Постанова
від 21.04.2020 по справі 640/717/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/717/19 Суддя (судді) першої інстанції: Васильченко І.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Сорочка Є.О.,

Файдюка В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія-Новий Розділ" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергія-Новий Розділ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2020 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг подала апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити повністю.

16 квітня 2020 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив від позивача, в якому він просить апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2020 року залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі сторін. А тому клопотання відповідача щодо розгляду даної справи за його участі задоволенню не підлягає.

Згідно з ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши наявні докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг з 25.10.2018 року по 07.11.2018 року проведено планову перевірку ТОВ "Енергія-Новий Розділ" з питань дотримання умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 року № 15 (далі - Ліцензійні умови з передачі електричної енергії); умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 року №15/1 (далі - Ліцензійні умови з постачання електричної енергії за регульованим тарифом); ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 25.07.2017 року №932 (далі - Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії); ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 13.04.2017 року №504 (далі - Ліцензійні умови з постачання електричної енергії).

За наслідками проведеної перевірки складено наступні акти про результати проведення планових заходів державного нагляду: акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог від 07.11.2018 року № 360; акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог від 07.11.2018 року № 361; акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства від 07.11.2018 року №363.

27.11.2018 року на засіданні НКРЕКП у формі відкритого слухання, за результатами розгляду зазначених актів перевірки, відповідачем прийнято постанову "Про накладення штрафу на ТОВ "Енергія-Новий Розділ" за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії. Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання " № 1549.

Як вбачається з п.1 резолютивної частини постанови, на ТОВ "Енергія-Новий Розділ" накладено штраф у розмірі 255 000,00 грн. за порушення:

пункту 2.7 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом у частині обов`язку ліцензіата здійснювати належне проведення розрахунків з оптовим постачальником електричної енергії;

підпункту 3.1.1 пункту 3.1 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП фінансову звітність, передбачену Мінфіном та Держстатом України, і додаткову звітність, визначену НКРЕКП в установленому порядку;

підпункту 3.5.1 пункту 3.5 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата діяти згідно із законодавством України та нормативними документами, пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо здійснення ліцензованої діяльності відповідно до законів України "Про електроенергетику", "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про ринок електричної енергії" та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункту 1.3 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою НКРЕ від 17.01.2013 р. №32, яким установлено перелік документів, що додаються до заяви про приєднання електроустановки певної потужності;

пункту 5.1 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕКП від 12.02.2013 року №115, яким встановлено, що для забезпечення єдиного підходу при визначенні типу приєднання (стандартне/нестандартне) електропередавальна організація за кожною з територіальних одиниць, на якій здійснює ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії, веде перелік об`єктів електроенергетики, на основі якого створює геодезичну інформаційно - технічну систему об`єктів електроенергетики;

порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі та постачання електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕ від 13.12.2012р. №1627, а саме:

пункту 4.1 розділу IV щодо обов`язку ліцензіата виконувати схвалену НКРЕКП, зокрема постановою від 12.12.2016 р. № 2202 "Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ТОВ "Енергія-Новий Розділ", інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні;

пункту 4.8 розділу IV, яким передбачено, що об`єкти (заходи), які були профінансовані ліцензіатом, але не передбачені схваленою інвестиційною програмою або передбачені схваленою інвестиційною програмою у меншій кількості, не враховуються як виконання інвестиційної програми;

пункту 5.1 розділу V щодо обов`язку ліцензіата подавати звітність щодо виконання інвестиційної програми не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

підпункту 11 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та підпункту 3 пункту 2.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до встановленої постановою НКРЕКП від 12.12.2016 р. № 2202 "Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ТОВ "Енергія-Новий Розділ" структури тарифу на розподіл та постачання електричної енергії;

підпункту 12 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та підпункту 5 пункту 2.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати схвалену інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні;

підпункту 20 пункту 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії у частині обов`язку ліцензіата забезпечити належне та своєчасне проведення розрахунків за куповану електричну енергію грошовими коштами;

невиконання рішення НКРЕКП, а саме постанови НКРЕКП від 18.12.2014 р. №877 "Про встановлення тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ТОВ "Енергія-Новий Розділ" та від 22.12.2015 р. № 3016 "Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ТОВ "Енергія-Новий Розділ" у частині дотримання встановленої структури тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифом.

Крім того, відповідно до п.2 резолютивної частини постанови Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пп.1, 13 ч.1 та п.1 ч.2 ст.17 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" зобов`язано підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводиться у формі відкритого слухання, проект рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на розподіл електричної енергії та тарифів на постачання електричної енергії ТОВ "Енергія-Новий Розділ" шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 1 263,80 тис. грн. (без ПДВ), врахувавши:

суму профінансованих об`єктів (заходів), що не передбачені схваленою Інвестиційною програмою з розподілу електричної енергії (передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифом на 2017 рік, у розмірі 13,34 тис. грн. (без ПДВ);

суму економії коштів, отриманої в результаті недофінансування витрат,затверджених структурою тарифів, з урахуванням сум перевищення фактичних витрат від планових показників, отриманих за результатами діяльності з розподілу електричної енергії (передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифом у 2015 - 2017 роках, у розмірі 144,0 тис. грн. (без ПДВ);

суму необґрунтованого недовиконання Інвестиційної програми, програми ремонтів та надлишково отриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності за звітний рік у розмірі 1 106,46 тис. грн. (без ПДВ).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку електричної енергії, регулювання відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвиток ринкових відносин, мінімізацію витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище здійснює Закон України "Про ринок електричної енергії" від 13.04.2017 року № 2019-VIII (далі - Закон № 2019-VIII).

Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (п. 72 ч. 1 ст. 1 Закону № 2019-VIII).

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону 2019-VIII господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадиться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії.

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця затверджуються Регулятором (ч. 2 ст. 8 Закону 2019-VIII).

Пунктом 11 ч. 4 ст. 6 Закону 2019-VIII передбачено, що Регулятор має право проводити перевірки учасників ринку електричної енергії (крім споживачів) відповідно до цього Закону.

Правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення визначений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" від 22.09.2016 р. №1540-VIII (далі - Закон № 1540-VIII).

Відповідно до частини 1 Закону № 1540-VIII, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор) є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Регулятор є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, що є державною власністю, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням. Роботу Регулятора забезпечують його центральний апарат і територіальні органи.

Відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 19 Закону № 1540-VIII під час здійснення державного контролю Регулятор має право накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону № 1540-VIII за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді: 1) застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень; 2) накладення штрафу; 3) зупинення дії ліцензії; 4) анулювання ліцензії.

Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону № 1540-VIII регулятор застосовує штрафні санкції до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у розмірах, встановлених цим Законом, законами України "Про ринок електричної енергії", "Про природні монополії", "Про питну воду та питне водопостачання", "Про ринок природного газу", "Про теплопостачання".

Згідно із ч. 1 ст. 77 Закону України "Про ринок електричної енергії" від 13.04.2017 року № 2019-VIII (далі - № 2019-VIII) учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до пп. "б" п. 4 ч. 4 ст. 77 Закону № 2019-VIII Регулятор у разі скоєння правопорушення на ринку електричної енергії приймає у межах своїх повноважень рішення про накладення штрафів на учасників ринку (крім споживачів) у розмірах від 5 тисяч до 100 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - на суб`єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню за порушення ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню.

Відповідно до ч. 6 ст. 77 Закону № 2019-VIII рішення Регулятора про застосування санкцій за правопорушення, передбачені цією статтею, може бути прийнято протягом п`яти днів з дня виявлення правопорушення Регулятором.

За одне правопорушення на ринку електричної енергії може застосуватися лише один вид санкцій або штраф разом із зупиненням дії ліцензії (ч. 6 ст. 77 Закону № 2019-VIIІ).

Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затверджений постановою НКРЕКП від 14.06.2018 року № 428 (далі - Порядок № 428) передбачає порядок оформлення результатів перевірок.

Пунктом 5.4 Порядку № 428 передбачено, що у разі виявлення порушень акт про результати перевірки розглядається на засіданні НКРЕКП, що проводиться у формі відкритого слухання, не пізніше п`яти робочих днів після отримання від ліцензіата, діяльність якого перевірялася, письмових пояснень та обґрунтувань до акта перевірки, але не пізніше десяти робочих днів з дати отримання ліцензіатом акта про результати перевірки. За результатами розгляду приймається рішення про застосування до ліцензіата санкцій, передбачених Законами України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про ринок електричної енергії", "Про природні монополії", "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", "Про ринок природного газу" та "Про теплопостачання".

У свою чергу, Законом № 1540-VIII та Порядком № 428 передбачена певна процедура прийняття Регулятором рішень про застосування до ліцензіата санкцій за правопорушення на ринку електричної енергії, зокрема, право ліцензіата надати до НКРЕКП письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки у строк до п`яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки; розгляд на засіданні НКРЕКП, не пізніше п`яти робочих днів після отримання від ліцензіата письмових пояснень та обґрунтувань до акта перевірки, але не пізніше десяти робочих днів з дати отримання ліцензіатом акта про результати перевірки.

Варто відмітити, що ні Закон № 1540-VIII, ні Порядок № 428 не визначає чітких строків прийняття Регулятором рішення про застосування до ліцензіата санкцій за правопорушення на ринку електричної енергії.

Строки прийняття рішення про застосування санкцій за правопорушення на ринку електричної енергії передбачені тільки ч. 6 ст. 77 Закону № 2019-VIII, а саме - протягом п`яти днів з дня виявлення правопорушення Регулятором, а також ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V - протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду.

Судом першої інстанції встановлено, що перевірка позивача проведена у період з 25.10.2018 року по 07.11.2018 року, акт перевірки складений 07.11.2018 року.

07.11.2018 року відповідач отримав пояснення позивача щодо проведеної перевірки.

З акта перевірки вбачається, що позивачем порушено п.2.7 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом в частині обов`язку ліцензіата здійснювати належне проведення розрахунків з оптовим постачальником електричної енергії - ДП "Енергоринок" з тих підстав, що протягом 2015-2017 рр. у позивача була наявна заборгованість за придбану у ДП "Енергоринок" електроенергію. Договори про реструктуризацію або розстрочення цієї заборгованості між сторонами не укладалися.

Так, перевіркою встановлено, що у 2015-2017 рр. позивач закуповував електроенергію в ДП "Енергоринок" згідно з договором купівлі-продажу від 31.07.2006 року №3546/01.

10.08.2006 року між позивачем та ДП "Енергоринок" укладено угоду про реструктуризацію заборгованості № 3579/01.

12.02.2014 року між сторонами підписано додаткову угоду №117Р/02 до угоди про реструктуризацію заборгованості від 10.08.2006 року №3579/01, на підставі якої протягом 2015-2017 рр. встановлювались та затверджувались нові графіки погашення заборгованості за придбану електроенергію, тому необхідності в укладанні нових договорів про реструктуризацію або розстрочення заборгованості у позивача не було.

Жодних претензій щодо невиконання або неналежного виконання умов додаткової угоди №117Р/02 від 12.02.2014 року протягом 2015-2017 рр. у сторін не виникло.

В частині порушень позивачем пп.3.1.1 п.3.1 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП фінансову звітність, передбачену Мінфіном та Держстатом України, і додаткову звітність, визначену НКРЕКП в установленому порядку, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до постанови НКРЕКП від 04.10.2012 року №1257 "Про затвердження форми звітності НКРЕКП" (далі - Постанова №1257) позивач протягом 2015-2017 рр. подавав до НКРЕКП та до відділу НКРЕКП у Львівській області звітність за наступними формами:

-№4-НКРЕКП "Звітні та розрахункові дані про корисний відпуск електричної енергії за групами та класами споживачів";

-№5-НКРЕКП "Звіт про розрахунки за спожиту електричну енергію";

-№б-НКРЕКП - енергопостачання "Звіт про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності";

-№7-НКРЕКП "Звіт про розрахунки за електричну енергію, закуплену постачальниками на оптовому ринку електричної енергії України та поставлену споживачам";

-№8-НКРЕКП "Звіт про проведення розрахунків за електроенергію населенням".

Як зазначено, позивачем вказана звітність направлялась до НКРЕКП поштою на паперових носіях за адресою: 03680, м. Київ, вул. Смоленська, 19 та в електронному вигляді (файл формату "xls") на адресу: nerc7ee@nerc.gov.ua, а також на паперових носіях до відділу НКРЕКП у Львівській області.

Щодо порушення п.1.3 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, судом встановлено, що під час перевірки відповідач дійшов висновку про порушення позивачем вимог Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, оскільки на його думку Позивач укладав із споживачами договори на приєднання до електричних мереж без відповідного пакету документів.

Так, позивач є власником комплексу Новороздільської теплоелектроцентралі (далі - ТЕЦ), яка надає послуги з постачання електричної та теплової енергії споживачам та об`єктам соціальної інфраструктури м. Новий Розділ Львівської області.

07.06.2018 року ухвалою слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва було накладено арешт на майновий комплекс ТЕЦ, власником якого є ТОВ "Енергія-Новий Розділ" та передано його в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - "АРМА").

За результатами конкурсу з відбору управителя майна, між АРМА та ПП "Гарант Енерго М" було укладено договір управління майном (активами) і передано йому в управління майновий комплекс ТЕЦ, належний позивачу терміном на 1 рік.

З 20.10.2018 року розпочалась фактична передача майна, належного ТОВ "Енергія-Новий Розділ" в управління ПП "Гарант Енерго М".

Відтак, як зазначено позивачем, на момент проведення перевірки у позивача вже був відсутній доступ до частини приміщень, де зберігалися документи, пов`язані з фінансово- господарською діяльністю товариства; в цих приміщеннях також знаходилась частина документів, пов`язаних із приєднанням споживачів до електричних мереж позивача.

Жодної технічної документації, або документації щодо фінансово- господарської діяльності позивача представниками ПП "Гарант-Енерго М" надано не було.

У зв`язку з цим, 06.11.2018 року відділ НКРЕКП у Львівській області повторно звернувся до АРМА з проханням посприяти в наданні ПП "Гарант Енерго М" необхідних документів задля проведення належної планової перевірки Позивача.

Відтак, відповідачем протиправно, без отримання необхідних документів зроблено висновок про порушення позивачем п.1.3 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж.

З приводу порушення п.5.1 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою НКРЕКП від 12.02.2013 року №115, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п.5.1 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕКП від 12.02.2013 року №115, для забезпечення єдиного підходу при визначенні типу приєднання (стандартне/нестандартне) позивач за кожною з територіальних одиниць, на якій він здійснював ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії, повинен вести перелік об`єктів електроенергетики та на його основі створити геодезичну інформаційно-технічну систему об`єктів електроенергетики.

Як зазначено позивачем, геодезична інформаційно-технічна система об`єктів електроенергетики являє собою сучасну технологія, яка інтегрує в собі властивості систем управління базами даних, засоби комп`ютерної графіки і картографії.

Тобто, за допомогою модельного зображення території (електронне відображення карт, схем, космо-, аерозображень земної поверхні), поєднаного з інформацією табличного та графічного типів (статистичні дані, списки, економічні показники, графічні об`єкти тощо) формується інструмент, що забезпечує управління даними системи передачі електроенергії.

Позивач зазначає, що в тарифах на електричну енергію не було передбачено коштів на реалізацію даної системи, а вільних коштів у товариства через неналежне проведення розрахунків споживачів за спожиту електроенергію не було, у зв`язку із чим дана система впроваджена не була.

Щодо не виконання позивачем інвестиційної програми з передачі та постачання електричної енергії, судом встановлено наступне.

ТОВ "Енергія-Новий Розділ" в 2017 році було профінансовано заходів інвестиційної програми на суму 437,48 тис. грн. при схвалених обсягах фінансування у суму 432,42 тис. грн., що складає 101,17% від запланованої суми.

Таким чином, освоєння позивачем коштів, передбачених на інвестиційну програму становить 437,48 тис. грн. або 100% від фактичної суми фінансування.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що позивач перефінансував інвестиційну програму на 2017 рік з врахуванням витрат на заходи, що не були передбачені, але виконання яких було технічно необхідне на суму 13,34 тис.грн.

При цьому суд зазначає, що відповідно до 1.2. Порядок формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі та постачання електричної енергії, затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики 13.12.2012 року № 1627 Національної комісі встановлює процедуру подання, формування, розгляду, схвалення та виконання інвестиційних програм ліцензіатів з метою визначення обґрунтованості запланованих ліцензіатом капіталовкладень та/або витрат у структурі тарифів на передачу та/або постачання електричної енергії за регульованим тарифом на принципах економічної доцільності, а також цільового використання коштів ліцензіатом.

Однак, спірна постанова не містить ні повноважень Регулятора на вилучення грошових коштів з тарифу, ні порядку здійснення такої процедури.

Частиною 2 ст. 14 Закону № 1540-VIII встановлено виключний перелік санкцій, що Регулятор може застосовувати до суб`єктів господарювання за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг.

Щодо доводів відповідача про те, що викладені в п.2 вимоги не є санкцією, то суд відноситься критично, так як спірна постанова стосується накладення штрафу на позивача за порушення ліцензійних умов, а отже у даній постанові повинно бути викладено лише рішення, яке стосується данного питання.

Відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" засідання Регулятора є основною формою його роботи як колегіального органу. Порядок організації роботи Регулятора, зокрема проведення його засідань, визначається регламентом, що затверджується Регулятором, та підлягає оприлюдненню на його офіційному веб-сайті.

Відповідно до п. 5 ст. 14 Закону рішення Регулятора оформлюються постановами, крім рішень щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення контролю, які оформлюються розпорядженнями. Рішення Регулятора підписуються Головою. Результати засідання Регулятора оформлюються протоколом. Протокол засідання Регулятора оприлюднюється на його офіційному веб-сайті не пізніше п`яти робочих днів з дня його проведення. Якщо до рішення Регулятора була подана окрема думка члена Регулятора, вона розміщується у публічному доступі як невід`ємна частина протоколу.

Таким чином, у разі, якщо п. 2 постанови не є санкцією, яка була застосована до позивача, то відповідач повинен був оформити його з дотриманням вимог вищезазначеного Закону. Крім того, якщо п.2 стосується рішення про усунення виявлених Регулятором порушень під час здійснення контролю, то відповідач повинен був прийняти відповідне розпорядження щодо усунення таких порушень.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову повністю.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2020 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду. В інших випадках постанова не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Сорочко Є.О.

Файдюк В.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено22.04.2020
Номер документу88840055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/717/19

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 21.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 02.07.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Рішення від 10.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Рішення від 06.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні