ПОСТАНОВА
Іменем України
29 квітня 2020 року
Київ
справа №175/3940/16-а
адміністративне провадження №К/9901/19129/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Желєзного І.В., розглянувши у письмовому провадженні в касаційному порядку справу за позовом Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество до Слобожанської селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, управління Держгеокадастру в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, Державного підприємства Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою про зобов`язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі суддів Семененка Я.В., Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю. від 21.03.2017,
УСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. У жовтні 2016 року Приватне акціонерне товариство Аграрно-виробниче підприємство Содружество (далі - Товариство, ПАТ АВП Содружество , позивач) звернулося з позовом до Слобожанської селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, управління Держгеокадастру в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, Державного підприємства Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (далі - Селищна рада, управління Держгеокадастру, Державне підприємство відповідно, відповідачі), у якому просило:
- Слобожанській селищній раді Дніпровського району Дніпропетровської області внести доповнення до пункту 2 рішення Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області 20-ї сесії шостого скликання від 26.12.2012 №856-20/VI наступного змісту: Встановити коефіцієнт функціонального використання Кф в розмірі 0,5 для земельної ділянки кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, що відведена під майбутнє будівництво - до введення в експлуатацію збудованих об`єктів ;
- Державному підприємству Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою внести доповнення до технічної документації з коригування нормативної грошової оцінки земель селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області: додати в додаток Ж5 в розділ Розрахунки грошової оцінки 1 кв. метра забудованих земель станом на 01.01.2012 року для XI економіко-планувальної зони 160 кварталу в графу 3 категорії земель за функцією використання - категорію інші землі , в графу 7 Коефіцієнт функціонального використання - значення 0,5;
- визнати протиправними дії управління Держгеокадастру в частині застосування коефіцієнта функціонального використання в розмірі 1,0 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, що знаходиться у користуванні у Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество на правах оренди, загальною площею 7,7671 га;
- зобов`язати Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, що знаходиться у користуванні у Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество на правах оренди, загальною площею 7,7671 га, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання в розмірі 0,5 як для земель зі складом категорії земель зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво з 2014 по 2016 рік;
- зобов`язати Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області видати Приватному акціонерному товариству Аграрно-виробниче підприємство Содружество нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, що знаходиться у користуванні у Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество на правах оренди, загальною площею 7,7671 га, за 2014, 2015, 2016 роки, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання в розмірі 0,5.
2. В обґрунтуванні вимог позову Товариство зазначало, що застосування відповідачами коефіцієнту функціонального використання 1,0 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як для земель житлової забудови і громадського призначення, суперечить Закону України від 11.12.2003 №1378-IV Про оцінку землі (далі - Закон №1378-IV в редакції, яка діяла станом на час виникнення спірних правовідносин) та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262 (далі - Порядок №18/15/21/11), оскільки земельна ділянка за кадастровим номером 1221455800-02-001-0216, яка перебуває у нього в користуванні, була передана з метою будівництва та фактично зайнята поточним будівництвом, у зв`язку з чим, при визначенні нормативно грошової оцінки, підлягає застосуванню коефіцієнт функціонального використання 0,5 (землі, зайняті поточним будівництвом).
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
3. Постановою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 21.11.2016 позов задоволено повністю.
4. Приймаючи таку постанову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачі не довели законності своїх дій при здійсненні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надана в оренду позивачу. При цьому, суд, з огляду на встановлені у справі обставини, дійшов висновку, що функціональне використання вищевказаної земельної ділянки відповідає категорії земель інші землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво , для яких встановлено значення коефіцієнту - 0,5.
5. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2017 ухвалене судом першої інстанції судове рішення скасовано, а провадження у справі в частині позовних вимог до Державного підприємства Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою - закрито. В решті позову відмовлено.
6. Приймаючи таку постанову, апеляційний суд дійшов висновку про те, що згідно розробленої Технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області ПАТ Аграрно-виробниче підприємство Содружество (позивач у справі) включене до ХІ економіко-планувальної зони (160 квартал).
7. Згідно розрахунків 160 квартал включає в себе наступні категорії земель за своїм функціональним призначенням: Житлова забудова, землі громадського призначення, землі комерційного використання, землі зелених насаджень, землі технічної інфраструктури, землі промисловості, землі транспорту.
8. Таким чином, серед перелічених категорій функціонального призначення відсутня категорія інші землі , до якої входить склад категорії земель (землі, зайняті поточним будівництвом Кф-0,5).
9. Ураховуючи наявність затвердженої нормативної грошової оцінки земель селища Ювілейне, якою визначенні категорії земель за своїм функціональним призначенням, а також приймаючи до уваги те, що в договорі оренди Орендодавцем - Ювілейною селищною радою визначено цільове призначенні земельної ділянки - землі житлової забудови і громадського призначення, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про відсутність в управління Держгеокадастру правових підстав для зазначення у витягу з технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1221455800-02-001-0216 коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5, який застосовується до інших земель , до яких належать землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
10. Не погоджуючись із прийнятою апеляційним судом постановою, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та порушення норм процесуального права, просить її, в частині позовних вимог до управління Держгеокадастру, скасувати, а постанову суду першої інстанції в цій частині залишити без змін.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
11. Відповідно до встановлених судами попередніх інстанцій обставин справи, 23.10.2007 Ювілейною селищною радою Дніпропетровського району Дніпропетровської області (Слобожанська селищна рада Дніпровського району Дніпропетровської області після перейменування) було прийнято рішення №542-9/V "Про відведення земельної ділянки в оренду" ПрАТ АВП "Содружество".
12. Відповідно до даного рішення ЗАТ АВП "Содружество" (Приватне акціонерне товариство "Аграрно-виробниче підприємство "Содружество після перейменування) було надано в оренду земельні ділянки загальною площею 40,2626 га в межах населеного пункту на території Ювілейної селищної ради, терміном на 49 років з орендною платою 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виготовленої ДП "Дніпропетровський інститут землеустрою" на період будівництва, зокрема: Земельну ділянку №4, площею 7,7671 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0216.
13. На виконання зазначеного вище рішення №542-9/V Ювілейної селищної ради від 23.10.2007, між Ювілейною селищною радою та позивачем було укладено відповідні договори оренди, зокрема: Договір оренди від 25.02.2008 земельної ділянки № 4 , площею 7,7671 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, з орендною платою 15720,61 гривень на рік, зареєстрований Дніпропетровським відділом ДРФ ДП "Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України" №040812000337 від 08.04.2008.
14. Рішенням Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2012 №856-20/VІ затверджено нормативну грошову оцінку земель сел. Ювілейне, яка включає схему економіко-планувального зонування, схему прояву локальних факторів оцінки; картограму розповсюдження агровиробничих груп ґрунтів. Рішенням встановлено, що базова вартість одного кВ.м території населеного пункту становить 80,45грн/кВ.м, граничні значення зонального коефіцієнта Км2 в межах економіко-планувальних зон сел. Ювілейне: Км2 min-0,764 Км2, max-1,365.
15. Цим же рішенням було запропоновано землекористувачам, власникам та орендарям землі провести нормативну грошову оцінку земельних ділянок для перерахунку розміру плати за землю з 01.01.2014. Рішення було введено в дію з 01.01.2013 (пункт 3).
16. ПрАТ АВП "Содружество" звернулося до управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з вимогою надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої ним земельної ділянки, затвердженої рішенням Ювілейної селищної ради від 26.12.2012 №856-20/VI, а в січні 2014 року Товариство отримало вищевказаний Витяг, у якому зазначений коефіцієнт функціонального використання, у розмірі 1,0 і в подальшому, при щорічному зверненні до управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з вимогою отримати витяг, Позивач отримував витяги, в яких застосовано коефіцієнт Кф в розмірі 1.0, замість 0.5, який позивач вважає вірним, оскільки на зазначеній земельній ділянці здійснюється будівництво, у зв`язку з чим до таких земельних ділянок Порядком №18/15/21/11 передбачено застосування коефіцієнту 0,5.
17. Позивач, не погоджуючись з даними отриманого витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в частині застосування Коефіцієнту функціонального використання, що дорівнює 1,0, звернувся до Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області вимогою застосувати Коефіцієнт функціонального використання в розмірі 0,5.
18. У відповідь на вказане звернення позивач отримав від Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області відмову у застосуванні Коефіцієнту функціонального використання в розмірі 0,5, видану на підставі того, що згідно даних технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, розробленої спеціалістами ДП Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , землі, що знаходяться в оренді у Позивача, входять до 160 кварталу XI економіко-планувальної зони, який не включає в себе категорію земель за функціональним використанням інші землі , до якої відноситься склад категорії земель землі, зайняті поточним будівництвом .
ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
19. В обґрунтуванні вимог касаційної скарги позивач посилається на те, що судом першої інстанції, при розгляді цієї справи, враховано, окрім іншого, приписи Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 (далі - Методика №213), а також Порядку №18/15/21/11, відтак, на переконання скаржника, апеляційний суд безпідставно зазначив у оскаржуваній постанові, що суд першої інстанції виходив лише з обставин стосовно фактичного використання земельної ділянки.
20. Скаржник наводить аргументи й про те, що апеляційним судом не враховані наявні у справі докази, зокрема, довідки Головного управління статистики у Дніпропетровській області щодо видів діяльності Товариства, довідка управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, згідно з якою земельні ділянки, орендовані позивачем, обліковуються як землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під будівництво.
21. Позивач вважає, що у затвердженій Селищною радою нормативній грошовій оцінці земель, що перебувають у його користуванні, ці земельні ділянки повинні бути віднесені управлінням Держгеокадастру до категорії земель за функціональним використанням інші землі як землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво із застосуванням значення коефіцієнта - 0,5.
22. Товариство наголошує, що апеляційний суд, не з`ясувавши усіх обставин справи, безпідставно дійшов висновку про те, що судом першої інстанції фактично змінено категорію земельної ділянки за функціональним використанням, що не відповідає ні умовам договору оренди, ні затвердженій нормативній грошовій оцінці земель сел. Ювілейне.
23. У касаційній скарзі також містяться доводи про те, що відсутність у технічній документації категорії інші землі не означає фактичного припинення обліку земельної ділянки за цією категорією у Земельному кадастрі. Водночас, управління Держгеокадастру, на думку позивача, повинно було враховувати дані усіх розділів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель при наданні Товариству витягу, однак цього не зробило.
24. Зазначає позивач і про те, що згідно з нормативною грошовою оцінкою цієї ж земельної ділянки, яка діяла до 2013 року, така обліковувалась у категорії інші землі , при цьому, фактичні обставини її використання не змінювались з часу укладення у 2008 році договору оренди, більше того, після введення у дію з 01.01.2014 нової нормативної грошової оцінки, ця земля продовжує обліковуватись у Державному земельному кадастрі як землі, відведені під будівництво . Наведене, згідно з позицією позивача, свідчить про протиправну одноособову зміну управлінням Держгеокадастру категорії земель за функцією використання, що не враховано у суді апеляційної інстанції, постанова якого, як наслідок, є незаконною.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
25. Так, правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначає Закон №1378-IV та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель (преамбула до Закону).
26. Частиною п`ятою статті 5 Закону №1378-IV встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
27. За змістом статті 18 цього ж Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
28. Також, відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону №1378-IV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
29. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частини перша, третя статті 23 Закону №1378-IV).
30. Згідно з положеннями підпунктів 1.2-1.4 пункту 1 Порядку №18/15/21/11, такий регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
31. В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.
Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн=В*Нп/Нк*Кф*Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (підпункти 3.1-3.3 пункту 3 Порядку №18/15/21/11).
32. Аналогічним чином врегульовує питання нормативної грошової оцінки земель населених пунктів й Методика №213 (пункт 21).
33. В свою чергу, як визначено підпунктом 3.5 пункту 3 Порядку №18/15/21/11, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 №377, зареєстрованою в Мін`юсті України 14.12.98 за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
34. Таблицею 1.1, яка міститься у Додатку 1 до Порядку №18/15/21/11 встановлено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) категорії земель за функцією використання інші землі - землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво становить 0,5.
35. За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2 (пункт 4 Порядку №18/15/21/11).
36. У вищезгаданому Додатку 2 до Порядку №18/15/21/11, наведено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, до якої, серед іншого, включено графи з відомостями про коефіцієнт Кф.
37. Отже, інформація, наведена у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, повинна у повному обсязі відповідати та враховувати дані технічної документації, затвердженої відповідним рішенням, у даному випадку - Селищної ради. При цьому, витяг повинен об`єктивно відображати, окрім іншого, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, виходячи з відомостей, що містяться у матеріалах технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Оцінка доводів учасників справи і висновків судів попередніх інстанцій
38. У справі, яка розглядається, судовим розглядом встановлено, що згідно розробленої Технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області , затвердженої рішенням Селищної ради від 26.12.2012 №856-20/VІ, землі, орендовані ПАТ АВП Содружество , включені до ХІ економіко-планувальної зони 160 квартал, який включає в себе наступні категорії земель за своїм функціональним призначенням: житлова забудова, землі громадського призначення, землі комерційного використання, землі зелених насаджень, землі технічної інфраструктури, землі промисловості, землі транспорту.
39. Таким чином, суд апеляційної інстанції констатував, що серед перелічених категорій функціонального призначення відсутня категорія інші землі , до якої входить склад категорії земель (землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво Кф-0,5).
40. Оскільки, відповідно до договору оренди землі від 25.02.2008 позивачу надано в оренду землі категорії житлової та громадської забудови, для яких згідно з Таблицею 1.1 у Додатку 1 до Порядку №18/15/21/11 встановлено значення коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф), яке дорівнює 1.0, а в економіко-планувальній зоні відсутні землі з категорією за функцією використання інші землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво , колегія суддів визнає слушним і обґрунтованим висновок суду апеляційної інстанції про відсутність у відповідача заснованих на законі правових підстав для зазначення у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнту Кф у розмірі 0,5.
41. Верховний Суд відзначає, що у даній справі доводи Товариства, наведені на підтримку вимог позовної заяви, фактично зводяться до незгоди з рішенням Селищної ради від 26.12.2012 №856-20/VІ, яким затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області.
42. Разом з тим, вищевказане рішення Селищної ради вже було предметом судового розгляду у справі №175/1625/15-а за позовною заявою ПАТ АВП Содружество , яка, втім, ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07.07.2016, залишеною без змін постановою Верховного Суду від 22.08.2019, залишена без розгляду з огляду на пропуск позивачем строку звернення до адміністративного суду і відсутності поважних підстав для поновлення цього строку.
43. Своєю чергою, за правилами частини першої статті 73 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
44. За наведеного, рішення Селищної ради про затвердження технічної документації, на підставі якої сформовано спірний витяг, на час виникнення спірних правовідносин було чинним і підлягало застосуванню відповідачем, який не наділений правом самостійно, на власний розсуд та поза межами процедури здійснення нормативної грошової оцінки земель встановлювати відповідні коефіцієнти, визначати (змінювати) ту чи іншу категорію земель за функцією використання.
Висновки за результатами розгляду касаційної скарги
45. Ураховуючи викладене, Верховний Суд, провівши касаційний розгляд справи у межах доводів та вимог касаційної скарги, повноважень касаційного суду, визначених статтею 341 КАС України, не виявив неправильного застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та/або порушень норм процесуального права, а тому не вбачає підстав для скасування оскаржуваного судового рішення, яке в частині, що переглядається, ухвалене відповідно до закону.
46. Керуючись статтями 340, 341, 344, 349, 350, 355, 356, підпунктом 4 пункту 1 Розділу VІІ Перехідні положення КАС України, пунктом 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 15.01.2020 №460-IX,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства Аграрно-виробниче підприємство Содружество залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2017 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Н.В. Коваленко
Судді: Я.О. Берназюк
І.В. Желєзний
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2020 |
Оприлюднено | 30.04.2020 |
Номер документу | 89012741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні