ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/6621/20 Суддя (судді) першої інстанції: Вєкуа Н.Г.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Безименної Н.В.
суддів Бєлової Л.В., Кучми А.Ю.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Осоіл до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ГУ ДПС у Хмельницькій області, в якому просив визнати протиправними дії відповідача і скасувати рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 12 лютого 2020 №5930/7/22-01-32-02-08; від 13 березня 2020 №1916/7/2-01-32-02-06 та зобов`язати відповідача видати ліцензію ТОВ Осоіл на право роздрібної торгівлі паливом за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В .
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із вказаним рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову. Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що підставою для відмови у видачі ліцензій було ненадання позивачем документів, передбачених ч.38 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що ним було надано вичерпний перелік документів, необхідних для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, незважаючи на що відповідачем прийнято негативні рішення, які є безпідставними та необґрунтованими.
Відповідно до ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Беручи до уваги, що в суді першої інстанції справа розглядалась в порядку спрощеного провадження, враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, беручи до уваги встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 карантин на всій території України, керуючись приписами ст.311 КАС України, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 30.01.2020 ТОВ Осоіл звернулось до ГУ ДПС у Хмельницькій області із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б (а.с.10-11).
За результатами розгляду заяви та документів, поданих позивачем, ГУ ДПС у Хмельницькій області було прийнято рішення від 12.02.2020 №5930/7/22-01-32-02-08 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б (а.с.12-13).
TOB Осоіл повторно 27.02.2020 звернулось до відповідача із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Трудова 4Б (а.с.15-16).
Рішенням ГУ ДПС у Хмельницькій області від 13.03.2020 №1916/7/2-01-32-02-06 позивачеві відмовлено у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за вказаною адресою (а.с.17-18).
Як свідчать матеріали справи, ТОВ Осоіл , разом із вказаними заявами було надано податковому органу наступні документи для видачі ліцензії (а.с.19-53,108-150):
- платіжне доручення №314 від 08.01.2020 р., що підтверджує внесення TOB Осоіл річної оплати за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним;
- реєстраційне посвідчення №16886 від 24.01.2020 р. про реєстрацію РРО на контейнерній (модульній) A3С, магазин, що знаходиться за адресою м. Хмельницький вул. Трудова 4Б;
- технічні паспорти на приміщення від 13.03.2002;
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області на експлуатацію обладнання №4535.19.32 від 18.12.2020;
- дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області на виконання газонебезпечних робіт №4538.19.32 від 18.12.2020;
- висновок експертизи №40282391-03-6845.19 від 06.12.2019 стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- звіт за результатами експертизи №40282391-02-6844.19 від 06.12.2019 стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
- свідоцтво про приймання пункту паливо заправного;
- свідоцтво про приймання модуля для заправки автомобілів зрідженим газом;
- паспорт та інструкція по експлуатації №064/15 на пункт паливозаправний;
- паспорт на модуль для заправки автомобілів зрідженим газом "Шельф";
- сертифікат відповідності пункту паливозаправний;
- сертифікат відповідності на модуль для заправки автомобілів зрідженим газом "Шельф";
- лист Головного управління Держпраці у Київській області щодо ідентифікації об`єкта №54/3/19/19841 від 20.11.2019;
- договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу від 02.11.2004, укладеного між ЗАТ "Хмельницьке таксі" (продавець) та TOB "Промислово-інвестиційний холдинг "Богдан" (покупець), згідно умов якого продавець продає і передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує 30/100 частину цілісного майнового комплексу у вигляді нерухомого майна, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 кв. м та обладнання, пристрої, машини, механізми та основні засоби згідно додатку до договору;
- договір купівлі-продажу нерухомого майна від 26.02.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №539, укладеного між TOB "Промислово-інвестиційний холдинг "Богдан" (продавець) та TOB "Авто поділля" (покупець), відповідно до умов якого продавець зобов`язується продати та передати належне йому нерухоме майно, а покупець зобов`язується сплатити обумовлену договором грошову суму та прийняти його, а саме будівлі загальною площею 563,5 кв. м. за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- договір купівлі-продажу від 13.05.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №1790 укладеного між TOB "Поділля-Пром" (продавець) та TOB "Авто прок" (покупець), згідно умов якого продавець передає у власність, а покупець приймає у власність 137/1000 часток від частини цілісного майнового комплексу загальною площею 989,7 кв. м. що знаходиться за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4;
- витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 13.05.2014, згідно якого частина цілісного майнового комплексу, загальною площею 989,7 кв. м., що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова, 4 перебуває у приватній спільній частковій власності TOB "Авто прок" (код ЄДРПОУ 39152770);
- договір оренди землі №1032/01 від 04.03.2016, укладеного між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та TOB "Авто прок", TOB Поділля-пром" (орендарі), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендарі приймають в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення п`ятдесят другої сесії міської ради від 26.08.2015р., №39, із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Трудовій 4-Б, вул. Трудовій 4-В. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 10200 м2., в т. ч. діл. №1 - 4350 м2 та діл. №2 - 5850 м2.;
- договір користування №2019/04 від 10.09.2019 р., укладений між TOB "Авто Прок" (орендодавець) та TOB "Осоіл" (орендар), відповідно до умов якого орендодавець зобов`язується передати орендарю у тимчасове платне користування частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що розташовані за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4, вул. Трудова 4Б, вул. Трудова 4В. Мета оренди - розташування контейнерної (модульної) АЗС.
Відмовляючи у видачі ліцензій, відповідач визначив підставою - ненадання TOB "Осоіл": документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введенні такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.
Позивач, вважаючи протиправними дії та рішення відповідача, які полягають у відмові у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресами місць торгівлі: м. Хмельницький, вул. Трудова, 4Б та вул. Трудова 4В, звернувся до суду з даним позовом.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що відмова Головного управління ДПС у Хмельницькій області у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ Осоіл є безпідставною та необґрунтованою, адже позивачем дотримано всіх встановлених законодавством вимог для отримання такої ліцензії.
За наслідком перегляду рішення суду першої інстанції в порядку апеляційного оскарження, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів доходить наступних висновків.
Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, пальним, забезпечення його високої якості, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України.
В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.1 Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон №481/95-ВР), ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Положеннями ст.15 наведеного Закону встановлено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Як вбачається із оскаржуваних рішень про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, підставою для їх прийняття визначено, що позивачем не надано:
- документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введенні такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального.
В той же час, разом із заявами щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, позивачем, серед іншого, було подано:
- договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу від 02.11.2004, укладеного між ЗАТ "Хмельницьке таксі" (продавець) та TOB "Промислово-інвестиційний холдинг "Богдан" (код ЄДРПОУ 32347815) (покупець), згідно умов якого продавець продає і передає у власність покупця, а покупець приймає та оплачує 30/100 частину цілісного майнового комплексу у вигляді нерухомого майна, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Трудова 4 загальною площею 989,7 кв. м та обладнання, пристрої, машини, механізми та основні засоби згідно додатку до договору (а.с.29-31)
- договір купівлі-продажу нерухомого майна від 26.02.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №539, укладеного між TOB "Промислово-інвестиційний холдинг "Богдан" (код ЄДРПОУ 32347815) (продавець) та TOB "Авто поділля" (покупець), відповідно до умов якого продавець зобов`язується продати та передати належне йому нерухоме майно, а покупець зобов`язується сплатити обумовлену договором грошову суму та прийняти його, а саме будівлі загальною площею 563,5 кв. м. за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4 (а.с.32-35);
- договір купівлі-продажу від 13.05.2014, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №1790 укладеного між TOB "Поділля-Пром" (продавець) та TOB "Авто прок" (покупець), згідно умов якого продавець передає у власність, а покупець приймає у власність 137/1000 часток від частини цілісного майнового комплексу загальною площею 989,7 кв. м. що знаходиться за адресою Хмельницька область, м. Хмельницький, вулиця Трудова, буд. 4 (а.с.36-37);
- договір оренди землі №1032/01 від 04.03.2016, укладеного між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та TOB "Авто прок", TOB Поділля-пром" (орендарі), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендарі приймають в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення п`ятдесят другої сесії міської ради від 26.08.2015р., №39, із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Трудовій 4-Б, вул. Трудовій 4-В. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 10200 м2., в т. ч. діл. №1 - 4350 м2 та діл. №2 - 5850 м2. (а.с.38-42);
- договір користування №2019/04 від 10.09.2019 р., укладений між TOB "Авто Прок" (орендодавець) та TOB "Осоіл" (орендар), відповідно до умов якого орендодавець зобов`язується передати орендарю у тимчасове платне користування частину майнового комплексу та блок пункти автозаправні, що розташовані за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова 4, вул. Трудова 4Б, вул. Трудова 4В. Мета оренди - розташування контейнерної (модульної) АЗС (а.с.43-45);
- технічні паспорти на приміщення блок пункт та блок пункт автозаправки по вул.Трудовій 4 від 13.03.2002, оформлених ЗАТ Хмельницьке Таксі (а.с.46-53).
При цьому, в силу ч.ч.1 та 2 ст.796 ЦК України, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.
Отже, позивачем було додано до заяви документ, який підтверджує право користування відповідною земельною ділянкою, чинний на дату подання заяви, шляхом подання наведених вище документів і висновки відповідача щодо його відсутності є безпідставними та спростовані матеріалами справи.
Статтею 18 Закону №481/95-ВР передбачено, що тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів , або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року .
При цьому, за інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна вбачається, що частина цілісного майнового комплексу за адресою м.Хмельницький, вул.Трудова, 4, належав ЗАТ Хмельницьке Таксі на праві власності на підставі свідоцтва про право власності від 07.10.2002, виданого на підставі рішення Департаменту житлово-комунального господарства №808 від 26.09.2002.
Крім того, до заяви позивачем було додано відповідні документи, видані до 01 січня 2014 року, що підтверджують право власності на відповідні об`єкти, зокрема, договір купівлі-продажу частини цілісного майнового комплексу від 02.11.2004, укладеного між ЗАТ "Хмельницьке таксі" (продавець) та TOB "Промислово-інвестиційний холдинг "Богдан", частина якого в подальшому передана в оренду позивачу на підставі договору користування №2019/04 від 10.09.2019, а також подано копії технічних паспортів на відповідні приміщення по вул.Трудовій 4 від 13.03.2002.
Наведене спростовує твердження контролюючого органу в частині не подання позивачем необхідних документів, передбачених ст.15 Закону №481/95-ВР з урахуванням положень ст.18 наведеного Закону, що свідчить про безпідставність висновків відповідача щодо наявності підстав для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо протиправності дій та рішень відповідача від 12 лютого 2020 №5930/7/22-01-32-02-08 і від 13 березня 2020 №1916/7/2-01-32-02-06 за наслідками розгляду його заяв щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
При цьому, з урахуванням принципу належного урядування , беручи до уваги, що підставою для ненадання відповідної ліцензії був виключно помилковий висновок щодо ненадання повного пакету документів, що спростовано матеріалами справи, колегія суддів доходить висновку про відсутність в даному випадку свободи розсуду суб`єкта владних повноважень, оскільки за відсутності підстав для відмови у видачі ліцензії, єдиним можливим варіантом поведінки державного органу є прийняття рішення про видачу відповідної ліцензії.
Разом з тим, у своїх заявах від 30.01.2020 та від 27.02.2020 позивач просив видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на адресу місця роздрібної торгівлі пальним - м.Хмельницький, вул.Трудова, 4Б , при цьому, з матеріалів справи не вбачається, що позивач звертався з відповідною заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця роздрібної торгівлі м.Хмельницький, вул.Трудова, 4В , а тому колегія суддів доходить висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог про зобов`язання відповідача видати ліцензію ТОВ Осоіл на право роздрібної торгівлі паливом за відповідною адресою, оскільки позивачем не було реалізовано своє право подачі заяви на отримання відповідної ліцензії за вказаною адресою, внаслідок чого у відповідача не виникло обов`язку з розгляду вказаного питання.
З огляду на викладені обставини, за результатами розгляду апеляційної скарги, з урахуванням наведених норм права, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що наданими позивачем доказами підтверджується правомірність формування ним податкового кредиту на підставі первинних документів, з огляду на встановлення судом на підставі матеріалів справи реальності здійснення господарських операцій, дотримання позивачем вимог податкового законодавства, а тому спірне податкове повідомлення-рішення є таким, що порушує права позивача, як платника податків та підлягає скасуванню.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального права, однак не в повному обсязі встановив обставини справи, що призвело до неправильного вирішення справи в частині, тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню в частині із прийняттям нової постанови про часткову відмову в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст.243, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області - задовольнити частково.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року скасувати в частині зобов`язання Головного управління ДПС у Хмельницькій області видати ліцензію товариству з обмеженою відповідальністю Осоіл на право роздрібної торгівлі паливом за адресою місця торгівлі у м. Хмельницький, по вул. Трудова, 4В, та в цій частині позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю Осоіл - відмовити.
В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 квітня 2020 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Текст постанови виготовлено 21 грудня 2020 року.
Головуючий суддя Н.В.Безименна
Судді Л.В.Бєлова
А.Ю.Кучма
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 23.12.2020 |
Номер документу | 93707457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні