7/110а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.07.06 р. Справа № 7/110а
м. Донецьк, вул. Артема, 157
нарадча кімната
Суддя господарськогосуду Донецької області Малашкевич С. А.
при секретарі судового засідання Гурській О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „ЗУА”, м. Донецьк
до відповідача : ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька
про визнання недійсними податкового повідомлення-рішення №0006312340/0 від 07.12.2005р.
за участю представників сторін:
від позивача – не з”явились
від відповідача – Сідьорко А.О. – гол. держ. под. ревізор-інспектор; Маковецька Н.В. – гол.держ.под.інсп.
В С Т А Н О В И В:
ТОВ „ЗУА” м. Донецьк звернулося з позовом до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 07.12.2005р. № 0006312340/0, яким йому визначено податкове зобов”язання у сумі 1097,67 грн.
Відповідач заперечує позовні вимоги, посилаючись при цьому на встановлені перевіркою порушення позивачем вимог Закону України „Про плату за землю”, у зв”язку з чим й було визначене податкове зобов”язання та штрафні (фінансові) санкції.
Розглянувши подані сторонами докази, зокрема акт від 05.12.2005р. № 396/23-6/13479932 перевірки по результатам планової комплексної перевірки позивача за період з 01.07.2002р по 30.06.05р., податкове повідомлення від 07.12.2005р. № 0006312340/0, розрахунок земельного податку позивача на 2005р., правоустановчі документи на земельну ділянку, документи по адміністративному оскарженню податкового повідомлення-рішення, рішення Виконкому Донецької міської Ради від 28.08.2002р. №384 „Про затвердження грошової оцінки земель м. Донецька”, довідку від 24.10.2005р. № 80- 30943/2005 Донецького міськуправління земельними ресурсами та інші документи, заслухавши пояснення сторін, суд встановив.
Відповідачем була проведена планова комплексна документальна перевірка дотримання позивачем вимог валютного податкового законодавства за період з 01.07.2002р. по 30.06.2005р.
За результатами перевірки був складений акт від 05.12.2005р. № 396/23-6/13779932 (далі акт перевірки). Актом перевірки було встановлено порушення позивачем ст. 7 розділу 3 Закона України „Про плату за землю”, у зв”язку з чим, на підставі ст.. 27 цього ж Закону було донараховано плати (податку) за землю за період з 01.01.2005р. по 30.06.2005р. в сумі 731грн.79коп.
На підставі акта перевірки, відповідачем було прийняте податкове повідомлення-рішення від 07.12.2005р. № 0006312340/0, яким позивачу було визначене податкове зобов”язання з податку на землю у сумі 731грн.79коп. та за штрафними санкціями в сумі 365грн.88коп., а загалом 1097грн.67коп.
Позивач оспорює зазначене податкове повідомлення, вказуючи при цьому на те, що розрахована ним сума земельного податку є вірною, а відповідач не заперечив і не повернув наданий йому розрахунок земельного податку. До цього часу ніяких повідомлень про необхідність застосування нової суми податку від уповноважених організацій не поступало.
У зв”язку з таким, позивач просить визнати недійсним оспорюване податкове повідомлення-рішення.
Вимоги позивача не підлягають задоволенню з наступних мотивів.
Позивач на праві постійного користування, на підставі Державного акта від 08.07.1997р. № 2-111 має земельну ділянку загальною площею 132,0 кв.м., яка розташована за адресою м. Донецьк, квартал – 43, Ворошиловський район. На зазначеній земельній ділянці побудовані і розміщені гаражі.
Згідно ст.206 Земельного кодексу України, користування землею в Україні є платним. Об”єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до Закону.
Відповідно до ст.. 7 розділу 3 Закону України „Про плату за землю”, ставки земельного податку з земель, грошова оцінка яких встановлюється у розмірі одного відсотка у розмірі їх грошової оцінки.
Статтєю 23 Закону України „Про плату за землю” передбачено, що грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Рішенням від 28.08.2002р. № 384 Донецької міської Ради „Про затвердження грошової оцінки землі м. Донецька” затверджено „Порядок визначення грошової оцінки земельних ділянок в м. Донецьк” і з 01.01.2003р. розмір плати за земельні ділянки в м. Донецьку визначається від суми грошової оцінки землі.
Зазначене рішення Донецької міської Ради було оприлюднено в засобах масової інформації, зокрема в газеті „Наш дом” №14 (92) за 04.04.2003р.
Позивачем за період з 01.01.2005р. по 30.06.2005р. нарахований і сплачений до місцевого бюджету Ворошиловського району м. Донецька за земельну ділянку у м. Донецьк, квартал-43, податок на землю в сумі 252грн., виходячи з розрахунку за 1 кв.м. по ставці – 3,8178грн.
Зазначений розрахунок і ставки не відповідають вищевказаним вимогам чинного законодавства.
В ході перевірки відповідачем було встановлено і поясненнями позивача підтверджується той факт, що останній не звертався до міського управління земельних ресурсів для отримання відомостей про грошову оцінку землі наданої йому у постійне користування, а розрахунок земельного податку всупереч ст..7 розділу 3 Закону України „Про плату за землю” проводив на власний розсуд, застосовуючи ставки для земель, грошова оцінка яких не проведена.
Під час перевірки, на свій запит, відповідачем була отримана довідка від 24.10.2005 року № 10-30943/2005 Донецького обласного управління земельних ресурсів. Вартість землі, що надана у користування позивачу, згідно довідки складала 196758,94 грн. Отже, враховуючи зазначену вартість, сума земельного податку на 2005 р. за земельну ділянку складала 1967 грн. 59 коп., що на 731,79 грн. більше ніж було розраховано і сплачено позивачем. За таких умов, відповідачем обґрунтовано і правомірно було донараховане позивачу податкове зобо'язання з земельного податку у вказаній вище сумі.
Пунктом 17.1.3, п.17.1.ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед боржниками та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків від суми недоплати за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше двадцяти п'яти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі зазначеної норми відповідач вправі був застосувати до позивача штрафні (фінансові) санкції в сумі 365,88 грн.
Не беруться до уваги доводи позивача в частині відсутності в нього відомостей та довідки про грошову оцінку землі, яка знаходиться в нього в користуванні. Як вказувалося вище, рішення Донецької міської Ради „Про затвердження грошової оцінки землі м. Донецька” було опубліковано в засобах масової інформації, а обов'язок позивача отримувати такі відомості та відповідну довідку з Управління земельних ресурсів, витікає з обов”язку землекористувача правильно обчислювати та сплачувати земельний податок за земельну ділянку, якою він користується.
Не приймаються судом посилання позивача на довідку № 10-33473/2006 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, видану 06.07.2006 року Донецьким міськуправлінням земельних ресурсів. В зазначеній довідці, місце розташування земельної ділянки вказано: м. Донецьк, вул. Челюскінців, 151 а, тоді як позивачу, згідно Державного акта на право постійного користування землею, земельна ділянка надана за місцем розташування: м. Донецьк, квартал 43 у Ворошилівському районі. Окрім того, довідка видана 06.07.2006 року, а перевірка здійснювалась у 2005 році і земельний податок нарахований, виходячи з довідки про грошову оцінку зазначеної земельної ділянки на 2005 рік, за перше півріччя 2005 року. Позивачем не доведено, що отримана ним довідка від 06.07.2006 р спростовує відомості про грошову оцінку його земельної ділянки, зазначені в довідці від 24.10.2005 р., та скасовує чи змінює вказану довідку.
Зважаючи на наведене, суд вважає, що наявними у справі документами, доводиться правомірність нарахування позивачу оспорюваним податковим повідомленням-рішенням, податкового зобов'язання сумі 1097,67 грн., а позивач належними доказами не спростував наявність порушення.
Керуючись ст. ст. 1 Земельного кодексу України, ст. 7,23 Закону України „Про плату за землю”, ст. 4,17 Закону України” Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами”, ст. 94,159,160, 161, 162, КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю „ЗУА”, м. Донецьк до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька про визнання недійсними податкового повідомлення-рішення №0006312340/0 від 07.12.2005р.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятидневного сроку подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення , а в разі складення постанови в повному обсязі – з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена в повному обсязі 24.07.06р.
Суддя Малашкевич С.А.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 88639 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Малашкевич С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні