Ухвала
від 27.04.2020 по справі 916/3482/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про відмову у задоволенні заяви

"27" квітня 2020 р.Справа № 916/3482/19 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Майданик Ю.В.

дослідивши матеріали справи

за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю „Сентурі»

до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю „Теплотраса-Інвест» (65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 70; код ЄДРПОУ 40243483)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні

представники сторін та учасників:

від кредиторів: не з`явився;

від боржника: не з`явився;

розпорядник майна боржника: не з`явився.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою підготовчого засідання суду від 28.12.2019р. відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ „Теплотраса-Інвест» ; визнано вимоги ТОВ „Сентурі» до ТОВ „Теплотраса-Інвест» в сумі 6 629 863,44 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ „Теплотраса-Інвест» ; призначено розпорядником майна боржника ТОВ „Теплотраса-Інвест» арбітражного керуючого Чульського О.С.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.02.2020р. закрито провадження в частині розгляду заяви Головного управління ДПС в Одеській області про визнання кредиторських вимог до ТОВ „Теплотраса-Інвест» в сумі 22 609 488 грн.; визнано грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ТОВ „Теплотраса-Інвест» в сумі 75 613 грн. із задоволенням у третю чергу.

Ухвалою попереднього засідання суду від 26.02.2020р. визначено розмір та перелік усіх визнаних вимог для внесення розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів.

Головне управління ДПС в Одеській області, посилаючись на п.п.78.1.7. п. 78.1 ст. 78 ПК України та ст. ст. 169, 170 ГПК України, звернулося із заявою від 06.04.2020р. (вх. №ГСОО 3-280/20 від 07.04.2020р.) про зобов`язання розпорядника майна ТОВ „Теплотраса-Інвест» здійснити заходи щодо допущення посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області до проведення перевірки ТОВ „Теплотраса-Інвест» відповідно до положень п.п.78.1.7 п. 78.1. ст. 78 ПК України; надання посадовим особам Головного управління ДПС в Одеській області необхідних для проведення перевірки документів. В обґрунтування викладеного зазначено, що відповідно до наказу від 05.02.2020р. №328 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ „Теплотраса-Інвест» , направлень на проведення перевірки від 06.02.2020р. 367/05-02, 341/05-02, 368/05-02, 11.02.2020р. було здійснено вихід за податковою адресою вказаного підприємства. Однак, за результатами проведення відповідних заходів фахівцями ГУ ДПС в Одеській області не встановлено фактичного місцезнаходження підприємства та посадових осіб платника податку або його законних представників, про що складено акт від 11.02.2020р. №138/15-32-05-02 Про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням . На адресу оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області було направлено запит на встановлення місцезнаходження платника податків та його посадових осіб від 13.02.2020р. №3420/9/15-32-05-02-09 та отримано відповідь про те, що співробітниками ТОВ „Теплотраса-Інвест» не знаходиться за даною податковою адресою.

Ч. 1 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно ч. 2 ст. 232 ГПК України процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.

Враховуючи те, що за результатами розгляду вимог Головного управління ДПС в Одеській області постановлено ухвалу про їх визнання, остання у відповідності до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства є стороною у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Ч. 3 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що розпорядник майна зобов`язаний: розглядати заяви кредиторів з грошовими вимогами до боржника, що надійшли в установленому цим Кодексом порядку; вести реєстр вимог кредиторів; повідомляти кредиторів про результати розгляду їхніх вимог; вживати заходів для захисту майна боржника; проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника; виявляти (за наявності) ознаки фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства; скликати збори і комітет кредиторів та організовувати проведення їх засідань; надавати державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; надавати господарському суду та комітету кредиторів звіт про свою діяльність, а також здійснювати розкриття кредиторам інформації щодо фінансового стану боржника та ходу провадження у справі; не пізніше двох місяців з дня відкриття провадження у справі про банкрутство провести інвентаризацію майна боржника та визначити його вартість; за можливості проведення санації боржника розробити план санації боржника та подати його на розгляд зборам кредиторів; виконувати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до ч. 10 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна не має права втручатися в оперативно-господарську діяльність боржника, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Таким чином, норми Кодексу України з процедур банкрутства, які регламентують правовий статус розпорядника майна у справі про банкрутство, не передбачають його обов`язку брати участь у проведенні перевірок боржника органами державної податкової служби та надавати документи для цього. Тим більш, розпорядник майна не наділений правом замість уповноважених представників підприємства допущення до проведення перевірки представників органів державної податкової служби.

Ч. 11 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що призначення розпорядника майна не є підставою для припинення повноважень керівника чи органу управління боржника.

Згідно п. 20.1.43. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити у визначеному законодавством порядку перевірку показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування та із своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, виконанням законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

П.41.1. ст. 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.

Відповідно до п. 78.1.7. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

За змістом наведених норм контролюючим органам державою делеговано повноваження контролю і справляння податків із суб`єктів підприємницької діяльності; функції контролю здійснюються шляхом проведення документальних позапланових перевірок, зокрема, у разі якщо розпочато процедуру припинення юридичної особи чи порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.

Положення ст. ст. 81, 85 Податкового кодексу України передбачено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок та надання платниками податків документів.

Приймаючи до уваги викладене, саме платник податків, представником якого є керівник, зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а не розпорядник майна боржника, оскільки такі дії не входять в коло його повноважень.

Таким чином, положення ПК України передбачають проведення перевірок у випадку відкриття провадження у справі про банкрутство контролюючим органом, тому такі і повинні проводитися у загальному порядку, встановленому зазначеним кодексом за участю уповноважених представників боржника.

Враховуючи викладене, суд відмовляє Головному управлінню ДПС в Одеській області у задоволенні заяви про зобов`язання розпорядника майна ТОВ „Теплотраса-Інвест» здійснити заходи щодо допущення посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області до проведення перевірки ТОВ „Теплотраса-Інвест» відповідно до положень п.п.78.1.7 п. 78.1. ст. 78 ПК України; надання посадовим особам Головного управління ДПС в Одеській області необхідних для проведення перевірки документів.

Керуючись ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

Відмовити Головному управлінню ДПС в Одеській області у задоволенні заяви про зобов`язання розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю „Теплотраса-Інвест» здійснити заходи щодо допущення посадових осіб Головного управління ДПС в Одеській області до проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Теплотраса-Інвест» відповідно до положень п.п.78.1.7 п. 78.1. ст. 78 ПК України; надання посадовим особам Головного управління ДПС в Одеській області необхідних для проведення перевірки документів.

Ухвала набрала законної сили 27 квітня 2020р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги у порядку ст. 256, п. 4 розділу Х «Прикінцеві положення» Господарського процесуального кодексу України.

Повну ухвалу складено та підписано 28 квітня 2020 р.

Копію ухвали надіслати Головному управлінню ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено30.04.2020
Номер документу88981883
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3482/19

Ухвала від 13.07.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 13.07.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 13.07.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 01.07.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.05.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Постанова від 27.04.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 27.04.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 06.04.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 26.03.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 23.03.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні