Постанова
від 13.07.2007 по справі 11/72-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/72-НА

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "13" липня 2007 р.                                                     Справа № 11/72-НА

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Маріщенко Л.О.

при секретарі Ткач М.М.

за участю представників сторін

від позивача Кобилінський П.І. - дор. від 15.07.06

Рудь М.О. - директор

                        Левківська З.С. - дор. від 15.07.06

від відповідача Литвиненко І.Ю.- дор. від 01.11.06 №4638/9/10       Красуцька Т.Г.- дор. від 01.11.06 №4637/9/10-10

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом ДП ВКП "Рудь-3" ВАТ "Житомирський маслозавод" (с. Мартинівка Червоноармійського району)  

до Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції (смт.Володарськ-Волинський)

про визнання частково нечинним податкового повідомлення - рішення від 02.06.06

Позивачем пред'явлено позов про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції від 02.06.06 №0000232301/0 в частині донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 151993,72 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 75940,00 грн. всього на суму 227933,72 грн..

Позивачем подані письмові уточнення до позовної заяви, згідно з якими він просить визнати частково нечинним податкове повідомлення-рішення Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції від 02.06.06 №0000232301/0 про донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 171515,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 85758,00 грн. всього на суму 257273,00 грн.. Уточнені позовні вимоги представники позивача підтримали у повному обсязі.

Відповідач проти уточнених вимог заперечує повністю з підстав, що вказані у відзиві на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Працівниками ДПА у Житомирській області проведено переперевірку ДП "ВКФ"Рудь-3" ВАТ "Житомирський маслозавод" на підставі ч. 13 статті 11-1 ЗУ "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року №509-ХІІ та звернення директора ДП ВКП"Рудь-3" ВАТ "Житомирський маслозавод" від 20.04.06 №658. Про що був складений акт перевірки від 24.05.06 №18/21/23-07-30848013 та було видано податкове повідомлення-рішення від 02.06.06 №0000232301/0 про донарахування позивачу додаткового податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 171515,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 85758,00 грн..

В акті перевірки від 24.05.06 №18/21/23-07-30848013 зазначено, що позивач в перевіряємому періоді "частину технологічного процесу з виготовлення молочної продукції виконував на орендованому обладнанні. Відповідно до порядку, встановленого постановою №805, нарахування і виплата дотацій проводиться переробними підприємствами всіх форм власності, які мають власні переробні потужності, і не поширюються на операції з реалізації молока, молочної продукції, виготовленої ними з  імпортованої сировини, з продажу молока і м'яса в живій вазі посередниками та переробки сировини на давальницьких умовах. Використання для переробки інших переробних потужностей, ніж власні, постановою №805 не передбачено. У разі використання орендованих (не власних) потужностей ПДВ, нарахований при продажу продукції переробки, спрямовується до бюджету. Щодо необхідних обсягів власних переробних потужностей, то враховуючи вищезазначене, вони повинні бути достатніми для переробки придбаного у сільськогосподарських товаровиробників молока". Тому враховуючи викладене підприємств в перевіряємому періоді не мало права нараховувати дотацію сільськогосподарським товаровиробникам за продане ними молоко, тому на думку відповідача позивач помилково задекларував та сплатив дотацію сільгоспвиробникам на суму 117397,00 грн., в тому числі в розрізі звітних періодів 2005 року, квітень - 28747,00 грн., травень -(-22559,00 грн.), червень - 6118,00 грн., липень - 29947,00 грн., серпень - 25750,00 грн., вересень - 47823,00 грн., жовтень - 1571,00 грн.. На думку Відповідача позивач був зобов'язаний сплатити ПДВ не сільгоспвиробникам, а до держбюджету.

Постанова КМУ №805 та затверджений нею Порядок нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільгоспвиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі містять лише вимоги стосовно наявності у переробних підприємств власності повного комплексу переробного обладнання чи якоїсь іншої достатньої кількості. Не містить вона також і вимог стосовно переробки молочної сировини лише на власному переробному обладнанні.

А тому для одержання Позивачем права на виплату дотацій сільгосптоваровиробникам йому необхідно мати лише будь-яке за найменуванням  та будь-яку кількість переробного обладнання.

На протязі 2005 року Позивач мав у власності таке переробне обладнання. Це - технологічна лінія з виробництва казеїну, сепаратори, охолоджувачі, вершковідділювачі, пастеризатори, підігрівачі молока.

Крім того, відповідно до діючої в 2005 році редакції п. 11.21 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість" з врахуванням змін від 23.12.04 №2287-ІУ до 01.01.06 переробні підприємства усіх форм власності  були зобов'язані суми ПДВ, що повинні були сплачуватися ними до бюджету за реалізовані молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовувати виключно для виплати дотацій сільгоспвиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі. В зазначеному пункті Закону не містяться вимоги про обов'язковість наявності у таких переробних підприємств лише власних переробних потужностей чи вимоги стосовно переробки закупленої ними молочної сировини тільки на власних переробних потужностях. Абзац 2 цього пункту ст. 11 зазначеного Закону таке обмеження було запроваджене для сільгоспвиробників, що переробляють вироблену ними молочну сировину у власних переробних цехах.

На сторінці 13 акту перевірки зазначено, що в "Порушення п. 4.1 ст. 4 п.п. 7.3.1 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" підприємством в травні 2005 році не було включено до складу податкових  зобов'язань суми ПДВ з вартості реалізованої продукції в розмірі 4651,71 грн., в тому числі по накладних:

- від 31.05.05 №115, сума ПДВ 136,11 грн.;

- від 23.05.05 №34, сума ПДВ 4500,00 грн.;

- від 31.05.05 №70, сума  ПДВ 15,6 грн.

Даний висновок є безпідставним, оскільки зазначені суми податкових зобов'язань були відображені Позивачем в реєстрах виданих податкових накладних та  задекларовані у податкових деклараціях за відповідні звітні періоди:

- сума ПДВ 136,11 грн. - податкова накладна №115 від 31.05.05, запис в реєстрі виданих податкових накладних №40;

- сума ПДВ 4500,00 грн. - податкова накладна №34 від 23.05.05, запис в реєстрі виданих податкових накладних №55;

- сума ПДВ 15,6 грн.- податкова накладна №70 від 31.05.05., запис в реєстрі виданих податкових накладних №76.

В абзаці 2 на сторінці 13 акту перевірки зазначено, що підприємством помилково було не включено до складу податкових зобов'язань суму ПДВ з отриманої попередньої оплати за реалізовану ВАТ "Житомирський маслозавод" продукцію в розмірі 20006,95 грн., в тому числі: в квітні 2005 р. - 7743,13 грн., в листопаді 2005 року - 9763,82 грн., в грудні 2005 року - 2500,00 грн..

Даний висновок є частково безпідставним, оскільки відомості про наявність заборгованості у Позивача перед ВАТ "Житомирський маслозавод" за листопад 2005 р. в сумі 9763,82 грн. та в грудні 2005 р. в сумі 2500,00 грн. даними бухгалтерського обліку та звітності платника взагалі не підтверджуються.

Відповідно до зазначених вище зауважень Позивач погоджується з тим, що він  за результатами перевірки має додатково сплатити донараховану суму зобов'язання з ПДВ в розмірі 19521,28 грн., а не 171515,00 грн., як зазначено в оскарженому податковому повідомленні-рішенні, тобто на 151993,72 грн. менше.

У зв'язку з цим Позивач вважає, що загальна сума безпідставно застосованих Відповідачем штрафних (фінансових) санкцій складає 75940,00 грн..

Суд погоджується з висновками експертизи, що була призначена ухвалою господарського суду Житомирської області від 02.11.06, а саме з тим, що не підтверджуються висновки акту переперевірки ДПА у Житомирській області від 24.05.06 №18/21/23-07-30848013 щодо:

- недонарахування та недоплати ДП ВКП "Рудь" ВАТ "Житомирський маслозавод" до бюджету суми ПДВ у зв'язку з її спрямуванням на дотації  сільськогосподарським виробникам на суму 117397,00 грн. Це пов'язано з тим, що п. 11.21 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 №168/97-ВР передбачено, що що сума  податку на додану вартість , яка повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, в повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі;

- заниження підприємством податкових зобов'язань з ПДВ на 16915,53 грн. (за травень (4651,71 грн.), листопад (9763,82 грн.) і грудень 2005 р. (2500,00 грн.).

Висновки акту переперевірки ДПА у Житомирській області від 24.05.06 №18/21/23-07-30848013 в частині:

1) заниження податкових зобов'язань з ПДВ на суму 21472,40 грн. (за квітень (7743,00 грн.), за травень (31,00 грн.), липень (5664,84 грн.), за жовтень - 8033,56 грн.);

2) завищення податкового кредиту на суму 1055,59 грн. (226,09 за травень, 829,50 грн. - за липень);

3) заниження податкового кредиту на суму 2975,00 грн. (2975,00 грн. за жовтень).

Отже враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 158--163, 167, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задоволити.

2. Визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції від 02.06.06 №0000232301/0 в частині донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 151993,72 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 75940,00 грн, всього на суму 227933,72 грн..

3. Стягнути з Володарсько-Волинської міжрайонної державної податкової інспекції, 12100, Житомирська обл., смт. Вол. Волинський, вул. Володарського, 4

на користь Державного підприємства "Виробничо-комерційне підприємства "Рудь-3" ВАТ "Житомирський маслозавод" , код ЄДРПОУ 3,40 грн. державного мита.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                         

                               Дата складання 18.07.07

Віддрукувати: 1 прим.

1 - в справу

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.07.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу888930
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/72-на

Постанова від 12.07.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Постанова від 13.07.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні