Ухвала
від 29.04.2020 по справі 480/2590/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

29 квітня 2020 р. Справа № 480/2590/20

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Шевченко І.Г., розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "УНІВЕРСАЛБУД-В" до Зарічного відділу державної виконавчої служби у місті Суми Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), третя особа - Управління Держпраці у Сумській області про визнання дій неправомірними, визнання неправомірною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "УНІВЕРСАЛБУД-В", звернувся до суду з позовом до Зарічного відділу державної виконавчої служби у місті Суми Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), третя особа - Управління Держпраці у Сумській області, в якій просить:

1) визнати неправомірними дії Зарічного відділу державної виконавчої служби у місті Суми Північно - Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) відносно виконання ухвали Сумського окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року у справі № 480/5620/19 про зупинення вчинення виконавчих дій з примусового виконання постанови № СМ1975/186/АВ/П/ТД-ФС від 11.12.2019 року;

2) визнати неправомірною та скасувати постанову про поновлення вчинення виконавчих дій ВП 61111755 від 15.04.2020 року винесену заступником начальника Зарічного відділу державної виконавчої служби у місті Суми Північно - Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) ОСОБА_1 , якою поновлено виконавче провадження з примусового виконання постанови Управління Держпраці у Сумській області № СМ 1975/186/АВ/П/ТД-ФС від 11 грудня 2019 року про стягнення штрафу у розмірі 1126710 грн. 00 коп. з Товариства з обмеженою відповідальністю Універсалбуд-В .

Позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням ст.ст.160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Так, відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Із позову вбачається, що позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру, однак, до позовної заяви не додано документу, що підтверджує сплату судового збору.

При цьому, позивачем в позовній заяві щодо не сплати судового збору за подання даного позову зазначено, що перелік позовних заяв (заяв, скарг, дій), за подання яких до суду або за вчинення яких судом встановлено ставки судового збору, міститься у пунктах 1, 4 частини другої статті четвертої Закону України Про судовий збір і за своїм змістом є вичерпним. Отже, справляння судового збору з інших позовних заяв (заяв, скарг), що подаються до суду, не зазначених у частині другій статті 4 Закону України Про судовий збір , не передбачено, наприклад, за подання скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби.

Оскаржуваний акт індивідуальної дії (постанова про поновлення вчинення виконавчих дій від 15.04.2020) не породжує підстави для зміни майнового стану позивача. Оскарження такої постанови спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою виконання відповідачем раніше прийнятого рішення суду у справі №480/5620/19.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до статті 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Об`єкти справляння судового збору визначені статтею 3 Закону України "Про судовий збір".

Так, згідно з частиною 1 статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Тобто, кожна позовна заява є окремим об`єктом справляння судового збору, і за подання кожного окремого позову, в разі відсутності пільг щодо сплати судового збору, необхідно сплатити судовий збір в розмірах та порядку, передбачених Законом України "Про судовий збір".

Посилання представника позивача на п.п.1,4 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір є безпідставними, оскільки дані норми визначають ставки судового збору за подання позовної заяви до місцевого загального суду (п.1), а також за видачу судами документів (п.4). В той же час в даному випадку позивач звернувся до адміністративного суду саме з позовною заявою, а не скаргою на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця, а приписами п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" чітко визначено сплату судового збору за подання юридичною особою позовної заяви немайнового характеру до АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ.

Таким чином, товариство з обмеженою відповідальністю "УНІВЕРСАЛБУД-В" помилково вважає, що за подання даної ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ, поданої до АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ, сплата судового збору не передбачена.

При цьому, судом не було встановлено з доданих до позову документів наявність у позивача пільг щодо сплати судового збору.

Відтак, доводи щодо не сплати позивачем судового збору за подання даного позову, що містить дві вимоги немайнового характеру, є необґрунтованими.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Так, статтею 7 Закону України "Про державний бюджет на 2020 рік" від 14.11.2019 №294-IX у 2020 році прожитковий мінімум на одну працездатну особу з 1 січня 2020 року становить 2102 гривні.

Згідно п. п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлюється ставка судового збору у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2102,00грн.).

Відповідно до абз.2 ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Отже, позивачем має бути сплачено судовий збір у розмірі 4204,00грн. за подання даної позовної заяви.

Також, відповідно до п.п.2,11 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються, зокрема, повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України) реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України.

Як вбачається з позовної заяви, позивачем не вказано в позовній заяві ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Згідно ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Водночас, відповідно до п.3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Керуючись ст. ст. 132, 133, 160, 169, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "УНІВЕРСАЛБУД-В" до Зарічного відділу державної виконавчої служби у місті Суми Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), третя особа - Управління Держпраці у Сумській області про визнання дій неправомірними, визнання неправомірною та скасування постанови - залишити без руху.

Недолік позовної заяви позивачем може бути усунений у п`ятиденний строк з дня закінчення строку дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), шляхом подання до суду:

- заяви із зазначенням в ній ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідача;

- оригіналу документа, що підтверджує сплату судового збору у розмірі 4204,00грн., який необхідно перерахувати за наступними реквізитами:

Отримувач коштів: Сумська міська отг22030101

Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37970593

Банк отримувача Казначейство України

Код банку отримувача (МФО) 899998

Рахунок отримувача UA878999980313151206084018540

Код класифікації доходів бюджету 22030101

Призначення платежу *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб, реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи або серія та номер паспорта громадянина України; Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Сумський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде повернута позивачу.

Копію даної ухвали направити особі, що звернулась з позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя І.Г. Шевченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2020
Оприлюднено30.04.2020
Номер документу89010917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/2590/20

Рішення від 22.05.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні