ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"28" квітня 2020 р. справа № 300/758/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Матуляка Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду клопотання про залучення третьої особи до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними, скасування рішення про відмову в призначенні пенсії від 12.02.2020 № 261, зобов`язання до вчинення дій та клопотання про витребування доказів у даній справі, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними, скасування рішення про відмову в призначенні пенсії від 12.02.2020 № 261, зобов`язання до вчинення дій з підстав незарахування періоду роботи до страхового стажу для призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.04.2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
27.04.2020 року на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи - ТОВ "Шруба", оскільки у випадку задоволення позову дане підприємство буде зобов`язане здійснювати покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсії за віком, призначеної на пільгових умовах ОСОБА_1 .
Відповідно до частини 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Згідно з пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку: підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком; за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та відповідно до статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та після цієї дати відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 16.12.1983 року працював у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства, правонаступником якого, на даний час, є товариство з обмеженою відповідальністю "Шруба".
Таким чином, прийняття рішення по суті та вирішення заявлених позовних вимог може вплинути на права, інтереси або обов`язки ТОВ "Шруба", а відтак суд дійшов переконання про обґрунтованість клопотання представника відповідача та необхідність залучення даної юридичної особи до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
У вказаному клопотанні відповідач також просить суд витребувати в товариства з обмеженою відповідальністю "Шруба" документи щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства та уточнюючу довідку про підтвердження стажу роботи ОСОБА_1 у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства за період роботи з 16.12.1983 року по 30.11.2000 року.
З огляду на те, що в матеріалах справи наявна відповідь ТОВ "Шруба" на адвокатський запит згідно якої у товариства відсутні вказані відомості, то суд доходить висновку, що в цій частині клопотання відповідача не підлягає до задоволення.
Також, 27.04.2020 року на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про витребування доказів щодо атестації робочих місць за умовами праці, яка проводилась у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства. Вказане клопотання мотивоване тим, що заходи, які вживалися Головним управлінням Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області для отримання доказів самостійно залишені суб`єктом владних повноважень без реагування.
Частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України регламентовано, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до частини 2 коментованої статті ці дані встановлюються , зокрема, такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частини 1 статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
За правилами частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З метою з`ясування всіх обставин у справі, а також повного, всебічного та об`єктивного вирішення даної адміністративної справи, суд вважає за необхідне витребувати у Департамента соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації належним чином завірені матеріали щодо атестації робочих місць за умовами праці, яка проводилась у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства, а відтак клопотання представника відповідача про витребування доказів є таким, що підлягає до задоволення.
Згідно частини 3 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Відповідно до частини 6 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Частинами 7, 8 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Відповідно до частини 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відтак, клопотання відповідача про витребування доказів у Департамента соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації підлягає до задоволення.
Враховуючи вищенаведене, керуючись статтями 9, 14, 49, 72, 76, 77, 80, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі у справі № 300/758/20 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними, скасування рішення про відмову в призначенні пенсії від 12.02.2020 № 261, зобов`язання до вчинення дій та клопотання про витребування доказів у даній справі - задовольнити частково.
2. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Шруба" (код ЄДРПОУ 03743629, вул. Франка, 109, смт. Верховина, Верховинський район, Івано-Франківська область, 78700).
3. Направити третій особі копію позову з копіями доданих до нього документів.
4. Встановити третій особі п`ятиденний строк для подання пояснень щодо позову з дня його отримання, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
5. В задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про витребування у третьої особи письмових доказів - відмовити.
6. Витребувати у Департамента соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації належним чином завірені:
- матеріали щодо атестації робочих місць за умовами праці, яка проводилась у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства (за наслідками реорганізації відкрите акціонерне товариство "Сільгосптехніка", приватне акціонерне товариство "Сільгосптехніка" товариство з обмеженою відповідальністю "Шруба" (код ЄДРПОУ 03743629, вул. Франка, 109, смт. Верховина, Верховинський район, Івано-Франківська область, 78700)), за професією (посадою) електрогазозварника;
- висновки Державної експертизи умов праці щодо якості проведення атестації робочих місць працівників за професією (посадою) електрогазозварника у Верховинському районному виробничому об`єднанні по виробничо-технічному забезпеченні сільського господарства (за наслідками реорганізації відкрите акціонерне товариство "Сільгосптехніка", приватне акціонерне товариство "Сільгосптехніка" товариство з обмеженою відповідальністю "Шруба" (код ЄДРПОУ 03743629, вул. Франка, 109, смт. Верховина, Верховинський район, Івано-Франківська область, 78700)).
7. Зобов`язати Департамент соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації надати витребувані судом документи у десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали.
8. Попередити Департамент соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації, що особа, яка не має можливості подати доказ, який витребовує суд, або не має можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язана повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
9. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала, окремо від рішення суду, не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Згідно пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Матуляк Я.П.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2020 |
Оприлюднено | 28.04.2020 |
Номер документу | 88955822 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Матуляк Я.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні