Ухвала
від 14.04.2020 по справі 335/8635/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Дата документу 14.04.2020 Справа № 335/8635/18

ЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження №11-сс/807/295/20 Головуючий в 1-й інстанції ОСОБА_1

Єдиний унікальний № 335/8635/18 Доповідач в 2-й інстанції ОСОБА_2

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 квітня 2020 року м. Запоріжжя

Колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Запорізького апеляційного суду у складі:

головуючого судді ОСОБА_2 ,

суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

при секретарі ОСОБА_5 ,

за участю:

прокурора ОСОБА_6 ,

захисника-адвоката ОСОБА_7 ,

підозрюваного ОСОБА_8 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в апеляційному порядку матеріали кримінального провадження за апеляційною скаргою прокурора прокуратури Запорізької області ОСОБА_6 на ухвалу слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 18 лютого 2020 року,

в с т а н о в и л а:

ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 18 лютого 2020 року клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області ОСОБА_9 про відсторонення від посади ОСОБА_8 залишено без задоволення.

Згідно зі змістом судового рішення, до суду надійшло клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області ОСОБА_9 , погодженого з прокурором Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_6 , про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_8 , яке мотивовано наступним.

В ході досудового розслідування встановлено, що приблизно влітку 2017 року, при невстановлених досудовим слідством обставинах та часі, директор департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради (Далі по тексту Департамент) Польовий СЯ. вступив у попередню змову із засновником та директором ТОВ «СМАРТТЕК», код ЄДРПОУ 35580534, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 78 ОСОБА_10 направлену на привласнення чужого майна. В якості предмета злочинного посягання зазначеними особами були обрані кошти місцевого бюджету, які були виділені Департаменту для виконання робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання в житлових будинках м. Запоріжжя, згідно Програми розвитку та утримання житлово-комунального господарства м. Запоріжжя на 2017-2019 року, затвердженої рішенням сесії Запорізької міської ради № 5 від 21.12.2016. Дані кошти місцевого бюджету зазначені особи мали намір привласнити на користь ТОВ «СМАРТТЕК».

ОСОБА_8 та ОСОБА_10 розробили єдиний план вчинення злочину та розподілили обов`язки між собою.

Відповідно до розробленого плану, в обов`язки ОСОБА_8 входило укласти з ТОВ «СМАРТТЕК» договір на виконання проектних робіт та договір підряду на виконання ремонтних робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання, не вживати заходи з контролю за виконанням робіт та вартістю устаткування, безперешкодно підписати акти виконаних будівельних робіт та у подальшому перерахувати кошти Департаменту на адресу ТОВ «СМАРТТЕК». Вчиняти інші дії, з використанням службового становища, необхідність у яких буде виникати під час готування та вчинення злочину.

В обов`язки ОСОБА_10 входило підшукати постачальників електричних насосів, виготовити проектно-кошторисну документацію, організувати виконання робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання, в обсязі меншому, ніж передбачено проектно-кошторисною документацією, відобразити в актах прийняття виконаних будівельних робіт вартість устаткування за цінами вищими, ніж фактично придбаними.

Так, 09.11.2017 року між Департаментом в особі директора Польового СЯ. та ТОВ «СМАРТТЕК» в особі директора ОСОБА_10 було укладено наступні договори підряду, а саме:

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу житлового будинку № 24 по бул. Центральний в м. Запоріжжі» № Цен24/ДПН, вартістю 337 437,41 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу житлового будинку № 25 по бул. Центральний в м. Запоріжжі» № Цен25/ДПН, вартістю 329 537,58 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, насосів дренажу житлового будинку № 27 по бул. Центральний в м. Запоріжжі» № Цен27/ДПН, вартістю 441 793,55 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу житлового будинку № 22 по бул. Центральний в м. Запоріжжі» № Цен22/ДПН, вартістю 339 706,99 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення житлового будинку №136 по вул. Ситова в м. Запоріжжя» № СитІЗб/ДПН, вартістю 38135,32грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у житловому будинку №8 по вул. Парамонова в м. Запоріжжя» № Пар8/ДПН, вартістю 154853,62 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку №64 по вул. Дніпровське шосе в м. Запоріжжі» № ДШ064/ДПН, вартістю 207159,32 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання житлового будинку №15 по вул. Павлокічкаській в м. Запоріжжя» № Пав15/ДПН, вартістю 118967,59 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №34 по вул. Олександра Говорухи в м. Запоріжжя» № ОГ034/ДПН, вартістю 204042,61 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №3 по вул. Водограйна в м. Запоріжжя» № ВодЗ/ДПН, вартістю 235614,68 грн.;

- договір підряду по об`єкту: Капітальний ремонт: «Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у колодязі на газоні між житловими будинками №124-126 по вул. Гоголя в м. Запоріжжя» № Гог124-126/ДПН, вартістю 115036,75 грн.

Приблизно угрудні 2017року ОСОБА_8 та ОСОБА_10 вступили у змову з інженером технічного нагляду ТОВ «НОВІ ІНЖЕНЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ» ОСОБА_11 , який здійснював технічний нагляд по вищезазначеним об`єктам капітального ремонту. В обов`язки ОСОБА_11 входило приймати участь у вчиненні злочину шляхом підписання актів прийняття виконаних будівельних робіт по зазначеним об`єктам, без проведення належного технічного нагляду.

В подальшому між Департаментом та ТОВ «СМАРТТЕК» підписано акти виконаних будівельних робіт по вказаним договорам. Однак, роботи по зазначеним об`єктам були виконані не у повному обсязі та із завищенням фактичних витрат.

Так, оглядом підвального приміщення будинку № 24 по бул. Центральному в м. Запоріжжі від 02.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність у вузлі опалення електричного насосу виробництва «LOWARA», а також зафіксовано встановлення іншого типу електричного насосу, ніж передбачено проектним рішенням.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи №649-18 від 14.08.2019: обсяги та вартість фактично виконаних робіт за договором підряду №Цен24/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу у житловому будинку №24 по бул. Центральний в м. Запоріжжі»: не відповідають обсягам та вартості, які відображені в актах №141, 141/1, 213 приймання виконаних будівельних робіт, а саме:

- різниця між вартістю виконаних робіт за актом №141 та фактично виконаними роботами, за прямими витратами складає: 51 470,68 грн.;

- різниця між вартістю виконаних робіт за актом №141/1 та фактично виконаними роботами, за прямими витратами складає: 45 657,48 грн.;

- різниця між вартістю виконаних робіт за актом №213 та фактично виконаними роботами, за прямими витратами складає: 38 457,66 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №141, 141/1, 213 за прямими витратами складає: 135 585,82 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, дренажного насосу у житловому будинку №24 по бул. Центральний в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів, складає 179 409,98 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 27 по бул. Центральному в м. Запоріжжя від 02.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами, проведення судової будівельно-технічної експертизи №652-18 від 03.09.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Цен27/ДПН від 09.11.2017 року на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, дренажного насосу у житловому будинку №27 по бул. Центральний в м. Запоріжжі»: за актом №203 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №203 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 26 018,33 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №140, 140/1, 203 за прямими витратами складає: 26 018,33 грн.

Відповідно до висновку експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової товарознавчої експертизи № 791-18 від 13.05.2019 ринкова вартість електронасосів виробництва «LOWARA» И8СЕ 40-200/110/Р25У С84, станом листопад - грудень 2018 року, січень 2018 року складає 23877,40 грн., без ПДВ.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, дренажного насосу у житловому будинку №27 по бул. Центральний в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 130 866,13 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 22 по бул. Центральному в м. Запоріжжя від 02.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність двох електричних насосів виробництва «LOWARA», а також відсутність частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи №651-18 від 23.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Цен22/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу у житловому будинку №22 по бул. Центральний в м. Запоріжжі»:

- за актом №119 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №119/1 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №211 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №119 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 80 798,61 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №119/1 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №4 за прямими витратами складає: 44 608,11 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №211 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №5 за прямими витратами складає: 28 440,58 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №119, 119/1,211 за прямими витратами складає: 153 847,30 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, дренажного насосу у житловому будинку №22 по бул. Центральний в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 182 008,97 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 25 по бул. Центральному в м. Запоріжжя від 02.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність електричного насосу виробництва «LOWARA», а також відсутність частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи №648-18 від 12.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Цен25/ДПН від 09.11.2017 року на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу у житловому будинку №25 по бул. Центральний в м. Запоріжжі»:- за актом №142 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №161 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №212 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №142 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 107,46 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №161 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №4 за прямими витратами складає: 27 337,17 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №212 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №5 за прямими витратами складає: 27 309,59 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №142, 161, 212 за прямими витратами складає: 54 754,22грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого водопостачання, дренажного насосу у житловому будинку №25 по бул. Центральний в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 98 578,38 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 15 по вул. Павлокічкаській в м. Запоріжжя від 03.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 615-18 від 16.07.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Пав15/ДПН від 09.11.2017 на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у житловому будинку №15 по вул. Павлокічкаській в м. Запоріжжя»:

- за актом №191 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №191 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 4 341,12 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №107, 162, 191 за прямими витратами складає: 4 341,12 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у житловому будинку № 15 по вул.. Павлокічкаській в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 21499,13 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 8 по вул. Парамонова в м. Запоріжжі від 01.10.2018 виявлено та зафіксовано відсутність електричного насосу виробництва «LOWARA» та частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 614-18 від 16.07.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Пар8/ДПН від 09.11.2017 на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у житловому будинку №8 по вул. Парамонова в м. Запоріжжя»:

- за актом №131 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №131/1 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №193 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №131 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 29 569,47 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №131/1 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 4 032,21 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №193 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №4 за прямими витратами складає: 1 557,43 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №131, 131/1, 193 за прямими витратами складає: 35 159,11 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку № 8 по вул. Парамонова в м. Запоріжжя», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 50950,64 грн.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 831-18 від 30.07.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Гог124-126/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у колодязі на газоні між житловими будинками №124-126 по вул. Гоголя в м. Запоріжжя»:

- за актом №195 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №195 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 2 952,09 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №146, 159, 195 за прямими витратами складає: 2 952,09 грн.

Загальний розмір шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у колодязі на газоні між житловими будинками № 124-126 по вул. Гоголя в м. Запоріжжі», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 19794,66 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 34 по вул. Олександра Говорухи в м. Запоріжжі від 27.12.2018 виявлено та зафіксовано відсутність електричного насосу виробництва «LOWARA».

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 833-18 від 05.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №ОГ034/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку №34 по вул. Олександра Говорухи в м. Запоріжжя»:

- за актом №130 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №206 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №130 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 30 576,60 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №206 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 7 845,48 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №130, 130/1, 206 за прямими витратами складає: 38 422,08 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку №34 по вул. Олександра Говорухи в м. Запоріжжя», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів, складає 52026.18 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 136 по вул. Ситова в м. Запоріжжі від 27.12.2018 виявлено та зафіксовано відсутність електричного насосу виробництва «LOWARA».

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 866-18 від 06.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №Сит13б/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення житлового, будинку №136 по вул. Ситова в м. Запоріжжя»:

- за актом №137 - відображені роботи не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №175 - відображені роботи не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Фактично на об`єкті дослідження залишився насос Wilo-ТОР-S 50/7, який за проектом необхідно було демонтувати та використовувати в якості резервного, а на його місце встановити новий насос фірми IMPPUMPS - відцентровий насос DN50 з номінальною витратою 37(30) мЗ/год, тиском 12м, потужністю 1,1 кВт - GHNbasic II 50-120 Р.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №137, 175 складає: 37 799,37 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення у житловому будинку № 136 по вул. Ситова в м. Запоріжжя» складає 37 799,37 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 64 по вул. Дніпровське шосе в м. Запоріжжі від 27.12.2018 виявлено та зафіксовано відсутність насосів виробництва «LOWARA».

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 868-18 від 07.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №ДШ064/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №64 по вул. Дніпровське шосе в м. Запоріжжя»:

- за актом №124 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №207 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №124 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 36 951,60 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №207 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 6 596,28 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №124, 124/1, 207 за прямими витратами складає: 43 547,88 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №64 по вул. Дніпровське шосе в м. Запоріжжя» складає 43 547,88 грн.

Крім того, оглядом підвального приміщення будинку № 3 по вул. Водограйній в м. Запоріжжі від 27.12.2018 виявлено та зафіксовано відсутність насосу виробництва «LOWARA», а також зафіксовано відсутність частини робіт, які були заявлені у вищезазначених актах прийняття виконаних будівельних робіт по вказаному об`єкту.

У відповідності до висновку судового експерта Запорізького відділення Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 871-18 від 07.08.2019: обсяги та вартість виконаних робіт за договором підряду №ВодЗ/ДПН від 09.11.2017р. на об`єкті: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №3 по вул. Водограйна в м. Запоріжжя»:

- за актом №157 (за лютий 2018 року) - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт;

- за актом №157 - частина відображених робіт не відповідають обсягам та вартості фактично виконаних робіт.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №157 (за лютий 2018 року) та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №2 за прямими витратами складає: 41 964,90 грн.

Різниця між вартістю виконаних робіт за актом №157 та фактично виконаними роботами, відповідно до таблиці №3 за прямими витратами складає: 2 966,03 грн.

Загальна вартість фактично не виконаних робіт, які відображені в актах приймання виконаних робіт №151, 157, 157 за прямими витратами складає: 44 930,93 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єкту: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання житлового будинку №3 по вул. Водограйна в м. Запоріжжя», з урахуванням завищеної вартості електричних насосів складає 76 550,97 грн.

Загальний розмір прямої шкоди по об`єктам: «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу в житловому будинку за адресою: м. Запоріжжя, бул. Центральний, 24», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу в житловому будинку за адресою: м. Запоріжжя, бул. Центральний, 22», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу в житловому будинку за адресою: м. Запоріжжя, бул. Центральний, 25», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення, гарячого та холодного водопостачання, насосів дренажу в житловому будинку за адресою: м. Запоріжжя, бул. Центральний, 27», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у колодязі на газоні між житловими будинками № 124-126 по вул. Гоголя в м. Запоріжжі», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів холодного водопостачання у житловому будинку № 15 по вул. Павлокічкаській в м. Запоріжжі», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку № 34 по вул. Олександра Говорухи в м. Запоріжжя», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку № 3 по вул. Водограйна в м. Запоріжжя», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення у житловому будинку № 136 по вул. Ситова в м. Запоріжжя», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку № 64 по вул. Дніпровське шосе в м. Запоріжжя», «Капітальний ремонт: Заміна підвищувальних насосів центрального опалення та холодного водопостачання у житловому будинку № 8 по вул. Парамонова в м. Запоріжжя» складає 710 434,68 грн.

Таким чином, ОСОБА_8 підозрюється в тому, що зловживаючи службовим становищем пов`язаним, з керівництвом діяльністю Департаменту, укладанням угод та розпорядженням коштами Департаменту, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , привласнив кошти місцевого бюджету на користь ТОВ «СМАРТТЕК» в сумі 713827,14грн., що в шістсот і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину та є особливо великим розміром.

Крім того, ОСОБА_8 підозрюється в тому, що при невстановлених досудовим слідством обставинах, підписавши вищезазначені акти приймання виконаних робіт до договорів підряду між департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради та ТОВ «СМАРТТЕК», в яких було відображено неправдиву інформацію щодо вартості та обсягів виконаних робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання, здійснив складання завідомо неправдивих офіційних документів.

12.02.2020 року ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.28 ч.1 ст.366 КК України.

У клопотанні слідчий посилався на те, що ОСОБА_8 як директор департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради, має абсолютний доступ до усіх первинних документів по фактам, що розслідуються в рамках вказаного провадження, які достовірно можуть підтвердити факт привласнення коштів місцевого бюджету, які були виділені Департаменту для виконання робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання в житлових будинках м. Запоріжжя, а також внесення ним до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, які їм можуть бути підроблені, внесені зміни чи знищені. Крім того, директор департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради має адміністративний вплив на усіх працівників підпорядкованого йому Департаменту, які можуть повідомити про обставини кримінального правопорушення, який інкримінується ОСОБА_8 .

Слідчий зазначив, що у органа досудового розслідування є достатні підстави вважати, що для запобігання вчиненню іншого кримінального правопорушення, запобігання протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_8 необхідно відсторонити його від займаної посади на строк досудового і судового слідства, з метою подальшого уникнення перешкоджанню проведенню повного судового розгляду кримінального провадження, у зв`язку з чим слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням.

Залишаючи без задоволення клопотання слідчого, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчий у клопотанні та прокурор в судовому засіданні не довели наявності достатніх підстав вважати, що відсторонення ОСОБА_8 від займаної посади необхідне для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного і що, перебуваючи на посаді, останній може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

В апеляційнійскарзі прокурорвважає ухвалуслідчого суддінезаконною танеобґрунтованою,яка підлягаєскасуванню.В обґрунтуваннядоводів зазначає,що вчиненнюкримінального правопорушеннясприяло перебування ОСОБА_8 на посадідиректора Департаментуз управлінняжитлово-комунальнимгосподарством Запорізькоїміської ради. ОСОБА_8 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, який відноситься до корупційних. Так, ОСОБА_8 зловживаючи своїм службовим становищем використовує надані повноваження директора Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради з метою привласнення коштів місцевого бюджету, які виділяються Департаменту для виконання робіт в житлових будинках м. Запоріжжя, має абсолютний доступ до усіх первинних документів по фактам, що розслідуються в рамках вказаного провадження, які достовірно можуть підтвердити факт привласнення коштів місцевого бюджету, які були виділені Департаменту для виконання робіт із заміни підвищувальних насосів водопостачання в житлових будинках м. Запоріжжя, а також внесення ним до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, які ним можуть бути підроблені, внесені зміни чи знищені. Крім того, директор Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради має адміністративний вплив на усіх працівників підпорядкованого йому Департаменту, які можуть повідомити про обставини кримінального правопорушення, вчинення якого інкримінується ОСОБА_8 .

Таким чином, є достатні підстави вважати, що для запобігання вчиненню іншого кримінального правопорушення, запобігання протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_8 необхідно відсторонити його від займаної посади на строк досудового розслідування з метою подальшого уникнення перешкоджанню кримінальному провадженню.

На підставі викладеного, просить скасувати ухвалу слідчого судді та постановити нову ухвалу, якою задовольнити клопотання слідчого та відсторонити підозрюваного ОСОБА_8 від займаної посади.

Заслухавши в судовому засіданні суду апеляційної інстанції суддю-доповідача про суть судового рішення та доводи апеляційної скарги; прокурора на підтримання апеляційної скарги; підозрюваного ОСОБА_8 та його захисника-адвоката ОСОБА_7 із запереченнями стосовно доводів та вимог апеляційної скарги прокурора; перевіривши матеріали провадження, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, у зв`язку з наступним.

Як вбачається з матеріалів судового провадження, слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке 06 червня 2018 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018080000000169, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.28 ч.1 ст.366 КК України.

12 лютого 2020 року ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.28 ч.1 ст.366 КК України.

12 лютого 2020 року слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_9 , за погодженням з прокурором прокуратури Запорізької області ОСОБА_6 , звернувся до суду з клопотання про відсторонення від посади директора департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради ОСОБА_8 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.28 ч.1 ст.366 КК України.

Ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 18 лютого 2020 року клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області ОСОБА_9 про відсторонення від посади ОСОБА_8 залишено без задоволення.

Залишаючи без задоволення клопотання слідчого, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчий у клопотанні та прокурор в судовому засіданні не довели наявності достатніх підстав вважати, що відсторонення ОСОБА_8 від займаної посади необхідне для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного і що, перебуваючи на посаді, останній може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

З такими висновками слідчого судді, колегія суддів погоджується з огляду на наступне.

Для вирішення питання про відсторонення від посади у відповідності до вимог закону слідчий суддя зобов`язаний перевірити, чи подано клопотання із додержанням вимог закону та врахувати наявність правової підстави для відсторонення від посади, достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення, та наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Згідно з ч.2 ст.131 КПК України відсторонення від посади є одним з видів заходів забезпечення кримінального провадження, а отже за правилами ст.132 КПК України його застосування не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який йдеться у клопотанні слідчого або прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається з клопотанням.

Відповідно до вимог ч.2 ст.155 КПК України, у клопотанні про відсторонення від посади, зокрема зазначаються: виклад обставин, що дають достатні підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини; виклад обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваного сприяло вчиненню кримінального правопорушення; виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

За положеннями ч.2 ст.157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до ч.1 ст.157 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Підставами відмови у задоволенні клопотання про відсторонення від посади є, здебільшого, недостатність підстав для відсторонення підозрюваної особи від займаної посади, а також недоведеність існування обґрунтованої підозри у вчиненні злочину такого ступеня тяжкості, за умови вчинення якого може бути здійснено відсторонення від посади, а також недоведеність того, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.

Аналіз норм чинного кримінально-процесуального законодавства України дає змогу зробити висновок, що для застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження слідчий, прокурор зобов`язані довести наявність достатніх підстав вважати, що такий захід є необхідним для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, що мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно ст.43 Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.

Під час розгляду клопотання органу досудового розслідування про відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 від посади директора департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради, слідчий суддя дійшов до правильного висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання слідчого, оскільки стороною обвинувачення не було доведено наявність обставин, які стали підставою для відсторонення від посади.

При вирішені питання щодо відсторонення від посади, слідчим суддею обґрунтовано враховано, що прокурор не довів, що такий захід дійсно необхідний для запобігання протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_8 , як і не довів, що останній, перебуваючи на посаді директора департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, продовжити злочинну діяльність, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Судом враховано, що всі слідчі дії у даному кримінальному провадженні проводяться під час перебування підозрюваного ОСОБА_8 на займаній посаді, а загальні посилання прокурора у клопотанні на вплив підозрюваного на «свідків» чи «перешкоджання провадженню» не можуть бути підставами для задоволення клопотання. Більш того, надані матеріали не містять відомостей яких свідків є необхідність допитати та з приводу яких обставин, що мають значення по цьому кримінальному провадженню, не зазначені такі відомості і в апеляційній скарзі прокурора. Не зазначено слідчим у клопотанні, яким іншим способом ОСОБА_8 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Разом з цим, досудове розслідування триває з червня 2018 року, вже майже два роки, та за цей період часу жодного доказу на існування ризиків органом досудового розслідування надано не було.

При цьому, розглянувши клопотання в межах питань, які були винесені на його розгляд сторонами кримінального провадження, та перевіривши надані в обґрунтування цих питань докази, з урахуванням вищенаведеного слідчий суддя на думку колегії суддів прийшов до обґрунтованого висновку, що на даний час прокурором не доведена наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_8 необхідне для припинення або запобігання протиправній його поведінці, який, на думку сторони обвинувачення, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків, інших учасників кримінального провадження, знищити документацію, яка має доказове значення для кримінального провадження, продовжити злочинні дії, оскільки будь-яких належних доказів на підтвердження цього суду не представлено. Отже, таких фактів не було, а доводи прокурора на підтвердження ризиків містять лише припущення можливих дій підозрюваного.

Колегія суддів погоджується з такими висновками слідчого судді, оскільки вони ґрунтуються на матеріалах судового провадження.

Доводи, на які посилається в апеляційній скарзі прокурор щодо неврахування слідчим суддею при постановленні оскаржуваної ухвали підстави вважати, що ОСОБА_8 , використовуючи своє службове становище, незаконними засобами впливатиме на потерпілого та свідків у даному кримінальному провадженні, на думку колегії суддів є непереконливими, оскільки слідчий суддя при розгляді клопотання повно та об`єктивно дослідив всі обставини, з якими закон пов`язує можливість відсторонення від посади, при цьому вислухавши та врахувавши пояснення всіх учасників судового розгляду дійшов обґрунтованого висновку про відсутність достатніх підстав для задоволення клопотання слідчого, з огляду на його недоведеність, належним чином вмотивувавши своє рішення.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, відомості про злочини, які інкримінуються підозрюваному ОСОБА_8 внесені до ЄРДР 06 червня 2018 року. Станом на день розгляду клопотання слідчого доказів вчинення підозрюваним адміністративних або кримінальних правопорушень матеріали справи не містять.

Доводи прокурора щодо наявності ризиків неналежної поведінки підозрюваного, колегія суддів визнає непереконливими, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, зокрема рішення ЄСПЛ у справі «Клішин проти України», відповідно до якого наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами.

Враховуючи наведене, слідчий не довів наявності достатніх підстав вважати, що відсторонення ОСОБА_8 від займаної посади, необхідно для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного і що, перебуваючи на посаді, останній може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Посилання прокурора на істотні порушення норм кримінального процесуального права та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи апеляційним судом.

За таких обставин, як вважає колегія суддів, достатніх підстав для відсторонення ОСОБА_8 від посади директора департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради, які передбачені ст.157 КПК України, не встановлено. Доводи клопотання ґрунтуються лише на припущеннях про можливість вчинення таких дій та не підтверджені належними доказами, і не можуть бути переконливим обґрунтуванням для обмеження права особи на працю в даному випадку, гарантованого ст.43 Конституції України.

Істотних порушень кримінального процесуального закону, які перешкодили чи могли перешкодити слідчому судді постановити законне та обґрунтоване рішення, колегією суддів не виявлено.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що зазначені в апеляційній скарзі прокурора доводи щодо порушення слідчим суддею вимог кримінального процесуального закону є необґрунтованими, у зв`язку з чим вказана апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а оскаржувану ухвалу слідчого судді слід залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 404, 407 КПК України, колегія суддів

у х в а л и л а:

апеляційну скаргу прокурора прокуратури Запорізької області ОСОБА_6 залишити без задоволення.

Ухвалу слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 18 лютого 2020 року, якою клопотання слідчого СУ ГУНП України в Запорізькій області ОСОБА_9 про відсторонення від посади ОСОБА_8 залишено без задоволення, залишити без змін.

Ухвала Запорізького апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Судді:

ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення14.04.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу88873613
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —335/8635/18

Ухвала від 27.10.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Фомін В. А.

Ухвала від 07.07.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Фомін В. А.

Ухвала від 02.07.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Фомін В. А.

Ухвала від 02.07.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Фомін В. А.

Ухвала від 28.05.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 01.06.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 07.05.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 30.04.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 30.04.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 07.05.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні