Постанова
від 09.04.2020 по справі 826/3475/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/3475/18 Суддя (судді) першої інстанції: Амельохін В.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ключковича В.Ю.,

суддів Парінова А.Б.,

Беспалова О.О.,

за участю

секретаря судового засідання Вітчинкіної К.О.,

представника позивача Зінов'єва Д.С.,

представника відповідача Шевчук О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Ірком-ЕКТ" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року (прийняте в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, суддя Амельохін В.В,), у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Ірком-ЕКТ" до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Ірком-ЕКТ" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, у якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Дергеокадастру у місті Києві від 22.01.2018 року №РВ-8000113482018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві повторно розглянути повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою, подане Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ 18.01.2018 року та додані до нього документи.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповного з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що відповідачем були внесені відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру про код виду цільового призначення земельної ділянки, тобто, були порушені норми ч. 5 статті 20 Земельного кодексу України, ч. а) п. 2 ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр , ст. 1 Закону України Про землеустрій , п. 67, 69 Основних вимог щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про його об'єкти, п. 96 Порядку ведення Державного земельного кадастру, так як лист відповідача не є ані документацією із землеустрою, ані проектом землеустрою, при цьому відповідач проігнорував отримані ним раніше Технічну документацію із землеустрою, розроблену ТОВ Альфа-Зем , Рішення Київської міської Ради № 69/229 від 24.10.2002 та Рішення Господарського суду м. Києва № 30/395 від 22.06.2006, а отже відповідач не мав права вносити відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру в частині присвоєння коду виду цільового призначення позивача 03.10 , та саме у зв'язку з помилкою відповідача позивачем було подане до повідомлення про виявлення технічної помилки згідно п. 1). 2) ст. 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру.

07.04.2020 до суду апеляційної інстанції від Головного управління Держгеокадастру у м. Києві надійшов відзив на апеляційну скаргу, у якому відповідач просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року - без змін.

У відзиві відповідач вказує, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що відповідач під час внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру в частині приведення у відповідність коду виду цільового призначення земельної ділянки апелянта із значенням 03.10 діяв виключно у межах та у спосіб визначений Законом України Про Державний земельний кадастр та Порядком ведення Державного земельного кадастру виключно за волевиявленням апелянта (що виключає ознаки помилковості внесення таких відомостей).

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю - доповідача, думку представника позивача та думку представника відповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів зазначає наступне.

Судом апеляційної інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що пунктом 6 рішення Київської міської ради від 24.10.2002 №69/229 Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею вирішено затвердити проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ для будівництва та обслуговування виробничої бази на вулиці Павла Усенка, 8 у Дніпровському районі міста Києва.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 22.06.2006 у справі №30/395 вирішено вважати укладеним, з дня набрання даним рішенням законної сили, договір оренди земельної ділянки площею 0,47 га за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, 8 між Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ та Київською міською радою у відповідній редакції.

Згідно листа Департаменту земельних ресурсів Виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.04.2017 №05707/5797 повідомлено позивача, що інформація по визнання укладеною з 21.07.2006 рішенням Господарського суду міста Києва від 20.02.2017 у справі №910/1275/17 додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 року №66-6-00359, а також про державну реєстрацію права оренди ТОВ НВФ Інкорм-ЕКТ на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:66:041:0002 внесено до міського земельного кадастру (т.1, а.с.24).

Листом вих. №10 від 19.01.2017 (вх. 19-201/0/1 від 19.01.2017) позивач звернувся до відповідач із проханням привести у відповідність до класифікатору коду цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, 8, кадастровий номер: 8000000000:66:041:0002 (т.1, а.с.83).

Листом від 31.01.2017 №15-26-0.21-976/2-17 Головне управління Дергеокадастру у місті Києві просило ТОВ НВП Ірком-ЕКТ з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та приведення відомостей Державного земельного кадастру у відповідність наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548 Про затвердження класифікації видів цільового призначення надати інформацію щодо категорії та коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:66:041:0002 з урахуванням матеріалів по її формуванню (т.1, а.с.84).

Надалі, 15.08.2017 ТОВ НВП Ірком-ЕКТ звернулось до Головного управління Дергеокадастру у місті Києві із листом вих. №192 (вх. 19/3704/0/1-17 від 17.08.2017), у якому просив з метою приведення у відповідність коду виду цільового призначення земельної ділянки класифікатору видів цільового призначення земель надати інформацію про код виду цільового призначення земельної ділянки на вул. Павла Усенка, 8, м. Київ (кадастровий номер 8000000000:66:041:0002) (т.1, а.с.48).

До зазначеного листа долучено копію проекту відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ для будівництва, експлуатації та обслуговування виробничої бази на вул. Павла Усенка, 8 у Дніпровському районі міста Києва, який розроблений ТОВ Транспроект , 2002 року, видана з архіву Головного управління земельних ресурсів Київської міської ради та оригінал технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення меж) земельної ділянки (на місцевості) 2017 року, розробленої ТОВ Альфа-Зем .

22.09.2017 ТОВ НВП Ірком-ЕКТ подано заяву вих. 216 у якій позивач просив на підставі листа вих. №192 від 15.08.2017, вих. 196 від 22.08.2017 ТОВ НВП Ірком-ЕКТ документації привести у відповідність до класифікатору коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002 у відповідності до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548 Про затвердження класифікації видів цільового призначення (т.1, а.с.49).

Листом від 24.10.2017 №9-26-0.22-7772/2-17 Головне управління Держгеокадастру у місті Києві повідомило позивача про можливість визнати код цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002 за кодом класифікації видів цільового призначення земель 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку (т.1, а.с.50).

Також, зазначеним листом відповідач проінформував позивача про те, що відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 зміни про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру за заявою власника чи користувача земельної ділянки.

Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ подано до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві заяву від 03.01.2018 року (вх. 97-52/-34-18 від 03.01.2018) про внесення коду класифікації видів цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, б. 8, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, код цільового призначення 03.10. (т.1, а.с.51).

До вказаної заяви позивачем долучено: лист Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 24.10.2017 №9-26-0.22-7772/2-17, копію документа, що посвідчує особу, копія документа, що посвідчує повноваження діяти від імені особи, копія документа про присвоєння податкового номеру, документація із землеустрою, документація із оцінки земель, електронний документ, рішення Верховної Ради України, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, договір, рішення суду, документи, на підставі яких виникає відповідне право суборенди, сервітуту, із зазначенням меж частини земельної ділянки, на яку поширюється відповідне речове право.

За наслідком розгляду вищевказаної заяви відповідачем внесено зімни до Державного земельного кадастру в частині присвоєння коду виду цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, б. 8, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, а саме - 03.10. - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку.

Надалі, товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ подано відповідачу повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою, а саме невідповідність коду цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, адреса: м. Київ, Дніпровський район, вул. Павла Усенка, 8, який був визначений Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві як 03.10 (Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку) фактичному цільовому призначенню земельної ділянки, яке було визначено Київською міською радою в рішенні №69/229 від 24.10.2002 про передачу земельної ділянки в оренду та договорі оренди земельної ділянки, а саме: для будівництва та обслуговування виробничої бази, та вказано в Технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки (на місцевості) 2017 року, розробленої ТОВ Альфа-Зем), а саме: 11.02. (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) (т. 1, а.с. 30).

Зазначене повідомлення зареєстровано відповідачем за №ЗВ-8000774422018 (т.1, а.с.82).

22.01.2018 державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру прийнято рішення №РВ-8000113482018 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру (далі - оскаржуване та/або спірне рішення) (т.1, а.с.36).

Підставою для відмови слугували наступні обставини: невідповідність поданих документів вимога, установлених Законом України Про державний земельний кадастр і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: відсутні підстави щодо встановлення технічної помилки, оскільки заявником 03.01.2018 року подано заяву на внесення змін до ДЗК щодо земельної ділянки 8000000000:66:041:0002, від 03.01.2018 року, де вказано внесення коду цільового призначення 03.10.

Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ не погоджуючись із рішенням про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, звернулося до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що обставини викладені позивачем у повідомленні про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою не підпадають під положення пункту 137 Порядку №1051 а також відсутні обставини помилковості внесення відповідачем відомостей (зміни до них) до Державного земельного кадастру в частині присвоєння земельної ділянки кадастровий номер 80000000000:66:041:0222 коду видку цільового призначення 03.10, адже вказані дії були вчиненні останнім на підставі поданої позивачем заяви від 03.01.2018 із доданим до неї документами у відповідності до чинного законодавства.

Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв'язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів апеляційного суду виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначено Законом України Про Державний земельний кадастр України від 07.07.2011 №3613-VI (далі - Закон №3613-VI).

Статтею 1 Закону №3613-VI визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Згідно статті 2 Закону №3613-VI Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів; справлянні плати за землю.

Положеннями статті 3 Закону №3613-VI передбачено, що Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах: обов'язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об'єкти; єдності методології ведення Державного земельного кадастру; об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання; безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру, що змінюються; документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно частини 4 статті 9 Закону №3613-VI державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Статтею 20 Закону №3613-VI встановлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними, а внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.

Відповідно до статті 37 Закону №3613-VI у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 (далі - Порядок №1051).

Пунктом 139 Порядку №1051 визначено, що разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Відтак, з аналізу наведених норм вбачається, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це (за формою згідно з додатком 29) територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

При цьому, положеннями пункту 138 Порядку №1051 передбачено, що помилками у Державному земельному кадастрі є:

1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до Державного земельного кадастру.

Відомості про земельну ділянку та інші об'єкти Державного земельного кадастру у разі виправлення помилки щодо реєстрації земельної ділянки або виправлення помилкового перенесення відомостей про земельну ділянку з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру та у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки або виправлення помилки щодо інших об'єктів Державного земельного кадастру:

набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора;

відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи;

зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Відповідно до пункту 141 Порядку №1051 під час прийняття повідомлень про виявлення технічних помилок до Державного земельного кадастру вносяться такі дані: 1) реєстраційний номер повідомлення; 2) дата реєстрації повідомлення; 3) відомості про особу, яка звернулася з повідомленням, зазначені у підпункті 3 пункту 72 цього Порядку; 31) відомості про державного реєстратора прав на нерухоме майно - прізвище, ім'я, по батькові та найменування суб'єкта державної реєстрації прав або найменування нотаріальної контори, найменування нотаріального округу (в разі надсилання повідомлення в електронній формі відповідно до пункту 1391 цього Порядку); 4) відомості про документ, в якому виявлено технічну помилку (витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру), а саме: назва, реєстраційний номер та дата видачі; 5) суть виявлених помилок; 6) відомості про Державного кадастрового реєстратора, який прийняв повідомлення.

Розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених пунктами 143 - 150 цього Порядку, здійснюються Державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення (п. 142 Порядку №1051).

Згідно пунктів 143, 144 Порядку державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.

Якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено , Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру:

1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30;

2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру);

3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок);

3-1) надсилає державному реєстраторові прав на нерухоме майно повідомлення за формою згідно з додатком 31 в електронній формі;

4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.

Технічний адміністратор Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в режимі реального часу забезпечує передачу повідомлення Державного кадастрового реєстратора до державного реєстратора прав на нерухоме майно, яким надсилалося повідомлення відповідно до пункту 139-1 цього Порядку.

Разом з цим, якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв'язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові (у випадку, передбаченому пунктом 139-1 цього Порядку, - державному реєстраторові прав на нерухоме майно у порядку, передбаченому пунктом 144 цього Порядку) про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33 (п. 149 Порядку №1051).

З вказаного слідує, що Порядком №1051 визначено чіткий перелік технічних помилок та порядок їх виправлення у відомостях Державного земельного кадастру.

Так, як встановлено судом з матеріалів справи, позивачем подано відповідачу повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою, а саме, невідповідність коду цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, адреса: м. Київ, Дніпровський район, вул. Павла Усенка, 8, який був визначений Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві як 03.10 (Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку) фактичному цільовому призначенню земельної ділянки, яке було визначено Київською міською радою в рішенні №69/229 від 24.10.2002 про передачу земельної ділянки в оренду та договорі оренди земельної ділянки, а саме: для будівництва та обслуговування виробничої бази, та вказано в Технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки (на місцевості) 2017 року, розробленої ТОВ Альфа-Зем), а саме: 11.02. (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості).

Підставою, для прийняття оскаржуваного рішення були обставини невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України Про державний земельний кадастр і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: відсутні підстави щодо встановлення технічної помилки , оскільки заявником 03.01.2018 подано заяву на внесення змін до ДЗК щодо земельної ділянки 8000000000:66:041:0002, від 03.01.2018, де вказано внесення коду цільового призначення 03.10.

Так, як вже зазначалось, позивачем подано до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві заяву від 03.01.2018 (вх. 97-52/-34-18) про внесення коду класифікації видів цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, б. 8, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, код цільового призначення 03.10. (т. 1, а.с 51), до якої додано: лист Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 24.10.2017 №9-26-0.22-7772/2-17, копію документа, що посвідчує особу, копія документа, що посвідчує повноваження діяти від імені особи, копія документа про присвоєння податкового номеру, документація із землеустрою, документація із оцінки земель, електронний документ, рішення Верховної Ради України, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, договір, рішення суду, документи, на підставі яких виникає відповідне право суборенди, сервітуту, із зазначенням меж частини земельної ділянки, на яку поширюється відповідне речове право.

Тобто, позивачем особисто подано заяву в частині присвоєння коду виду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002, саме: 03.10. - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку.

Відповідно до пункту б частини 2 статті 21 Закону №3613-VI відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони); на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

З вказаного слідує, що позивачем фактично самостійно визначено код виду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002, саме: 03.10. та подано всі необхідні документи передбачені положеннями частини пункту б частини 2 статті 21 Закону №3613-VI для внесення відомостей про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель.

Доводи апелянта про відсутність підстав щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру в частині присвоєння виду цільового призначення 03.10. - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку), з огляду на вчинення таких дій на підставі листа Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 24.10.2017 №9-26-0.22-7772/2-17, який не є ані документацією із землеустрою, а ні актом землеустрою, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки предметом розгляду даної справи не є рішення державного кадастрового реєстратора щодо присвоєння виду цільового призначення 03.10. - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку), і листом Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 24.10.2017 №9-26-0.22-7772/2-17 було лише повідомлено позивача про можливість визнати код цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002 за кодом класифікації видів цільового призначення земель 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку).

При цьому, доводи апелянта, по своїй суті, зводяться до заперечень щодо визначення Головним управлінням Дергеокадастру коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:041:0002 за кодом класифікації видів цільового призначення земель 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку), яке, в свою чергу, не є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Доводи ж позивача про те, що останній був змушений подати відповідну заяву від 03.01.2018, за наслідком розгляду якої відповідачем прийнято вищевказане рішення, не свідчать про наявність технічної помилки у Державну земельному кадастру.

Таким чином, з огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що обставини викладені позивачем у повідомленні про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою не підпадають під положення пункту 137 Порядку №1051,і при цьому відсутні обставини помилковості внесення відповідачем відомостей (зміни до них) до Державного земельного кадастру в частині присвоєння земельної ділянки кадастровий номер 80000000000:66:041:0222 коду видку цільового призначення 03.10 , адже вказані дії були вчиненні відповідачем на підставі поданої товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Ірком-ЕКТ заяви від 03.01.2018 із доданими до неї документами у відповідності до чинного законодавства.

При цьому, твердження позивача в частині неподання ним заяви про внесення змін до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки 8000000000:66:041:022 спростовуються матеріалами справи.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Щодо доводів апелянта про відмінність у формі документу - повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою надане позивачем (а.с.30, т.1) та відповідачем (а.с.82, т.1), колегія суддів зазначає, що така відмінність обумовлена пунктом 71 Порядку №1051, згідно якого заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру обліковуються шляхом їх реєстрації у Державному земельному кадастрі з присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати їх реєстрації та створенням їх електронних копій за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Тобто, відповідачем у відповідності до Порядку №1071 створена електронна копія поданої позивачем заяви у паперовій формі, яка, в свою чергу, надана до суду.

Інші доводи апелянта колегією суддів не беруться до уваги, оскільки останні не стосуються предмету доказування в даній адміністративній справі, а мають бути оцінені судом виключно під час розгляду справи про визнання протиправним та скасування рішення державного кадастрового реєстратора в частині присвоєння коду виду цільового призначення земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Павла Усенка, б. 8, кадастровий номер 8000000000:66:041:0002, а саме - 03.10. - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов'язаної з отримання прибутку), що не є предметом даної справи.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, що ним, в даному випадку, виконано.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час перегляду справи судом апеляційної інстанції та не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, судом повно з'ясовано обставини справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Ірком-ЕКТ" залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Повний текст постанови складено 09 квітня 2020 року.

Головуючий суддя В.Ю. Ключкович

Судді А.Б. Парінов

О.О. Беспалов

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88671064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3475/18

Постанова від 09.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Постанова від 09.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 05.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні