справа № 462/1510/20
УХВАЛА
22 квітня 2020 року Залізничний районний суд м.Львова у складі:
головуючого-судді Колодяжного С.Ю.
з участю секретаря судового засідання Колошкіна П.І.
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду у м.Львові в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, третя особа - Територіальний підрозділ центру надання адміністративних послуг м.Львова, про скасування запису про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку та зобов`язання провести державну реєстрацію права власності на земельну ділянку,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Львівської міської ради, в якому просить скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4610136300:04:014:0100, площею 0,0274 га, за адресою АДРЕСА_1 і належить ОСОБА_2 на підставі рішення Залізничного районного суду м. Львова №2-153/11, виданий 01.12.2011 року, та зобов`язати Територіальний підрозділ ЦНАП м. Львова, що знаходиться за адресою м. Львів, вул. Виговського, 32, зареєструвати право власності на зазначену земельну ділянку за ОСОБА_3 , де підставою виникнення права власності є рішення Апеляційного суду Львівської області від 02.07.2014 року у справі за №462/432/13.
Ухвалою від 16.03.2020 року відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи в порядку загального позовного провадження.
13.04.2020 року, до початку підготовчого засідання, до суду надійшло клопотання уповноваженого представника Львівської міської ради Наумець А.Г. про заміну відповідача - Львівської міської ради на належного - Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, з посиланням на те, що ОСОБА_1 подав позов не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, та що, з огляду на заявлені позовні вимоги, ні Львівська міська рада, ні Територіальний підрозділ ЦНАП не наділені повноваженнями щодо забезпечення державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також повноваженнями щодо формування та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, натомість вказані повноваження відносяться до компетенції Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, яке є юридичною особою та наділене правом бути відповідачем у суді.
22.04.2020 року уповноваженим представником позивача - адвокатом Поваляєвим П.О. подано суду письмове клопотання, згідно якого, він, ознайомившись з клопотанням представника Львівської міської ради від 13.04.2020 року про заміну неналежного відповідача, погоджується з таким частково і просить суд залучити Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради як співвідповідача у справі.
В підготовче засідання 22.04.2020 року учасники справи не з`явилися, при цьому у вказаних клопотаннях представники сторін просили вирішити такі за їхньої відсутності.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.197 ЦПК України у підготовчому засіданні суд, зокрема, вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, залучення співвідповідача.
Таким чином, клопотання представника відповідача про заміну неналежного відповідача та клопотання представника позивача про залучення співвідповідача підлягають розгляду судом в підготовчому засіданні та за відсутності заявників, враховуючи їхні клопотання про такий розгляд.
Відповідно до ст.80 ЦК України юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.
Частиною 1 ст.47 ЦПК України визначено, що здатність особисто здійснювати цивільні процесуальні права та виконувати свої обов`язки в суді (цивільна процесуальна дієздатність) мають фізичні особи, які досягли повноліття, а також юридичні особи.
Згідно зі ст.48 ЦПК України сторонами в цивільному процесі є позивач і відповідач, позивачем і відповідачем можуть бути фізичні і юридичні особи, а також держава.
Статтею 51 ЦПК України регламентовано залучення до участі у справі співвідповідача та заміну неналежного відповідача.
Так, частинами 1, 2 цієї статті передбачено, що суд першої інстанції має право за клопотанням позивача до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі.
Отже, за чинними на час розгляду справи процесуальними нормами визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. При цьому, суд має право залучити до участі у справі співвідповідача та замінює первісного відповідача належним відповідачем лише за клопотанням позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову є обов`язком суду, який виконується за результатами розгляду справи, коли суд відмовляє у позові до неналежного відповідача та приймає рішення щодо суті заявлених до належного відповідача вимог.
Вказане узгоджується з правовим висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 17.04.2018 року (справа № 523/9076/16-ц).
Предметом спору, який розглядається у даній справі, є скасування запису про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку та зобов`язання провести державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.
Ухвалою Львівської міської ради №777 Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради від 14.07.2016 затверджено Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради , яке є нормативним актом, що визначає та розмежовує повноваження між виконавчим комітетом, департаментами, управліннями, відділами, іншими виконавчими органами ради у межах повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» , іншими нормативними актами, а також актами Львівської міської ради та її виконавчих органів.
Частиною 6.2. розділу X зазначеного положення на управління державної реєстрації юридичного департаменту покладаються наступні повноваження:
1. Забезпечення виконання покладених на органи місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; а також реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
2. Забезпечення реалізації юридичними та фізичними особами своїх прав у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. Забезпечення державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
4. Формування та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
5. Забезпечення надання відповідно до закону інформації про державну реєстрацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
6. Встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства України, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами.
7. Взяття на облік безхазяйного нерухомого майна відповідно до законодавства України.
8. Формування, ведення та зберігання реєстраційних справ та інших документів, отриманих та створених державним реєстратором під час проведення реєстраційної дії.
9. Організація роботи з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
10. Підготовка пропозицій щодо формування та реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців.
11. У межах компетенції проведення експертизи нормативно-правових актів міської ради, виконавчого комітету та міського голови, а також аналізу та опрацювання інформації а питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців під час проведення реєстраційних дій.
Також рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №868 від 23.09.2016 року затверджено Положення про управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради , відповідно до якого визначено, що управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та установах банків державного сектору, штампи і бланки, право набувати майнових і немайнових прав та обов`язків, право виступати позивачем і відповідачем, третьою особою, яка заявляє /не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача / відповідача у судах від свого імені, печатку з зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Таким чином, Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради наділене повноваженнями щодо забезпечення державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також повноваженнями щодо формування та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Як встановлено, управління є юридичною особою та наділене правом бути відповідачем у суді.
Як вбачається зі змісту позову, позивачем наведені обставини, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги, про те, що він 24.12.2019 року звернувся через територіальний ЦНАП із заявою про внесення змін до запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 4610136300:04:014:0100, площею 0,0274 га, за адресою АДРЕСА_1 , проте державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради 26.12.2019 року прийнято рішення за результатами розгляду вказаної заяви, яким відмовлено у внесенні змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що є неправомірним, оскільки позбавляє його можливості оформити в нотаріуса свідоцтво про право на спадщину за заповітом після смерті власника земельної ділянки ОСОБА_3 .
Виходячи з наведеного, суд вважає, що клопотання представника позивача слід задовольнити та залучити до участі у справі як співвідповідача Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, оскільки таке є особою, яка повинна відповідати за позовом.
Щодо клопотання представника Львівської міської ради про заміну первісного відповідача належним відповідачем, то таке задоволенню не підлягає з огляду на те, що позивач, якому належить право на вибір відповідачів і виключно за клопотанням якого суд, згідно вимог ч.2 ст.51 ЦПК України, замінює первісного відповідача належним відповідачем, не заявляв відповідного клопотання, натомість заперечує проти клопотання представника Львівської міської ради про заміну неналежного відповідача, вважаючи таке передчасним.
Відповідно до ч.4 ст.51 ЦПК України про залучення співвідповідача постановляється ухвала.
Згідно з ч.1 ст.200 ЦПК України у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті.
Враховуючи положення п.2 ч.2 ст.198 ЦПК України, згідно якого суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку залучення співвідповідача, суд вважає, що за наведених обставин підготовче засідання слід відкласти.
Керуючись ст.ст. 51, 127, 197, 198, 200, 258-261 ЦПК України , суд -
постановив:
В задоволенні клопотання представника відповідача - Львівської міської ради - Наумець Анастасії Глєбівни про заміну первісного відповідача належним відповідачем - відмовити.
Клопотання представника позивача - адвоката Поваляєва Павла Олеговича про залучення співвідповідача - задовольнити.
Залучити до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, третя особа - Територіальний підрозділ центру надання адміністративних послуг м.Львова, про скасування запису про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку та зобов`язання провести державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, як співвідповідача Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради.
Відкласти розгляд справи до 10.00 год. 15 травня 2020 року.
Про час, дату і місце судового засідання повідомити учасників справи, яким направити копії ухвали.
Направити Управлінню державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради копію позовної заяви з доданими до неї документами .
Визначити відповідачу - Управлінню державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву, роз`яснивши, що у зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст.178 ЦПК України , і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Відповідно до вимог ч.4 ст.178 ЦПК України , одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів відповідач зобов`язаний надіслати іншим учасникам справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч.8 ст.178 ЦПК України ).
Встановлений судом відповідачу - Львівській міській раді в ухвалі про відкриття провадження від 16 березня 2020 року строк для подання відзиву на позовну заяву на підставі ч.2 ст.127 ЦПК України продовжити, визначивши, що Львівська міська рада вправі подати відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали.
Відповідно до ч.1 ст.193 ЦПК України у строк для подання відзиву відповідачі мають право пред`явити зустрічний позов.
Ухвала оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Суддя /підпис/
З оригіналом згідно.
Суддя: С.Ю. Колодяжний
Суд | Залізничний районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2020 |
Оприлюднено | 27.04.2020 |
Номер документу | 88916198 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Залізничний районний суд м.Львова
Колодяжний С. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні