Справа № 420/3293/20
УХВАЛА
21 квітня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Левчук О.А., розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю Автобус 365 до Одеської митниці Держмитслужби про скасування рішення та картки відмови, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Автобус 365 до Одеської митниці Держмитслужби про скасування рішення Одеської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів № UA500060//2019/000243/2 від 14 листопада 2019 року за митною декларацією № UA500060/2019/036968 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці Державної фіскальної служби № UA50060/2019/00798.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Відповідно до п. 4, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.
Позивач в позовній заяві визначає відповідачем Одеську митницю Держмитслужби, проте всупереч вимогам п. 4, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України, не зазначає зміст позовних вимог до вказаного відповідача.
При цьому, в позовній заяві позивач вказує, що Одеська митниця Держмитслужби є правонаступником Одеської митниці ДФС.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно постанови Кабінету міністрів України від 2 жовтня 2019 р. № 858 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1, у тому числі Одеську митницю Держмитслужби; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2, у тому числі Одеську митницю ДФС; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.
Таким чином, постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2019 р. № 858 встановлено правонаступника Одеської митниці ДФС.
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" затверджено Положення про Державну податкову службу України; Положення про Державну митну службу України.
Встановлено, що Державна митна служба, її територіальні органи виконують встановлені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами функції та повноваження органів доходів і зборів до внесення до таких актів відповідних змін у частині, що стосується повноважень Державної митної служби, її територіальних органів.
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1217-р, Кабінет міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення з 08.12.2019 Державною митною службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 № 227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 25.11.2019 року № 30-рг "Про реорганізацію митниць ДФС" 27.11.2019 року розпочато процедуру реорганізації Одеської митниці ДФС шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
При цьому, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12 грудня 2019 року Одеська митниця ДФС (код ЄДРПОУ 39441717) перебуває в стані припинення.
В той же час, позивач оскаржує рішення та картку відмови, які прийняті Одеською митницею ДФС, а не Одеською митницею Держмитслужби.
Таким чином, позивачу слід визначитися з відповідачем по справі та вказати його дані відповідно до вимог п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 4 ЗУ Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до абзацу 4 статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 гривень.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб; адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою сплачується судовий збір за ставкою 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
Як вбачається з позовної заяви, предметом даної позовної заяви є скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA50060/2019/00798, яка є вимогою немайнового характеру, а тому сума судового збору за подання позовної заяви в цій частині складає 2102,00 грн.
Також, предметом позовної заяви є скасування рішення про коригування митної вартості товарів № UA500060//2019/000243/2 від 14 листопада 2019 року, відповідач збільшив позивачу розмір митної вартість товару, а відповідно і митного платежу. Таким чином це рішення породжує підстави для змін майнового стану позивача, зокрема, реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи. Відповідно, оскарження такого рішення спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою збереження належного особі майна. Отже, позовна вимога про скасування рішення про коригування митної вартості має майновий характер.
В позовній заяві позивач вказує, що за наслідком коригування Одеською митницею ДФС донараховано до сплати 111858,00 грн., що є ціною позову. При цьому, до позовної заяви не надано будь-яких доказів на підтвердження донарахування ТОВ Автобус 365 коштів на суму 111858,00 грн.
В той же час, позивачем до позовної заяви додано рішення про коригування митної вартості № UA500060//2019/000243/2 від 14 листопада 2019 року, з якого вбачається, що позивачем визначено ціну товару у розмірі 4500,00 євро, а Одеською митницею ДФС скориговано вартість придбаного товару на рівні 20636,00 євро. Таким чином, різниця митних платежів, що підлягає сплаті згідно з митною вартістю, розрахованою декларантом, та митною вартістю, розрахованою митним органом в оскаржуваному рішенні, є ціною позову, а саме 434703,84 грн., з розрахунку (20636,00 - 4500,00) * 26,94 грн.
Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду від 16 березня 2020 року по справі № 1.380.2019.001962.
Таким чином, сума судового збору за вимоги майнового характеру складає 6520,56 грн., з розрахунку 434703,84 грн. * 1,5 %.
Тобто, загальна сума судового збору, яку позивачу слід сплатити за подання до суду наданої позовної заяви складає 8622,45 грн.
Разом з тим, доказів сплати судового збору за подання даної позовної заяви в розмірі встановленому Законом України "Про судовий збір" позивачем до позову не додано.
Згідно ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
У зв`язку з вищевикладеним, суд вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Недоліки повинні бути усунені шляхом приведення позовної заяви у відповідність до вимог ст. 160, 161 КАС України, а саме шляхом зазначення в позовній заяві належного відповідача та його даних відповідно до вимог п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, з урахуванням зауважень, викладених в ухвалі суду; сплати судового збору та надання доказів на підтвердження сплати, а також шляхом надання належним чином оформленої позовної заяви разом з належним чином завіреними копіями документів, що надаються до суду після усунення недоліків та надання копій позовної заяви після усунення недоліків разом з належним чином завіреними копіями документів, що надаються до суду відповідно до кількості учасників справи.
Керуючись ст. ст. 122, 123, 160, 161, 169, 171, 243, 248, 287 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Автобус 365 до Одеської митниці Держмитслужби про скасування рішення та картки відмови, -залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність в десятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, з урахуванням особливостей, встановлених п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України, усунути недоліки, та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий відповідно до вимог ч. 1 п. 4 ст. 169 КАС України.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2020 |
Оприлюднено | 22.04.2020 |
Номер документу | 88838342 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні