Рішення
від 07.10.2020 по справі 300/450/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" жовтня 2020 р. справа № 300/450/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація, про визнання протиправним та скасування рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020, -

ВСТАНОВИВ:

Шунтов Олександр Михайлович в інтересах ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області (надалі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» .

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» прийняте всупереч волі позивача та більшості жителів сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, ОСОБА_3 , а саме 687 осіб з 1060 членів територіальної громади Трацької сільської ради, які висловилися за приєднання до Матеївецької об`єднаної територіальної громади Коломийського району. Окрім цього, вказане рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 року прийнято з порушеннями вимог Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Представник позивача зазначив, що жодного громадського слухання не відбувалося, Трацькою сільською радою не розроблявся та не затверджувався Порядок проведення громадського обговорення, яке передбачено частиною 4 статті 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Також представник позивача звернув увагу на те, що проект рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 року не готувався та не доводився до відома всіх депутатів, оскільки в порядку денному взагалі не було питання щодо прийняття оскаржуваного рішення. При цьому, рішенням засідання міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративного територіального устрою базового та районного рівнів області від 27.01.2020 більшістю голосів - 35 з 49 віднесено Трацьку сільську громаду (села Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости) до Матеївецької сільської об`єднаної територіальної громади. За вказаних обставин, представник позивача просить суд визнати протиправним та скасувати рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020.

Одночасно з позовною заявою Шунтов Олександр Михайлович в інтересах ОСОБА_1 подав заяву про забезпечення цього адміністративного позову шляхом: зупинення дії рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» - до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили; заборонити Трацькій сільській раді Косівського району Івано-Франківської області приймати рішення щодо приєднання сіл Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Косівської обєднаної територіальної громади з центром в м.Косів - до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили.

Ухвалою від 25.02.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд заяву ОСОБА_1 від 24.02.2020 про забезпечення адміністративного позову повернув заявнику без розгляду.

Ухвалою суду від 25.02.2020 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України та надано строк для усунення недоліків. Позивач у вказаний в ухвалі строк усунув недоліки.

Ухвалою від 02.03.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та залучив до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 .

16.03.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 від 12.03.2020, згідно якого третя особа повідомила суд, що вона, як депутат Трацької сільської ради, брала участь в засіданні двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області. Пилипчук Л.В. зазначила, що в порядку денному запланованого на 21.02.2020 засідання двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області не було питання про приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади з центром в м. Косові. Під час проведення 21.02.2020 вищевказаного засідання сесії на розгляд порядку денного було повторно внесено питання про приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади з центром в м. Косові. За результатами голосування депутатів Трацької сільської ради більшістю голосів прийнято рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» . ОСОБА_2 зазначила, що Трацькою сільською радою не розроблявся та не затверджувався Порядок проведення громадського обговорення, який передбачено частиною 4 статті 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , громадські слухання за участю громади не відбувалися, проект рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 всупереч вимог статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації не був оприлюднений. Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 просила суд задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича про визнання протиправним та скасування рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 (том 1, а.с. 123-124).

27.03.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача від 26.03.2020 про залучення Івано-Франківської обласної державної адміністрації до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача (том 1, а.с. 131-132).

30.03.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича від 28.03.2020 на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову. Так відповідач вказав, що рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» було оприлюднено на спеціальних стендах, які розміщені в приміщенні Трацької сільської ради. Громадські слухання з приводу добровільного об`єднання з Косівською об`єднаною територіальною громадою з центром в м. Косові були проведені 06.12.2019, 08.12.2019, 09.12.2019, 10.12.2019 та 19.12.2019, що підтверджується відповідними протоколами. При цьому, згідно протоколу двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 21.02.2020, списку присутніх депутатів та результатів відкритого поіменного голосування, рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 прийнято більшістю голосів. На думку відповідача, правомірність рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 підтверджується листом № 352/10-01 від 02.03.2020 за підписом заступника директора департаменту розвитку громад та територій, дорожнього, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації щодо доцільності включення сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до складу Косівської об`єднаної територіальної громади, а також листом Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 18.02.2020 № 7959/5/1-19/01010, згідно якого Кабінету Міністрів України подано проект розпорядження про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Івано-Франківської області, в якому Трацька сільська рада включена в Косівську ОТГ. Відповідач звернув увагу на те, що рішення відповідної ради може бути винесене на повторний розгляд цієї ж ради, а тому існування ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 про забезпечення позову в справі № 300/2488/19 не позбавляє Трацьку сільську раду повторно розглядати питання про добровільне об`єднання територіальної громади з Косівською об`єднаною територіальною громадою з центром в м. Косові. Щодо поданих позивачем списків людей, які висловили бажання об`єднатися з Матеївецькою ОТГ Коломийського району та копії протоколів загальних зборів від 01.12.2019, від 04.12.2019 та від 26.01.2020, витягу з протоколу № 1 від 27.01.2020, то 84 особи, які включені в такі списки, не зареєстровані та не проживають на території сіл Трацької сільської ради, 121 особа не надавала своїх паспортних та інших персональних даних щодо їх занесення в такі списки та не проставляли особистих підписів, 56 осіб зазначені двічі або більше, 8 осіб є неповнолітніми, 2 особи померли в 2014 та 2016 роках. На загальні збори 01.12.2019, 04.12.2019 та 26.01.2020, які проводились в селі Трач, не було запрошено ні сільського голову, ні деяких депутатів Трацької сільської ради. Відповідач просив суд в задоволенні позову відмовити (том 1, а.с. 135-139).

07.04.2020 на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду представник позивача подав заяву від 07.04.2020 про забезпечення позову в порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (вх. № З/300/985/20). Представник позивача просить суд зупинити дію рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» до набрання судовим рішенням в цій справі законної сили (том 2, а.с. 53).

08.04.2020 від представника позивача надійшла заява від 07.04.2020 про забезпечення позову (вх. № ЗП/300/1009/20) ідентичного змісту із заявою від 07.04.2020 про забезпечення позову (том 2, а.с. 62-66).

Ухвалою від 09.04.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд залучив Івано-Франківську обласну державну адміністрацію до участі в справі № 300/450/20 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Ухвалою від 09.04.2020 задоволено заяви представника позивача про забезпечення адміністративного позову ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020, та зупинено дію рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» .

14.04.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь представника позивача на відзив Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича, в якій представник Друтчака В.В. вказав на безпідставність доводів відповідача. Так, представник позивача зазначив, що проект оскаржуваного рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 року не міг бути оприлюднений на стенді в приміщенні Трацької сільської ради, оскільки питання про приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади з центром в м.Косові не було включено до порядку денного двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради. Щодо повторного розгляду питання про приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади з центром в м.Косові на сесії сільської ради, за умов існування ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 про забезпечення позову в справі № 300/2488/19, то представник позивача звернув увагу на те, що рішення з цього питання було вже прийняте 28.11.2019 за № 114-18-2019. Також представник позивача запевнив, що жодних громадських слухань з питань об`єднання територіальної громади Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області в особі голови ОСОБА_4 не проводила (том 2, а.с. 86-88).

12.05.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшли пояснення Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 05.05.2020 щодо позову. Так, представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, зазначила, що на засіданні Міжвідомчої робочої групи від 27.01.2020 вирішено віднести Трацьку сільську територіальну громаду до Матеївецької сільської ОТГ. Поряд з цим, до Івано-Франківської обласної державної адміністрації надходили численні звернення жителів Трацької сільської територіальної громади щодо розгляду питання про приєднання Трацької сільської територіальної громади до Косівської міської ОТГ. На засіданні Міжвідомчої робочої групи 04.02.2020 прийнято рішення віднести села Трацької сільської ради до Косівської міської ОТГ . Після проведеного аналізу стану сіл Трацької сільської ради Івано-Франківською обласною державною адміністрацією відповідно до Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Методики формування спроможних територіальних громад, інформацію щодо напрацьованих змін, зокрема включення Трацької сільської територіальної громади до Косівської міської ОТГ, проекту до перспективного плану формування територій громад області подано на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів України з зазначенням проблемних питань, одним з яких було формування територіальних громад Косівського району, зокрема Трацької сільської територіальної громади (том 2, а.с. 93-98).

Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області не подала суду заперечень на відповідь на відзив чи клопотання про поновлення строку на його подання у строк, встановлений Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 № 731-ІХ, який набрав чинності 17.07.2020.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.

28.11.2019 Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області сьомого демократичного скликання на вісімнадцятій позачерговій сесії прийняла рішення № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , згідно пункту 1 якого вирішено дати згоду на приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром в м. Косові. Відповідно до пункту 2 рішення від 28.11.2019 № 114-18-2019 Трацька сільська рада просила Івано-Франкіську обласну державну адміністрацію внести зміни у перспективний план щодо приєднання Трацької сільської ради згідно прийнятого рішення.

01.12.2019 за рішенням загальних зборів села Трач вирішено пропонувати добровільне об`єднання територіальних громад сіл ОСОБА_5 , Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, ОСОБА_3 до Матеївецької ОТГ з адміністративним центром у с. Матеївці Коломийського району, що підтверджується протоколом (том 1, а.с. 47-49). Суду надано повідомлення про проведення загальних зборів сільському голові села Трач ОСОБА_4 , з відміткою про отримання 29.11.2019 за підписом ОСОБА_6 (а.с. 118).

Також 01.12.2019 ініціативна група звернулась з письмовим зверненням до голови Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області ОСОБА_4 , в якій вимагала скликати та провести відкриту позачергову сесію 04.12.2019, внести в порядок денний питання про добровільне об`єднання територіальних громад сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости з Матеївецькою ОТГ (том 1, а.с. 119).

18.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовом до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича про визання протиправним та скасування рішення від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад . Івано-Франківський окружний адміністративний суд ухвалою від 18.12.2019 відкрив провадження у справі № 300/2488/19 (том 1, а.с. 22-23).

26.01.2020 за рішенням загальних зборів села Трач вирішено пропонувати добровільне об`єднання територіальних громад сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Матеївецької ОТГ з адміністративним центром у с. Матеївці Коломийського району, що підтверджується протоколом (том 1, а.с. 61-72).

27.01.2020 міжвідомча регіональна робоча група з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів області прийняла рішення віднести Трацьку сільську громаду (с. Трач, с. Цуцулин, с. Гуцулівка, с. Корости, с. Кривоброди) до Матеївецької сільської об`єднаної територіальної громади (том 1, а.с. 17-21).

29.01.2020 виконавчий комітет Косівської міської ради листом № 48 повідомив Трацьку сільську раду про те, що Косівська міська рада не заперечує щодо добровільного об`єднання територіальних громад сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости в Косівську територіальну громаду з адміністративним центром у місті Косові (том 1, а.с. 191).

Ухвалою від 12.02.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд зупинив дію рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне обєднання територіальних громад - до набрання законної сили судовим рішенням в справі № 300/2488/19 (том 1, а.с. 24-26).

12.02.2020 Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області видала розпорядження № 3 Про скликання спільного засідання двадцятої сесії сільської ради VII демократичного скликання та виконкому сільської ради (том 1, а.с. 172).

21.02.2020 Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області прийняла рішення № 119/1-20-2020 Про включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» (том 1, а.с. 162) та рішення № 119/2-20-2020 Про затвердження порядку денного двадцятої сесії Трацької сільської ради сьомого демократичного скликання (том 1, а.с. 164).

Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області 21.02.2020 прийняла рішення № 120-20-2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» , згідно пункту 1 якого вирішено дати згоду на приєднання сіл Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром у м. Косів. Пунктом 2 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 визначено просити Івано-Франківську обласну державну адміністрацію внести зміни у перспективний план і дати згоду щодо приєднання до Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости згідно прийнятого рішення. Відповідно до пункту 3 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 вирішено звернутися до Косівської районної державної адміністрації та Івано-Франківської обласної державної адміністрації для вжиття заходів щодо недопущення незаконних дій окремих осіб з метою зірвати процес формування територіальних громад і захистити волю жителів сіл Трацької сільської ради (том 1, а.с. 168-169).

Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області не подала суду заперечень на відповідь на відзив чи клопотання про поновлення строку на його подання у строк, встановлений Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 № 731-ІХ, який набрав чинності 17.07.2020.

Вважаючи протиправним рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» , представник ОСОБА_1 звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (надалі - Закон № 280/97-ВР).

Згідно з статтею 1 Закону № 280/97-ВР виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Частинами 1 та 2 статті 2 Закону № 280/97-ВР визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до статті 6 Закону № 280/97-ВР первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Частиною 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з статтею 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

В свою чергу, відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад, регулює Закон України Про добровільне об`єднання територіальних громад № 157-VIII від 05.02.2015 (надалі - Закон № 157-VIII).

Відповідно до статті 2 Закону № 157-VIII (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону № 157-VIII суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською (частина 1 статті 2 Закону № 157-VIII).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 157-VIII ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Згідно з частиною 2 статті 5 Закону № 157-VIII пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Частиною 3 статті 5 Закону № 157-VIII визначено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Відповідно до частини 4 статті 5 Закону № 157-VIII порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад встановлений статтею 6 Закону № 157-VIII. Так, згідно з частиною 1 статті 6 Закону № 157-VIII сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону № 157-VIII сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.

Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується.

Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад (частина 3 статті 6 Закону № 157-VIII).

Частиною 4 статті 6 Закону № 157-VIII передбачено, що спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Аналіз правових норм, що підлягають застосуванню до спірних правовідносин, дає підстави для висновку про те, що статтями розділу ІІ Закону № 157-VIII визначено умови та порядок добровільного об`єднання громадян, а також чітка послідовність дій, які тісно взаємопов`язані між собою. Так кожен наступний етап добровільного об`єднання громадян може бути розпочато виключно після закінчення попереднього.

Таким чином, саме дотримання послідовності всіх етапів є обов`язковою передумовою для добровільного об`єднання громадян на підставі чинного законодавства України з дотриманням Конституції України.

Суд звертає увагу на те, що першим етапом після вивчення пропозицій щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад є громадське обговорення такої ініціативи, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження відповідної пропозиції.

В свою чергу, Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, має бути визначений сільською, селищною, міською радою відповідно до частини 4 статті 5 Закону № 157-VIII.

В даному випадку, Трацькою сільською радою Косівського району Івано-Франківської області не розроблено та не затверджено Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII. Доказів протилежного відповідач суду згідно з частиною 2 статті 77 КАС України не надав.

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII, має регламентувати процесуальні питання не лише форм проведення громадського обговорення, але й порядку та строків повідомлення про проведення громадського обговорення, прийняття та оформлення відповідних рішень за результатами громадського обговорення, їхнє опублікування та доведення до відома мешканці відповідної територіальної громади.

За умови відсутності затверджено Трацькою сільською радою Косівського району Івано-Франківської області Порядку проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII, суд критично ставиться до наданих відповідачем протоколів від 06.12.2019, 08.12.2019, 09.12.2019, 10.12.2019, 19.12.2019 про проведення громадських слухань з жителями сіл Трач, Кривоброди, Корости щодо добровільного об`єднання сіл Трацької сільської ради, оскільки за відсутності встановлених спеціальних правил проведення громадських обговорень з питань, передбачених Законом № 157-VIII, суд позбавлений можливості встановити правомірність чи протиправність проведення громадських обговорень та юридичних наслідків відповідних рішень, прийнятих за результатами таких громадських обговорень.

Так, очевидним є те, що усі мешканці територіальних громад повинні бути поінформовані про проведення громадського обговорення. Інформування мешканців територіальних громад може вчинятися різними способами (наприклад, через засоби масової інформації: телебачення, радіо; надіслання через пошту особистих листів; використання електронної пошти та інше). Такий порядок інформування має бути встановлений Порядком проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII, який, як встановлено вище, не затверджено Трацькою сільськоїю радою Косівського району Івано-Франківської області. При цьому, матеріали справи не містять будь-якого документального підтвердження про інформування мешканців територіальних громад про громадське обговорення добровільного об`єднання сіл Трацької сільської ради з Косівською об`єднаною територіальною громадою.

У випадку, якщо порушуються права територіальних громад, то будь-який з членів таких громад має право оскаржити відповідну дію чи рішення суб`єкта владних повноважень у суді, оскільки порушення прав місцевого самоврядування неминуче призводить до порушення прав кожного жителя відповідного муніципального утворення.

Суд звертає увагу на те, що виключно за результатами обов`язкового громадського обговорення, громада своєю більшість має висловити бажання щодо об`єднання територіальних громад.

В даному випадку позивач зазначив, що більшість жителів сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости, а саме 687 осіб з 1060 членів територіальної громади Трацької сільської ради висловилися за приєднання до Матеївецької об`єднаної територіальної громади Коломийського району. На підтвердження вказаних обставин представник позивача надав суду копії списків людей, які бажають об`єднатися з Матеївецькою ОТГ Коломийського району від 26.01.2020 (том 1, а.с. 27-46) та копії протоколів загальних зборів села Трач від 01.12.2019, 04.12.2019, 26.01.2020 (том 1, а.с. 47-72).

В свою чергу представник відповідача у відзиві на позовну заяву зазначив, що 84 особи, які включені в такі списки, не зареєстровані та не проживають на території сіл Трацької сільської ради, 121 особа не надавала своїх паспортних та інших персональних даних щодо їх занесення в такі списки та не проставляли свої особистих підписів, 56 осіб зазначені по два і більше раз, 8 осіб є неповнолітніми, а 2 особи померли в 2014 та 2016 роках, в підтвердження чого надав суду копії заяв фізичних осіб - мешканців сіл, витяг з Книги видачі бланків свідоцтв про народження, смерть і шлюб Трацької сілььської ради, копію свідоцтва про смерть НОМЕР_1 (том 1, а.с. 220-250, том 2, а.с. 1-35).

З огляду на значну кількість осіб, які вказані в списках людей від 26.01.2020 та протоколах загальних зборів села Трач від 01.12.2019, 04.12.2019, 26.01.2020, протоколах про проведення громадських слухань від 06.12.2019, 08.12.2019, 09.12.2019, 10.12.2019, 19.12.2019, враховуючи висловлені сторонами зауваження щодо дійсної участі членів територіальної громади Трацької сільської ради в таких заходах, суд позбавлений можливості перевірити дійсне волевиявлення таких осіб з питань об`єднання з Матеївецькою чи Косівською об`єднаними територіальними громадами Коломийського району, а тому критично ставиться до належності та достовірності таких доказів, поданих обома сторонами. Зрештою не є обов`язком суду в цій адміністративній справі встановити до якої однієї з двох об`єднаних територіальних громад бажає приєднатися більшість членів територіальної громади Трацької сільської ради. Такі обставини можуть бути точно встановлені за результатами проведення місцевого референдуму. Однак місцевий референдум не проводився. Суд з оцінки поданих обома сторонами протоколів, може лише констатувати про те, що в членів територіальної громади Трацької сільської ради погляди на питання майбутнього об`єднання їхньої територіальної громади до вказаних вище об`єднаних територіальних громад розділилися.

Суд зазначає про те, що в будь-якому випадку рішення загальних зборів та пропозиції за результатами громадських слухань мають бути розглянуті та враховані органами місцевого самоврядування в їх діяльності, але не є для них обов`язковими.

Щодо правомірності прийняття рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» , то суд вказує на таке.

Відповідно до частини 1 статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно з частиною 15 статті 46 Закону № 280/97-ВР порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

В даному випадку, Регламент Трацької сільської ради на 2016-2020 роки, затверджений рішенням 2-ї сесії сільської ради VII демократичного скликання від 23.12.2015 (том 2, а.с. 38-50).

Відповідно до частини 10 статті 46 Закону № 280/97-ВР рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Аналогічні вимоги містяться в пункті 2.2.6 Регламенту Трацької сільської ради на 2016-2020 роки, затверджений рішенням 2-ї сесії сільської ради VII демократичного скликання від 23.12.2015 (надалі - Регламент).

12.02.2020 Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області видала розпорядження № 3 Про скликання спільного засідання двадцятої сесії сільської ради VII демократичного скликання та виконкому сільської ради на 21.02.2020, тобто пізніш як за 10 днів до сесії. При цьому, в порядку денному відсутнє питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад (том 1, а.с. 172).

Відповідно до пункту 2.3.4 Регламенту всі матеріали з питань порядку денного повинні бути подані голові ради не пізніше, як за два тижні до початку роботи сесії, якщо ним не визначений інший термін, як правило не пізніше як за три дні до початку роботи сесії подаються депутатам для вивчення і підготовки до обговорення, проект рішення повинен бути завізований його виконавцем, які готують проект рішення.

Згідно з пунктом 2.3.5 Регламенту у випадку коли матеріали до питань порядку денного потребують значного коригування або при виникненні інших обставин, за яких матеріали не можуть бути подані депутатам за три дні до початку роботи сесії, вони за погодженням з головою ради, подаються депутатом у день проведення сесії.

Проекти рішень попередньо розглядаються постійною комісією відповідно до її компетенції, або за домовленістю чи дорученням голови ради та президії у кількох постійних комісіях (пункт 2.3.6 Регламенту).

Судом встановлено, що питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад не було передбачено в порядку денному двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області, яку заплановано провести 21.02.2020.

Так 21.02.2020 депутат сільської ради Трацького виборчого округу № 1 ОСОБА_7 вніс пропозицію включити в порядок денний за № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад в зв`язку з тим, що Івано-Франківський окружний адміністративний суд зупинив дію рішення 18-ї позачергової сесії 7-го демократичного скликання Трацької сільської ради від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад .

Пропозицію включити в порядок денний двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад було поставлено на голосування депутатів Трацької сільської ради.

Згідно рішення Трацької сільської ради від 21.02.2020 № 119/1-20-2020 Про включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , підтримано шляхом одноголосного голосування депутатами Трацької сільської ради пропозицію депутата сільської ради Трацького виборчого округу № 1 ОСОБА_7 про включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад . Так, проголосувало за вказане рішення 10 депутатів, проти - 0, утримались - 0 (том 1, а.с. 162).

Додатком до рішення 20 сесії 7 демократичного скликання № 119/1-20-2020 від 21.02.2020 надано список поіменного голосування депутатів та сільського голови Трацької сільської ради за рішення 20 сесії сільської ради 7 демократичного скликання Про включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад № 119/1-20-2020 від 21.02.2020, згідно якого всі десять депутатів проголосували за (а.с. 163).

В той же час відповідно до письмового пояснення від 14.04.2020 третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , яка є депутатом Трацької сільської ради, ОСОБА_2 голосувала проти включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад (том 2, а с. 88).

Частиною 1 статті 59 Закону № 280/97-ВР визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до частини 2 статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно з частиною 3 статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

В даному випадку представник позивача надав суду відеозапис засідання 20 сесії сільської ради 7 демократичного скликання Трацької сільської ради від 21.02.2020 (відеофайл записано на USB-flash накопичувач, том. 2, а.с. 86), згідно якого встановлено, що під час голосування за включення в порядок денний 20 сесії сільської ради 7 демократичного скликання під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , за проголосувало вісім депутатів, два депутата Трацької сільської ради - ОСОБА_2 та ОСОБА_8 утримались .

Таким чином, відомості про результати голосування, які зазначені в рішенні Трацької сільської ради від 21.02.2020 № 119/1-20-2020 Про включення в порядок денний під № 1 питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад та додатку до вказаного рішення, не відповідають дійсності.

Також безпідставними є доводи відповідача, які зазначені у відзиві від 28.03.2020 на позовну заяву, про те, що проект рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» було оприлюднено на спеціальному стенді, який розміщений в приміщенні Трацької сільської ради.

З огляду на те, що питання Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад не було включено до порядку денного 20 сесії сільської ради 7 демократичного скликання Трацької сільської ради, відповідно проект рішення за результатом розгляду на сесії такого питання не міг бути доведений до відома депутатів та членів громади до початку роботи сесії, а також заздалегідь розглянутий постійною комісією, як це передбачено пунктами 2.3.5 та 2.3.6 Регламенту.

Щодо стосується рішення Трацької сільської ради № 120-20-2020 від 21.02.2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» , то суд вказує на таке.

Згідно з пунктом 1 рішення Трацької сільської ради № 120-20-2020 від 21.02.2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» вирішено дати згоду на приєднання сіл Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром у м. Косів. Пунктом 2 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 визначено просити Івано-Франківську обласну державну адміністрацію внести зміни у перспективний план і дати згоду щодо приєднання до Трацької сільської ради: Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости згідно прийнятого рішення. Відповідно до пункту 3 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 вирішено звернутися до Косівської районної державної адміністрації та Івано-Франківської обласної державної адміністрації для вжиття заходів щодо недопущення незаконних дій окремих осіб з метою зірвати процес формування територіальних громад і захистити волю жителів сіл Трацької сільської ради (том 1, а.с. 168-169).

Суд звертає увагу на те, що рішення Трацької сільської ради № 120-20-2020 від 21.02.2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» за своїм змістом є аналогічним рішенню Трацької сільська рада № 114-18-2019 від 28.11.2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , згідно пункту 1 якого вирішено дати згоду на приєднання Трацької сільської ради до Косіськогої об`єднаної територіальної громади із центром в м. Косові та пунктом 2 Просити Івано-Франківську обласну державну адміністрацію внести зміни в перспективний план щодо приєднання Трацької сільської ради згідно прийнятого рішення.

Ухвалою від 12.02.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд зупинив дію рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне обєднання територіальних громад - до набрання законної сили судовим рішенням в справі № 300/2488/19 (том 1, а.с. 24-26).

На час прийняття рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» депутатам Трацької сільська рада було відомо про зупинення Івано-Франківським окружним адміністративним судом рішення Трацької сільська рада № 114-18-2019 від 28.11.2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , про що вказано в рішенні № 120-20-2020 від 21.02.2020.

Так, в рішенні № 120-20-2020 від 21.02.2020 зазначено, що депутати Трацької сільської ради повторно розглянули питання про приєднання сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Корости, Цуцулин до Косівської об`єднаної територіальної громади згідно затвердженого перспективного плану. Також відеозапис засідання 20 сесії сільської ради 7 демократичного скликання Трацької сільської ради від 21.02.2020 підтверджує факт обговорення перед прийняттям оскаржуваного рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 обставин оскарження в Івано-Франківському окружному адміністративному суді рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад та зупинення дії вказаного рішення до набрання законної сили судовим рішенням в справі № 300/2488/19.

Таким чином, прийняття рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» за умови існування аналогічного за змістом рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 № 114-18-2019 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , дію якого зупинено ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.02.2020, яка набрала законної сили та була обов`язковою для виконання, свідчить про намагання Трацької сільської ради фактично відновити попереднє рішення від 28.11.2019 № 114-18-2019 в обхід встановлених ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 заходів забезпечення позову в справі № 300/2488/19, до завершення розгляду цієї судової справи, що є порушенням принципу правової визначеності як складового аспекту принципу верховенства права.

Окрім цього, суд вважає помилковим посилання відповідача на те, що згідно зі статтею 25, частиною 4 статті 59 Закону № 280/97-ВР, рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009, рішення відповідної ради може бути винесено на повторний розгляд цієї ради. В згаданому рішенні Конституційний Суд України зробив висновок про те, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Отже, згідно висновку Конституційного Суду відповідна рада може вносити зміни та скасовувати свої рішенні лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В той же час, суд в цій адміністративній справі дійшов висновку про те, що рада може повторно розглянути те саме питання лише у випадку, передбаченому частиною 4 статті 59 Закону № 280/97-ВР, а саме: коли сільський, селищний, міський голова зупинив рішення сільської, селищної, міської ради, і таке рішення було винесено на повторний розгляд. При цьому, в разі відхилення зауважень голови двома третинами депутатів від загального складу, набирає чинності саме зупинене рішення ради, а не рада приймає нове рішення того ж змісту, що й первинне рішення. Вказаний висновок суду також узгоджується з принципом правової визначності в тому його аспекті, який вимагає належної якості від правотворчої та правозастосовчої практики органу влади. В даному випадку порушення вказаного принципу полягає в тому, що одні і ті ж правовідносини за змістом не можуть одночасно виникати з різних підстав або одночасно бути врегульованими різними рішеннями органу місцевого самоврядування ідентичними за змістом, які є чинними, та не скасованими в установленому законом порядку.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на вищевказані обставини, суд дійшов висновку, що приймаючи рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області в частині пункту 1 вказаного рішення діяла не на підставі та не у спосіб, що визначені Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , регламентом Трацької сільської ради на 2016-2020 роки, затвердженого рішенням 2-ї сесії сільської ради VII демократичного скликання від 23.12.2015.

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що 12.06.2020 Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 714-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територіальних громад Івано-Франківської області . В додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України № 714-р від 12.06.2020 міститься перелік територіальних громад Івано-Франківської області Трацька територіальна громада віднесено до Матеївецької територіальної громади з адміністративним центром в селі Матеївці.

Щодо пунктів 2, 3 рішення № 120-20-2020 від 21.02.2020 Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад , то, на переконання суду, рішення Трацької сільської ради в цій частині за своїм змістом є рішенням за результатом розгляду звернень депутатів ради, шляхом їх обговорення та прийняття на відповідному пленарному засіданні сесії ради рішення за результатами їх розгляду, та не може порушувати права, свободи чи законні інтереси позивача у справі.

Підсумовуючи викладене, суд вважає, що позов ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області належить задовольнити частково: визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» . В задоволенні решти позову відмовити.

Щодо розподілу судових витрат у справі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В підтвердження судових витрат у справі представником позивача подано квитанцію № 5182-24-002/С від 24.02.2020 про сплату судового збору в сумі 840,80 грн. за подання позовної заяви (том 1, а.с. 1) та квитанцію № 5102-24-003/С від 24.02.2020 про сплату судового збору в сумі 630,60 грн. за подання заяви про забезпечення позову (том 1, а.с. 90). Доказів понесення позивачем інших судових витрат суду не подано. Також відсутні докази понесення судових витрат у справі відповідачем.

Отже, враховуючи часткове задоволення позову, позивачу належить присудити за рахунок бюджетних асигнувань Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області 735,70 грн. судових витрат по сплаті судового збору (840,8 + 630,6 / 2).

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення двадцятої сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області № 120-20-2020 від 21.02.2020 року «Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад» .

В задоволенні решти позову відмовити.

Cтягнути на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631) за рахунок бюджетних асигнувань Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області (ідентифікаційний код - 04354456, село Трач, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631) - 735 (сімсот тридцять п`ять) гривень 70 копійок судових витрат по сплаті судового збору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Відповідач: Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області, ідентифікаційний код - 04354456, село Трач, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_3 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Івано-Франківська обласна державна адміністрація, ідентифікаційний код - 20567921, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, 76004.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92039150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/450/20

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні