2, 11 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 18 грудня 2019 року №98.

В іншій частині клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88618723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/540/20

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Рішення від 06.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні