Ухвала
від 10.04.2020 по справі 522/5620/20
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/5620/20

Провадження № 1-кс/522/5820/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2020 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , про надання тимчасового доступу до речей і документів, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , звернулась до суду з клопотанням, погодженим із прокурором, про надання тимчасового доступу до речей та документів, вилучення копій документів та електронних копій наявної документації, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.

В провадженні СВ Приморського ВП в м. Одесі Головного управління НП в Одеській області знаходиться кримінальне провадження №12020160500001403 від 02.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України, за фактом привласнення майна держави невстановленими посадовими особами за попередньою змовою групою осіб, шляхом здійснення закупівель/постачання товарів та медичного обладнання до медичних закладів Міністерства охорони здоров`я, за суттєво завищеною вартістю в супереч встановленому Законом порядку, вчиненого у великих розмірах.

В рамках розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що відповідно до опрацювання сайту « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на протязі березня 2020 року уклали 2 договори із посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) на постачання/закупівлю товарів на загальну суму 1108377, 00 (один мільйон сто вісім триста сімдесят сім тисяч) гривень 00 копійок, шляхом використання переговорної процедури державних закупівель, а саме:: договір №39 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договір №40 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень.

Крім цього, опрацюванням сайту « ІНФОРМАЦІЯ_2 » також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) 24 березня 2020 року уклали договір із посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) на постачання/закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 грн, шляхом використання переговорної процедури державних закупівель. Відповідно до умов даного договору посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР було придбано пристрої для фіксації дітей раннього віку ОНІКО за ціною одиниці товару 129450, 00 гривень з ПДВ, що вдвічі майже дорожче порівняно із позаторішніми цінами на вказаний товар, про що свідчить зокрема специфікація до договору №МС/3026 від 30.04.2019 року, згідно якої ціна одиниці придбаного товару з ПДВ складала 64800,00 гривень.

Разом з тим, проаналізувавши ціни встановлені за одиниці товару відповідно до номенклатури специфікації, зокрема договору №39 та № 40 від 26.03.2020 року, виявлено факти завищення вартості придбаного товару. Зокрема відповідно до наявної специфікації договору №39 вартість стіл-тумби медичної з 4 ящиками складає 15575,00 гривень. При цьому, за даними Інтернет ресурсу, середня вартість такого товару становить від 4800,00 до 5 500,00 гривень. Поряд з цим відповідно до специфікації договору №40 вартість столика інструментального СТ-И-2Н-К складає 4515,00, тоді як за даними Інтернет ресурсу середня ринкова вартість та обладнання за одиницю товару становить 1330,00 гривень.

Крім того, в ході вивчення укладених договір на придбання/поставку товарів та медичного обладнання, встановлено, що розпорядником бюджетних коштів проведено державні закупівлі товарів, робіт чи послуг з грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог Закону України «Про державні закупівлі», що підтверджується наступним.

Проаналізувавши тендерну документацію та номенклатуру наявних специфікацій до укладених вище вказаних договорів щодо постачання/закупівлю товарів, встановлено, що здійснення за купівель вказаного товару відбулося шляхом використання переговорної процедури державних за купівель відповідно до ст.ст. 16, 17 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі Закон).

Проте згідно пункту 1 статті 35 згаданого Закону переговорна процедура закупівлі це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Водночас впункті 2статті 35Закону,наведено вичерпнийперелік підставза якихзастосовується переговорнапроцедура закупівлізамовником яквиняток,серед якихзокрема:у випадку нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов`язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури (п.п.3 п.2 ст.35 Закону); у випадку необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не зазначених у початковому проекті, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за сукупності таких умов: договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов`язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору (п.п.6 п.2 ст.35 Закону).

Разом з тим, слід зазначити, що положеннями пунктів 8,9 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України спрямованих на запобігання, виникнення і поширення короновірусної хвороби (COVID-19) від 17.03.2020 року (надалі Закону - № 530-IX) внесені зміни до Закону України «Про публічні закупівлі», якими забезпечено можливість проводити закупівлі медпрепаратів, товарів чи послуг за кошти державного бюджету із залученням закупівельної організації (особи уповноваженої на здійснення за купівель у сфері охорони здоров`я) без використання електронної системи закупівельних процедур з метою економії бюджетних коштів, що дозволить забезпечити пацієнтів необхідними, ефективними, безпечними та якісними лікарськими засобами та іншими медпрепаратами. При цьому виключний перелік та порядок здійснення закупівлі таких товарів, робіт та послуг затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 року за №225.

Таким чином, з урахуванням викладеного та враховуючи номенклатуру закуплених товарів відповідно до наявних специфікацій до укладених вище вказаних договорів щодо постачання/закупівлю товарів та враховуючи строк поставки таких товарів відповідно до обумовлених умов договору, наявна відсутність правих підстав щодо застосування замовником переговорної процедури державних за купівель відповідно до ст.35 Закону України «Про Публічні закупівлі».

З огляду на викладене, з метою повного, всебічного та неупередженого проведення розслідування по даному кримінальному провадженню, встановленні осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, а також виявлення можливих спільників, виникла необхідність отримати документи, які надали б змогу отримати додаткову доказову інформацію та дозволили б, шляхом їх дослідження, підтвердити або спростувати вище викладені факти.

Враховуючи неможливість іншим способом отримати відомості, які мають суттєве значення як докази у зазначеному кримінальному провадженні, з метою з`ясування істини в кримінальному провадженні, необхідно здійснити доступ до документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), яке уклало 3 договір із посадовими особами комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » Одеської міської ради (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ) (надалі КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР) на постачання/закупівлю товарів та медичного обладнання на загальну суму 1237827,00 (один мільйон вісті тридцять сім тисяч вісімсот двадцять сім) гривень 00 копійок.

Згідно ч.7 ст. 163 слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

З огляду на викладене, слідство має достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення документів особою, у володінні якої вони знаходяться та призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального правопорушення та процесуальних дій, які заплановано провести, тому розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Таким чином, зважаючи на вище викладене та враховуючи те, що документи, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 ) не можливо отримати іншим способом, окрім подання відповідного клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, а також для ефективності досудового розслідування та забезпечення проведення відповідної судово-економічної експертизи, необхідно отримати тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, та які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), з метою ознайомлення з ними, вилучення їх та долучені до матеріалів кримінального провадження в якості доказів.

Слідчий будучи належним чином сповіщеним про день, час та місце розгляду клопотання, в судове засідання не з`явився, згідно її заяви, просила розглядати клопотання за її відсутністю.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п.1 ч.5 ст.163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що речі та документи, які перебувають у володінні фізичної особи підприємця ОСОБА_4 , ЄРДПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_3 , мають значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст.159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні документів.

Керуючись ст.ст.159-166 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , про надання тимчасового доступу, задовольнити.

Надати слідчому слідчого відділу Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , прокурорам Одеської місцевої прокуратури №3: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 тимчасовий доступ, з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів та електронних копій наявної документації, (тендерної, право установчої, фінансової, нормативно-технічної, тощо) за результатами укладених на протязі березня 2020 року договорів шляхом використання переговорної процедури закупівель щодо постачання/закупівлю товарів замовнику - КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ), а також:

- копії підписаних договорів разом із специфікаціями до них за номерами: договір №39 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договір №40 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) на постачання/закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 грн;

- копії тендерної документації, тендерна пропозиція за укладеними договорами: договір №39 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договір №40 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) на постачання/закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 грн;

- копія листування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) з посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) за результатами укладених на протязі березня 2020 року договорів шляхом використання переговорної процедури закупівель щодо постачання/закупівлю товарів на загальну суму 1237827,00 (один мільйон вісті тридцять сім тисяч вісімсот двадцять сім) гривень 00 копійок;

- копія журналу вхідної та вихідної кореспонденції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), за період з 01.03.2020 по теперішній час;

- акти виконаних робіт по вказаним договорам з посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) на суму 1237827,00 (один мільйон вісті тридцять сім тисяч вісімсот двадцять сім) гривень 00 копійок, а саме щодо постачання: відповідно до договору №39 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договору №40 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) - візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 гривень;

- звіти про виконанні роботи відповідно до договорів укладених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) із посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) на суму 1237827,00 (один мільйон вісті тридцять сім тисяч вісімсот двадцять сім) гривень 00 копійок, а саме щодо постачання: відповідно до договору №39 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договору №40 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) - візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 гривень;

- копії платіжних доручень, рахунків, видаткових накладних до договорів укладених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) із посадовими особами КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ) на суму 1237827,00 (один мільйон вісті тридцять сім тисяч вісімсот двадцять сім) гривень 00 копійок, а саме щодо постачання: відповідно до договору №39 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договору №40 від 26.03.2020 року - медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) - візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 гривень;

- документи, щодо постачання товарів для посадових осіб КНЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОМР (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ), з наданням копій договорів, документів, які стали підставою для їх укладання і виконання даних договорів, свідоцтва про реєстрацію товарів на території України, сертифікати якості, платіжні доручення, нормативно-технічну документацію на товари, тощо;

- копії облікових регістрів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) за період з 01.03.2020 по теперішній час;

- копії право установчих документів на підприємство та на посадових осіб Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), директора ОСОБА_8 , зокрема на момент підписання договорів та додаткових угод до договорів, за виконання вказаних договорів: договір №39 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договір №40 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) на постачання/закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 гривень;

- копії документів, що свідчить про призначення (обрання) членів тендерного комітету Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), та голови тендерного комітету Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) (у випадку наявності), а також інші копії документів, щодо оновлення складу тендерного комітету у вищевказаний період, у разі якщо члени тендерного комітету обиралися копії відповідних протоколів);

- копії посадових інструкцій ( функціональних обов`язків) усіх членів тендерного комітету Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а також директора ОСОБА_8 , яка підписала та виконала договори на постачання товарів та медичного обладнання: договір №39 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 874137,00 гривень; договір №40 від 26.03.2020 року щодо постачання/закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення (ДК 021:2015: 33190000-8) на загальну суму 234240,00 гривень та договір (UA-2020-03-24-002048-b) на постачання/закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (код НК 024:2019:40654 Основна таблиця діагностичних рентгенівських систем, без харчування) на загальну суму 129450,00 гривень;

- копію положення про тендерний комітет Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які були чинні в період укладення договору; копія наказу про призначення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), протокол зборів засновків про призначення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », Статут ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1 .

10.04.2020

Дата ухвалення рішення10.04.2020
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу88729318
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання тимчасового доступу до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/5620/20

Ухвала від 26.01.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 29.11.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 01.10.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 10.04.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 10.04.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 10.04.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні