Ухвала
від 03.04.2020 по справі 29/104
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


У Х В А Л А

03.04.2020 Справа №29/104

Господарський суд Донецької області у складі: головуючого судді Шилової О.М.,

суддів Аксьонової К.І., Бокової Ю.В.

при секретарі судового засідання Любиченко А.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні

заяву: вих.№840/26 від 19.03.2020 Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго , м.Краматорськ Донецької області, в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа , м.Дружківка Донецької області

про зміну способу та порядку виконання рішення

у справі №29/104

за позовом Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго , м.Донецьк, в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа , м.Дружківка Донецької області

до Дружківської міської ради, м.Дружківка Донецької області

третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство „Редакція міської суспільно-політичної газети Дружківський робочий , м.Дружківка Донецької області

про стягнення заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,54грн, інфляційних втрат у розмірі 7027,52грн, пені у розмірі 2472,07грн

за участю представників сторін:

від стягувача: не з`явився (не викликався),

від боржника: не з`явився (не викликався),

від зацікавленої особи: не з`явився (не викликався).

Суд перебував у нарадчій кімнаті

03.04.2020 з 12:05год до 12:10год.

Рішенням господарського суду Донецької області від 09.03.2011 у справі №29/104 позов Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа задоволений частково (т.1, а.с.8-15).

25.03.2011 на виконання вказаного рішення видано два накази:

- про стягнення з Дружківської міської ради на користь Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,40грн, інфляційних втрат у розмірі 6449,94грн, пені у сумі 2107,25грн (т.1, а.с.70);

- про стягнення з Дружківської міської ради на користь Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа державного мита в розмірі 910,26грн та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 233,58грн (т.1, а.с.7).

24.03.2020 до господарського суду Донецької області від Виробничої одиниці Дружківкатепломережа Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго надійшла заява вих.№840/26 від 19.03.2020 про зміну способу та порядку виконання рішення (вх.№6162/20), в якій заявник просить змінити спосіб та порядок виконання рішення господарського суду Донецької області у справі №29/104 про стягнення з Дружківської міської ради заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,40грн, інфляційних втрат у розмірі 6449,94грн, пені у сумі 2107,25грн шляхом стягнення органами державного казначейства коштів з рахунку розпорядника коштів Дружківської міської ради (т.3, а.с.68-128).

Ухвалою суду від 24.03.2020 заява вих.№840/26 від 19.03.2020 про зміну способу та порядку виконання рішення призначена до розгляду в судовому засіданні на 03.04.2020; явка учасників справи в судове засідання не визнана обов`язковою.

Всі учасники судового розгляду належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду заяви (т.3, а.с.136-138).

Заявник (стягувач) в судове засідання 03.04.2020 не з`явився (не викликався).

Боржник в судове засідання не з`явився (не викликався); письмово свою позицію щодо поданої заяви не висловив.

Виконавчий комітет Дружківської міської ради (зацікавлена особа) свого представника у судове засідання не направив; правом письмово висловити свою позицію щодо поданої заяви не скористався; документи на підтвердження свого правового статусу не надав.

Отже, суд розглядає заяву вих.№840/26 від 19.03.2020 Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа про зміну способу та порядку виконання рішення у справі №29/104 на підставі поданих заявником документів.

За змістом ч.ч.1, 3 ст.331 Господарського процесуального кодексу (далі - ГПК) України суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом) встановити чи змінити спосіб або порядок виконання рішення. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Розглянувши матеріали заяви вих.№840/26 від 19.03.2020, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

В обґрунтування заяви про зміну способу та порядку виконання рішення заявник посилається на те, що у відповідь на звернення до управління Державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області з заявою про виконання наказу господарського суду Донецької області від 25.03.2011 у справі №29/104 казначейська служба повернула наказ без виконання та повідомила, що Дружківська міська рада не перебуває на обліку в управлінні Державної казначейської служби України у м.Дружківці, не є клієнтом управління та не має відкритих рахунків в органі казначейства м.Дружківки (т.3, а.с.69, 83 (зворотній бік), 84). Отже, заявник посилається на встановлення органом казначейства факту неможливості виконання рішення суду у справі №29/104 та зазначає, що саме Виконавчий комітет Дружківської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у м.Дружківці та здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету (т.3, а.с.72).

Відповідно до ст.129 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч.3 ст.2 ГПК України однією з основних засад (принципів) господарського судочинства є обов`язковість судового рішення.

Відповідно до ст.326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Частина 2 ст.6 Закону України Про виконавче провадження передбачає, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою КМУ №845 від 03.08.2011 (далі - Порядок) визначений механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, в тому числі, механізм здійснення безспірного списання коштів.

Пункт 24 Порядку визначає, що боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Відповідно до п.24 Порядку стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія.

В п.3 Порядку зазначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (ст.11 Закону).

Згідно з ч.3 ст. 24 Закону органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

За приписом ст.64 Закону сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Відповідно до п.4 ст.28 Закону повноваження щодо здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету належать до відання саме виконавчих органів, зокрема, міських рад.

Згідно з п.3 ч.2 ст.22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до п.3 ч.2 цієї статті (ч.4 ст.22 Бюджетного кодексу України).

Рішенням Дружківської міської ради №7/65-13 від 19.12.2019 Про затвердження загальної структури та чисельності Дружківської міської ради та її виконавчих органів на 2020 рік затверджено структуру виконавчих органів Дружківської міської ради та їхню чисельність згідно з додатками №1 та №2 (т.3, а.с.103-105).

Зі змісту наведених норм права та рішення Дружківської міської ради №7/65-13 від 19.12.2019випливає, що виконавчий комітет Дружківської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у м.Дружківка, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

Підставою для зміни способу або порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому одночасна зміна і способу, і порядку виконання рішення процесуальним законом не передбачена; згоди сторін на вжиття таких заходів ст.331 ГПК України не вимагає; змінюючи спосіб або порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Поняття спосіб і порядок виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке стосується виконавчого провадження: спосіб виконання означає визначений рішенням суду зміст вчинення виконавчих дій, а порядок виконання - послідовність такого вчинення.

Під зміною способу або порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку або способом, раніше встановленими. Так, зміна способу виконання рішення можлива за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості, - шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання (з майнової на грошову чи навпаки).

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що наведені заявником обставини є винятковими і унеможливлюють виконання рішення суду у справі №29/104, а подана заява не порушує інтересів сторін чи інших осіб і не суперечить положенням Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Бюджетного кодексу України. Водночас всупереч приписам ст.331 ГПК України заявник просить змінити спосіб та порядок виконання рішення у справі №29/104, з огляду на що подана заява підлягає задоволенню частково - шляхом зміни порядку виконання рішення.

Враховуючи встановлення судом факту неможливості виконання рішення суду від 09.03.2011 у справі №29/104 шляхом стягнення з Дружківської міської ради на користь Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі Виробничої одиниці обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Дружківкатепломережа заборгованості, 3% річних, інфляційних втрат і пені внаслідок відсутності у Дружківської міської ради відкритих в органах Державної казначейської служби рахунків; приймаючи до уваги наявність відповідних рахунків у виконавчого органу Дружківської міської ради, суд дійшов висновку про наявність підстав для зміни порядку виконання рішення суду від 09.03.2011 у справі №29/104 шляхом стягнення з Дружківської міської ради заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,40грн, інфляційних втрат у розмірі 6449,94грн, пені у сумі 2107,25грн за рахунок коштів місцевого бюджету м.Дружківка, розміщених на рахунках Виконавчого комітету Дружківської міської

ради, відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області.

Керуючись ст.ст.234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго , м.Краматорськ Донецької області, в особі Виробничої одиниці Дружківкатепломережа , м.Дружківка Донецької області, вих.№840/26 від 19.03.2020 про зміну способу та порядку виконання рішення у справі №29/104 - задовольнити частково.

Змінити порядок виконання рішення господарського суду Донецької області від 09.03.2011 у справі №29/104 про стягнення заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,40грн, інфляційних втрат у розмірі 6449,94грн, пені у сумі 2107,25грн з боржника Дружківської міської ради шляхом стягнення коштів з рахунків, відкритих на ім`я Виконавчого комітету Дружківської міської ради (84205, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Соборна, 16; ідентифікаційний код 35783188), на яких розміщені кошти місцевого бюджету Дружківської міської ради (84205, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Соборна, 16; ідентифікаційний код 04052761), на користь Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго (84307, Донецька обл., м.Краматорськ, пров.Земляний, 2; ідентифікаційний код 03337119) в особі Виробничої одиниці обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Дружківкатепломережа (84260, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Дружби, 84; ідентифікаційний код 05540853) заборгованості у розмірі 79096,99грн, 3% річних у розмірі 3372,40грн, інфляційних втрат у розмірі 6449,94грн, пені у сумі 2107,25грн.

У задоволенні решти вимог заяви відмовити.

Виконання наказу господарського суду Донецької області від 25.03.2011 у справі №29/104 здійснювати з урахуванням цієї ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду в порядку та строки, передбачені ст.ст.256, 257 ГПК України.

У судовому засіданні 03.04.2020 складено та підписано вступну і резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали складений та підписаний 07.04.2020.

Суддя О.М. Шилова

Суддя К.І. Аксьонова

Суддя Ю.В. Бокова

надр. 5прим.: 1 - до справи, 2 - сторонам,

1 - виконкому Дружківської міськради

1 - ДКСУ у м.Дружківка Донецької обл. (до відома)

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.04.2020
Оприлюднено13.04.2020
Номер документу88706039
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/104

Ухвала від 03.04.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 03.04.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 24.03.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 27.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 27.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 13.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Шилова Олена Миколаївна

Ухвала від 28.08.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 28.08.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 23.08.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Судовий наказ від 25.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Т.М. Риженко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні