ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/529
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 травня 2020 року м. Київ № 826/16120/18
за позовомПриватного підприємства "НАІРІ" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 11.07.2018р. Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Приватне підприємство "НАІРІ" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0437621213, №0437651213 від 11.07.2018 р.
Ухвалою суду від 31.10.2018 р. відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
23.11.2018 р. відповідачем до суду подано відзив на адміністративний позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "НАІРІ" (01103, м. Київ, бул. Дружби Народів, 8-а, код 31813056) зареєстровано в якості юридичної особи 11.01.2002 р.; перебуває на обліку в якості платника податків в Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Печерському районі; Код КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.
На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ПП "НАІРІ" (код 31813056), про що складено акт від 18.06.2018 р. №7932/26-15-12-13-20.
Згідно з висновками акту перевірки встановлено порушення граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість, визначених п. 50.1 ст. 50, п. 57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме - згідно наведеної у акті таблиці встановлено порушення строків сплати податкового зобов`язання по 18 податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 24.10.2016 р. по 22.01.2018 р. та 2 уточнюючих розрахунках від 15.06.2017 р. та 27.03.2018 р. Також з переліку міститься посилання на податкове повідомлення-рішення від 13.02.2018 р. №97041207.
Листом Головного управління ДФС у м. Києві від 16.07.2018 р. за №33138/10/26-15-12-13-18 заперечення позивача до акту перевірки не враховано.
За наслідками перевірки контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення від 11.07.2018 р. -
№ 0437621213, згідно з яким за порушення п. 50.1 ст. 50, п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (з суми 245 804 грн.) до позивача застосовано штраф у розмірі 49 160, 8 грн. (20%);
№ 0437651213, згідно з яким за порушення п. 50.1 ст. 50, п. 57.1, 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України (з суми 5209 грн.) до позивача застосовано штраф у розмірі 520, 93 грн. (10%).
Позивач - Приватне підприємство "НАІРІ" - вважає вказані рішення протиправними та просить їх скасувати з наведених у позові підстав.
Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (в редакції станом на18.06.2018 р.) контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно з п. 75.1, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно з п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Згідно з п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
В даному випадку камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ПП "НАІРІ" (код 31813056), про що складено акт від 18.06.2018 р. №7932/26-15-12-13-20, згідно змісту акту проведена щодо декларацій, поданих за період з 24.10.2016 р. по 21.05.2018 р.
Згідно з п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: 49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Тобто, камеральна перевірка щомісячних декларацій позивача з ПДВ могла бути проведена протягом 30 календарних днів, що настали з 20 числа кожного місяця, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Остання з перелічених в акті декларацій датована 22.01.2018 р., останній уточнюючий розрахунок датований 27.03.2018 р.
Тобто, відповідачем проведено камеральну перевірку по всіх наведених у переліку документах з порушенням передбаченого п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України строку, що є підставою для визнання протиправними та скасування рішень, прийнятих на підставі вказаного акту перевірки.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З врахуванням викладеного у суду наявні підстави для висновку про прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для визнання їх протиправними та скасування.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 0437621213, № 0437651213 від 11.07.2018 року.
3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 39439980) на користь Приватного підприємства "НАІРІ" (01103, м. Київ, бул. Дружби Народів, 8-а, код 31813056) 1762 грн. судового збору.
4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 04.05.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2020 |
Оприлюднено | 05.05.2020 |
Номер документу | 89044727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні