Рішення
від 08.04.2020 по справі 640/19494/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2020 року м. Київ № 640/19494/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг доТовариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Маніфрі простягнення штрафу встановив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Маніфрі , в якому просила суд:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Маніфрі до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що в межах своїх повноважень ним складено акт про правопорушення відповідачем на ринку фінансових послуг від 29 травня 2019 року №795/16-2/13.

Суть порушення, за вчинення якого до Товариства застосовано штрафну санкцію, полягала у наступному:

- товариством не надано звітні дані за І квартал 2019 року, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:

підпункту 1 пункту 2 та підпункту 2 пункту 4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26 вересня 2017 року № 3840, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 року за № 1294/31162 (далі - Порядок), в частині неподання звітних даних за І квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг;

- за результатами перевірки звітних даних Товариства за 4 квартал 2018 року в електронній формі, що надійшли до Нацкомфінпослуг 20 лютого 2019 року було встановлено порушення вимог:

статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг щодо обов`язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;

абзацу 1 пункту 4 розділу V Порядку, що Інформація в різних формах звітних даних повинна бути порівнюваною та несуперечливою, а саме:

значення рядка 1167 Балансу звітних даних за 4 квартал 2018 року становить 0 тис. гри., проте відповідно до таблиці Інформація щодо рахунків фінансової компанії в банківських установах Додатку 15 балансова вартість становить 5000 тис. грн.;

відповідно до рядка 1030 Балансу звітних даних за 4 квартал 2018 року фінансові інвестиції становить 5 000 тис. грн., проте відповідно до рядка 050 Додатку 14 Інформація щодо структури основного капіталу фінансової установи інші фінансові інвестиції фінансової компанії становлять 0 тис. грн. та у таблиці Структура інвестицій фінансової компанії Додатку 15 інформація про інвестиції відсутня;

відповідно до рядка 030 Додатку 14 Інформація щодо структури основного капіталу фінансової установи та рядка 048 таблиці Інформація щодо активів фінансової установи Додатку 15 дебіторська заборгованість, яка виникла не в результаті надання фінансових послуг становлять 5000 тис. грн., проте відповідно до Балансу звітних даних за 4 квартал 2018 року інформація про дебіторську заборгованість відсутня.

Відповідно до Постанови на Товариство накладено штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень.

Частиною третьою статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг встановлено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до пункту 2.4 розділу II Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та керівниками самостійних структурних підрозділів або особами, які їх заміщують, за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

При добровільному виконанні постанови особа зобов`язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Постанова, крім іншого, повинна містити строк, протягом якого учасник ринку фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) зобов`язаний повідомити Нацкомфінпослуг про добровільне виконання або про відмову від добровільного виконання постанови чого не було зроблено відповідачем.

Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19 червня 2019 року №452/795/16-2/13-П (далі - Постанова) до Товариства застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг та постановлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 10 липня 2019 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Також, у позовній заяві зазначено, що станом на день звернення до суду документів, які підтверджували б виконання постанови до Нацкомфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 17000 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 жовтня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Копія вказаної ухвали суду направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв`язку про причини невручення за закінченням встановленого строку зберігання .

Крім того, судом вчинено спробу повідомити відповідача про відкриття провадження у даній справі шляхом телефонограми, однак за телефоном, вказаним у позовній заяві 097 7206051, не відповідали.

За таких підстав та враховуючи положення частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач вважається таким, що отримав копію ухвали Окружного адміністративного суду міста Києві 17 жовтня 2019 року.

Станом на день ухвалення рішення відповідач своїм правом на надання суду відзиву на позовну заяву не скористався, заяв/клопотань суду не направляв з невідомих суду причин.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Відповідно до наданої суду копії Акту про правопорушення, Товариством вчинено порушення на ринку фінансових послуг.

Копія вказаного акту направлена на адресу Товариства та повідомлено керівника Товариства про необхідність з`явитись до приміщення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 19 червня 2019 року №452/795/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. та зобов`язано останнє повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.

У зв`язку з несплатою суми штрафу відповідачем у встановлений судом строк та не поданням на адресу позивача відповідних документів, які б підтверджували факт сплати суми штрафу у розмірі 17000 грн. до Державного бюджету України відповідачем, позивач звернувся до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам Окружний адміністративний суд міста Києва виходить з наступного.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі по тексту - Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини першої статті 39 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини третьої статті 41 Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг стягуються у судовому порядку.

Жодних доказів щодо оскарження постанови Нацкомфінпослуг або сплати визначеного цією постановою штрафу відповідачем суду не надано.

Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності застосування до відповідача штрафу, а також надано докази належного повідомлення відповідача про прийняту постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України суд -

вирішив:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Маніфрі (04116, м. Київ, вул. Маршала Рибалка, буд. 11Б, офіс 8, код ЄДРПОУ 42362583) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

Дата ухвалення рішення08.04.2020
Оприлюднено09.04.2020

Судовий реєстр по справі —640/19494/19

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Рішення від 08.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні