Рішення
від 27.04.2020 по справі 826/12818/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/467

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2020 року м. Київ № 826/12818/18

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Славута" до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправними дій, скасування вказівки Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Славута" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій відповідача при проведенні перевірки та складанні акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства №17-0042-02 від 31.07.2017 року протиправними та скасування Вказівки № 17-0032-02 від 31.07.2017 року.

Ухвалою суду від 25.09.2018 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідачем 28.09.2018 р. отримано ухвалу про відкриття провадження у справі. Станом на квітень 2020 р. відзиву на позов не надано.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Славута" (02081, м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 17, код 24727342) зареєстроване в якості юридичної особи 12.03.2002 р.; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

На підставі рішення Київської міської ради від 02.04.2005 р. №317/1182 "Про забезпечення недопущення самочинного будівництва та самовільного зайняття земельних ділянок" Головним спеціалістом відділу землеустрою та моніторингу земель Дарницького району управління землеустрою та моніторингу земель Департаменту земельних ресурсів в присутності начальника відділу та представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Славута" було здійснено перевірку та складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 31.07.2017 № 17-0042-02.

В ході перевірки було встановлено, що частина земельної ділянки (код 90:176:0117) орієнтовною площею 0,2 га за адресою Дніпровська Набережна (біля № 17) у Дарницькому районі міста Києва, самовільно зайнята ТОВ "Славута" (код СДРПОУ 24727342). Ділянка огороджена парканом, на частині вказаної земельної ділянки здійснено асфальтове покриття та розміщені будівлі та споруди невизначеного призначення. Доступ до ділянки здійснюється безпосередньо через територію, що знаходиться в оренді ТОВ "Славута" (договір оренди земельної ділянки 28.12.2007 № 63-6-00468, кадастровий номер 8000000000:90:176:0020).

Згідно бази даних міського земельного кадастру, земельна ділянка площею 0,4348 га (код 90:176:0117) на Дніпровській набережній у Дарницькому районі м. Києва обліковується, як землі не надані у власність чи користування.

В ході перевірки земельної ділянки представником ТОВ "Славута" було надано витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно (№ 1139572580000), згідно якого за ТОВ "Славута" зареєстроване нерухоме майно на підставі рішення Господарського суду м. Києва від 16.12.2010 на земельній ділянці (кадастровий номер 8000000000:90:176:0020) за адресою Дніпровська Набережна, 17 у Дарницькому районі м. Києва.

Документи, що надані в ході перевірки, на нерухоме майно (витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 1139572580000) вказують на те, що майно зазначене у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (згідно рішення Господарського суду м. Києва від 16.12.2010 №47/54416 на іншій земельній ділянці (кадастровий номер 8000000000:90:176:0020), площа будівель складає 57,1 кв.м.) не має ніякого відношення до будівництва на земельній ділянці орієнтовною площею 0,2 га (код ділянки 90:176:0117), оскільки аерофотозйомки 2011, 2013, 2014 років вказують на відсутність будь-яких будівель та споруд на ній, а тому є новим будівництвом.

06.01.2017 ТОВ "Славута" було подано клопотання К-28873 до Київської міської ради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення частини земельної ділянки (код 90:176:0117), площею 0,2616 га на Дніпровській набережній для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі громадського призначення. Однак, листом Департаменту земельних ресурсів від 03.02.2017 №057022-1946 ТОВ "Славута" повернуто додані до клопотання документи для врахування зауважень. До клопотання К-28873 було долучено майнові документи, які свідчать про належність громадського будинку площею 48,8 кв.м. ТОВ "Славута" (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1139572580000, адреса: Дніпровська набережна, буд 17; дод. відомості: в літ. Ж-13,6 кв.м, З - 12,4 кв.м, И-11,7 кв.м, К -11,1 кв.м) та копію рішення Господарського суду м. Києва від 16.12.2010 №47/54416, яке стало підставою для прийняття рішення про державну реєстрацію спірного майна.

Підпунктом 3.2. пункту 3 Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 25.09.2003 № 16/890 посадові особи Департаменту земельних ресурсів мають право: давати у межах своєї компетенції обов`язкові для виконання юридичними чи фізичними особами, в тому числі власниками землі і землекористувачами, вказівки (попередження) з питань використання і охорони земель (дотримання вимог та усунення порушень земельного законодавства).

Керуючись вищевказаним Порядком, Департаментом земельних ресурсів було видано вказівку від 31.07.2017 № 17-0032-02 з вимогою усунути порушення земельного законодавства у десятиденний термін. Однак, як зазначає позивача, вказівки ТОВ "Славута" не були виконані.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 04.12.2017 р. у справі №910/18461/17 за позовом Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Славута" про звільнення самовільно займаної ділянки зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Славута" звільнити самовільно зайняту земельну ділянку орієнтованою площею 0,2 га на Дніпровській набережній (біля №17) у Дарницькому районі м. Києва (код ділянки:90:176:0117) та повернути її Київській міській раді привівши її у придатний для використання стан шляхом звільнення її від будівель та споруд.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 21.05.2018 р. зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Славута" звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,2209 га на Дніпровській набережній (біля №17) у Дарницькому районі м. Києва (код ділянки:90:176:0117) та повернути її Київській міській раді привівши її у придатний для використання стан шляхом звільнення її від будівель та споруд.

Постановою Верховного Суду від 18.08.2018 р. постанову Київського апеляційного господарського суду від 21.05.2018 у справі №910/18461/17 залишено без змін.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Славута" - вважає дії відповідача при проведенні перевірки та складанні акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства №17-0042-02 від 31.07.2017 р. та вказівку № 17-0032-02 від 31.07.2017 р. протиправними з таких підстав.

Позивачем 06.01.2017 р. подано до Київської міської ради клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення частини земельної ділянки площею 0,2209 га на Дніпровській набережній (біля №17) у Дарницькому районі м. Києва (код ділянки:90:176:0117) для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі, проте, листом від 03.02.2017 р. повідомлено про їх повернення, але повернуті вони не були.

Позивач зазначає, що до акту перевірки було внесено неправдиві відомості, зокрема, щодо підстав реєстрації нерухомого майна саме на підставі рішення господарського суду м. Києва від 16.12.2010 р. у справі №47/544.

Відповідачем не дотримано Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві, затвердженого рішенням Київською міською радою від 25.09.2003 р. №16/890, а саме - акт підписано від імені позивача Пилипчуком А.В. на підставі довіреності №5 від 08.07.2017 р., яка не передбачає відповідних повноважень.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно зі ст. 189 Земельного кодексу України самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.

Згідно із ст.9 Закону України "Про здійснення державного контролю за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 р. № 963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

Порядкок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві затверджено рішенням Київською міською радою від 25.09.2003 р. №16/890.

Згідно із Положенням про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради № 182/382 від 19.12.2002 р., Департамент є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Відповідно до п. 2.2. Положення основним завданням Департаменту є здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель відповідно до повноважень, делегованих Київською міською радою, а також координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель у межах функцій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з п. 1.5. Порядку самоврядний контроль за використанням і охороною земель полягає у забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства та включає правові, економічні і соціальні заходи, спрямовані на додержання вимог земельного законодавства. Самоврядний контроль повинен здійснюватись систематично, регулярно і своєчасно, що значно підвищує ефективність та результативність контрольної діяльності.

Самоврядний контроль за використанням і охороною земель передбачає постійне спостереження за станом земель, отримання від землекористувачів і землевласників відповідної проміжної та підсумкової інформації про використання земель, аналіз цієї інформації та результатів моніторингу (п. 1.6. Порядку).

Усі землі в межах міста Києва є об`єктами самоврядного контролю та охорони (п. 1.7. Порядку).

Відповідно до п. 2.5. Порядку самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства здійснюється шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень фізичних і юридичних осіб; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель тощо.

Згідно п. 2.6. Порядку самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства шляхом перевірок здійснюється планово та позапланово.

Відповідно до п. 9.1. Порядку громадяни і юридичні особи, які вважають, що під час здійснення самоврядного контролю були порушені їхні права і законні інтереси, мають право на відновлення своїх прав у порядку, встановленому законом.

Суд зазначає, що попередньо під час розгляду справи №910/18461/17 Господарським судом м. Києва за позовом Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Славута" про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки орієнтованою площею 0,2 га на Дніпровській набережній (біля №17) у Дарницькому районі м. Києва (код ділянки:90:176:0117) досліджувалися питання, з яких підстав заявлено відповідні вимоги Київською міською радою і вивчався як зміст, так і підстави проведення перевірки згідно з актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства №17-0042-02 від 31.07.2017 р., на підстав якого, в свою чергу, було прийнято вказівку № 17-0032-02 від 31.07.2017 р.

Позивач приймав участь під час цієї справи і мав можливість висловити всі зауваження щодо законності підстав і висновків перевірки.

Таким чином, по суті питання правомірності використання позивачем земельної ділянки площею 0,2209 га на Дніпровській набережній (біля №17) у Дарницькому районі м. Києва (код ділянки:90:176:0117) було вирішено компетентним судом, і рішення у справі набуло законної сили 21.05.2018 р.

Одним із фундаментальних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, який передбачає повагу до принципу res judicata - принципу остаточності рішень суду.

Натомість, звертаючись до іншого суду з позовом, який передбачає надання оцінки тим самим обставинам, що вже були оцінені попередньо в іншій справі, позивач фактично намагається переглянути судове рішення у справі №910/18461/17, що набуло законної сили, на порушення принципу res judicata.

Також щодо позовних вимог по суті суд зазначає наступне.

Наведена позивачем інформація щодо змісту акту перевірки №17-0042-02 від 31.07.2017 р. жодним чином не спростовує висновку акту перевірки про самовільне зайняття позивачем земельної ділянки.

Оскільки ні під час розгляду справи №910/18461/17, ні під час розгляду адміністративної справи №826/12818/18 позивачем не надано доказів, що б спростовували висновок про самовільне зайняття ним земельної ділянки; відсутність або присутність під час перевірки його представника з будь-яким обсягом повноважень не вплинула на висновки перевірки.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про те, що оскаржувані дії та рішення відповідача їм не відповідають.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 27.04.2020 р.

Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено28.04.2020
Номер документу88931973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12818/18

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні