ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2020 року Справа № 160/1453/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юхно І. В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (в письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ТЕЛЛ2ТЕЛЛ до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії , -
ВСТАНОВИВ :
06.02.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ТЕЛЛ2ТЕЛЛ до Державної податкової служби України, у якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.10.2019 року №1308314/42732742;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 16.09.2019 року, подану ТОВ ТЕЛЛ2ТЕЛЛ для реєстрації, днем її отримання.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне:
- позивачем було складено в електронній формі та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 16.09.2019 року на загальну суму 1911967 грн. в тому числі ПДВ 318661,17 грн;
- 07.10.2019 року Автоматизовною системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України направлено позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 16.09.2019 року;
- в повідомленні зазначено, що відповідно до п. 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію ПН № 2 від 16.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. Критеріїв ризиковості платника податків . Запропоновано надати пояснення та/або копії документи достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- на виконання вищезазначеної вимоги, 07.10.2019 року позивачем було направлено повідомлення №1 щодо подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено;
- за результатами розгляду пояснень та копій документів позивача комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової від 16.10.2019 року №1308314/42732742.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2020 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Про відкриття спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) сторони повідомленні відповідно до приписів Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), що підтверджується матеріалами справи.
19.03.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позов від Державної податкової служби України, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що за результатами розгляду Комісією ДФС України документів та пояснень, наданих платником податків по податковій накладній № 2 від 16.09.2019 року винесено рішення від 16.10.2019 року №1308314/42732742 про відмову в реєстрації податкової накладної з причини: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕЛЛ2ТЕЛЛ (код ЄДРПОУ 42732742) зареєстроване у якості юридичної особи 03.01.2019 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Шевченківському управлінні, Шевченківській ДПІ (Шевченківський район м. Дніпра) та є платником податку на додану вартість.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є: діяльність телефонних центрів (основний) (Код КВЕД 82.20), консультування з питань інформатизації (Код КВЕД 62.02), комп`ютерне програмування (Код КВЕД 62.01), інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем (код КВЕД 62.09), оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням (Код КВЕД 46.51), інші види освіти, н. в. і. у. (Код КВЕД 85.59), оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність (Код КВЕД 63.11), та надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у. (код КВЕД 63.99).
01.07.2019 року між позивачем (виконавець) та ПАТ АВІАКОМПАНІЯ МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ (замовник) було укладено договір №624 про надання послуг контакт-центру (далі по тексту - договір).
Відповідно до п. 1.1. договору, виконавець зобов`язується за завданням замовника протягом визначеного в договорі строку надавати за плату послуги контакт-центру (надалі - послуги), а замовник зобов`язується сплачувати надані послуги.
На виконання умов договору, позивач надає послуги контакт-центру, шляхом підтримки пасажирів авіакомпанії МАУ :
- здійснення прийому, обробки та реєстрації вхідних дзвінків необмеженого кола клієнтів авіакомпанії, а також здійснення вихідних дзвінків, пов`язаних із послугами, проведення телефонних презентацій товарів і послуг, бронювання та продаж додаткових послуг, інформування та допомога клієнтам у разі збійних ситуацій та змін розкладу руху повітряних суден, бронювання та оформлення нагород за програмою лояльності, проведення телефонних опитувань, актуалізації даних клієнтів в системі МАУ з використанням інформаційно- довідкових матеріалів, наданих авіакомпанією;
- введення даних в системі, а також надання відповідної звітності;
- інформаційне обслуговування, бронювання, оформлення, переоформлення та повернення авіаперевізної документації щодо клієнтів МАУ шляхом телефонного обслуговування, обробки листів, звернень в чат, перевірка та обробка оплати у системі бронювання;
- обслуговування звернень клієнтів, а також здійснення вихідних дзвінків проводиться українською, російською та англійською мовами з дотриманням стандартів обслуговування клієнтів авіакомпанії.
Відповідно до п. 4.1 договору замовник щомісяця до 5 числа місяця, наступного за звітним, складає та направляє виконавцю звіт про надання послуг за попередній місяць у довільній формі (далі - звіт), в якому вказується кількість та вартість наданих послуг за попередній місяць.
На підставі отриманого від замовника звіту виконавець надсилає замовнику поштою або кур`єром: два примірники акту приймання-передачі наданих послуг (надалі - акт), накладну та рахунок на оплату послуг.
Відповідно до п. 4.2 здавання послуг виконавцем і приймання їх результатів замовником та факт надання послуг за цим договором фіксується сторонами в акті.
На виконання п.4.1 та 4.2 договору, позивачем отриманий електронний звіт від ПАТ АВІАКОМПАНІЯ МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ , виставлений рахунок та складений акт надання послуг №10091917 від 16.09.2019 року.
У період з 23.09.2019 по 30.09.2019 року ПАТ АВІАКОМПАНІЯ МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ повністю оплатило надані позивачем послуги, що підтверджєуться копіями банківських виписок.
За наслідками надання послуг, передбачених умовами договору, відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку з виникненням податкових зобов`язань позивачем складено податкову накладну від 16.09.2019 року №2 у розмірі 1 911967,00 грн., з врахуванням податку на додану вартість в розмірі 318 661, 17 грн. та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказана вище податкова накладна була надіслана позивачем для реєстрації у встановленому законодавством порядку у ЄРПН та згідно копії квитанцій від 07.10.2019 року реєстрацію вказаної накладної було зупинено з підстав того, що вона відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та підприємству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, що підтверджується копією відповідної квитанції в матеріалах справи.
З метою проведення реєстрації вищевказаних податкових накладних, позивачем було надіслано контролюючому органу повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів, які необхідні для проведення реєстрації зупиненої податкової накладної, а саме: договір суборенди №06/Д від 21.07.2019 року, договір МАУ №624 від 01.07.2019 року, акт МАУ №10091917 від 16.09.2019 року, акт МАУ штраф №02 від 16.09.2019 року, пояснення №2 від 07.10.2019 року, акт суборенди №199 від 31.08.2019 року, акт суборенди за вересень 2019 №210 від 30.09.2019 року, ПД МАУ №ТАS0036324 від 23.09.2019 року, ПД МАУ №ТАS0036615 від 30.09.2019 року, що підтверджується копією відповідного повідомлення та документами довільного формату.
16.10.2019р. Комісією ДФС України було прийнято рішення №1308314/42732742, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 16.09.2019р., з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вказаний спір виник через незгоду позивача з рішенням контролюючого органу про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №2 від 16.09.2019р., у зв`язку з чим він звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень (дій) суб`єктів владних повноважень, суд зобов`язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення (дії) на їх відповідність усім зазначеним вимогам.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, після оформлення документів, що засвідчує факт наданих послуг за договором надання послуг від 01.07.2019 року №624, у ТОВ ТЕЛЛ2ТЕЛЛ виникло визначене законом право на складання податкової накладної від 16.09.2019 року №2.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації), який був чинний на момент винесення оскаржуваного рішення, передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі Порядок №117), який був чинний на момент винесення оскаржуваного рішення.
У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:
моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2020 |
Оприлюднено | 10.04.2020 |
Номер документу | 88667962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні