ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 квітня 2020 року Чернігів Справа № 620/906/20
Чернігівський окружний адміністративний суду складі:
головуючого судді Клопота С.Л.,
за участю секретаря Шевченко А.В.,
представника позивача Коленченка О.О.,
представника відповідача Полегешко Л.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області та просить:
1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009201305 від 10.07.2019, яким до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 510,00 грн.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009161305 від 10.07.2019, яким відповідачем донараховано податку на доходи фізичних осіб у розмірі 107692,28 грн., в тому числі 71794,85 грн. за податковим зобов`язанням та 35897,43 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009171305 від 10.07.2019, яким відповідачем донараховано військовий збір у розмірі 8974,34 грн., в тому числі 5982,91 грн. за податковим зобов`язанням та 2991,46 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009221305 від 11.07.2019, яким відповідачем застосовано штрафні (фінансові) санкції з акцизним податком на пальне у розмірі 172457,33 грн.
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009211305 від 10.07.2019, яким відповідачем застосовано штрафні (фінансові) санкції за затримку реєстрації податкових накладних у розмірі 183281,45 грн.
6. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00009151305 від 10.07.2019, яким відповідачем донараховано ПДВ у розмірі 130354,75 грн., в тому числі 104283 грн. за податковим зобов`язанням та 26070,75 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними виходячи з наступних підстав.
ФОП ОСОБА_1 не погоджується з тим що звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року нею подано не було.
Частково не погоджується з тим, що за результатами перевірки встановлено заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету на суму 14141,50 грн., а саме: зазначає що насіння соняшнику Європа КЛП в кількості 19 мішків, антисапа ВГ в кількості 15 кг, КАССІУС, ВП, гербіцид в кількості 1,5 кг та магнію сульфаггептагідрид в кількості 500 кг рахувались на залишках та були реалізовані 15.04.2019 згідно податкової накладної №1 від 15.04.2019.
Не погоджується з тим, що вона не зареєструвала податкові накладні за щоденним підсумком па загальну суму ПДВ 366559,79 грн., вважає що податкові накладні не потрібно було реєструвати за щоденним підсумком.
Не погоджується з тим, що за результатами перевірки з витрат було виключено запчастини, насіння соняшнику, засоби захисту рослин та суми амортизаційних відрахувань.
Не погоджується з тим, що вона порушила терміни реєстрації акцизних накладних, вважає що не потрібно було реєструвати акцизні накладні за щоденним підсумком.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
На підставі вимог п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20, п.77.4 ст.77, п.78.2 ст.78, ст.82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, компетентними співробітниками відповідача була проведена документальна планова виїзна перевірка ФОП ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів виконання вимог валютного та іншого законодавства, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2016 по 31.12.18.
Документальною плановою виїзною перевіркою встановлені порушення:
- п. 177.1 та п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, а саме: занижено суму доходу, отриману від реалізації бензину, дизельного пального та пиломатеріалів, яка надійшла на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_1 протягом 2016 року на 179,99 грн.;
- п. 177.2, п. 177.4 та 177.4.9 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI, було завищенно задекларовані витрати через віднесення до їх складу вартості всього придбаного товару, незалежно від його реалізації або використання у господарській діяльності та віднесення суми амортизаційних нарахувань обладнення, по якому минув строк корисного використання, на загальну суму 398680,22 грн., в тому числі за 2017 рік на 346871,82 грн. та за 2018 рік на 51808,40 грн.;
Усього донараховано податку на доходи фізичних осіб за актом перевірки - 71794,85 грн., в тому числі за 2016 рік - 32,40 грн., за 2017 рік - 62436,93грн., за 2018 рік - 9325,52 грн.
- п.16-1 підрозділу 10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, занижено суму військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за результатами перевірки на 5982,91 грн., а саме: за 2016 рік на 2,70 грн., за 2017 рік на 5203,08 грн., за 2018 рік на 777,13 грн.
Усього донараховано військового збору за актом перевірки - 5982,91 грн., в тому числі за 2016 рік - 2,70 грн., за 2017 рік - 5203,08 грн., за 2018 рік - 777,13 грн.
- пункт 176.2 статті 176 Податкового кодексу України, а саме ФОП ОСОБА_1 подано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за 1 кв. 2016 року - 4 кв. 2018 року та не відображено суму доходу, яка виплачувалась фізичним особам-підприємцям.
- підпункт 2 пункта 1 статті 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", внаслідок чого платником було занижено суму єдиного соціального внеску за 2016 рік на 22 грн. в частині визначення бази нарахування, а саме: сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць у разі якщо, таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році;
Донараховано єдиного соціального внеску, нарахованого на розмір мінімального страхового внеску за актом перевірки - 22,00 грн., в тому числі за 2016 рік - 22,00 грн.
- пункту 1 частини першої статті 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", а саме: ФОП ОСОБА_1 було занижено суму єдиного соціального внеску за червень 2016 рік на суму 1993,33 грн. в частини нарахування кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Донараховано єдиного внеску, нарахованого роботодавцем - фізичною особою підприємцем, яка в діяльності використовує працю інших осіб за актом перевірки - 1993,33 грн., в тому числі за червень 2016 рік - 1993,33 грн.
- пункту 4 частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", п.3.1 розділу 3 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування, а саме: ФОП ОСОБА_1 не подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року;
- п. 198.5 статті 198 Податкового кодексу ФОП ОСОБА_1 занижено суму податкових зобов`язань за 2017 рік на 86612,66 та за 2018 рік на 1371 3,33 грн.;
- п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу ФОП ОСОБА_1 завищено суму податкового кредиту в перевіряємому періоді на 3957 грн.;
- п. 198.1 та п. 198.5 статті 198, п. 200.1 та п.200.2 статті 200 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету за 2017 рік на 90570 грн. та за 2018 рік на 13713 гри.;
- п. 120-1.2. статті 120-1, п. 187.1 статті 187, п.201.1, п.201.10 статті 201 Податкового кодексу, п. 5 та п.14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, ФОП ОСОБА_1 у 2017 та 2018 роках не зареєстровано податкові накладні за щоденним підсумком на загальну суму ПДВ 366559,79 грн.
- Перевіркою дотримання вимог касової дисципліни ФОП ОСОБА_1 встановлено порушення п. 2,6 гл. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320) (із змінами та доповненнями).
-п. 231.1.. п. 231.3., п. 231.6. ст. 231 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI зі змінами та доповненнями.
ФОП ОСОБА_1 не погоджується з тим що звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року не було подано.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає наступне.
З матеріалів перевірки вбачається, що звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року ФОП ОСОБА_1 не було подано, в АІС Податковий блок звіт визнано до відома, таким чином він вважається не поданим.
В порушення п. 4 ч.2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", п.3.І розділу 3 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування ФОП ОСОБА_1 не подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року.
ФОП ОСОБА_1 частково не погоджується з тим, що за результатами перевірки встановлено заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету на суму 14141,50 грн., а саме: зазначає що насіння соняшнику Європа КЛП в кількості 19 мішків, антисапа ВГ в кількості 15 кг, КАССІУС, ВП, гербіцид в кількості 1,5 кг та магнію сульфаггептагідрид в кількості 500 кг рахувались на залишках та були реалізовані 15.04.2019 згідно податкової накладної №1 від 15.04.2019.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає наступне.
В 2017 році ФОП ОСОБА_1 у постачальника ТОВ "1НКРІС-АГРО" (код ЄДРПОУ 38661762) було придбано та включено до податкового кредиту:
- Насіння соняшника Європа КЛП (F0252X4N1 157) в кількості 94 мішка за ціною 2644.49 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 12.04.2017 №113, а реалізовано 17 мішків (залишок повинен складати 77 мішків на суму без ПДВ 203625,73 грн.).
- Насіння соняшнику ПАН 901 (F1160X160476) в кількості 25 мішків за ціною 2644,49 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 09.06.2017 №184, а реалізовано 12,8 мішків (залишок повинен складати 12,2 мішків на суму без ПДВ 32262,78 грн.).
- КАССІУС, ВП, гербіцид в кількості 1,5 кілограма за ціною 4832,2 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 09.06.2017 №183, який не було реалізовано (залишок повинен складати 1,5 кілограма на суму без ПДВ 7248,30 грн.).
- Магнію сульфат гептагідрат в кількості 500 кілограмів за ціною 5,92 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 05.07.2017 №42 який не було реалізовано (залишок повинен складати 500 кілограмів на суму без ПДВ 2960,00 грн.).
- Самшит, КС (5л) в кількості 5 літрів за ціною 863,3 грн. без ГІДВ згідно податкової накладної від 05.07.2017 №42, який не було реалізовано (залишок повинен складати 5 літрів на суму без ПДВ 4316,50 грн.).
- Квін Стар Макс, КЕ (5л) в кількості 230 літрів, а саме: 60 літрів за ціною 272,22 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 05.07.2017 №42, в кількості 70 літрів за ціною 272,22 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 24.07.2017 №97 та в кількості 100 літрів за ціною 270,13 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 26.07.2017 №107, а реалізовано 60 літрів (залишок повинен складати 170 літрів на суму без ПДВ 45922,10 грн.).
- Антисапа ВГ (1кг) в кількості 15 кілограмів за ціною 672,07 грн. без ПДВ згідно податкової накладної від 09.06.2017 №183 який не було реалізовано (залишок повинен складати 15 кілограмів на суму без ПДВ 10081,05 грн.).
Перевіркою встановлено, що у 2018 році ФОП ОСОБА_1 , у постачальника ТОВ "ІИКРІС-АГРО" (код ЄДРГІОУ 38661762), було придбано та включено до податкового кредиту:
- Авангард Р. р . , мінеральне добриво (Картопля) 20 л в кількості 360 літрів, а реалізовано 160 літрів (залишок повинен складати 200 літрів на суму без ПДВ 9912,00 грн.).
- ДОБРИВА Quantum - БОР АКТИВ кан. 20 л в кількості 20 штук, а реалізовано 10 штук (залишок повинен складати 10 штук на суму без ПДВ 24035,90 грн.).
- ДОБРИВА Quantum кан. 20 л в кількості 6 штук, а саме 5 шт. за ціною 1966,5 грн., а реалізовано 1 шт. (залишок повинен складати 5 шт. на суму без ПДВ 9832,50 грн.).
Згідно письмового пояснення платника від 09.04.2019 залишки насіння соняшника Європа КЛП (F0252X4N11 57), Насіння соняшнику ПАН 901 (Fl 160X160476), КАССІУС, ВП, гербіцид, Магнію сульфат гептагідрат, Самшит, КС (5л), Квін Стар Макс, КЕ (5л), Антисапа ВГ (1кг), Авангард Р, р.. мінеральне добриво(Картопля)/20л/, ДОБРИВА Quantum - БОР АКТИВ кан. 20л, ДОБРИВА Quantum - ХЕЛАТ ЦИНКУ кан. 20л відсутні.
Тобто, в порушення п. 198.5 статті 198 Податкового кодексу ФОП ОСОБА_1 занижено суму податкових зобов`язань за 2017 рік на 86612,66 та за 2018 рік на 13713,33 грн.
В порушення п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу ФОП ОСОБА_1 завищено суму податкового кредиту в перевіряємому періоді на 3957 грн.
Таким чином, в порушення гі, 198.1 та п. 198.5 статті 198, п.200.1 та п.200.2 статті 200 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету за 2017 рік на 90570 грн. та за 2018 рік на 13713 грн.
Згідно наданих документів та пояснень встановлено, що насіння соняшнику Європа КЛП в кількості 19 мішків, антисапа ВГ в кількості 15 кг, КАССІУС, ВИ, гербіцид в кількості 1,5 кг та магнію сульфатгептагідрид в кількості 500 кг, рахувались на залишках у ФОП ОСОБА_1 та були реалізовані 15.04.2019 згідно накладної №1 від 15.04.2019.
В порушення п. 198.5 статті 198 Податкового кодексу сума заниження податкових зобов`язань за ПДВ за 2017 рік складає 72506 грн.
Таким чином, в порушення п.198.1 статті 198 Податкового кодексу ФОП ОСОБА_1 завищено суму податкового кредиту за 2017 рік на 3957 грн.
В порушення п. 198.1 та п. 198.5 статті 198, п.200.1 та гі,200.2 статті 200 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету за 2017 рік на 76463 грн. та за 2018 рік на 13713 грн.
ФОП ОСОБА_1 не погоджується з тим що вона не зареєструвала податкові накладні за щоденним підсумком па загальну суму ПДВ 366559,79 грн., вважає що податкові накладні не потрібно було реєструвати за щоденним підсумком.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає наступне.
Згідно акту перевірки: пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно п.201.1 статті 201 Податкового кодексу на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10 статті 201 при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно із п. 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями, податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком.
Згідно із п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції).
У разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), із застосуванням при проведенні розрахунків РРО, за щоденними підсумками операцій складається податкова накладна, в якій суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, відображеній у Z-звіті.
Податкова накладна за щоденним підсумком операцій складається на підставі показників РРО (касових звітів), тобто вноситься щоденний підсумок обсягів проданих товарів з урахуванням коштів як отриманих за продані, так і виданих за повернуті товари.
Протягом 2017-2018 років, згідно вимог пункту 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України, відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У 2017-2018 роках ФОП ОСОБА_1 не було зареєстровано податкові накладні згідно наданих на перевірку контрольних касових стрічок та книг обліку розарахункових операцій на суму 366559.79 грн.
Таким чином в порушення п.2, ст. 120-1. п. 1. ст. 187, п.201.1, п. 201.10 ст., 201 Податкового кодексу, п. 5 та п.14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.15 № 1307, ФОП ОСОБА_1 у 2017 та 2018 роках не зареєстровано податкові накладні за щоденним підсумком на загальну суму ПДВ 366559.79 грн.
ФОП ОСОБА_1 не погоджується з тим, що за результатами перевірки з витрат було виключено запчастини, насіння соняшнику, засоби захисту рослин та суми амортизаційних відрахувань.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає наступне.
Згідно акту перевірки: відповідно до вимог п.п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України, не включаються до складу витрат підприємця: витрати, не пов`язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою - підприємцем; витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; витрати па придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених цією статтею; документально не підтверджені витрати.
Відповідно до п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України до переліку витрат, безпосередньо пов`язаних з отриманням доходів, належать:
- виграти, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об`єкта витрат;
- витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку (далі - працівники), які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу);
- обов`язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов`язкове страхування життя або здоров`я працівників у випадках, передбачених законодавством;
- суми податків, зборів, які пов`язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно); суми єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою - підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов`язані з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця;
- інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов`язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 - 177.4.3 цього пункту, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв`язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов`язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Відповідно до п.п. 177.4.5. Не включаються до складу витрат підприємця:
- витрати, не пов`язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою - підприємцем;
- витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених цією статтею;
документально не підтверджені витрати.
Згідно наданих на перевірку документів та письмового пояснення ФОП ОСОБА_1 від 19.04.2019, у 2017 році до витрат було включено: запчастини (труби теплоізоляційні, труби мідні) придбані у постачальника ТОВ "ААЙСБЕРГ" на суму 15494,22 гри., запчастини (кран кульовий д/поливу, редуктор тиску) придбані у ТОВ "БУДТОРГ-ЧЕРНІГІВ" па суму 16933,14 грн., придбання у контрагента ТОВ "ІНКРІС-АГРО" насіння соняшника та засоби захисту рослин на суму 306416.46 грн.
Згідно наданих на перевірку документів та письмового пояснення від 19.04.2019 ФОП ОСОБА_1 у 2018 році до витрат було включено: операції з придбання у контрагента ТОВ "ІНКРС-АГРО" насіння соняшника та засоби захисту рослин на суму 43780,40 грн.
Вказані вище витрати не пов`язані з провадженням господарської діяльності підприємця, оскільки документально не підтверджено використання їх у господарській діяльності або реалізація.
Отже ФОП ОСОБА_1 порушено вимоги п.177.2, п.п. 177.4.3 та п.п. 177.4.5 п.177.4 ст. 177 Податкового кодексу України в результаті чого завищено витрати у 2017 році на суму 338843.82 грн. та у 2018 році на суму 43780,40 грн.
Також, в ході проведення документальної перевірки та згідно отриманого письмового пояснення від 19.04.2019, було встановлено, що ФОП ОСОБА_1 до витрат у 2017 було віднесено амортизаційні відрахування на суму 13320,00 грн.
У 2018 році амортизаційні відрахування віднесено до інших витрат у сумі 13320,00 грн. по наступному обладнанню: колонки паливороздаточні 3 шт. 2007 року придбання загальною вартістю 33740 грн.; комп`ютер 2016 року придбання вартістю 4598 грн.; пульт для ТРК2 2007 року придбання загальною вартістю 6400 грн.; касовий апарат АЗС POS MINI 2016 року придбання вартістю 24050 грн.
Відповідно до п. 177.4.7. ст. 177 Податкового кодексу України розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об`єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об`єкта основних засобів та нематеріальних активів.
Відповідно до п. 177.4.8. ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ Облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об`єктом.
Згідно п. 177.4.9 ст. 177 Податкового кодексу України амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об`єкта основних засобів та нематеріальних активів, самостійно установленого фізичною особою, але не менше мінімально допустимого строку корисного використання об`єкта основних засобів та нематеріальних активів: для групи капітальні витрати на поліпшення земель, не пов`язані з будівництвом мінімально допустимі строки корисного використання 15 років; для групи будівлі, споруди, передавальні пристрої мінімально допустимі строки корисного використання 10 років; для групи машини, обладнання, тварини, багаторічні насадження та інше мінімально допустимі строки корисного використання 5 років; для групи нематеріальні активи мінімально допустимі строки корисного використання відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як два роки.
Таким чином, ФОП ОСОБА_1 в порушення п. 177.2, п. 177.4 та 177.4.9 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, було завищенно задекларовані витрати через віднесення до їх складу вартості придбаного товару, який не було реалізовано або використано у господарській діяльності, а також віднесено суми амортизаційних нарахувань обладнання, по якому минув строк корисного використання, на загальну суму 398680,22 грн.
Розрахунок податку на доходи фізичних осіб, отриманих у 2017 році, проводиться згідно п.п.164.1.3 п.164.1 ст.164, ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 - VI.
Згідно п.177.1 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ доходи фізичних осіб - підприємців, отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності, оподатковуються за ставками, визначеними в пункті 167.1 статті 167 цього Кодексу.
Згідно п.п.164.1.3 п.164.1 ст.164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 цього Кодексу, та доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно із статтею 1 78 цього Кодексу.
Відповідно до п.167.1 ст. 167 Податкового кодексу України, протягом 2017 року, ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.6 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Чистий (оподатковуваний) дохід за 2017 рік становить 279519,01 грн.
Сума податку - 50313,42 гри. (279519,01 * 18%)
Нараховано податку з доходів фізичних осіб за 2017 рік згідно даних податкової декларації про майновий стан та доходи - 572,73 грн.
50313,42 -572,73 = 49740,69 грн.
Донарахування податку на доходи фізичних осіб за результатами розгляду заперечення за 2017 рік складає 49740,69 грн.
Донарахування військового збору за результатами розгляду заперечення за 2017 рік складає 4145,06 грн. (279519,01 * 1,5%).
ФОП Лакоза не погоджується з тим що вона порушила терміни реєстрації акцизних накладних, вважає що не потрібно було реєструвати акцизні накладні за щоденним підсумком.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає наступне.
Платник податку згідно п. 231.1. ст. 231 Податкового кодексу України при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну па обсяги пального втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального. В акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер акцизної накладної;
б) дата складання акцизної накладної;
в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реалізує пальне;
г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального;
г) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, - отримувача пального;
д) код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;
е) опис пального;
є) обсяг пального в літрах, приведених до t 15° С.
Відповідно до п. 231.3. ст 231 Податкового кодексу України: Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує тільне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами "г" та "г" пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.
У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, яка реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД не пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.
Для цілей цього пункту під безперервним постачанням вважається забезпечення особою, яка реалізує пальне, можливості для отримувачів пального (контрагентів) отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день відповідного місяця.
Акцизна накладна може бути складена не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг втраченого пального протягом такого місяця за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, що втрачено.
Відповідно до статті 231 Податкового кодексу України:
п. 231.4. ст 231 Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченому статтею 212 цього Кодексу.
п. 231.5. ст 231 При реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні / розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб`єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
п. 231.6. ст 231 Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
231.8. Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Отримувач пального має право звіряти дані отриманої акцизної накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру акцизних накладних.
Відповідно до п.120-2.1. ст.120-2 Податкового кодексу України: Порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних І розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних І розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.
Відповідно до н. 120-2.2 ст. 120-2 Податкового кодексу України. Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних / розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну / розрахунок коригування, -тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов`язаний скласти гаку акцизну накладну / розрахунок коригування.
ФОП ОСОБА_1 зареєстрована платником акцизного податку з реалізації пального 01.03.2016, та має зареєстрований пункт: ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 .
Відповідно до виторгів РРО ЛІС Податковий блок в квітні-жовтні 2016 року АЗС, яку позивач орендує у ОСОБА_5 згідно договору оренди від 01.01.2016 працювала щоденно і реалізація ПММ відбувалась щодня.
Згідно СЕАРП видані акцизні накладні позивач за період з 01.04.2016 по 30.09.2016 виписувала підсумкові за місяць в розрізі кодів УКТ ЗЕД, а за період з 01.10.2016 по 11.10.2016 підсумково за 2 - 12 днів в розрізі кодів УКТ ЗЕД.
Таким чином, ФОП ОСОБА_1 не зареєструвала акцизні накладні на обсяг реалізації 86643,67 л, чим порушила п. 231.1., п. 231.3., н. 231.6. ст. 231 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.
Зважаючи на наведене вище, судом встановлено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на законних підставах та у відповідності до норм податкового законодавства і скасуванню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 необхідно відмовити.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (вул.Реміснича, буд.11, м.Чернігів,14000) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст рішення виготовлено 04 травня 2020 року.
Суддя С.Л. Клопот
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2020 |
Оприлюднено | 05.05.2020 |
Номер документу | 89044559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Клопот С.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні