Рішення
від 16.04.2020 по справі 520/2978/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"16" квітня 2020 р. № 520/2978/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Спірідонов М.О.

за участю секретаря судового засідання Ліпчанська Я.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО" (61024, Харківська обл., м. Харків, вул. Гуданова, буд. 18) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 11.12.2019 року №0090975604 в частині накладення штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №14 у розмірі 21 290,40 грн. (двадцять одна тисяча двісті дев`яносто гривень 40 коп.).

2. Судові випрати покласти на відповідача.

3. Стягнути з відповідача на користь позивача випрати по сплаті судового збору та витрати на правову допомогу у розмірі 18 000 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 11.12.2019 року №0090975604 в частині накладення штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №14 у розмірі 21 290,40 грн. є протиправним , а також вважало помилковим нарахування штрафних санкцій за реєстрацію податкових накладних, виписаних помилково, з огляду на те, що по ним було допущено лише помилки у податковій накладній, зокрема, помилки в податковому номері покупця, а тому підлягає скасуванню.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Представник відповідача в судове засідання не звився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що 25 листопада 2019 року на адресу ТОВ "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО"( далі ТОВ "ВСТ" ) надійшов акт ГУ ДПС у Харківській області №461/20-40-56-04-06/41376459 від 24.10.2019 р. про результати камеральної перевірки ТОВ "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО" з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань за травень 2018 року, серпень 2018 року, липень 2019 року (далі по тексту-Акт перевірки).

Актом, зокрема, було встановлено порушення ТОВ "ВСТ" граничних термінів реєстрації податкових накладних № 14 від 25.05.2018 та № 15 від 25.05.2018.

29 листопада 2019 року ТОВ "ВСТ" частково не погоджуючись з вищевказаним актом та викладеними в ньому фактами, користуючись, передбаченим абз. 2 п. 44.7 ст. 44 та абз. 4 п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України, правом платника податків подати заперечення (зауваження) до акта, складеного за результатами перевірки, в межах передбаченого законом строку, ТОВ "ВСТ" надало заперечення проти Акту перевірки.

09 грудня 2019 року за участю представника ТОВ "ВСТ" було розглянуто заперечення останнього щодо акту камеральної перевірки № 461/20-40-56-04-06/41376459 від 24.10.2019 року. Розгляд заперечення проводився за адресою 61166 м. Харків, проспект Науки, буд. 9. Представник ТОВ "ВСТ" під час розгляду заперечення надав усні пояснення щодо незгоди з вищевказаним актом та викладеними в ньому фактами.

11 грудня 2019 року Головне управління ДПС у Харківській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 0090975604 (далі - податкове повідомлення-рішення), яким, зокрема, нарахувало ТОВ "ВСТ" штраф за порушення термінів реєстрації податкової накладної № 14 від 25.05.2018 року, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.05.2019 року.

18 грудня 2019 року ТОВ "ВСТ" звернулась зі скаргою на податкове повідомлення-рішення від 11.12.2019року № 0090975604 ГУ ДПС у Харківській області до Державної податкової служби України.

Рішенням Державної податкової служби України від 16 січня 2020 року було продовжено строк розгляду скарги ТОВ "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО" до 24.02.2020 року (включно).

24 лютого 2020 року ТОВ "ВСТ" отримало рішення Державної податкової служби України від 24 лютого 2020 року. В зазначеному рішенні податкове повідомлення рішенні № 0090975604 від 11.12.2019 року ГУ ДПС у Харківській області залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відтак, об`єктом перевірки за положеннями цього підпункту є, серед іншого, дані Єдиного реєстру податкових накладних. Саме аналізуючи дані цього реєстру податковий орган встановив порушення реєстрації податкових накладних позивачем за травень 2018, серпень 2018 та липень 2019 року.

Підставою для нарахування штрафу були висновки відповідача про те, що згідно з ІС ЄРПН податкова накладна, виписана ТОВ ВСТ від 25.05.2018 №14, зареєстрована у ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме 348 днів. .

Відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Пунктом 201.10 ст. 201 Кодексу, визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну (розрахунок коригування) та зареєструвати її у Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Пунктом п. 1201.1 ст. 120.1 Кодексу, передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Виходячи зі змісту наведених норм ПК України, порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН є податковим правопорушенням, за яке законом передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.

Судом встановлено та позивачем не заперечується, що спірну податкову накладну від 25.05.2018 №14 він намагався зареєструвати ЄРПН 29.05.2019 року.

29.05.2019 року зареєстрована податкова накладна була не прийнята контрагентом у зв`язку з наявністю помилки в індивідуальному податковому номері покупця.

03.06.2019 року ТОВ "ВСТ" з метою виправлення допущеної помилки склало та зареєструвало розрахунок коригування №7 до податкової накладної №14 від 25.05.2018 року, яким у розділі Б було зазначено зі знаком - (виведено в 0 ) відповідні показники всіх рядків податкової накладної № 14.

Вказаний розрахунок коригування було зареєстровано в ЄРПН та прийнято контрагентом.

13.06.2019 року ТОВ "ВСТ" з метою виправлення допущеної помилки склало та зареєструвало нову податкову накладну №15 від 25.05.2018 року (на дату виникнення податкових зобов`язань) з правильним індивідуальним податковим номером покупця.

При цьому суд враховує, що приписи Податкового кодексу України не містять норм щодо звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в ЄРПН у разі її здійснення з метою виправлення помилки поза межами встановленого законодавством строку.

Таким чином, доводи позивача про те, що реєстрація податкової накладної з виправленим індивідуальним податковим номером покупця не є порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних, а є фактом виправлення помилки, допущеної в раніше виписаній податковій накладній суд вважає безпідставними.

За таких обставин, висновки акту перевірки №461/20-40-56-04-06/41376459 від 24.10.2019 р. щодо порушення термінів реєстрації податкової накладної № 14 від 25.05.2018 року, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.05.2019 року є правильними.

Так, у відповідності до пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, у випадку помилкового складання податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг та реєстрації її в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податку з метою виправлення допущеної помилки має право згідно з пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України скласти розрахунок коригування до помилкової податкової накладної. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку на додану вартість, на якого була складена помилкова податкова накладна (покупцем (отримувачем) товарів/послуг).

При цьому податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 3 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Суд зазначає, що дотримання встановлених строків реєстрації податкових накладних продавцем є безумовним та визначальним відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.10 статті 201 ПК України обов`язком платника податків. При цьому можливість в подальшому виправляти допущені ним помилки шляхом складення відповідних розрахунків коригування не можуть нівелювати цей обов`язок.

Невиконання вказаного обов`язку утворює склад податкового правопорушення із формальним складом, відповідальність за яке передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, і це правопорушення вважається закінченим з моменту спливу встановленого законом граничного строку реєстрації. З цього ж моменту виникають підстави для настання відповідальності.

Складення та реєстрація в подальшому розрахунку коригування, яким анулюються несвоєчасно зареєстровані податкові накладні не звільняє платника податків від відповідальності за вчинене правопорушення.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 26 червня 2018 року у справі № 816/1990/17 та у постанові ВС від 23.07.19 (КАС) - № 816/955/18.

Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що позивачем податкова накладна № 14 від 25.05.2018 року була фактично зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 , тобто з перевищенням граничного строку їх реєстрації на 348 днів, а отже податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 11.12.2019 року №0090975604 в частині накладення штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №14 у розмірі 21 290,40 грн. є законним та обґрунтованим.

Щодо посилання позивача на наявність постанов Верховний Суд від 05.03.2019 р. у справі № 806/2975/16, від 06.08.2018 р. у справі № 802/1198/16-а та від 26.06.2018 року по справі №813/4556/16 то вказане посилання суд необґрунтованими, оскільки в зазначених вище постановах предметом розгляду були інші обставини пов`язані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних .

Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧІ СИСТЕМИ ТОРНАДО" (61024, Харківська обл., м. Харків, вул. Гуданова, буд. 18) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення у повному обсязі виготовлено 17 квітня 2020 року.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2020
Оприлюднено19.04.2020
Номер документу88824856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/2978/2020

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 23.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 23.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 16.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні