ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення позову
"09" квітня 2020 р. справа № 300/450/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Боршовський Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження заяви представника позивача ОСОБА_1 від 07.04.2020 (вх. № З/300/985/20) та від 08.04.2020 (вх. № ЗП/300/1009/20) про забезпечення адміністративного позову ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація, про визнання протиправним та скасування рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_3 в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".
Позовна заяви обгрунтована тим, що оскаржене рішення прийняте всупереч волі позивача та більшості жителів сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости, а саме 687 осіб з 1060 членів територіальної громади Трацької сільської ради, які висловилися за приєднання до Матеївецької об`єднаної територіальної громади.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.03.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
07.04.2020 на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду представник позивача подав заяву від 07.04.2020 про забезпечення позову в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (вх. № З/300/985/20). Представник позивача просить суд зупинити дію рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили.
08.04.2020 від представника позивача надійшла заява від 07.04.2020 про забезпечення позову (вх. № ЗП/300/1009/20).
З огляду на те, що обидві заяви про забезпечення позову є повністю ідентичними за своїм змістом, суд дійшов висновку про їх спільних розгляд.
Заяви про забезпечення позову мотивовані тим, що Івано-Франківською обласною державною адміністрацією на виконання оскаржуваного рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" та за результатами виїзного вивчення стану інфраструктури населених пунктів Трацької територіальної громади 13.02.2020, можливості надання населенню якісних публічних послуг, прийнято рішення щодо доцільності включення сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до складу потенційної Косівської міської об`єднаної територіальної громади. Інформацію щодо напрацьованих змін проекту до перспективного плану формування територій громад області подано Івано-Франківською обласною державною адміністрацією на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів України. Представник позивача вважає, що затвердження перспективного плану Кабінетом Міністрів України, згідно якого Трацька територіальна громада включена до Косівської міської об`єднаної громади, призведе до вкрай негативних наслідків, і для відновлення прав та інтересів позивача та громади села Трач необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. При цьому, представник позивача зазначив, що виконання рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" може призвести до порушення прав та законних інтересів більшості населення громади села Трач, які не бажають приєднуватися до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром в м. Косів, а також до витрачання значних сум бюджетних коштів на заходи, пов`язані з таким об`єднанням.
Приймаючи рішення про забезпечення позову, суд оцінює наявність обставин, що зумовлюють постановлення відповідної ухвали, з урахуванням доказів, що містяться в матеріалах справи.
Відповідно до частини 1 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Частиною 2 цієї Статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Таким чином, статтею 150 Кодексу адміністративного судочинства України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
В розумінні наведеної норми закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має надати оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням наступних критеріїв: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу. При цьому, співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Суд встановив, що Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області 21.02.2020 прийняла рішення № 120-20-2020 від "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", згідно пункту 1 якого вирішено дати згоду на приєднання сіл Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром у м. Косів. Пунктом 2 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 визначено просити Івано-Франківську обласну державну адміністрацію внести зміни у перспективний план і дати згоду щодо приєднання до Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости згідно прийнятого рішення. Відповідно до пункту 3 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 вирішено звернутися до Косівської районної державної адміністрації та Івано-Франківської обласної державної адміністрації для вжиття заходів щодо недопущення незаконних дій окремих осіб з метою зірвати процес формування територіальних громад і захистити волю жителів сіл Трацької сільської ради.
Частиною 1 статті 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно з частиною 2 статті 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до частини 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина 10 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад, регулює Закон України Про добровільне об`єднання територіальних громад .
Згідно з частиною 3 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад питання про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їхній розгляд.
Частиною 4 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад передбачено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Відповідно до частини 5 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади (частина 6 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад ).
Згідно з частиною 8 статті 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад у разі прийняття сільською, селищною радою рішення про приєднання до об`єднаної територіальної громади голова сільської, селищної об`єднаної територіальної громади звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася, в установленому законом порядку.
В даному випадку до заяв про забезпечення позову представник позивача долучив копію листа Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 17.03.2020 № ДР-75. У листі повідомлено ОСОБА_1 , що враховуючи рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" та за результатами виїзного вивчення стану інфраструктури населених пунктів Трацької територіальної громади 13.02.2020, можливості надання населенню якісних публічних послуг, Івано-Франківською обласною державною адміністрацією прийнято рішення щодо доцільності включення сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до складу потенційної Косівської міської об`єднаної територіальної громади. Інформацію щодо напрацьованих змін проекту до перспективного плану формування територій громад області подано Івано-Франківською обласною державною адміністрацією на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів України.
В свою чергу, відповідно до частин 1 та 3 статті 11 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної Республіки Крим, області. Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації.
Позивач в позовній заяві вказує на порушення його прав та законних інтересів як члена територіальної громади щодо врахування його думки, інших членів територіальної громади, при прийнятті рішення про об`єднання (приєднання) територіальної громади сіл, що входять до Трацької сілької ради, до Косівської об`єднаної територіальної громади, тобто брати участь в місцевому самоврядуванні та бути почутим.
Суд звертає увагу на те, що затвердження Кабінетом Міністрів України перспективного плану, згідно якого Трацька територіальна громада включена до Косівської міської об`єднаної територіальної громади, за умови задоволення позову в цій справі № 300/450/20, може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду та ефективний захист або поновлення порушених прав та інтересів позивача як члена територіальної громади, за захистом яких він звернувся до суду.
Так, згідно з Рекомендацією № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Ради Європи 13.09.1989, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.
При цьому, у рішенні від 31 липня 2003 року у справі Дорани проти Ірландії Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття ефективний засіб передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Салах Шейх проти Нідерландів , ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи Каіч та інші проти Хорватії (рішення від 17 липня 2008 року) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
З огляду на викладене, суд вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду, істотно ускладнити чи взагалі унеможливити ефективний захист або поновлення порушених прав та інтересів позивача. При цьому, обраний представником позивача спосіб забезпечення адміністративного позову відповідає його предмету та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті заявлених вимог.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку заяви представника позивача від 07.04.2020 (вх. № З/300/985/20) та від 08.04.2020 (вх. № ЗП/300/1009/20) про забезпечення позову задовольнити та зупинити дію рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".
Керуючись ст.ст. 150, 151, 152, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Задовольнити заяви представника позивача про забезпечення адміністративного позову ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020.
2. Зупинити дію рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".
3. Заходи забезпечення позову можуть бути скасовані судом з ініціативи суду або за вмотивованим клопотанням учасника справи.
4. Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
5. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
6. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Позивач: ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1.
Відповідач: Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича, ідентифікаційний код - НОМЕР_3, село Трач, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , АДРЕСА_1.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація, ідентифікаційний код - 20567921, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, 76004.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2020 |
Оприлюднено | 09.04.2020 |
Номер документу | 88668731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні