ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 квітня 2020 року м. Київ №640/6621/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Осоіл"
до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області
про визнання протиправним дії, зобов`язання вчинити дії, -
УСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Осоіл" (02096, м. Київ, вул. Бориспільська, 1, код ЄДРПОУ 40242647) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (29000, м. Хмельницький, вул. Пилипчука, 17, код ЄДРПОУ 43142957), в якому просить суд визнати протиправними дії уповноважених осіб ГУ ДПС у Хмельницькій області і скасувати рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 12 лютого 2020 №5930/7/22-01-32-02-08; від 13 березня 2020 №1916/7/2-01-32-02-06 та зобов`язати ГУ ДПС у Хмельницькій області видати ліцензію ТОВ "Осоіл" на право роздрібної торгівлі паливом за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В.
Позовні вимоги мотивовано тим, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Осоіл" відповідно до Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального було надано ГУ ДПС у Хмельницькі області всі необхідні документи для надання відповідачем ліцензії на роздрібну торгівлю пальним, проте, останнім за відсутності будь-яких підстав, протиправно було відмовлено у видачі позивачеві відповідної ліцензії.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.04.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі, без повідомлення учасників справи (письмове провадження), встановлено відповідачу строк для надання відзиву та витребувано від останнього докази та відповідні матеріали.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що аналізуючи поданий Товариством з обмеженою відповідальністю "Осоіл" пакет документів ГУ ДПС у Хмельницькій області прийшло до висновку про відсутність документів, які б підтверджували право власності або право користування ТОВ Осоіл земельною ділянкою за адресою: м. Хмельницький, вул.. Трудова 4Б, на якій розташований об'єкт роздрібної торгівлі пальним, а також актів про введення в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним.
Позивач надав суду відповідь на відзив, в якій наголосив, що відповідно до Договору користування від 10.06.2019 №2019/04 ТОВ Авто Прок тимчасово було надано у платне користування позивачеві частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що знаходяться за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б, загальною площею 100 кв. м для експлуатації контейнерної (модульної) автозаправної станції, разом з тим, відповідно до положень Цивільного кодексу України, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою. Також, стосовно тверджень відповідача про ненадання також актів про введення в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів позивачем зазначено, що відповідно до приписів Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року. При цьому, наданими позивачем документами підтверджується, що надана йому частина майнового комплексу знаходиться у приватній власності з 2002 року.
Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.
30.01.2020 ТОВ Осоіл звернулось до ГУ ДПС у Хмельницькій області із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б.
За результатами розгляду заяви та документів, поданих позивачем, ГУ ДПС у Хмельницькій області було прийнято рішення від 12.02.2020 №5930/7/22-01-32-02-08 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, TOB Осоіл повторно 27.02.2020 звернулось до відповідача із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б.
Рішенням ГУ ДПС у Хмельницькій області від 13.03.2020 №1916/7/2-01-32-02-06 позивачеві відмовлено у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за вказаною адресою.
Як свідчать матеріали справи, ТОВ Осоіл було надано податковому органу наступні документи для видачі ліцензії:
- платіжне доручення №314 від 08.01.2020 р., що підтверджує внесення TOB Осоіл річної оплати за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним;
- реєстраційне посвідчення №16886 від 24.01.2020 р. про реєстрацію РРО на контейнерній (модульній) A3С, магазин, що знаходиться за адресою м. Хмельницький вул. Трудова 4Б.;
- технічні паспорти на приміщення від13.03.2002;
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області на експлуатацію обладнання №4535.19.32 від 18.12.2020;
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області на виконання газонебезпечних робіт №4538.19.32 від 18.12.2020;
- висновок експертизи №40282391-03-6845.19 від 06.12.2019 стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- звіт за результатами експертизи №40282391-02-6844.19 від 06.12.2019 стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
- свідоцтво про приймання пункту паливо заправного;
- свідоцтво про приймання модуля для заправки автомобілів зрідженим газом;
- паспорт та інструкція по експлуатації №064/15 на пункт паливозаправний;
- паспорт на модуль для заправки автомобілів зрідженим газом Шельф ;
- сертифікат відповідності пункту паливозаправний;
- сертифікат відповідності на модуль для заправки автомобілів зрідженим газом Шельф ;
- лист Головного управління Держпраці у Київській області щодо ідентифікації об'єкта №54/3/19/19841 від 20.11.2019;
- договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу від 02.11.2004, укладеного між ЗАТ Хмельницьке таксі (продавець) та TOB Промислово-інвестиційний холдинг Богдан (покупець), згідно умов якого продавець продає і передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує 30/100 частину цілісного майнового комплексу у вигляді нерухомого майна, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 кв. м та обладнання, пристрої, машини, механізми та основні засоби згідно додатку до договору;
- договір купівлі-продажу нерухомого майна від 26.02.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №539, укладеного між TOB Промислово-інвестиційний холдинг Богдан (продавець) та TOB Авто поділля (покупець), відповідно до умов якого продавець зобов'язується продати та передати належне йому нерухоме майно, а покупець зобов'язується сплатити обумовлену договором грошову суму та прийняти його, а саме будівлі загальною площею 563,5 кв. м. за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- договір купівлі-продажу від 13.05.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №1790 укладеного між TOB Поділля-Пром (продавець) та TOB Авто прок (покупець), згідно умов якого продавець передає у власність, а покупець приймає у власність 137/1000 часток від частини цілісного майнового комплексу загальною площею 989,7 кв. м. що знаходиться за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 13.05.2014, згідно якого частина цілісного майнового комплексу, загальною площею 989,7 кв. м., що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова, 4 перебуває у приватній спільній частковій власності TOB Авто прок (код ЄДРПОУ 39152770);
- договір оренди землі №1032/01 від 04.03.2016, укладеного між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та TOB Авто прок , TOB Поділля-пром (орендарі), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендарі приймають в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення п'ятдесят другої сесії міської ради від 26.08.2015р., №39, із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Трудовій 4-Б, вул. Трудовій 4-В. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 10200 м2., в т. ч. діл. №1 - 4350 м2 та діл. №2 - 5850 м2.;
- договір користування №2019/04 від 10.09.2019 р., укладений між TOB Авто Прок (орендодавець) та TOB Осоіл (орендар), відповідно до умов якого орендодавець зобов'язується передати орендарю у тимчасове платне користування частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що розташовані за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4, вул. Трудова 4Б, вул. Трудова 4В. Мета оренди - розташування контейнерної (модульної) АЗС.
Разом з тим, в обох випадках підставою для відмови у видачі ліцензії с ненадання TOB "Осоіл": документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введенні такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акту вводу в експлуатацію об'єкта або акту готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.
Позивач, вважаючи протиправними дії та рішення відповідача, які полягають у відмові у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В, звернувся до суду з даним позовом.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема пальним, забезпечення його високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у редакції станом на 01.07.2019 (далі - Закон № 481/95-ВР).
Статтею 1 Закону № 481/95-ВР розкрито, серед інших, наступні поняття: ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки; місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та розміщується у вільному доступі.
Порядок роздрібної торгівлі пальним встановлено ст. 15 Закону № 481/95-ВР.
Так, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля пальним).
Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.
Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.
Зі змісту оскаржуваного розпорядження вбачається, що підставою для відмови у видачі запитуваних ліцензій слугували висновки відповідача щодо не надання позивачем ряду документів, а саме:
документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введенні такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акту вводу в експлуатацію об'єкта або акту готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.
У той же час, з наявних у матеріалах справи доказів вбачається, що із заявами щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б, Товариством з обмеженою відповідальністю "Осоіл" було надано копії наступних договорів:
- договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу від 02.11.2004, укладеного між ЗАТ Хмельницьке таксі (продавець) та TOB Промислово-інвестиційний холдинг Богдан (покупець), згідно умов якого продавець продає і передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує 30/100 частину цілісного майнового комплексу у вигляді нерухомого майна, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 кв. м та обладнання, пристрої, машини, механізми та основні засоби згідно додатку до договору;
- договір купівлі-продажу нерухомого майна від 26.02.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №539, укладеного між TOB Промислово-інвестиційний холдинг Богдан (продавець) та TOB Авто поділля (покупець), відповідно до умов якого продавець зобов'язується продати та передати належне йому нерухоме майно, а покупець зобов'язується сплатити обумовлену договором грошову суму та прийняти його, а саме будівлі загальною площею 563,5 кв. м. за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- договір купівлі-продажу від 13.05.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №1790 укладеного між TOB Поділля-Пром (продавець) та TOB Авто прок (покупець), згідно умов якого продавець передає у власність, а покупець приймає у власність 137/1000 часток від частини цілісного майнового комплексу загальною площею 989,7 кв. м. що знаходиться за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- договір оренди землі №1032/01 від 04.03.2016, укладеного між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та TOB Авто прок , TOB Поділля-пром (орендарі), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендарі приймають в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення п'ятдесят другої сесії міської ради від 26.08.2015р., №39, із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Трудовій 4-Б, вул. Трудовій 4-В. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 10200 м2., в т. ч. діл. №1 - 4350 м2 та діл. №2 - 5850 м2.;
- договір користування №2019/04 від 10.09.2019 р., укладений між TOB Авто Прок (орендодавець) та TOB Осоіл (орендар), відповідно до умов якого орендодавець зобов'язується передати орендарю у тимчасове платне користування частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що розташовані за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4, вул. Трудова 4Б, вул. Трудова 4В. Мета оренди - розташування контейнерної (модульної) АЗС.
На підтвердження реалізації договору №2019/04 від 10.09.2019 у матеріалах справи містяться копія акт прийому-передачі об'єкту оренди від 10.09.2019.
З огляду на викладене, слід зазначити, що у силу ч.ч. 1 та 2 ст. 796 Цивільного кодексу України, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.
Таким чином, виходячи з викладених законодавчих положень, у результаті отримання права найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. При цьому, окремо укладати договір оренди земельної ділянки у такому разі потреба відсутня.
Відтак, у межах спірних правовідносин ТОВ "Осоіл" набуло право користування земельною ділянкою, розміщеною під об`єктом оренди, визначеним умовами договору від 10.09.2019 №2019/04, у силу положень силу ч.ч. 1 та 2 ст. 796 Цивільного кодексу України, незважаючи на відсутність окремо укладених договорів оренди відповідних земельних ділянок. Протилежного суду під час розгляду справи належними та допустимими доказами не доведено.
Як наслідок, твердження відповідача про не надання позивачем документів, що підтверджують право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення, стосовно заявника ТОВ "Осоіл", спростовано наявними у матеріалах справи доказами, з урахуванням фактичних обставин даної справи.
Щодо висновків відповідача про не надання позивачем актів вводу в експлуатацію об`єкта або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч. 3 ст. 18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ), суд зазначає про наступне.
Згідно ст. 18 Закону № 481/95-ВР, тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.
Отже, до 01.01.2022 подання документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію не є обов`язковою умовою, без якої не можливо б було отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним. Проте, за відсутності зазначених документів, законом встановлено за необхідне подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна.
Як свідчать матеріали справи, 02 листопада 2004 року в місті Хмельницький між ЗАТ Хмельницьке таксі та TOB Промислово-інвестиційний холдинг Богдан був укладений Договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу у вигляді нерухомого майна, що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 м та обладнання, пристроїв, машин, механізмів та основних засобів; 26.02.2014 в місті Київ був укладений Договір купівлі-продажу нерухомого майна між TOB Автомобільна група Богдан та TOB Авто Поділля щодо 57/100 часток від частини цілісного майнового комплексу за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 м2; 13.05.2014 року в місті Хмельницький був укладений Договір купівлі-продажу між TOB Поділля-Пром та TOB Авто Прок стосовно 137/10000 часток від частини цілісного майнового комплексу за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 м2; 04.03.2016 року Хмельницька міська рада в особі міського голови Симчишина Олександра Сергійовича та TOB Авто Прок уклали Договір оренди землі №1032/01 згідно з яким Орендодавець надає у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 10200м 2 ,в т.ч. ділянка №1 - 4350 м 2 (кадастровий номер земельної ділянки - 6810100000:18:002:0195), ділянка №2 - 5850 м 2 (кадастровий номер земельної ділянки - 6810100000:18:002:0196).
В подальшому ж, відповідно до умов договору користування №2019/04 від 10.09.2019 р., укладеного між TOB Авто Прок (орендодавець) та TOB Осоіл (орендар), позивачеві було передано у тимчасове платне користування частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що розташовані за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4, вул. Трудова 4Б, вул. Трудова 4В. Мета оренди - розташування контейнерної (модульної) АЗС.
Суд бере до уваги посилання позивача на ті обставини, що рішенням сорок шостої сесії Хмельницької міської ради №60 від 24.12.2014 Про припинення права користування земельними ділянками та надання юридичним особам, громадянину дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, оренду та поділ земельних ділянок, а саме пунктом 4 встановлено перелік земельних ділянок, які потребують замовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу цих земельного ділянок.
Зокрема і земельна ділянка із кадастровим номером 6810100000:18:002:0025 загальною площею 15186 м2, розташована в м. Хмельницький, вул. Трудова, 4 поділяється на 3 новоутворені земельні ділянки загальною площею 15186 м 2 : ділянка №1 - площею 4986 м 2 , ділянка №2- площею 4350 м 2 , ділянка №3 - площею 5850 м 2 .
Відповідно публічній кадастровій карті України (map.land.gov.ua) ділянки з кадастровими номерами 6810100000:18:002:0194, 6810100000:18:002:0195, 6810100000:18:002:0196 своїм місцем розташування (м. Хмельницький, вул. Трудова, 4, вул. Трудова 4Б та вул. Трудова 4В) площею повністю відповідають новоутвореним у 2014 році ділянкам згідно з Рішенням Хмельницької міської ради.
Вказані інформацію перевірено судом шляхом пошуку вказаних земельних ділянок на сайті публічної кадастрової карти України (map.land.gov.ua) та відповідачем під час розгляду справи не спростовано.
Отже, так як документи на право власності на об`єкт нерухомості, що знаходиться за адресою, за якою позивач планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4, видані на інших осіб, а саме: власниками даного об`єкту наразі є TOB Авто Прок , позивачем на підтвердження його права на використання відповідного об`єкта було додано до пакету документів, поданого разом із заявами на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, договір користування №2019/04 від 10.09.2019, укладений між позивачем та ТОВ Авто Прок .
Таким чином, суд приходить до висновку, що вказані вище обставини одночасно підтверджують право власності ТОВ Авто Прок на об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою, за якою позивач планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним: м. Хмельницький, Трудова 4Б та вул. Трудова 4В, а також встановлює право на використання даного об`єкту без додаткового вводу в експлуатацію, оскільки ще з 2002 року частина цілісного майнового комплексу знаходиться у приватній власності.
Окрім того, судом встановлено, що позивачем на виконання вимог статті 15 Закону Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального було долучено до поданих разом із заявами на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним пакету документів копії наступних дозволів:
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській №4535.19.32 на експлуатування обладнання та захисних систем, призначенні для експлуатації (застосування) в потенційно вибухонебезпечному середовищі, зокрема, на колонку для відпуску скрапленого газу типу Шельф LPG-100-1 2019 р.в., Україна, колонку для відпуску скрапленого газу типу Шельф LPG-100-2 2019 p.в., Україна, паливнороздавальну колонку типу NOVA -l-KEД-50-0,25-l-А-1-01В, 2015 p.в,. Україна, резервуар наземний типу ПЗП-1-15-1-1, 2015 р.в., Україна, резервуар наземний типу ПЗП1-10-1-1, 2016 p.в., Україна, та посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа, крім автомобільних газових балонів, що є ємностями для газового моторного палива, а саме: резервуар наземний типу ЗВГ-10.Н.І.-УХЛ1, 2019 р.в., Україна, резервуар наземний типу ЗВГ-І0.Н.1.-УХЛІ, 2019 р.в., Україна, розташованого в м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б;
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області від 18 грудня 2019 р. №4538.19.32 виконувати газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах з адресами виробництва: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б та 4В, з терміном дії до 18 грудня 2024 р.
Крім того, в матеріалах справи міститься висновок експертизи від 06.12.2019 №40282391-03-6845.19 згідно з яким ТОВ Осоіл спроможний забезпечити дотримання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової небезпеки під час експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, перелік яких додано до висновку та висновок за результатами експертизи від 06.12.2019 №40282391-02-6844.19 згідно з яким позивач спроможний забезпечити дотримання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки: газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах, адреса виробництва: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б, 4В.
З огляду на вищевикладене, суд доходить висновку, що відмови Головного управління ДПС у Хмельницькій області у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариства з обмеженою відповідальністю Осоіл за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В., є безпідставними та необґрунтованими, адже Товариством з обмеженою відповідальністю Осоіл дотримано всіх встановлених законодавством вимог для отримання такої ліцензії.
Як наслідок, оскаржувані дії уповноважених осіб ГУ ДПС у Хмельницькій області є протиправними, а рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 12 лютого 2020 №5930/7/22-01-32-02-08; від 13 березня 2020 №1916/7/2-01-32-02-06 підлягають скасуванню, водночас, ГУ ДПС у Хмельницькій області, з урахуванням встановлених судом обставин справи та вищенаведених висновків суду, слід зобов`язати видати ліцензію ТОВ "Осоіл" на право роздрібної торгівлі паливом за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В.
У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення останніх.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з наявного у матеріалах справи платіжного доручення від 18.03.2020 №5, позивачем під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 2 102,00 грн., відтак саме вказана сума судового збору, враховуючи обсяг задоволених позовних вимог, підлягає стягненню на користь позивача за рахунок відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Осоіл" (02096, м. Київ, вул. Бориспільська, 1, код ЄДРПОУ 40242647) - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії уповноважених осіб ГУ ДПС у Хмельницькій області та скасувати рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі Товариству з обмеженою відповідальністю Осоіл ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 12 лютого 2020 №5930/7/22-01-32-02-08; від 13 березня 2020 №1916/7/2-01-32-02-06.
3. Зобов`язати ГУ ДПС у Хмельницькій області видати ліцензію Товариству з обмеженою відповідальністю "Осоіл" на право роздрібної торгівлі паливом за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Осоіл" (02096, м. Київ, вул. Бориспільська, 1, код ЄДРПОУ 40242647) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2 102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (29000, м. Хмельницький, вул. Пилипчука, 17, код ЄДРПОУ 43142957).
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2020 |
Оприлюднено | 30.04.2020 |
Номер документу | 89012015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні