КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2020 року м. Київ № 320/5204/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши в порядку письмового провадженняза правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків
фінансових послуг
до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Амадеус
про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В :
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач, Нацкомфінпослуг) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Амадеус (далі по тесту - відповідач, ТОВ Фінансова компанія Амадеус ) про стягнення з ТОВ Фінансова компанія Амадеус штрафу в розмірі 17000, 00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначає також, що відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Амадеус було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, у якому зафіксовано порушення відповідачем законодавства про фінансові послуги, в частині неподання до Комісії звітних даних за І квартал 2018 року.
Позивач вказав, що за результатами розгляду справи 22.06.2018 було винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 334/512/16-2/13-П, відповідно до якої до ТОВ Фінансова компанія Амадеус застосовано штрафні санкції 17000,00 грн. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, позивач звернувся до суду з даним позовом про стягнення її в примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання.
Крім того, вказаною ухвалою суд запропонував відповідачу подати до суду відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з моменти утримання ухвали.
Копію ухвали надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві.
Рекомендоване поштове відправлення № 0113329081990, яким відповідачу направлялась ухвала про відкриття провадження, повернулось до суду з відміткою підприємства поштового зв`язку про закінчення терміну його зберігання.
Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи те, що до суду повернувся конверт, направлений відповідачу за належною адресою, відповідно до вимог статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач належним чином повідомлений судом про датку, час та місце судового розгляду.
Від позивача до суду надійшла заява від 13.11.2018, в якій представник позивача просив суд розглянути дану справу у порядку письмового провадження та зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з`явився. Також, судом встановлено, що відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався, будь-яких заяв чи клопотань до суду не надав.
На підставі частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За вказаних обставин, протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.11.2018 ухвалено розгляд даної справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
ТОВ Фінансова компанія Амадеус (ідентифікаційний код 39713088, місцезнаходження: 08300, Київська область, місто Бориспіль, вул. Володимира Момота, будинок 40, офіс 1) зареєстроване 26.03.2015, номер запису 10741020000053606, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №1004400508 від 07.09.2018 (а.с.12-14).
Відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 №2112/22424, позивачем за результатами аналізу звітних даних виявлено неподання ТОВ Фінансова компанія Амадеус звітних даних за І квартал 2018 року.
Встановлене порушення зафіксовано в акті від 04.06.2018 №512/16-2/13 (а.с.7-8).
Листом від 04.06.2018 №3421/16-8 на адресу ТОВ Фінансова компанія Амадеус направлено акт від 04.06.2018 №512/16-2/13 з пропозицією особисто з`явитись керівнику товариства або уповноваженому представнику для надання пояснень та документів стосовно невиконання вимог законодавства (а.с.11).
За результатами розгляду акта про правопорушення, вчинені ТОВ Фінансова компанія Амадеус на ринку фінансових послуг від 04.06.2018 №512/16-2/13, директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг 22.06.2018 винесено постанову №334/512/16-2/13-П, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.(а.с.9-10).
Постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 22.06.2018 №334/512/16-2/13-П, направлено на адресу ТОВ Фінансова компанія Амадеус листом від 23.06.2018 №4138/16-8, що підтверджується штемпелем на поштовому конверті з відміткою Укрпошта (а.с.17).
У п. 3 постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 22.06.2018 №334/512/16-2/13-П, вказано про необхідність письмово повідомити у термін до 23.07.2018 Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.
Станом на час розгляду справи доказів сплати штрафних санкцій та/або оскарження постанови про застосування штрафної санкції не надано.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.
Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.11.2011 №1070/2011 на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .
Згідно з п.п.1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач у справі є суб`єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 12-1 Закону України від 12.07.2001 №2664-ІІІ Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 2664-ІІІ) фінансові установи повинні розкривати звітні дані (інші, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), що складаються та подаються відповідно до вимог законів з питань регулювання ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Відповідно до п.п.2 п. 4 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 26.09.2017 №3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 №1294/3116 (далі - Порядок), звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни, зокрема, квартальна та річна - у терміни, визначені п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 №419.
Згідно з абзацом першим п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 №419, квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами, органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.
Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).
Згідно з п.10 ч.1 ст.28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно з п.3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, передбачені ст. 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст. 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадові особи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.
Відповідно до ст. 14 цього Закону передбачено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Отже, фінансова звітність за квартал подається відповідними суб`єктами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом. Тобто, у даному випадку, відповідач повинен був подати фінансову звітність за І квартал 2018 року до 25.05.2018, проте ТОВ Фінансова компанія Амадеус не подано до Нацкомфінпослуг звітність за І квартал 2018 року, що вбачається з тексту постанови від 12.12.2018 №981/1449/16-2/13-П та є порушенням п.п.2 п. 4 розділу 2 Порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку фінансових послуг.
Таким чином, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг в межах своїх повноважень винесено постанову від 22.06.2018 №334/512/16-2/13-П про застосування штрафу за порушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Постанова від 22.06.2018 №334/512/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою до відповідача застосована штрафна санкція у розмірі 17000,00 грн., відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась, а отже, сума штрафу є узгодженою та у добровільному порядку не сплачена.
Таким чином, факт несплати відповідачем штрафу в сумі 17000,00грн. є підтвердженим, та на момент звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена.
Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Згідно із статтею 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки відповідачем сума штрафу не сплачена добровільно, суд вважає, що позивач правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією та законами, звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення суми боргу, тому позовні вимоги суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, у даній справі, судові витрати зі сплати судового збору, понесені позивачем, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Амадеус (ідентифікаційний код: 39713088, місцезнаходження: 08300, Київська область, м. Бориспіль, вулиця Володимира Момота, 40, офіс 1) до Державного бюджету України на рахунок Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2020 |
Оприлюднено | 09.04.2020 |
Номер документу | 88643131 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні