Рішення
від 12.03.2020 по справі 280/6422/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12 березня 2020 року Справа № 280/6422/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельнікової Н. В.,

за участю секретаря Фесик А.В.

представника позивача: Сахно О.О.

представника відповідача: Воєводіної С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД СХІД 2007

до Головного управління ДПС у Запорізькій області

про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» (надалі - позивач або ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» ) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд :

-визнати протиправними дії відповідача щодо передачі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації щодо наявності у ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» заборгованості зі сплати податків і зборів.

-визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка виявилась у непереданні відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів у ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» (за формою ЗО-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП).

-зобов`язати відповідача передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про відсутність у ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» заборгованості зі сплати податків і зборів (за формою ЗО-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП, або у іншій формі, передбаченій законом і достатній для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» в результаті її ліквідації).

-встановити судовий контроль за виконанням рішення у даній справі шляхом зобов`язання відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою судді від 15.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та без повідомлення (виклику) сторін.

17.02.2020 за клопотанням позивача призначено розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін на 12.03.2020.

У судовому засіданні 12.03.2020, на підставі ст.243 КАС України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до ст. 229 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: звукозаписуючого пристрою "Акорд".

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, просила задовольнити його у повному обсязі з підстав викладених у позові.

В обґрунтування позову зазначила, що протоколом позачергових Загальних зборів учасників ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації за рішенням учасників у зв`язку з відсутністю господарських операцій та складним становищем на ринку товарів та послуг. У зв`язку з чим було почато ліквідаційну процедуру. Після затвердження ліквідаційного балансу та після подання 13.12.2019 фінансової звітності до ГУ ДПС у Запорізькій області ліквідатором підприємства було подано державному реєстратору заяву та документи з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Проте 17.12.2019 державним реєстратором повідомлено про відмову з підстав отримання інформації про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Позивач стверджує, що відповідачем протиправно незважаючи на відсутність у позивача податкової заборгованості не направив таку інформацію до реєстру, а натомість надав неправдиві відомості про наявність заборгованості зі сплати податків та зборів.

Представник відповідача позов не визнав з підстав викладених у письмовому відзиві на позовну заяву (вх. №5591 від 05.02.2020). Вказує, що наразі триває апеляційне оскарження рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15.07.2019 по справі №280/2153/19, яким було задоволено позов ТОВ ДЕНД СХІД 2007 та визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 26.04.2019 №00005591404 та №0005581404, якими визначено позивачу грошові зобов`язання. За таких обставин вважає передчасним твердження представника позивача про відсутність податкового боргу у позивача. Просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши наявні у справі матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЕНД СХІД 2007 (код ЄДРПОУ 35627645), зареєстровано як юридична особа 12.12.2007 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про реєстрацію 1 103 102 0000 021750; місцезнаходження юридичної особи: 69600, Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Соборний, будинок 152 В . Як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Запорізькій області.

27.12.2018 року, згідно з протоколом позачергових Загальних зборів учасників ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 , було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації за рішенням учасників, у зв`язку з відсутністю господарських операцій та складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг. Цим же протоколом позачергових Загальних зборів учасників були прийняті наступні рішення: ліквідатором Товариства була призначена ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) з 28 грудня 2018 року; затверджені порядок та строки проведення ліквідаційної процедури товариства, встановлений строк для заявлення вимог кредиторів (т.1 а.с. 20-23).

Інформація щодо процедури припинення ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 була внесена 28.12.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, запис № 11031100026021750 (т.1 а.с. 15-19).

Після проведення перевірки Запорізьким міським центром зайнятості видана довідка №15/10-22 від 21.01.2019 року про відсутність у Позивача заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду (т.1 а.с. 31).

Управлінням Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області також проведено перевірку ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 , за результатами якої складено Акт № 4 від 25.01.2019 року, за наслідками перевірки порушень та заборгованості Позивача перед Фондом не встановлено (т. 1 а.с. 32-35).

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області за результатом проведених перевірок була надана довідка № 3003/05.3 від 11.12.2019 року про відсутність у ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; по платежам до Фонду соціального страхування даними, згідно даних Фонду соціального страхування, довідка Фонду №32 від 05.02.2019 року; по платежам до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, за даними Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, довідка Фонду №15/10-22 від 21.01.2019 року (т.1 а.с. 88).

Головним управлінням ДФС у Запорізькій області в період з 19.03.2019 по 25.03.2019 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 в т.ч. і з питань пов`язаних з отриманням повідомлення з Єдиного державного реєстру від 28.12.2018 №11031100026021750 про прийняття рішення про припинення юридичної особи. За результатом перевірки на підставі висновків Акту від 01.04.2019 №183/08-01-14-04/35627645 податковим органом винесено податкові повідомлення - рішення від 26.04.2019 №0005591404 та №0005581404, якими визначено позивачу грошові зобов`язання зі сплати податку на прибуток у розмірі 5080561,25 грн. та зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток за 208 рік на суму 6212800 грн. та за 2019 рік на суму 6197107 грн. (т. 1 а.с. 194-195).

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15.07.2019 по справі №280/2153/19 задоволено позов ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 , визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення від 26.04.2019 №0005591404 та №0005581404 (т.1 а.с. 196-206).

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 15.10.2019 по справі №280/2153/19, апеляційну скаргу ГУ ДФС у Запорізькій області повернуто (т.1 а.с. 207-210).

Листом ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.12.2019 №22007/10/08-01-49-08 повідомлено позивача про відсутність у ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої) за основним місцем реєстрації, контроль за справлянням яких покладено на контролюючи органи (т.1 а.с. 219).

ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 здійснено закриття усіх наявних у Товариства рахунків, що підтверджується довідкою Акціонерного товариства Перший український міжнародний банк від 25.11.2019 про закриття рахунків ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 (т.1 а.с. 215).

04.12.2019 року ТОВ ЮРИДИЧНО-АРХІВНЕ БЮРО ЛЕГІС позивачу надана довідка №255 архівної установи про прийняття документів Позивача за період 2007-2019 роки згідно акту прийому-передачі № 1/19 від 04.12.2019 року у кількості 2 справ (т.1 а.с. 216).

Протоколом позачергових Загальних зборів учасників ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 від 30.11.2019 року було прийнято рішення про затвердження ліквідаційного балансу Товариства станом на 30.11.2019 року.

30.12.2019 позивачем була подана до Головного управління ДПС у Запорізькій області звітність податкова декларація з податку на прибуток підприємств станом за 2019 рік; фінансова звітність малого підприємства (баланс станом на 12.12.2019 року та звіт про фінансові результати за 2019 рік); різниці (Додаток РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств) за звітний період 2019 рік.

16.12.2019 ліквідатором ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 було подано до суб`єкта державної реєстрації - державному реєстратору заяву та документи з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, на підтвердження чого було отримано Опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації (т. 1 а.с. 243).

17.12.2019 повідомленням державного реєстратора відмовлено позивачу в проведенні державної реєстрації припинення в результаті ліквідації юридичних особи ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 з підстав надходження відомостей про наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування. Та повідомлено, що після усунення причин, що стали підставою для відмови у державній реєстрації заявник може повторно подати документи для державної реєстрації (т.1 а.с. 247).

Не погоджуючись із діями податкового органу щодо передачі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації щодо наявності у ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» заборгованості зі сплати податків і зборів, а також з бездіяльністю відповідача щодо непередання відомостей про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів у ТОВ «ЛЕНД СХІД 2007» (за формою ЗО-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП) позивач звернувся до суду із цим позовом.

Згідно положень статті 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

У відповідності із ч.3, ч. 6 ст. 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до Цивільного законодавства України призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії.

У відповідності до ч. 5 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

Згідно з п. 6 ч. 2 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

Порядок зняття з обліку та проведення перевірки територіальним органом ДФС у зв`язку з ліквідацією юридичної особи встановлений Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 9 грудня 2011 року № 1588 (далі - Порядок № 1588).

Згідно з п. 11.6 Порядку № 1588, при проведенні заходів, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

У відповідності до абз. 1 п. 11.10 Порядку № 1588, до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості:

- про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № ЗО-ОПП (додаток 14);

- про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (додаток 15) - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи.

Згідно з абз. 2 п. 11.10 Порядку № 1588, якщо до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, на запит суб`єкта державної реєстрації контролюючим органом надано відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також у разі виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов`язань, за якими не настав строк сплати, до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган формує та передає до Єдиного державного реєстру відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи.

У відповідності до абз. 3 п. 11.14 Порядку № 1588, якщо контролюючим органом до Єдиного державного реєстру передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Відповідно до п. 11.19 Порядку № 1588, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП: є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом; не може використовуватись у випадках, передбачених іншими нормативно-правовими актами, крім визначених у Законі та нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до Закону.

Окрім того, відповідно до абз. 2 пп. 2 п. 2 Спільного наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України № 759/5/371 від 18.03.2016 Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП.

Згаданий вище Спільний наказ є дійсним, що надає можливість дійти висновку, що податковий орган тимчасово передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості із сплати податків та зборів шляхом надсилання повідомлення форми № 28-ОПП.

З аналізу положень Порядку № 1588 можна дійти висновку, що в разі надходження до податкового органу повідомлення державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру рішення засновників юридичної особи про її припинення, то в податкового органу виникає обов`язок вирішити питання про проведення документальної позапланової перевірки юридичної особи, при чому, перевірка повинна бути здійснена у строки, які б забезпечили можливість виконання податковим органом іншого обов`язку: надати до Єдиного державного реєстру відомості про наявність або про відсутність заборгованості із сплати податків та зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Згідно з п. 11.10 Порядку № 1588, у разі наявності в юридичної особи, яка перебуває в процесі припинення, заборгованості зі сплати податків та зборів податковий орган повідомляє орган державної реєстрації про наявність такої заборгованості.

Окрім того, на податковий орган покладено обов`язок сформувати та надати вимогу по сплаті заборгованості із сплати податків та зборів до закінчення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, адже юридична особа наділена правом погасити таку заборгованість. В разі погашення такої заборгованості в податкового органу, у свою чергу, виникає обов`язок передати до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (за формою 30-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП).

Матеріалами справи підтверджено, що 20.12.2019 ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 отримана довідка Головного управління ДПС у Запорізькій області про відсутність заборгованості ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 станом на 17.12.2019 (т. а.с. 219).

Відповідно до інформації, отриманої 18.12.2019 з сайту ДПС: станом на 11.12.2019 щодо платника податків ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється . Станом на 17.12.2019 платник податків не має податкового боргу (т. 1 а.с. 217,218).

Отже наявні в матеріалах справи документи свідчать про відсутність у ТОВ ЛЕНД СХІД 2007 будь-якої заборгованості перед бюджетом зі сплати податків і зборів.

Посилання відповідача на повторне подання апеляційної скарги ГУ ДФС у Запорізькій області до Третього апеляційного адміністративного суду на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15.07.2019 по справі №280/2153/19 є безпідставним, з огляду на таке.

Відповідно до п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

За приписами ч.1 та 2 ст. 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Статтею 370 КАС України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Матеріалами справи підтверджено, що рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15.07.2019 по справі №280/2153/19 набрало законної сили 15.10.2019.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 13.1 Порядку № 1588 передбачено, що ГУ виконують процедури обліку платників податків відповідно до функцій, визначених Податковим кодексом України, зокрема: забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; вживають заходів, пов`язаних з припиненням (закриттям) платників податків, формують та направляють (видають) відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № ЗО-ОПП, відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП та довідки про зняття з обліку платника податків за формою № 12-ОПП у порядку, визначеному розділом XI цього Порядку.

Відповідно до пп. 21.1.10 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов`язані вносити до інформаційних баз даних інформацію з документів, отриманих від платників податків у паперовій формі, а також інформацію про взаємодію з платниками податків, отриману в іншій формі.

Відповідно до гіп. 21.1.1 - 21.1.4 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій, забезпечувати виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень та не допускати порушень прав та охоронюваннх законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Враховуючи викладене, у відповідача були відсутні підстави для ненадання відомостей до Єдиного державного реєстру про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів у позивача, що свідчить про протиправну бездіяльність контролюючого органу. Також, у Відповідача були відсутні підстави для надання відомостей до Єдиного державного реєстру про наявність у Позивача заборгованості зі сплати податків і зборів, що свідчить про протиправні дії Відповідача з надання недостовірної інформації щодо Позивача.

Щодо встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання відповідача подати до суду в установлений судом термін з дня набрання рішенням суду законної сили звіт про виконання судового рішення, слід зазначити наступне.

Частиною першою статті 382 КАС України встановлено, що суд, який ухвалив рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Таким чином, вказаною статтею встановлено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено рішення, подати у встановлений судом строк звіт про його виконання.

Проаналізувавши обставини справи, суд не вбачає достатніх підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення по вказаній адміністративній справі, оскільки судове рішення є обов`язковим до виконання, у тому числі, в примусовому порядку, а за невиконання рішення суду передбачена відповідальність.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що відповідач діяв необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» .

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Запорізькій області щодо передачі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації щодо наявності у Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» заборгованості зі сплати податків і зборів.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка виявилась у непереданні відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів у Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» (за формою ЗО-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» заборгованості зі сплати податків і зборів (за формою ЗО-ОПП або шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП, або у іншій формі, передбаченій законом і достатній для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД СХІД 2007» в результаті її ліквідації).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (місцезнаходження: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43143945) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕНД СХІД 2007 (місцезнаходження: 69000, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 152-в, код ЄДРПОУ 35627645) судові витрати у розмірі 5763 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 20.03.2020.

Суддя Н.В. Стрельнікова

Дата ухвалення рішення12.03.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88668503
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/6422/19

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 12.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Рішення від 12.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні