Ухвала
від 01.04.2020 по справі 686/30416/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/30416/19

Провадження № 1-кс/686/4403/20

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2020 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого Другого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні № 42019260000000140,

ВСТАНОВИВ:

01.04.2020року слідчийДругого слідчоговідділу слідчогоуправління Територіальногоуправління Державногобюро розслідувань,розташованого умісті Хмельницькому ОСОБА_3 ,звернувся дослідчого суддіз клопотанням,погодженим зпрокурором відділупрокуратури Чернівецькоїобласті ОСОБА_4 ,про тимчасовийдоступ доречей та документів які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що по АДРЕСА_1 .

В обґрунтування даного клопотання слідчим зазначено, що СУ ТУ ДБР розташованого у місті Хмельницькому проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні № 42019260000000140 від 21.08.2019 р. за підозрою колишнього старшого державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , являючись працівником правоохоронного органу, обіймаючи посаду старшого державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 , будучи зобов`язаним неухильно дотримуватись норм Конституції України, Митного кодексу України, Законів України та інших нормативно правових актів, що регламентують діяльність митниці, нехтуючи їх положеннями, діючи умисно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, їх негативні наслідки, які полягають у впливі на суспільні відносини, що забезпечують належну (правильну) діяльність органів державної влади, місцевого самоврядування, державних чи комунальних підприємств, установ чи організацій, а також їх службових осіб, у частині непідкупності та фінансування виключно в порядку встановленому законодавством, усвідомлено вчинив ряд протиправних дій, об`єднаних єдиним умислом, спрямованим на одержання неправомірної вигоди від ОСОБА_6 , в різних сумах, за безперешкодний пропуск на митну територію України транспортного засобу із товаром у кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами, через державний кордон з Молдови до України, у пункті пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де ОСОБА_5 та інші службові особи відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів та транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України, що по АДРЕСА_2 , при наступних обставинах.

Так, 03.11.2019 р., близько 07 години, ОСОБА_6 , перебуваючи за кермом транспортного засобу марки і моделі «MersedesBenzSprinter» державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , в якому знаходилось 27 (двадцять сім) саджанців дерев та алкогольний напій вино в об`ємі близько 60 літрів, в`їхав в зону прикордонного та митного контролю України у пункті пропуску для міжнародного автомобільного сполучення «Мамалига-Крива», в напрямку на в`їзд з Молдови до України.

Надалі, ОСОБА_5 , який перебував на службі, здійснюючи митний контроль та оформлення товарів і вказаного транспортного засобу «Mersedes Benz Sprinter» державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , дізнався про наявність в автомобілі вищевказаних 27 саджанців, а також алкогольного напою вина об`ємом близько 60 літрів. Після чого, ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що статтею 376 Митного кодексу України встановлено обмеження щодо ввезення вина на територію України не більше 2 літрів, а ввезення саджанців відповідно до статті 378 Митного кодексу України є забороненим, діючи з корисливих мотивів і мети, висловив ОСОБА_6 вимогу про надання йому грошових коштів в сумі 1 000 гривень, за безперешкодний пропуск на митну територію України транспортного засобу із вказаним товаром у кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Громадянин ОСОБА_6 в свою чергу усвідомлюючи, що ОСОБА_5 являється працівником правоохоронного органу, перебуває на посаді інспектора відділу митного оформлення № 3 та побоюючись, що в разі незгоди із вимогами співробітника митниці, останній не пропустить транспортний засіб із товарами на територію України, на таку незаконну вимогу ОСОБА_5 був вимушений погодитись.

У подальшому, ОСОБА_5 , перебуваючи на робочому місці, в службовому кабінеті приміщення відділу митного оформлення, що на території пункту пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », одержав від ОСОБА_6 грошові кошти, в якості неправомірної вигоди, у сумі 1000 гривень, за безперешкодний пропуск на митну територію України транспортного засобу із товаром у кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Одержавши зазначену суму грошових коштів, ОСОБА_5 завершив митний контроль і митне оформлення та здійснив пропуск транспортного засобу на митну територію України із наявним у ньому товаром в кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 01.12.2019 р., близько 06 години 30 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи за кермом транспортного засобу марки і моделі «MersedesBenzSprinter» державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , в якому знаходилось 59 (п`ятдесят дев`ять) саджанців дерев та алкогольний напій вино в об`ємі близько 99 літрів, в`їхав в зону прикордонного та митного контролю України у пункті пропуску для міжнародного автомобільного сполучення «Мамалига-Крива», в напрямку на в`їзд з Молдови до України.

Надалі, ОСОБА_5 , який перебував на службі, здійснюючи митний контроль та оформлення товарів і вказаного транспортного засобу «Mersedes Benz Sprinter» державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , дізнався про наявність в автомобілі вищевказаних 59 саджанців дерев, а також алкогольного напою вина об`ємом близько 99 літрів. Після чого, ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що статтею 376 Митного кодексу України встановлено обмеження щодо ввезення вина на територію України не більше 2 літрів, а ввезення саджанців відповідно до статті 378 Митного кодексу України є забороненим, діючи з корисливих мотивів і мети, висловив ОСОБА_6 вимогу про надання йому грошових коштів в сумі 1 600 гривень, за безперешкодний пропуск на митну територію України транспортного засобу із вказаним товаром у кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Громадянин ОСОБА_6 в свою чергу усвідомлюючи, що ОСОБА_5 являється працівником правоохоронного органу, перебуває на посаді інспектора відділу митного оформлення № 3 та побоюючись, що в разі незгоди із вимогами співробітника митниці, останній не пропустить транспортний засіб із товарами на територію України, на таку незаконну вимогу ОСОБА_5 був вимушений погодитись.

У подальшому, ОСОБА_5 , перебуваючи на робочому місці, в службовому кабінеті приміщення відділу митного оформлення, що на території пункту пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », одержав від ОСОБА_6 грошові кошти, в якості неправомірної вигоди, у сумі 1 600 гривень, за безперешкодний пропуск на митну територію України транспортного засобу із товаром у кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Одержавши зазначену суму грошових коштів, ОСОБА_5 завершив митний контроль і митне оформлення та здійснив пропуск транспортного засобу на митну територію України із наявним у ньому товаром в кількості, яка перевищує межі допустимих митним законодавством норм для ввезення на територію України, а також із забороненими для ввезення на територію Україну товарами.

Крім вищенаведеного, тобто обставин пропуску транспортного засобу марки «Mersedes Benz» моделі «Sprinter» реєстраційний номер НОМЕР_1 , у якому знаходився ОСОБА_6 , що мало місце 03.11.2019 р., у період часу з 06 години до 08 години, та 01.12.2019 р., у період часу з 06 години до 09 години, через митний кордон на територію України, під час досудового розслідування також досліджуються обставини щодо можливого вчинення підозрюваним ОСОБА_5 інших кримінальних правопорушень, а також ймовірного скоєння таких правопорушень іншими службовими особами відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Зокрема, досліджуються обставини можливого одержання окремими службовими особами відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 грошових коштів від ОСОБА_6 , який 18.09.2019 р., у період часу з 18 години до 20 години, знаходячись у транспортному засобі марки «Mitsubishi» моделі «Outlander» реєстраційний номер НОМЕР_2 , та 25.09.2019 р., у період часу з 14 години до 16 години, знаходячись у транспортному засобі «Opel» моделі «Astra» реєстраційний номер НОМЕР_3 , перетинав митний кордон в напрямку на в`їзд з Молдови до України.

Відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 «Про затвердження Положення про Єдину автоматизовану інформаційну систему ІНФОРМАЦІЯ_6 » № 1341 від 04.11.2010 р. у ІНФОРМАЦІЯ_7 функціонує Єдина автоматизована інформаційна система (ЄАІС), яка об`єднує в собі всі програмно-технічні складові, необхідні для автоматизації процесів митного оформлення та контролю. Діюча в її складі автоматизована система митного оформлення «Інспектор» (АСМО) охоплює всі процеси митного контролю як всередині країни, так і на митних кордонах.

Згідно із вимогами п. 1.3 Інструкції із здійснення митного контролю та митного оформлення в пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення, затвердженої Наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 №1473 від 14.12.2010, якою визначено порядок застосування митних процедур, порядок та послідовність дій посадових осіб митного органу під час здійснення митного контролю, митного оформлення та пропуску через митний кордон України автомобільних транспортних засобів, передбачено, що посадові особи митних органів при прийнятті документів, які пред`являються митному органу для проведення митного контролю та митного оформлення, проведення документального та фактичного контролю, при прийнятті рішення щодо пропуску або не пропуску товарів та транспортних засобів через митний кордон України відповідно до заявленого митного режиму або розміщення товарів та транспортних засобів в один з митних режимів, проставляють на митних та інших документах відповідні відмітки, печатки, штампи, а також вносять відмітки до електронних журналів Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006».

У зв`язку із викладеним, задля достовірного встановлення посадових осіб, які здійснювали митні формальності щодо пропуску на митну територію України перелічених транспортних засобів, а також усієї іншої інформації про такі митні формальності, в тому числі порядку та послідовності дій посадових осіб митниці під час здійснення оформлення та пропуску транспортних засобів, на сьогодні виникла необхідність в отримані і у подальшому проведенні тимчасового доступу до речей та документів інформації/документів з приводу митних формальностей щодо пропуску на митну територію України згаданих вище транспортних засобів, у тому числі доступу до відомостей з цього приводу, які внесені у Єдину автоматизовану інформаційну систему (ЄАІС) ІНФОРМАЦІЯ_5 та електронні журнали Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006», з метою зняття із них потрібної інформації/документів.

Слідчий в судове засідання не з`явився, проте зазначив, що просить розглянути клопотання за його відсутності та задовольнити його вимоги.

Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Слідчим наведено підстави, передбачені ч. 2, 5 ст.163 КПК України, зокрема, що документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.

Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами встановити особу, яка вчинила злочин, та довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 163, 164 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Надати слідчим слідчої групи, які здійснюють досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні № 42019260000000140, а також прокурорам котрі здійснюють нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва, зокрема: заступнику начальника Другого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_7 ;слідчим Другого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 ; прокурорам відділу організації та процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, що поширює свою діяльність на Чернівецьку область прокуратури Чернівецької області ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів шляхом їх вилучення в електронному або паперовому виді, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що по АДРЕСА_1 , зокрема до:

- митних формальностей з приводу пропуску 18.09.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «Mitsubishi» моделі «Outlander» реєстраційний номер НОМЕР_2 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де службові особи відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювали службову діяльність, що по АДРЕСА_2 , із відображенням: реєстраційних та ідентифікаційних відомостей транспортних засобів; дати та часу перетину; напрямку перетину; відомостей про кількість та особисті дані осіб, які перетинали державний кордон України у транспортному засобі; відомостей про особу, яка облікована як водій транспортного засобу;обліковані товари у транспортному засобі;

- щодо митних формальностей з приводу пропуску 25.09.2019 на митну територію України транспортного засобу марки «Opel» моделі «Astra» реєстраційний номер НОМЕР_3 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де службові особи відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювали службову діяльність, що по АДРЕСА_2 , із відображенням: реєстраційних та ідентифікаційних відомостей транспортних засобів; дати та часу перетину; напрямку перетину; відомостей про кількість та особисті дані осіб, які перетинали державний кордон України у транспортному засобі; відомостей про особу, яка облікована як водій транспортного засобу; обліковані товари у транспортному засобі;

- щодо митних формальностей з приводу пропуску 03.11.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «MersedesBenz» моделі «Sprinter» реєстраційний номер НОМЕР_1 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де службові особи відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювали службову діяльність, що по АДРЕСА_2 , із відображенням: реєстраційних та ідентифікаційних відомостей транспортних засобів; дати та часу перетину; напрямку перетину; відомостей про кількість та особисті дані осіб, які перетинали державний кордон України у транспортному засобі; відомостей про особу, яка облікована як водій транспортного засобу; обліковані товари у транспортному засобі;

- щодо митних формальностей з приводу пропуску 01.12.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «MersedesBenz» моделі «Sprinter» реєстраційний номер НОМЕР_1 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де службові особи відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювали службову діяльність, що по АДРЕСА_2 , із відображенням: реєстраційних та ідентифікаційних відомостей транспортних засобів; дати та часу перетину; напрямку перетину; відомостей про кількість та особисті дані осіб, які перетинали державний кордон України у транспортному засобі; відомостей про особу, яка облікована як водій транспортного засобу; обліковані товари у транспортному засобі;

- до Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС) ІНФОРМАЦІЯ_5 та електронних журналів Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006» з метою зняття інформації щодо порядку та послідовності дій посадових осіб відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 під час здійснення митних формальностей з приводу пропуску 18.09.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «Mitsubishi» моделі «Outlander» реєстраційний номер НОМЕР_2 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 »;

- до Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС) ІНФОРМАЦІЯ_5 та електронних журналів Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006» з метою зняття інформації щодо порядку та послідовності дій посадових осіб відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 під час здійснення митних формальностей з приводу пропуску 25.09.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «Opel» моделі «Astra» реєстраційний номер НОМЕР_3 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 »;

- до Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС) ІНФОРМАЦІЯ_5 та електронних журналів Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006» з метою зняття інформації щодо порядку та послідовності дій посадових осіб відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 під час здійснення митних формальностей з приводу пропуску 03.11.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «MersedesBenz» моделі «Sprinter» реєстраційний номер НОМЕР_1 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 »;

- до Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС) ІНФОРМАЦІЯ_5 та електронних журналів Програмно-інформаційного комплексу «Інспектор-2006» з метою зняття інформації щодо порядку та послідовності дій посадових осіб відділу митного оформлення № 3 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 під час здійснення митних формальностей з приводу пропуску 01.12.2019 р. на митну територію України транспортного засобу марки «MersedesBenz» моделі «Sprinter» реєстраційний номер НОМЕР_1 , через пункт пропуску для міжнародного автомобільного сполучення « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ,що по АДРЕСА_1 , забезпечити тимчасовий доступ до вищезазначених речей та документів.

Ухвала діє по 01 травня 2020 року.

Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.04.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу88656017
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —686/30416/19

Ухвала від 01.04.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 24.03.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 24.03.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 24.03.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 23.03.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 23.03.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні