Постанова
від 08.04.2020 по справі 420/4979/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/4979/19 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю.В.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

Яковлєва О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіко - Україна" до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И Л А:

У серпні 2019р. ТОВ "Авіко - Україна" звернулося в суд із позовом до ГУ ДФС в Одеській області, ДФС України, в якому просило скасувати рішення Комісії ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №1074346/37008104 від 12.02.2019р., за №1165837/37008104 від 20.05.2019р., за №1165836/37008104 від 20.05.2019р., за №1165859/37008104 від 20.05.2019р., якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ "Авіко - Україна" за №255 від 17.12.2018р., №14 від 12.02.2019р., №17 від 12.02.2019р., №18 від 12.02.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що 9.10.2015р. між ним та ТОВ НВП Глобинський свинокомплекс укладено договір поставки за №0910/1, у відповідності до пп1.1 якого у порядку та на умовах визначених цим договором, Постачальник зобов`язується передати окремими партіями у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити його на умовах визначених даним Договором.

Відповідно до Додаткової угоди №1 від 19.09.2017р. до Договору поставки №0910/1 від 9.10.2015р., оплата за поставлений товар здійснюється на протязі 45 календарних днів з дати фактичного отримання товару.

У зв`язку із виконанням сторонами вказаного договору, ТОВ "Авіко - Україна" складено та направлено до ДФС податкові накладні за №266 від 17.12.2018р., за №14 від 12.02.2019р., за №17 від 12.02.2019р., за №18 від 12.02.2019р..

Однак, за результатами розгляду вищезазначених податкових накладних контролюючим органом ТОВ Авіко-Україна надіслано Квитанції щодо зупинення реєстрації податкових накладних, та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, котрі достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких зазначено, що з урахуванням положень п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. У зв`язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На виконання вказаних квитанцій, позивачем на адресу контролюючого органу направлено письмові пояснення, у яких викладено умови здійснення господарської діяльності з підтверджуючими доказами та матеріалами.

В подальшому, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято Рішення від 12.02.2019р. за №1075346/37008104, від 20.05.2019р. за №1165837/37008104, від 20.05.2019р. за №1165836/37008104, від 20.05.2019р. за №1165859/37008104, якими ТОВ Авіко-Україна відмовлено у реєстрації податкових накладних за №266 від 17.12.2018р., за №14 від 12.02.2019р., за №17 від 12.02.2019р., за №18 від 12.02.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач вважає вказані рішення протиправними та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства, оскільки ним було надано всі необхідні документи для реєстрації вказаних податкових накладних.

Посилаючись на вказані обставини просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019р. адміністративний позов задоволено.

Скасовано рішення Комісії ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №1074346/37008104 від 12.02.2019р., за №1165837/37008104 від 20.05.2019р., за №1165836/37008104 від 20.05.2019р., за №1165859/37008104 від 20.05.2019р., якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ "Авіко - Україна" за №255 від 17.12.2018р., №14 від 12.02.2019р., №17 від 12.02.2019р., №18 від 12.02.2019р..

Зобов`язано ДФС України зареєструвати податкові накладні за №255 від 17.12.2018р., №14 від 12.02.2019р., №17 від 12.02.2019р., №18 від 12.02.2019р., оформлені ТОВ "Авіко - Україна", та вважати вказані податкові накладні прийнятними та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було надіслано платником податку - ТОВ "Авіко - Україна".

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України на користь ТОВ "Авіко - Україна" судові витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 7 684грн..

В апеляційній скарзі апелянти просять рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Сторони були сповіщені про час і місце розгляду справи у встановленому законом порядку, проте, в судове засідання не прибули, про причини неявки не повідомили.

З урахуванням належного сповіщення сторін, судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла до висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що товариством до податкового органу були надані усі необхідні для реєстрації накладних первинні документи податкового та бухгалтерського обліку, які підтверджують реальність господарських операцій. Проте податковим органом не надано належну оцінку цим первинним документам.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи під час апеляційного розгляду, що 9.10.2015р. між ТОВ Авіко-Україна (Постачальник) та ТОВ НВП Глобинський свинокомплекс (Покупець) укладено Договір поставки за №0910/1, відповідно до пп1.1 якого у порядку та на умовах визначених цим договором, Постачальник зобов`язується передати окремими партіями у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити його на умовах визначених даним Договором.

Відповідно до Додаткової угоди за №1 від 19.09.2017р. до Договору поставки за №0910/1 від 9.10.2015р., оплата за поставлений товар здійснюється на протязі 45 календарних днів з дати фактичного отримання товару.

З метою належного виконання приписів чинного податкового законодавства України, ТОВ Авіко-Україна складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за №255 від 17.12.2018р., №14 від 12.02.2019р., №17 від 12.02.2019р., №18 від 12.02.2019р..

На підтвердження реальності виконання ТОВ Авіко-Україна умов Договору поставки за №0910/1 від 9.10.2015р., товариством було надано належним чином засвідчені копії відповідних документів, а саме: Договору поставки за №0401\001 від 4.01.2017р., Товарно-транспортних накладних, Договору оренди нежитлового приміщення від 1.07.2015р., Договору оренди нежитлового приміщення №17 від 1.03.2018р., Актів прийому-здачі приміщення, Договору про надання послуг з організації перевезення відправлень №109629 від 05.04.2016р., Рахунків на оплату, Видаткових накладних, Довіреностей, Платіжних доручень.

Однак, за результатами розгляду вищеозначених Податкових накладних контролюючим органом ТОВ Авіко-Україна надіслано Квитанції щодо зупинення реєстрації податкових накладних, та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, котрі достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких зазначено, що з урахуванням положень п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. У зв`язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На виконання вимог квитанції, ТОВ Авіко-Україна на адресу контролюючого органу направлено письмові пояснення, в яких викладено умови здійснення господарської діяльності з підтверджуючими доказами та матеріалами.

Проте, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято Рішення від 12.02.2019р. за №1075346/37008104, від 20.05.2019р. за №1165837/37008104, від 20.05.2019р. за №1165836/37008104, від 20.05.2019р. за №1165859/37008104 про відмову ТОВ Авіко-Україна в реєстрації податкових накладних за №266 від 17.12.2018р., за №14 від 12.02.2019р., за №17 від 12.02.2019р., за №18 від 12.02.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податків не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Перевіряючи правомірність дій та рішень податкового органу, з урахування підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Приписами п.201.10. ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу положення п.201.16. ст.201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

За правилами п.74.2. ст.74 ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У відповідності до положень пп.201.16.1. п.201.16. ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Як вбачається із матеріалів справи, у квитанції, якою ТОВ Авіко-Україна повідомлено про зупинення реєстрації податкових накладних за №255 від 17.12.2018р., №14 від 12.02.2019р., №17 від 12.02.2019р., №18 від 12.02.2019р., податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, однак в цій квитанції не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати платнику податків.

У відповідності до положень пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що на виконання вимог цієї норми ТОВ Авіко-Україна направлено до податкового органу документи на підтвердження операцій із контрагентом. Необхідно звернути увагу на те, що ДФС у своїй квитанції не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.

Як вбачається із оскаржуваного рішення, податковий орган відмовив ТОВ Авіко-Україна в реєстрації податкових накладних з підстав не надання останнім копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Проте, в рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не підкреслені документи, які потрібно надати платнику податків. При тому, що товариством було надано до ДФС: весь перелік первинних документів на підтвердження реальності господарської операції.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення адміністративного позову ТОВ Авіко-Україна , оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданими податковими накладними, а податковим органом не доведено протилежне.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

Також, судова колегія вважає за необхідне стягнути відстрочений судовий збір з апелянтів у солідарному розмірі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019р. - залишити без змін.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Держави (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (ЄДРПОУ) 37993473; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA9089 9998 03131 1125 60000 26001; код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 5 763грн..

Стягнути з Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Держави (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (ЄДРПОУ) 37993473; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA9089 9998 03131 1125 60000 26001; код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 5 763грн..

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88645700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4979/19

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 08.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 23.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні