Рішення
від 16.03.2020 по справі 160/12372/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2020 року Справа № 160/12372/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Царікової О.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у м. Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Капітал Плюс" до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

09 грудня 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД Капітал Плюс" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України, в якому позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення ДФС України від 19.09.2019 №1282661/42073956, №1282663/42073956, №1282662/42073956, №1282658/42073956, №1282653/42073956, №1282657/42073956, №1282651/42073956, №1282655/42073956, №1282644/42073956, №1282639/42073956, №1282648/42073956 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ТД Капітал Плюс : №160802 від 16.08.2019 на суму ПДВ 3015,60 грн.; №170802 від 17.08.2019 на суму ПДВ 6037,50 грн.; №180801 від 18.08.2019 на суму ПДВ 3022,91 грн.; №210805 від 21.08.2019 на суму ПДВ 6047, 82 грн.; №260803 від 26.08.2019 на суму ПДВ 10578,47 грн.; №280802 від 28.08.2019 на суму ПДВ 26935, 37 грн., №290801 від 29.08.2019 на суму ПДВ 13220, 86 грн., №300801 від 30.08.2019 на суму ПДВ 15805, 74 грн.; №310809 від 31.08.2019 на суму ПДВ 4647, 38 грн.; № 310813 від 31.08.2019 на суму ПДВ 18527, 50 грн.; № 310819 від 31.08.2019 на суму ПДВ 2990, 60 грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним засобами електронного зв`язку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні №160802 від 16.08.2019 на суму ПДВ 3015,60 грн.; №170802 від 17.08.2019 на суму ПДВ 6037,50 грн.; №180801 від 18.08.2019 на суму ПДВ 3022,91 грн.; №210805 від 21.08.2019р. на суму ПДВ 6047, 82 грн.; №260803 від 26.08.2019 на суму ПДВ 10578,47 грн.; №280802 від 28.08.2019 на суму ПДВ 26935, 37 грн., №290801 від 29.08.2019 на суму ПДВ 13220, 86 грн., №300801 від 30.08.2019 на суму ПДВ 15805, 74 грн.; №310809 від 31.08.2019 на суму ПДВ 4647, 38 грн.; № 310813 від 31.08.2019 на суму ПДВ 18527, 50 грн.; № 310819 від 31.08.2019 на суму ПДВ 2990, 60 грн., виписані в адресу ТОВ Плутос-Ко , у зв`язку з постачанням останньому переліку товарів та послуг на підставі укладеного контракту від 01.07.2019 №80719.

Згідно квитанцій про реєстрацію зазначені податкові накладні були отримані податковим органом, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Після зупинення реєстрації перелічених податкових накладних, позивачем були направлені пояснення та документи на підтвердження правомірності їх складання, однак, за результатами розгляду таких документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації були прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 19.09.2019 №1282661/42073956, від 19.09.2019 №1282663/42073956, від 19.09.2019 №1282662/42073956, від 19.09.2019 №1282658/42073956, від 19.09.2019 №1282653/42073956, від 19.09.2019 №1282657/42073956, від 16.09.2019 №1282651/42073956, від 19.09.2019 №1282655/42073956, від 16.09.2019 №1282644/42073956, від 16.09.2019 №1282639/42073956, від 19.09.2019 №1282648/42073956 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованими, протиправними та такими, що порушують норми податкового законодавства, права та охоронювані законом інтереси позивача, оскільки оскаржувані рішення не конкретизовані - не містять переліку тих документів, які на думку відповідача не були надані підприємством, що в свою чергу робить ці рішення формальними та такими, що не ґрунтуються на результатах аналізу поданих документів платника податків, а тому оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають скасуванню судом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.01.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №160/12372/19 та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи. Відповідачу було встановлено строк для подання відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також зобов`язати відповідача надати до суду разом із відзивом на позов документи, що підтверджують надання відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, у зв`язку з чим, суд здійснює розгляду справи за наявними в матеріалах справи документами.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вказав позивач, на підставі контракту від 01 липня 2019 №80719 він поставляє продукцію ТОВ Плутос-КО , у зв`язку із чим, на адресу останнього позивачем були виписані податкові накладні: №160802 від 16.08.2019 на суму ПДВ 3015,60 грн.; №170802 від 17.08.2019 на суму ПДВ 6037,50 грн.; №180801 від 18.08.2019 на суму ПДВ 3022,91 грн.; №210805 від 21.08.2019 на суму ПДВ 6047, 82 грн.; №260803 від 26.08.2019 на суму ПДВ 10578,47 грн.; №280802 від 28.08.2019 на суму ПДВ 26935, 37 грн., №290801 від 29.08.2019 на суму ПДВ 13220, 86 грн., №300801 від 30.08.2019 на суму ПДВ 15805, 74 грн.; №310809 від 31.08.2019 на суму ПДВ 4647, 38 грн.; № 310813 від 31.08.2019 на суму ПДВ 18527, 50 грн.; № 310819 від 31.08.2019 на суму ПДВ 2990, 60 грн., які засобами електронного зв`язку направлені на реєстраціє до ЄРПН.

Згідно отриманих підприємством квитанцій про реєстрацію, зазначені податкові накладні були отримані податковим органом, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Як вказує позивач, ним до податкового органу були направлені письмові пояснення та копії відповідних документів, необхідних для проведення реєстрації зупинених податкових накладних , які стали підставою для їх складання, однак за результатами розгляду поданих документів відповідачем прийняті оскаржувані рішення: від 19.09.2019 №1282661/42073956, №1282663/42073956, №1282662/42073956, №1282658/42073956, №1282653/42073956, №1282657/42073956, №1282651/42073956, №1282655/42073956, №1282644/42073956, №1282639/42073956, №1282648/42073956 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Надаючи оцінку правовідносинам у даній справі та оскарженим рішенням, суд виходить з такого.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктами 14 - 15 Порядку № 1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 117.

Згідно п. 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.п. 18 - 21 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п.21 Порядку 117).

Наказом Державної фіскальної служби України від 03.08.2018 № 523 затверджено Порядок взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Згідно з п. 6 вищезазначеного Порядку, комісіями регіонального рівня здійснюється розгляд питань щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії) та розгляд наданої Комісією ДФС інформації по платниках з ознаками ризиковості в день її надходження, внесення таких платників податку до переліку ризикових платників податків, а в разі прийняття відповідного рішення - виключення платників податку з переліку ризикових платників податків.

Дослідивши оскаржені рішення судом встановлено, що всі вони підписані головою Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Ганною Чуб.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Чуб Ганна Володимирівна є керівником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з 30.07.2019 (покладено виконання обов`язків начальника.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України було утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 2019 № 537 про утворення територіальних органів Державної податкової служби створено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є самостійною юридичною особою публічного права.

Наказом голови Державної податкової служби від 30.07.2019 №54-о виконання обов`язків начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з 30.07.2019 покладено на заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - Чуб Ганну Володимирівну.

Отже, з наведеного видно, що всі оскаржені рішення: від 19.09.2019 №1282661/42073956, №1282663/42073956, №1282662/42073956, №1282658/42073956, №1282653/42073956, №1282657/42073956, №1282651/42073956, №1282655/42073956, №1282644/42073956, №1282639/42073956, №1282648/42073956 про відмову в реєстрації податкових накладних позивача були прийняті комісією регіонального рівня, а саме - комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Звертаючись до адміністративного суду з вимогами про визнання протиправними рішень органу, позивач скористався гарантованим Конституцією України правом на звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод.

Дане право закріплене і в п. 2 ч. 1 ст. 5 КАС України, відповідно до якого, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

Крім того, відповідно до ст.2, п.1 ч.2 ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження

Із наведених норм права випливає, що позивач на власний розсуд визначає чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб`єкта владних повноважень.

Проте ці рішення, дія або бездіяльність у будь-якому випадку повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин.

Судом встановлено, що Державною податковою службою України, яку позивачем визначено як відповідача у справі, не було вчинено юридично значимих дій та не прийнято рішень, які б зачіпали права та охоронювані законом інтереси позивача, отже, відповідачем не було допущено порушення прав Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Капітал Плюс", таким чином, виходячи з доказів, які наявні в матеріалах справи, суд дійшов висновку про необгрунтованість заявлених позовних вимог, у зв`язку з чим адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 139, 194, 205, 242 - 246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Капітал Плюс" (вул. Академіка Володимира Вернадського, буд. 19/21 офіс 25, м. Дніпро, 49044, і.к. 42073956) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 16 березня 2020 року.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено04.05.2020
Номер документу89009463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12372/19

Рішення від 16.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні