Справа № 560/995/20
РІШЕННЯ
іменем України
21 квітня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом фермерського господарства "Ранок" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ФГ "Ранок" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 20.09.2019 №1285944/31961248 про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.08.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язати відповідача зареєструвати податкову накладну ФГ "Ранок" від 15.08.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що податковий орган безпідставно відмовив у реєстрації вищевказаної податкової накладної, оскільки надані документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Вказав, що всупереч вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (чинного на момент прийняття спірного рішення, далі по тексту - Порядок №117), відповідач не зазначив, копії яких документів необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Лист ДФС України щодо критеріїв ризиковості не є нормативно-правовим актом. Просив позов задовольнити.
У відзиві на позов відповідач зазначив, що надані позивачем документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказав, що реєстрація податкової накладної зупинена на підставі підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Податковий орган запропонував позивачу надати пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому, жодний нормативно-правовий акт не зобов`язує контролюючий орган вказувати платнику податків, який документ необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Просив у задоволенні позову відмовити.
У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов, з підстав їх необґрунтованості.
Ухвалою від 21.02.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.
Позивач - ФГ "Ранок" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02.03.2012.
09.08.2019 ФГ "Ранок" та ТОВ "Агрофірма "ОНІКС" уклали договір поставки сільськогосподарської продукції №09-08-1/П.
Здійснення господарських операцій з поставки сільськогосподарської продукції позивач оформив податковою накладною від 15.08.2019 №3, яку надіслав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області надіслало позивачу квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, зазначивши, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропонувало надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надав Головному управлінню ДПС у Хмельницькій області повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по спірній податковій накладній та скасовані копії звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 4 СГ, звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур №29 СГ, актів №2, №5 про використання мінеральних органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин, зведеного реєстру зерна з поля на склад, оборотно-сальдової відомості по товарах (пшениця) за серпень 2019 року, накладних від 28.08.2018 №25495, від 30.09.2018 №52, техпаспортів на трактори власник ФГ "Ранок", накладної від 15.08.2019 №0000035, податкової накладної від 15.08.2019 №2856, товаро-транспортних накладних від 14.08.2019 №24, №25, №26, від 15.08.2019 №28, від 28.08.2018 №ВТД0018670, листів тракториста № 6,7,8,9, акту звірки за період 01.07.2019-31.08.2019 з ТОВ "Агрофірма "ОНІКС", талона комбайнера.
Рішенням від 17.09.2019 №1281974/31961248 комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зареєструвала податкову накладну від 15.08.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням від 20.09.2019 №1285944/31961248 комісія ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відмовила у реєстрації податкової накладної від 15.08.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вважаючи спірне рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
За змістом пунктів 12, 13 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається, зокрема: критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку (підпункт 3 пункту 13); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (підпункт 4 пункту 13).
Пунктом 14 Порядку №117 передбачений перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.
В матеріалах справи містяться копії звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 4 СГ, звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур №29 СГ, актів №2, №5 про використання мінеральних органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин, зведеного реєстру зерна з поля на склад, оборотно-сальдової відомості по товарах (пшениця) за серпень 2019 року, накладних від 28.08.2018 №25495, від 30.09.2018 №52, техпаспортів на трактори власник ФГ "Ранок", накладної від 15.08.2019 №0000035, податкової накладної від 15.08.2019 №2856, товаро-транспортних накладних від 14.08.2019 №24, №25, №26, від 15.08.2019 №28, від 28.08.2018 №ВТД0018670, листів тракториста № 6,7,8,9, акту звірки за період 01.07.2019-31.08.2019 з ТОВ "Агрофірма "ОНІКС", талона комбайнера.
Суд дослідив надані позивачем документи та вважає їх достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 15.08.2019 №3.
Враховуючи наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентом, суд вважає, що у податкового органу відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкової накладної. Комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення є протиправним.
Разом з тим, згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Законодавством не передбачений інший належний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДФС України (враховуючи правонаступництво - ДПС України) зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити.
У зв`язку з задоволенням позовний вимог сплачений позивачем судовий збір відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 20.09.2019 №1285944/31961248 про відмову в реєстрації податкової накладної.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану фермерським господарством "Ранок" податкову накладну від 15.08.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь фермерського господарства "Ранок" 4204,00 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Фермерське господарство "Ранок" (вул. Першого Травня, 27, Михиринці, Теофіпольський район, Хмельницька область, 30648 , код ЄДРПОУ - 31961248) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2020 |
Оприлюднено | 23.04.2020 |
Номер документу | 88860444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні