Рішення
від 21.04.2020 по справі 560/927/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/927/20

РІШЕННЯ

іменем України

21 квітня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Тур Авто Плюс до Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ Тур Авто Плюс звернулось до суду з позовом до Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ відповідача від 17.01.2020 №2-н Про введення в дію рішення конкурсного комітету в частині скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 .

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що під час прийняття спірного наказу відповідач порушив десятиденний строк для прийняття рішення за результатами конкурсу, визначений Порядком проведення конкурсу проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 (далі по тексту - Порядок №1081). Вказав, що у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу Mercedes-Benz 412D реєстраційний номер НОМЕР_1 міститься вказівка дообладнаний для перевезення пасажирів , в той час як закон України від 05.04.2001 №2344-III Про автомобільний транспорт (далі по тексту - Закон №2344-ІІІ) забороняє використовувати автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів. Вказаний автобус дообладнаний шляхом зміни конфігурації сидінь, без зміни цільового застосування транспортного засобу. Вважає, що у відповідача відсутні правові підстави для скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 . Просив позов задовольнити.

У відзив на позові відповідач зазначив, що спірним наказом скасоване рішення конкурсного комітету у зв`язку тим, що транспортний засіб Mercedes-Benz реєстраційний номер НОМЕР_1 є переобладнаний з автомобіля, призначеного для виконання інших функцій. У графі особливі відмітки свідоцтва про реєстрацію міститься запис дообладнаний для перевезення пасажирів . Вказав, що не пропустив десятиденний строк для прийняття рішення за результатом конкурсу, оскільки протокол засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області, від 26.12.2019 №5, надійшов до Департаменту 03.01.2020. Надання організатору конкурсу інформації щодо відповідності технічного стану автобусів претендента умовам перевезення відноситься до компетенції територіального органу з надання сервісних послуг МВС. Тому інформація Регіонального сервісного центру в Хмельницькій області є допустимим доказом, який слугував підставою для прийняття спірного наказу. Просив у задоволенні позову відмовити.

У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов, з підстав їх необґрунтованості. Зазначив, що в інформації Регіонального сервісного центру в Хмельницькій області по іншим транспортним засобам, які подавались на конкурс, містяться відмітки переобладнано з фургона , переобладнано з фургона малотонажного , переобладнано з легкового . Тобто переобладнаний і дообладнаний не є тотожними поняттями. Тип транспортного засобу позивача - автобус , а не фургон чи вантажний автомобіль . Вказав, що відмітка дообладнаний для перевезення пасажирів з`явилась виключно в зв`язку з зміною конфігурації 2 передніх сидінь автобусу. Крім цього, відповідно до протоколу випробувань від 26.06.2014 автобус Mercedes-Benz 412 D відповідає вимогам ДСТУ UN/ECE R 52-01:2005.

Ухвалою від 17.02.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

Позивач - ТОВ Тур Авто Плюс 26.12.2019 приймало участь у конкурсі щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області.

Результати конкурсу оформленні протоколом засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області, від 26.12.2019 №5.

Відповідно до протоколу від 26.12.2019 №5 обласний конкурсний комітет рекомендував визнати ТОВ Тур Авто Плюс переможцем конкурсу та укласти з товариством договір на обслуговування автобусного маршруту Нова Ушиця - Рудківці, рейс №1118, Рудківці - Хмельницький, рейси №937/938 терміном на 5 років.

Наказом від 17.01.2020 №2-н Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, зокрема, скасував рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 .

Вважаючи спірний наказ в частині скасування рішення конкурсного комітету протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Частиною 1 статті 44 Закону №2344-III передбачено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 2 статті 45 Закону №2344-III до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначена Порядком №1081.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1081 у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 закону України Про автомобільний транспорт , а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Підпунктом 6 пункту 12 Порядку №1081 передбачено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Пунктом 37 Порядку №1081 визначено, що організатор перевіряє достовірність інформації, викладеної у заяві та документах визначених пунктом 29 цього Порядку.

За змістом пункту 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Відповідно до пункту 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Досліджуючи правомірність спірного наказу, суд враховує, що підставою для скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 слугували інформація Регіонального сервісного центру в Хмельницькій області від 16.01.2020 №31/22-155 та висновки відповідача про порушення ТОВ Тур Авто Плюс вимог статті 45 Закону №2344-ІІІ щодо недопущення до участі у конкурсі перевізників, які використовують на маршрутах автобуси, переобладнані з ватажних транспортних засобів.

Водночас, за змістом статті 1 Закону №2344-ІІІ транспортний засіб загального призначення - транспортний засіб, не обладнаний спеціальним устаткуванням і призначений для перевезення пасажирів або вантажів (автобус, легковий автомобіль, вантажний автомобіль, причіп, напівпричіп з бортовою платформою відкритого або закритого типу).

Автобус - транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев`ять з місцем водія включно.

Автомобіль вантажний - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів.

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу транспортний засіб Mercedes-Benz, модель 412D , тип загальний автобус, мікроавтобус, реєстраційний номер НОМЕР_1 , особливі відмітки дообладнаний для перевезення пасажирів .

Згідно з інформацією Регіонального сервісного центру в Хмельницькій області від 16.01.2020 №31/22-155 транспортний засіб ТОВ Тур Авто Плюс Mercedes-Benz, реєстраційний номер НОМЕР_1 , тип автобус, 27.06.2014 дообладнаний для перевезення пасажирів.

У відповіді від 26.02.2020 №31/22/2-124 Регіональний сервісний центр в Хмельницькій області повідомив, що згідно Єдиного державного реєстру транспортних засобів та регіональної автоматизованої інформаційно-пошукової системи Автомобіль транспортний засіб Mercedes-Benz 412D , VIN НОМЕР_3 , перша реєстрація 04.05.2012, тип транспортного засобу - автобус, наступна реєстрація за ТОВ Тур Авто Плюс 27.06.2014, реєстраційний номер НОМЕР_1 .

Таким чином, вказані документи підтверджують той факт, що транспортний засіб Mercedes-Benz 412D, VIN НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_1 з дати першої реєстрації 04.05.2012 є автобусом пасажирським, що відповідно до положень Закону №2344-ІІІ за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів. Тобто, відмітка у свідоцтві про реєстрацію дообладнаний для перевезення пасажирів не свідчить про те, що транспортний засіб змінював своє цільового призначення після першої реєстрації.

В той же час, у інформації Регіонального сервісного центру в Хмельницькій області від 16.01.2020 №31/22-155 містяться відмітки про транспортні засоби, які не допущені до участі у конкурсі, а саме транспортний засіб Mercedes-Benz переобладнаний з фургона, транспортний засіб Iveco переобладнаний з фургона, дообладнаний для перевезення пасажирів, транспортний засіб Volkswagen переобладнаний з фургона малотонажного.

Доказів того, що транспортний засіб позивача переобладнаний для перевезення пасажирів з вантажного транспортного засобу матеріали справи не містять. Таких доказів відповідач суду також не надав.

Також суд враховує, що за заявою позивача випробувальний центр ТОВ ЦКБ ЛАЗ здійснив випробування визначення відповідності автобуса вимогам ДСТУ UN/ECE R 52-01:2005 Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження маломісних колісних транспортних засобів категорії м2 та м3 стосовно їхньої загальної конструкції .

За результатами випробувань складений протокол випробувань від 26.06.2014 №4125А/2014, відповідно до якого автобус Mercedes-Benz 412D VIN НОМЕР_3 відповідає вимогам пунктів 5.3, 5.5.1.2, 5.5.2.1, 5.5.2.2, 5.5.3.1, 5.5.3.2, 5.5.4.1, 5.5.4.2, 5.5.4.5, 5.5.5, 5.5.6.4, 5.5.7, 5.5.9, 5.6.1-5.6.4, 5.6.7-5.6.11, 5.7-5.1 (пасажиромісткість, протипожежний захист, виходи) ДСТУ UN/ECE R 52-01:2005.

За таких обставин, у відповідача відсутні правові підстави вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу таким, що прийняте з порушенням законодавства. Тому спірний наказ в частині скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 є протиправним.

Разом з тим, протокол від 26.12.2019 №5 Департамент отримав 03.01.2020. Спірний наказ останній прийняв 17.01.2020. Враховуючи розрахунок робочих днів в січні 2020 року, відповідач не пропустив десятиденний строк для прийняття рішення за результатами конкурсу. Тому доводи позивача щодо пропуску відповідачем строку для прийняття такого рішення є безпідставними.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідач не довів правомірність спірного наказу в частині скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 . Тому позов необхідно задовольнити.

У зв`язку з задоволенням позовних вимог сплачений позивачем судовий збір відповідно до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації від 17.01.2020 №2-н Про введення в дію рішення конкурсного комітету в частині скасування рішення конкурсного комітету за об`єктом конкурсу №3 Нова Ушиця - Рудківці, рейс 1118, Рудківці - Хмельницький, рейс 937/938 .

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Тур Авто Плюс 2102,00 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю Тур Авто Плюс (вул. Подільська, 36, Нова Ушиця, Новоушицький район, Хмельницька область, 32600 , код ЄДРПОУ - 37347799) Відповідач:Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації (Майдан Незалежності, Будинок рад, Хмельницький, Хмельницька область, 29005 , код ЄДРПОУ - 39924423)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено22.04.2020
Номер документу88860425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/927/20

Постанова від 28.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 28.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні