Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
07 квітня 2020 р. № 520/1520/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Полях Н.А., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОСХІД СЛОБОЖАНЩИНИ" (код ЄДРПОУ 41673186, м. Харків, 61010, вул. Римарська, б.15, оф. 24) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, м. Київ, 04053, Львівська пл. 8) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення № 1317493/41673186 від 29.10.2019 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 11.09.2019 року.
В обґрунтування позову зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОСХІД СЛОБОЖАНЩИНИ" (далі за текстом - ТОВ "АГРОСХІД СЛОБОЖАНЩИНИ") за результатами господарської операції подало на реєстрацію податкову накладну № 3 від 11.09.2019 р. Однак, контролюючим органом була зупинена реєстрація зазначеної податкової накладної на підставі наявності критеріїв ризиковості. Позивач наголошує на тому, що таке рішення суб`єкта владних повноважень є неправомірним та таким, що порушує права позивача, а тому просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою від 20.02.2020 р. було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі.
Копія ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі від 20.02.2020 р. була надіслана позивачу. Однак, 25.03 2020 р. на адресу Харківського окружного адміністративного суду повернувся конверт з ухвалою від 20.02.2020 р. із позначкою за закінченням строку зберігання.
Копія ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі від 20.02.2020 р. була надіслана відповідачу та отримана ним 26.02.2020 р.
Враховуючи приписи чинного адміністративного процесуального законодавства, суд наголошує, що сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного провадження.
Керуючись приписами ст.ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст. 258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що ТОВ "АГРОСХІД СЛОБОЖАНЩИНИ" є юридичною особою, яка здійснює свою діяльність відповідно до статуту. Основним видом діяльності підприємства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11) (а.с. 57 - 58).
На виконання приписів чинного податкового законодавства України, позивач направив на реєстрацію податкову накладну № 3 від 11.09.2019 р., в якій сума коштів, що підлягає сплаті становить 146 439,18 грн., в тому числі з урахуванням ПДВ у сумі 24 406, 53 грн., реєстраційний номер документу: 9222207021 (а.с. 13 - 14).
Однак, згідно з інформації від 26.09.2019 р., направленої на адресу позивача ДПС України через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" версія 2.3.4.11, реєстрація документів була зупинена на підставі п. 206.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки зазначена податкова накладна відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 та пп. 2.1 п. 2 "Критеріїв ризиковості платника податків". Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14).
Не дивлячись на те, що суб`єкту владних повноважень були направлені письмові пояснення та документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції (а.с. 15 - 56) контролюючий орган виніс рішення № 1317493/41673186 від 29.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 11.09.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі того, що платником податків не надано документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. У додатковій інформації контролюючий орган зазначив, що відсутні первинні документи щодо зберігання та транспортування товарно-матеріальних цінностей (а.с. 11 - 12).
Вважаючи зазначене рішення протиправним, а свої права порушеними, позивач звернувся за захистом своїх прав до Харківського окружного адміністративного суду.
По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.
За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2020 |
Оприлюднено | 08.04.2020 |
Номер документу | 88644700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні