Ухвала
від 21.04.2020 по справі 357/2945/20
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 357/2945/20

1-кс/357/883/20

У Х В А Л А

21 квітня 2020 року Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42020111030000021, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 21.02.2020 р. за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, про надання тимчасового доступу до документів,-

У С Т А Н О В И В:

15.04.2020 р. до слідчого судді Білоцерківського міськрайонного суду надійшло вищезазначене клопотання ст. слідчого СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_4 у кримінальному провадженні №42020111030000021, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 21.02.2020 р. за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, мотивоване наступним.

В провадженні СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020111030000021 від 21.02.2020 р., за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.

Слідчий вказує на те, до Білоцерківської місцевої прокуратури надійшло звернення ІНФОРМАЦІЯ_1 про те, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 зареєстровано право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220489500:02:026:0524, 3220489500:02:026:0525, 3220489500:02:026:0526, 3220489500:02:026:0527, 3220489500:02:026:0528 по 0,0564 га кожна, що знаходяться в межах міста Біла Церква та є комунальною власністю територіальної громади. В подальшому, земельні ділянки з кадастровими номерами 3220489500:02:026:0524, 3220489500:02:026:0525, 3220489500:02:026:0526 передано в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на 10 років для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, в той час як вказані земельні ділянки знаходяться біля багатоповерхового житлового будинку АДРЕСА_1 .

Допитаний в ході досудового розслідування представник потерпілого ІНФОРМАЦІЯ_1 , головний спеціаліст ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 показав, що під час моніторингу публічної кадастрової карти України працівниками ІНФОРМАЦІЯ_1 було встановлено факт незаконного розпорядження цілою низкою земельних ділянок м. Біла Церква.

Згідно відомостей з публічної кадастрової карти України, ІНФОРМАЦІЯ_5 в супереч діючому законодавству України зареєстровано право власності на 5 (п`ять) земельних ділянок, що знаходяться в межах міста та є комунальною власністю територіальної громади міста Біла Церква, а саме:

1. Кадастровий номер: 3220489500:02:026:0524, загальна площа 0,0564 га;

2. Кадастровий номер: 3220489500:02:026:0525, загальна площа 0,0564 га;

3. Кадастровий номер: 3220489500:02:026:0526, загальна площа 0,0564 га;

4. Кадастровий номер: 3220489500:02:026:0527, загальна площа 0,0564 га;

5. Кадастровий номер: 3220489500:02:026:0528, загальна площа 0,0564 га.

Відповідно до наявної інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, підставою для реєстрації права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526, що до речі належать територіальній громаді міста Біла Церква в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 , став Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» від 06.09.2012 р. №5245-УІ.

Більш того, продовжуючи діяти в супереч діючому законодавству України, ІНФОРМАЦІЯ_2 вказані вище 3 (три) земельні ділянки передано Товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 в оренду на 10 (десять) років, а саме:

1. Земельна ділянка з кадастровим номером: 3220489500:02:026:0524, загальною площею 0,0564 га передана в користування згідно договору оренди від 12.11.2019 року, серія б/н на строк до 12.11.2029 року, «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі»;

2. Земельна ділянка з кадастровим номером:3220489500:02:026:0525, загальною площею 0,0564 га передана в користування згідно договору оренди від 23.12.2019 року, серія б/н на строк до 23.12.2029 року «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі»;

3. Земельна ділянка з кадастровим номером:3220489500:02:026:0526, загальною площею 0,0564 га передана в користування згідно договору оренди від 23.12.2019 року, серія б/н на строк до 23.12.2029 року «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

По інших двох земельних ділянках, а саме з кадастровими номерами: 3220489500:02:026:0527; 3220489500:02:026:0528 інформація про передачу в оренду на сьогоднішній день відсутня, оскільки відомості до відповідних реєстрів ще не внесені.

Цільове призначення вказаних вище 5 (п`яти) земельних ділянок визначено наступним чином «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі», в той час як дані земельні ділянки знаходяться біля багатоповерхового житлового будинку, а саме в АДРЕСА_1 , що також свідчить про порушення прав співвласників квартир у вказаному будинку.

Вказаним вище земельним ділянкам навіть було присвоєно адресу - АДРЕСА_2 .

Проте, в реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутня будь-яка інформація про прийняті ІНФОРМАЦІЯ_2 рішення.

ІНФОРМАЦІЯ_6 такі дії ІНФОРМАЦІЯ_2 вважає незаконними та такими, що порушують права територіальної громади міста Біла Церква виходячи з наступного.

30 липня 1955 року рішенням виконкому ІНФОРМАЦІЯ_1 депутатів трудящих №358 був погоджений розроблений Київською обласною проектною конторою «Облсільпроект» Проект планіровки міста Білої Церкви та Проект червоних ліній центрального району міста.

Так, погодженим 1955 року Проектом міста Білої Церкви були встановлені межі міста Біла Церква Київської області.

В подальшому, даний документ став основою містобудівної документації міста Біла Церква. З урахуванням цього документу приймалися усі наступні Проекти планування та забудови, техніко-економічні обґрунтування, генеральні плани міста тощо.

18 вересня 1958 року було прийнято рішення ІНФОРМАЦІЯ_7 депутатів трудящих «Про адміністративно територіальні зміни» внаслідок чого села Заріччя і Роток включені в межу міста Біла Церква, а ІНФОРМАЦІЯ_8 і ІНФОРМАЦІЯ_9 .

22 жовтня 1958 року було прийнято рішення виконкому ІНФОРМАЦІЯ_1 депутатів трудящих №658 «Про віднесення приєднаних околиць Заріччя і Роток в смугу міста Біла Церква по нарахуванню земельної ренти».

25 липня 1962 року Постановою Ради Міністрів УРСР за № 819 затверджено будівництво потужного хіміко-технологічного комбінату в м. Біла Церква, в складі будівництва трьох заводів: заводу по виробництву шин, заводу гумо-технічних виробів, та заводу гумо-азбестових виробів.

17 липня 1963 року Розпорядженням Ради Міністрів УРСР за №1024-р територія розміром 220,0 га була відведена під будівництво комбінату гумотехнічних виробів в м. Біла Церква Київської області, за рахунок земель відділу « ІНФОРМАЦІЯ_10 » ІНФОРМАЦІЯ_11 -дослідного інституту цукрових буряків.

28 грудня 1963 року Постановою Ради Міністрів УРСР за №1407 дозволено розміщення комбінату гумотехнічних виробів на відстані 100,0 м від осі автодороги Ленінград-Київ- Одеса.

Враховуючи значні зміни території міста (внаслідок включення нових територій) 21 жовтня 1964 року було прийнято рішення ІНФОРМАЦІЯ_12 депутатів трудящих №570 «Про погодження генерального плану міста».

27 травня 1965 року рішенням Київського облвиконкому № 413 було затверджений Проект детального планування промислового району м. Біла Церква.

19 лютого 1966 року прийнято рішення виконавчого комітету Київської обласної Ради депутатів трудящих № 97, яким затверджено Проект паніровки м. Біла Церква.

Площа міста згідно цих документів зросла, зокрема за рахунок земель:

1) Білоцерківської дослідно-селекційної станції (відділення „ ІНФОРМАЦІЯ_10 ") Всесоюзного

науково-дослідного інституту цукрових буряків - 511.0 та;

2) сільськогосподарської артілі ім. Дімітрова с. Піщана - 238.0 га;

3) Білоцерківської птахофабрики - 32,0 га;

4) радгоспу „Білоцерківський":

а) центральної садиби площею - 56,0 га;

б) відділення „ ІНФОРМАЦІЯ_13 " площею - 430,0 га;

5) Учбового господарства Білоцерківського сільськогосподарського інституту ім.

Погребняка - 438.0 га.

6) сільськогосподарської артілі ім. Ватутіна с. Шкарівка - 520,0 га;

7) експериментальної бази „Терезине" - 78,0 га;

8) Державного лісного фонду - 136,0 га.

Міська межа встановлювалась на той час на підставі пунктів 146-156 Земельного кодексу УССР від 29 листопада 1922 року (який діяв до 30 вересня 1971 року), (тобто на підставі генеральних планів, планів планування та забудови територій, втому числі проектів забудови територій за межами населених пунктів).

Із 1970 року діяла інша редакція Земельного кодексу - Земельний кодекс УРСР від 08 липня 1970 року (водився в дію з 01 січня 1971 року та діяв до 01 січня 1992 року).

Зокрема статтями 9, 16, 20, 21, 37, 39, 84, 85, 87, 90, 96 Земельного кодексу УРСР регулювалися правовідносини щодо розпорядників земельних ділянок, порядку вилучення земельних ділянок тощо.

Так, статтею 85 Земельного кодексу УРСР передбачалося, що межа міста - зовнішня межа земель міста, яка відмежовує їх від інших земель єдиного державного земельного фонду і визначається на основі генерального плану або техніко-економічних основ розвитку міста.

18 грудня 1990 року прийнято нову редакцію Земельного кодексу України (введений в дію 15 березня 1991 року та діяв до 01 січня 2002 року).

Статтею 63 Земельного кодексу України (від 18.12.1990 р.) встановлено, що межа міста - зовнішня межа земель міста, що відокремлює їх від земель іншого призначення і визначається проектом планіровки та забудови міста або техніко-економічним обґрунтуванням розвитку міста.

Окрім того, статтею 63 Земельного кодексу України (від 18.12.1990 р.) визначено, що до земель міста належать усі землі в межах міста.

Таким чином, з викладеного вище вбачається, що межі міста Біла Церква визначались зокрема наступними документами:

- Проект планування і забудови міста Біла Церква 1955 року;

- Технічно-економічні основи розвитку міста Біла Церква Київської області 1963 року;

- Проект планіровки міста Біла Церква (включно з генеральним планом міста Біла Церква) 1964 року затвердженого 1966 року.

Зазначені документи є чинними і не скасованими та засвідчують, що місто Біла Церква Київської області ще на той час мало чітко встановлені і сформовані межі.

Отже, з викладеного вище вбачається, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526; 3220489500:02:026:0527; 3220489500:02:026:0528 знаходяться в межах вулиці Леваневського та входять в межі міста Біла Церква.

На підтвердження того, що вказані вище матеріали підтверджують та визначають межі міста Біла Церква, потрібно звернути увагу на наступне.

Протягом останніх років, під час захисту інтересів територіальної громади міста Біла Церква в органах судової влади, вказані вище документи неодноразово бели предметом дослідження.

Так, в ряді рішень, які набрали законної сили, суди аналізуючи зазначені документи підтвердили їх юридичну силу та підтвердили існування меж міста Біла Церква.

Для прикладу можемо звернути увагу на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2019 року у справі №810/3401/17, рішення ІНФОРМАЦІЯ_14 від 30 червня 2019 року у справі №357/2278/19, та постанову Київського апеляційного суду від 17 грудня 2019 року у справі №357/2278/19.

При цьому, в рішенні ІНФОРМАЦІЯ_14 від 30 червня 2019 року у справі №357/2278/19 зазначено, що межа м. Біла Церква була встановлена відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_7 депутатів трудящих 18 вересня 1958 року №791 «Про адміністративно територіальні зміни» та Проекту планування міста Біла Церква, що виконаний Українським Державним інститутом проектування міст ..ДІПРОМІСТО" (м. Київ) в 1963-1964 рр, який був затверджений рішенням Київського облвиконкому за №97 від 19.02.1966 року. Згідно цих документів була встановлена міська межа, яка станом на сьогодні є чинною.

Тому, ІНФОРМАЦІЯ_6 зосереджує свою увагу на наявності діючої міської межі, а також тому, що вказані вище земельні ділянки знаходяться в межах міста Біла Церква.

Відповідно до статті 13 Конституції України, земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб`єкти права власності рівні перед законом.

Право на землю має конституційну основу, адже стаття 14 Основного Закону визначає, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до статті 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.

Безпосередньо Земельний кодекс України сформулював загальні правила виникнення прав на землю, відповідно до якого громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками з земель державної або комунальної власності за рішенням органів державної виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах їх повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Статтею 122 Земельного кодексу України встановлено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з нормою статті 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується і розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Він сам вирішує, що робити зі своїм майном, керуючись виключно власними інтересами, здійснюючи щодо цього майна будь-які дії, які не повинні суперечити закону і не порушують прав інших осіб та інтересів суспільства. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов`язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, ІНФОРМАЦІЯ_2 є неналежним розпорядником земельних ділянок з кадастровими номерами: 220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526; 3220489500:02:026:0527; 3220489500:02:026:0528, так як вони є комунальною власністю територіальної громади міста Біла Церква Київської області.

Враховуючи викладене, вважаємо, що внаслідок таких дій із власності громадим м. Біла Церква вибули земельні ділянки, якими ІНФОРМАЦІЯ_15 не мала права розпоряджатись, в результаті чого ІНФОРМАЦІЯ_16 спричинено шкоду, розмір якої встановлюється.

В ході досудового розслідування встановлено, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 13.11.2019 внесено відомості та зареєстровано право власності за ІНФОРМАЦІЯ_2 на земельну ділянку з кадастровими номерами: 3220489500:02:026:0524. В цей же день державним реєстратором ОСОБА_6 внесено відомості до реєстру та зареєстровано право оренди вказаної земельної ділянки за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 .

Крім того, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 24.12.2019 внесено відомості та зареєстровано право власності за ІНФОРМАЦІЯ_2 на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3220489500:02:026:0525 та 3220489500:02:026:0526. В цей же день державним реєстратором ОСОБА_6 внесено відомості до реєстру та зареєстровано право оренди вказаних земельних ділянок за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 .

При цьому, як підставу для реєстрації права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526, зазначено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» від 06.09.2012 р. №5245-УІ.

Крім того слідчий вказує на те, що досудовим розслідуванням встановлено, що 24.02.2020 р. державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 до реєстру внесено інформацію та вчинено реєстраційні дії по скасуванню іншого речового права оренди вказаних земельних ділянок за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на підставі додаткової угоди від 24.02.2020 про розірвання договору оренди земельної ділянки від 12.11.2019, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », укладеної на виконання рішення тридцять шостої сесії сьомого скликання ІНФОРМАЦІЯ_17 від 21.02.2020.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що згідно викопіювання з Генерального плану м. Біла Церква, затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 від 03.11.2016 № 319-18-VII, земельні ділянки із кадастровими номерами 3220489500:02:026:0524, 3220489500:02:026:0525, 3220489500:02:026:0526, 3220489500:02:026:0527, 3220489500:02:026:0528 знаходяться в межах міста Біла Церква, розміщені одна біля одної та знаходяться між житловим буд. АДРЕСА_1 .

Допитана в ході досудового розслідування державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 показала, що нею були зареєстровані земельні ділянки із кадастровими номерами 3220489500:02:026:0524, загальною площею 0,0564 га, 3220489500:02:026:0525, загальною площею 0,0564 га та 3220489500:02:026:0526, загальною площею 0,0564 га, за ІНФОРМАЦІЯ_5 , з цим питанням до неї звертався керівник юридичної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », який подавав документи для реєстрації. Ним подавались в оригіналах витяг із ДЗК, договір оренди, рішення сільської ради про передачу в оренду, квитанція, копія паспорту та коду уповноваженої особи, виписка по юридичній особі. Перевіривши надані мені документи, нею була проведена державна реєстрація та до реєстру внесені відповідні відомості. Усі подані ним документи були відскановані та долучені до реєстру, оригінали були повернуті. Також додала, що земельній ділянці має бути присвоєна адреса, рішення про що приймається ІНФОРМАЦІЯ_18 . У витязі з ДЗК зазначається адреса земельної ділянки. Також, в лютому 2020 нею було проведено державну реєстрацію згідно додаткової угоди та рішення про розірвання договору оренди землі на вказані земельні ділянки. Документи їй також подавав представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Допитаний в ході досудового розслідування депутат ІНФОРМАЦІЯ_17 VII скликання та голова постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та законності ОСОБА_7 , який показав, що перед кожною сесією сільської ради проходять засідання комісії, на яких розглядаються земельні питання відповідно до поданих землевпорядником ІНФОРМАЦІЯ_17 ОСОБА_8 заяв. За результатами засідання комісії складаються протоколи в 3-х примірниках, які зберігаються у землевпорядника ОСОБА_8 , секретаря комісії (в залежності від засідання) та у нього. Засідання комісії відбуваються до сесії сільської ради. На сесії сільської ради він особисто оголошує протокол засідання комісії по земельним питанням. На засідання сесії не виносяться на порядок денний та не розглядаються питання, які не розглядались на засіданнях постійної комісії. Засідань комісії з питань щодо затвердження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та передачі в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 та АДРЕСА_2 , а також розірвання договорів оренди земельних ділянок із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не відбувалось. На засіданнях сесії такі питання не виносились та рішення з цього питання не приймались.

Допитаний в ході досудового розслідування депутат ІНФОРМАЦІЯ_17 VII скликання ОСОБА_9 дав аналогічні покази.

Таким чином у слідства виникли підстави вважати, що рішень на засіданнях сесії ІНФОРМАЦІЯ_17 VII скликання з питань затвердження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та передачі в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 та АДРЕСА_2 , а також розірвання договорів оренди земельних ділянок із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не приймалось, а наявні документи, під назвами «Рішення ІНФОРМАЦІЯ_17 VII скликання» можуть містити завідомо неправдиві відомості в частині прийняття рішень із вказаних питань.

Слідчий стверджує, що з метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування зазначеного факту, у слідства виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які були подані до ІНФОРМАЦІЯ_19 , що стосуються державної кадастрової реєстрації та присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам із кадастровими номерами: 220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526; 3220489500:02:026:0527; 3220489500:02:026:0528, а саме проектів із землеустрою, поземельних книг та усіх інших документів, які були подані для проведення державної кадастрової реєстрації вказаних земельних ділянок, оскільки у вказаних документах можуть міститись відомості, які нададуть можливість перевірити факт зловживання своїм службовим становищем посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 , та як самостійно, так і в своїй сукупності із іншими доказами можуть бути використані для встановлення усіх обставин кримінального правопорушення та мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, які зберігаються в паперовому вигляді та в електронній формі у вигляді сканованих документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_19 , що за адресою: АДРЕСА_1 , так як в інший спосіб перевірити вказаний факт неможливо.

Слідчий ОСОБА_3 попереджений належним чином про час та місце розгляду клопотання, в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд справи у його відсутності, а також в своїй заяві вказав, що клопотання підтримує.

На підставі положень ч.2 та ч.4 ст.163 КПК України, слідчим суддею визнано за можливе провести судовий розгляд клопотання без участі представника юридичної особи у володінні, якої знаходяться документи та слідчого.

Перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, з наступних підстав.

У відповідності до ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч.2 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Потреба в отриманні доступу до зазначених у клопотанні документів, виникла у зв`язку з необхідністю з`ясування нових та перевірку встановлених обставин, які мають значення для кримінального провадження.

Вищезгадані документи, мають важливе доказове значення у кримінальному провадженні та зважаючи що іншим шляхом, окрім як на підставі ухвали слідчого судді отримати доступ до них неможливо, в даному випадку є обґрунтована необхідність в застосуванні тимчасового доступу до згаданих документів на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ст.132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.

Клопотання на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

- існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

- потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

- може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Відповідно до ч.1 ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

На даний час неможливо іншими способами довести обставини кримінального провадження, на які вказав слідчий та які передбачається довести за допомогою документів, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, а тому, враховуючи вище викладене керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 159-160, 162, 166 КПК України,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого - задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області майору поліції ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_19 , що за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до документів, які були подані до ІНФОРМАЦІЯ_19 , що стосуються державної кадастрової реєстрації та присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам із кадастровими номерами: 220489500:02:026:0524; 3220489500:02:026:0525; 3220489500:02:026:0526; 3220489500:02:026:0527; 3220489500:02:026:0528, а саме проектів із землеустрою, поземельних книг та усіх інших документів, які були подані для проведення державної кадастрової реєстрації вказаних земельних ділянок, які зберігаються в паперовому вигляді та в електронній формі у вигляді сканованих документів, із можливістю вилучення оригіналів даних документів та шляхом зняття копії інформації зі сканованих документів, які зберігаються в електронному вигляді на матеріальний носій інформації.

Строк дії ухвали не перевищує 21 травня 2020 року.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддяОСОБА_1

СудБілоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу88863670
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем

Судовий реєстр по справі —357/2945/20

Ухвала від 10.07.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

Ухвала від 24.06.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

Ухвала від 09.06.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

Ухвала від 21.04.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

Ухвала від 21.04.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

Ухвала від 21.04.2020

Кримінальне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бобкова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні