Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
08 квітня 2020 р. № 520/11434/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Саамір" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-
встановив:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому з урахуванням уточнених вимог просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Саамір" до усунення порушень, шляхом заборони виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: заборонити експлуатацію підземного газопроводу d-57 мм L-1,5 n.m. за адресою: м. Харків, вул. Естакадна, буд.1; заборонити виконання робіт із залученням охоронця ОСОБА_1 ; заборонити виконання робіт в колодязях та замкнутому просторі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на підставі відповідного направлення на перевірку та наказу посадовими особами Головного Управління Держпраці у Харківській області проведено позапланову перевірку відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення перевірки виявлено порушення норм чинного законодавства України, які на даний час відповідачем в повному обсязі не усунені та створюють загрозу життю працівників.
Відповідач, проти позову заперечував з тих підстав, що підприємством усунуті у своїй більшості порушення законодавства у сфері охорони праці, тоді як ті, які залишилися не усунутими на час розгляду справи не створюють загрози життю працівників підприємства. Підставами заперечень проти позову є доводи про те, що підприємством повністю усунуті порушення встановленні під час перевірки.
В судове засідання, призначене на 08.04.2020 представники сторін не прибули, надавши суду клопотання про розгляд справи за їх відсутності в порядку письмового провадження.
Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
У період з 15.08.2019 по 21.08.2019 фахівцями позивача проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства про охорону праці, промислову безпеку та гірничий нагляд в ТОВ Саамір на підставі наказу ГУ Держпраці у Харківській області від 07.08.2019 № 1419 та направлення про проведення перевірки від 07.08.2019 за № 03.04-03/2613. (а.с. 1-22, т.1)
За результатами перевірки складено акт від 21.08.2019 № 19-03-04-1303/1032 (а.с.23-23-37, т.1), яким в тому числі зафіксовані порушення статті 13, 18 Закону України Про охорону праці , з них на момент винесення рішення по справі , не усунутими залишилися порушення: п.1.17. р.5 НПАОП 0.00-1.76-15 Правил безпеки систем газопостачання - не проведено підземного газопроводу d-57 мм L-1,5 n.m., що знаходиться на балансі підприємства; п.3.16, п.6.5 НПАОП 0.00-4.15-98 в частині допущення до роботи охоронця ОСОБА_1 , з яким не проведено повторного інструктажу з питань охорони праці на робочому місці; п.1.1.8, 1.5.5, 1.5.6 , пп.2.2.3-2.2.9, п.4.2.2 , п.4.2.3 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць та п.88, 91 НПАОП 0.00-8.24-05 Перелік робіт з підвищеною небезпекою в частині не внесення до робіт з підвищеною небезпекою робіт у колодязях, замкненому просторі на виконання яких потрібно видавати наряд-допуски; п.1.18, пп.2.2.3-2.2.9 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць в частині відсутності наказів про призначення відповідальної особи на право видачі наряд-допусків на виконання робіт підвищеної небезпеки ; п.1.1.8, п.1.49, п.1.5.5-1.5.6, п.1.5.15, п.2.2.10, п.4.2.2-4.2.3 НПАОП 41.01-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць щодо відсутності інструкції з безпечного виконання робіт у колодязях, замкненому просторі, ємностях.
Вирішуючи спір, суд зазначає, що правовідносини у галузі охорони праці, у томі числі запобігання і ліквідації загрози життю і здоров`ю людини, унормовані приписами ст.ст. 13, 50 Конституції України, Закону України «Про охорону праці» , Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» .
Згідно ч.4 ст.2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон №877-V) заходи контролю здійснюються, зокрема, органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.
Відповідно з пп. 6 п.4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96 (далі - Положення №96) Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до пп.5 п.6 Положення №96 Державна служба України з питань праці для виконання покладених на неї завдань має право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.
Згідно ч.1, 2 Закону №877-V, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Відповідно до ч.6 ст.7 Закону №877-V, за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Згідно ч.7, 8 ст.7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Згідно ч.1 ст.12 Закону №877-V, невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.
Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Отже, саме до повноважень Держпраці та його територіальних органів належить державний нагляд за додержанням суб`єктами господарювання вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, та вони вправі звертатись з відповідним позовом до адміністративного суду у разі необхідності вжиття заходів реагування у вигляді зупинення виконання робіт (виробництва) у випадку встановлення порушень суб`єктами господарювання вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд зазначає, що в адміністративних справах щодо застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) суд має встановити наявність підстав для застосування таких заходів на момент постановлення судового рішення, зокрема, наявність не усунутих суб`єктом господарювання порушень вимог законодавства, які дійсно створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Мета застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) полягає в убезпеченні працівників підприємства та його відвідувачів від можливої небезпеки. Разом з тим, форма такого захисту повинна бути розумною, не порушувати прав відповідача і не повинна перешкоджати власнику (користувачу) вживати заходів до усунення виявлених порушень.
Захід реагування у вигляді повного зупинення виконання робіт (виробництва) є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно ч. 1 ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях.
Щодо порушень п.1.17 розділу 5 НПАОП 0.00-1.76-15 Правила безпеки систем газопостачання , суд зазначає наступне.
Положеннями р.2, п.1.17 р.5 НПАОП 0.00-1.76-15 визначено, що комплексне приладове обстеження - комплекс робіт з надтрасового обстеження газопроводу без його розкриття за допомогою приладів, до складу яких входять роботи з визначення місцезнаходження газопроводу, глибини залягання при необхідності, перевірки герметичності та виявлення місць пошкоджень ізоляції. КПО підземних сталевих газопроводів необхідно здійснювати: вперше - через рік після введення в експлуатацію; не рідше ніж один раз на 5 років при тривалості експлуатації до 25 років для таких, що знаходяться в задовільному технічному стані та нормальних геологічно-корозійних умовах; не рідше ніж один раз на 3 роки при експлуатації понад 25 років для таких, що знаходяться в задовільному технічному стані та нормальних геологічно-корозійних умовах; не рідше ніж один раз на рік при тривалості експлуатації понад 25 років для таких, що знаходяться у складних геологічно-корозійних умовах (сейсмічність понад 6 балів, підроблювані території), мають захисне покриття типу "нормальне", включені до плану капітального ремонту або заміни. На газопроводах, що мають захисне ізоляційне покриття нижче ніж для типу "дуже посилене", в доповнення до КПО проводиться контрольне шурфування для виявлення стану труб і якості зварних стиків зовнішнім оглядом. КПО стану поліетиленових газопроводів проводиться у строки, що встановлені для обстеження сталевих газопроводів.
Долученим до матеріалів справи актом розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін між оператором ГРМ та споживачем від 29.08.2019 б/н, яким визначено межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності по об`єкту ТОВ СААМИР підтверджено, що на балансі оператора ГРМ знаходяться газові мережі до межі балансової належності, зокрема розподільний газопровід середнього тиску підземний, тоді як балансі позивача знаходиться надземний газопровід d-57ммL-1.5 п.м.
Приписами п.3.2-3.3 р.3 НПАОП 0.00-1.76-15 Правила безпеки систем газопостачання визначено, що власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) повинен забезпечити утримання систем газопостачання відповідно до вимог чинного законодавства України; власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.
Долученими до матеріалів справи договором оренди, укладеним між позивачем та ТОВ Кондитерська фірма Роса № 01/07/2017-1 від 01.07.2017 остання прийняла в експлуатацію технологічне устаткування, лінійні частини та елементи системи газопостачання природним газом: газопровід ввід надземний с/т d-57ммL-1.5 м., d-89ммL-30.7м., d-57ммL-54.м та відповідно до п.6.1.3 зобов`язана дотримуватися належного режиму експлуатації та зберігання майна у відповідності до технічної документації.
Крім того долученими до матеріалів справи документами підтверджено, що між ТОВ Саамір та ПАТ Харківсіськгаз укладено договір на експлуатацію складових газоросподільної системи № 2710ЄС від 01.01.2016 , за умовами якого виконавцем здійснюється комплекс робіт необхідних для забезпечення розподілу природного газу, виконання робіт з технічного обслуговування, огляду, обстеження та поточного ремонту , в строки та в порядку, що передбачені договором. Та договір на технічне обслуговування системи газопостачання від 09.06.2016 № 9091то.
Систематичне проведення вказаних робіт підтверджується долученим до матеріалів справи Журналом відміток про результати проведення технічного огляду (а.с.77-100, т.1)
Щодо недотримання підприємством п.3.16, п.6.5 НПАОП 0.00-4.12-98 в частині допущення до роботи охоронця ОСОБА_1 , з яким не проведено повторного інструктажу з питань охорони праці на робочому місці, як підстави застосування заходів реагування, суд зазначає наступне.
Навчання з питань охорони праці здійснюється на підставі статті 18 Закону України «Про охорону праці» і НПАОП 0.00-4.12-05 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» , затвердженого наказом Державного комітету з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 за № 15.
По суті, інструктажем з охорони праці є усне пояснення положень відповідних нормативних документів, що закінчується вибірковою перевіркою шляхом опитування засвоєних знань і навичок в обсязі викладених питань.
Пунктами 3.17 та 6.5 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05) визначено, що не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці; повторний інструктаж проводиться на робочому місці індивідуально з окремим працівником або групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу. Повторний інструктаж проводиться в терміни, визначені нормативно правовими актами з охорони праці, які діють у галузі, або роботодавцем (фізичною особою, яка використовує найману працю) з урахуванням конкретних умов праці, але не рідше: на роботах підвищеної небезпеки - 1 раз на 3 місяці; для решти робіт - 1 раз на 6 місяців.
Долученим до матеріалів справи Журналом реєстрації інструктажів з питань охорони праці підтверджено, що на момент розгляду справи, проведення повторного інструктажу 15.08.2019 та 15.01.2020 з охоронцем ОСОБА_2 , та 16.07.2019 та 17.02.2020 охоронцем ОСОБА_1 (а.с.69-71, т.2).
Щодо заборонити виконання робіт в колодязях та замкнутому просторі, внаслідок порушення п.1.1.8, 1.5.5, 1.5.6 , пп.2.2.3-2.2.9, п.4.2.2 , п.4.2.3 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць та п.88,91 НПАОП 0.00-8.24-05 Перелік робіт з підвищеною небезпекою в частині не внесення до робіт з підвищеною небезпекою робіт у колодязях, замкненому просторі на виконання яких потрібно видавати наряд-допуски; п.1.18, пп.2.2.3-2.2.9 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць в частині відсутності наказів про призначення відповідальної особи на право видачі наряд-допусків на виконання робіт підвищеної небезпеки ; п.1.1.8, п.1.49, п.1.5.5-1.5.6, п.1.5.15, п.2.2.10, п.4.2.2-4.2.3 НПАОП 41.01-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць щодо відсутності інструкції з безпечного виконання робіт у колодязях, замкненому просторі, ємностях, суд зазначає наступне.
За правилами техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць на підприємствах водопостачання та водовідведення для кожного типу споруд, обладнання тощо повинні розроблятися і виконуватися інструкції з безпеки під час їх експлуатації, що враховують вимоги цих Правил. В колодязях і камерах на мережах водопостачання та водовідведення і в інших подібних спорудах повинні бути пристрої для спуску (скоби, сходи). У камерах з відкритими каналами (лотками) слід влаштовувати робочі майданчики з огорожами. При направленні робітників на виконання небезпечних робіт (робота в колодязях, підземних комунікаціях, резервуарах та інших ємкісних спорудах, при монтажі і ремонті водопідіймального обладнання свердловин, робота, пов`язана з транспортуванням хлору і інших сильнодіючих отруйних речовин, робота на висоті тощо) відповідальні за проведення робіт керівники зобов`язані виписувати наряд-допуск за формою, зазначеною у додатку. 9. Перелік небезпечних робіт, на які виписується наряд-допуск, розробляється на підприємстві і затверджується головним інженером. Цей перелік повинен переглядатися періодично і при зміні умов робіт.
Роботу в колодязях, підземних комунікаціях, резервуарах та інших ємкісних спорудах повинна виконувати бригада не менше ніж з трьох осіб. Робітники повинні бути забезпечені запобіжними поясами з лямками і мотузками. Довжина мотузки повинна бути на більше глибини резервуара або колодязя. Два рази на рік пояса і мотузки випробовують на навантаження 200 кгс.
При роботах на спорудах і в приміщеннях дозволяється використовувати приставні сходи і драбини. Роботи по ремонту водяних свердловин, монтажу або демонтажу водопідіймального обладнання повинні здійснюватися відповідно до Єдиних правил безпеки геологорозвідувальних робіт, узгодженими про ЦК профспілки робітників геологорозвідувальних робіт. Монтаж і демонтаж водопідйомного обладнання слід проводити вантажопідіймальними механізмами із дотриманням вимог Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, Інструкції для стропальників, які обслуговують вантажопідіймальні крани, Держгіртехнагляду, ПТЕ і ПТБ. До вказаних робіт допускаються особи не молодше 18 років, що пройшли медичний огляд і спеціальний інструктаж по даній роботі. На проведення робіт з монтажу і демонтажу обладнання водяних свердловин слід виписувати наряд-допуск за встановленою формою (див. Дод. 9). Роботами повинен керувати майстер, навчений і склав іспити за правилами Держгіртехнагляду на право переміщення вантажів вантажопідіймальними кранами, ручними або привідними лебідками і талями. До складу, бригади повинен входити атестований стропальник.
Забороняється використовувати вантажопідйомні механізми з несправними гальмами або храповим пристроєм, сталевими тросами, які мають обрив хоч Однією пасма або розрив більше 10% дротів, з вузлами, переломами та іншими дефектами. Стропи повинні бути сплетені, а місця сплетення затиснуті ковшем. Діаметр блоку повинен відповідати діаметру троса. Вантажопідйомний гак повинен мати пристрій, який виключав мимовільне звільнення з нього вантажу. В насосних станціях з підземним павільйоном монтажна бригада повинна виробляти роботи з поверхні землі через монтажний люк. Персонал розставляють в порядку, що забезпечує безпеку при підйомі і опусканні вантажу. Спуск і підйом свердловинного насоса слід | виробляти на трубах за допомогою хомутів. Розміри хомутів повинні відповідати діаметрам труб. Хомути закріплюють під фланцем труби. Щоб уникнути розриву болтів кріплення хомутів при температурі нижче забороняється залишати опускаються насоси підвішеними тільки на хомутах. Персонал, який здійснює роботи з ремонту водопідйомного обладнання свердловин, повинен працювати в спецодязі, рукавицях і касках.
Спуск в заглиблення камери проводять відповідно до правил безпеки при роботах в колодязях: перевіряють загазованість камери, забезпечують її вентиляцію. Роботу виконують в рятувальних поясах і при палаючої бензинової лампі ЛБВК. Бригада при роботах, пов`язаних зі спуском в камери, повинна складатися не менше ніж з чотирьох осіб. Роботи, пов`язані зі спуском персоналу в колодязі, камери, колектори, резервуари та інші підземні комунікації і пристрої, відносяться до розряду небезпечних і на їх виконання бригадам видається наряд-допуск із зазначенням небезпек і заходів захисту (за формою дод. 9). Бригади повинні забезпечуватися справними інструментом і інвентарем, захисними засобами і пристосуваннями, а також аптечкою першої долікарської допомоги, укомплектованої згідно з додатком 7.
Аналіз вищевказаних пунктів, дає підстави для висновку, що вони висувають вимоги до роботодавця затвердити Перелік небезпечних робіт, які виконуються працівниками на підприємстві і на які, в тому числі у встановленому порядку виписуються наряди-допуски.
Проте, долученими до матеріалів справи актом розмежування балансової приналежності водопровідних та каналізаційних мереж, споруд і пристроїв та межі експлуатаційної відповідальності № 144 від 16.12.2013 за адресою: м.Харків, вул. Естакадна, 1 знаходяться колодязі ф200 т.пр.902-09-22.84 у кількості 3 одиниці, які входять до відомчої каналізаційної системи ТОВ СААМІР .
Відповідно до п.1.1. Договору оренди , укладеного між позивачем та ТОВ Кондитерська фірма Роса № 01/07/2017-1 від 01.07.2017 остання прийняла в експлуатацію систему водопостачання та водовідведення (в тому числі 3 колодязі d2000мм, т.пр.902-09-22.84 ) та відповідно до п.6.1.3 зобов`язана дотримуватися належного режиму експлуатації та зберігання майна у відповідності до технічної документації.
Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивачем помилково зроблено висновок про те, що працівниками відповідача виконуються такого роду роботи, жодних доказів на підтвердження виконання працівниками позивача таких робіт відповідачем суду надано не було.
Крім того до матеріалів справи відповідачем надано договір надання послуг, укладений між ФОП ОСОБА_3 та ТОВ Кондитерська фабрика Роса від 25.09.2019 № 142 щодо надання санітарно-технічних робіт (послуг) по відкачуванню і вивезенню рідких побутових відходів з відстійників, проведення гідродинамічного прочищення трубопроводу тощо.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно положень ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З врахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача, у зв`язку із встановленими перевіркою порушеннями та відмову у задоволенні позовних вимог.
Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст. 139, 143 КАС України та Закону України «Про судовий збір» .
Керуючись ст.ст.8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.6-9, ст.ст.241-243, 255, 295 КАС України, суд,
вирішив:
Адміністративний позов залишити без задоволення
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Роз`яснити, що строки, визначені в рішенні, обчислюється із врахуванням приписів Закону України № 540-IX від 30 березня 2020 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» .
Повний текст рішення в порядку письмового провадження виготовлено 08.04.2020.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2020 |
Оприлюднено | 09.04.2020 |
Номер документу | 88669604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні