ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30 квітня 2020 року Справа № 280/6419/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В. розглянув у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу
за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІСОВА ПОЛЯНА
про надання дозволу на погашення суми податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Запорізькій області (надалі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІСОВА ПОЛЯНА" (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд надати позивачу дозвіл на погашення всієї суми податкового боргу у розмірі 286 772,60 грн. за рахунок майна позивача, що перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за відповідачем обліковується сума узгодженого податкового боргу перед бюджетом з земельного податку з юридичних осіб, орендної плати з юридичних осіб та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості. Заборгованість виникла в результаті несплати самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань та донарахованих позивачем у податкових повідомленнях-рішеннях. Вказує, що судовими рішеннями Запорізького окружного адміністративного суду, що набрало законної сили, стягнуто з відповідача податковий борг у зв`язку з чим позивачем направлялися до банківських установ, в яких у відповідача відкриті банківські рахунки, інкасові доручення, проте останні поверталися без виконання у зв`язку із відсутністю коштів на рахунках, або були виконані частково на незначні суми. Зазначає, що майно платника податків описано у податкову заставу, а застава зареєстрована в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, та у зв`язку із відсутністю коштів у боржника просить суд надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу відповідача за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у письмовому відзиві (вх. №7024 від 14.02.2020), посилаючись на те, що ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА очікує надходження інвестицій для розвитку та даний позов може мати негативний вплив на прийняття рішення потенційного інвестора. Обмеження діяльності товариства спричинить негативний вплив на моральний та емоційний стан працівників підприємства. Крім того у відзиві просив провести судове засідання з повідомленням сторін та з призначенням справи до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
У зв`язку з невідповідністю позовної заяви вимогам ст.161 КАС України, ухвалою суду від 28.12.2019 позовна заява залишена без руху. Позивач усунув недоліки позовної заяви у встановлений термін.
Ухвалою судді від 16.01.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Ухвалою суду від 30.04.2020 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно із пунктом 10 ч. 1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.
Відповідно до даних інтегрованих (облікових) карток платника податків, станом на день розгляду справи, за Товариством з обмеженою відповідальністю ЛІСОВА ПОЛЯНА рахується податкова заборгованість з земельного податку з юридичних осіб 274217,15 грн., з орендної плати з юридичних осіб 38692,26 грн., з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які с власниками об`єктів нежитлової нерухомості 7182,56 грн. та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості 32055,03 грн., яка виникла внаслідок наступного:
1. Податковий борг з земельного податку з юридичних осіб виник внаслідок несплати податкових зобов`язань визначених самостійно у наданих до податкового органу податковій декларації:
- №1400002919 від 20.02.2014, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 3254,35 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 30.01.2015;
- №1500002573 від 17.02.2015, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 4064,69 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 03.03.2015, 30.03.2015, 30.04.2015, 30.05.2015, 30.06.2015, 30.07.2015, 30.08.2015, 30.09.2015, 30.10.2015, 30.11.2015, 30.12.2015, 30.01.2016;
-№1700007139 від 03.05.2017, згідно якої відповідач самостійно визначив суму податку, що підлягає нарахуванню та сплаті у бюджет за період з 03.05.2017 по 30.01.2018 в розмірі 74090,12 грн.;
-№6004 від 18.04.2018, згідно якої відповідач самостійно визначив суму податку, що підлягає нарахуванню та сплаті у бюджет в розмірі 18555,54 грн. Крім того відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 6174,18 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 18.04..2018, 30.04.2018, 30.05.2018, 30.06.2018, 30.07.2018, 30.08.2018, 30.09.2018, 30.10.2018, 30.11.2018, 30.12.2018.
За результатом проведених камеральних перевірок, за результатами яких складено:
- акт №358/08-08/15-02/34317688, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення №00314152 та №00315152 за якими застосовано штрафні санкції у сумі 1921,63 грн. Крім того за відповідачем рахувалась переплата в сумі 780,19 грн.;
- акт №55/08-08/12-03/34317688 від 16.03.2016 на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0000661200 за якими застосовано штрафні санкції у сумі 170,00 грн. Яке направлено відповідачу та 01.04.2017 ним отримано.
- акт №137/08-01-59-01-34317688 від 05.12.2017 на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0004905901 за якими застосовано штрафні санкції у сумі 170,00 грн. Яке направлено на адресу відповідача та 15.12.2017 ним отримано.
2. Податковий борг з орендної плати з юридичних осіб виник внаслідок несплати податкових зобов`язань визначених самостійно у наданих до податкового органу податковій декларації:
- №1400002921 від 20.02.2014, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 916,51 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 30.01.2015;
- №9014618168 від 13.02.2015, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 1144,72 грн. та за грудень 1144,70 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 02.03.2015, 30.03.2015, 30.04.2015, 30.05.2015, 30.06.2015, 30.07.2015, 30.08.2015, 30.09.2015, 30.10.2015, 30.11.2015, 30.12.2015, 30.01.2016;
- №1700006258 від 05.04.2017, згідно якої відповідач самостійно визначив суму податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет на 05.04.2017 становить один платіж у розмірі 1153,32 грн. та щомісячний платіж у розмірі 576,66 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: з період з 30.04.2017 по 30.04.2018;
За результатом проведених камеральних перевірок, за результатами яких складено:
- акт №359/08-08/15-02/34317688, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення №00313152 та №00312152 за якими застосовано штрафні санкції у сумі 540,93 грн. Крім того за відповідачем рахувалась переплата в сумі 217,73 грн.
3. Податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості виник внаслідок несплати податкових зобов`язань визначених самостійно у наданих до податкового органу податковій декларації:
- №1500002857 від 19.02.2015, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 1498,14 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 30.04.2015, 30.07.2015, 30.10.2015, 30.06.2016;
- №6006 від 18.04.2018, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 4579,29 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 29.04.2018, 29.07.2018, 29.10.2018, 29.01.2019;
- №4264 від 20.02.2019, згідно якої відповідач самостійно визначив суми податку, що підлягають нарахуванню та сплаті у бюджет щомісяця у розмірі 4579,29 грн., проте не сплатив зобов`язання по терміну сплати: 29.04.2019.
Також судом встановлено що судовими рішеннями у справах №808/3072/15, №808/1371/16, №0840/2958/18, №280/1774/19 суми повністю підтверджені.
А саме, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 27.07.2015 року в адміністративній справі №808/3072/15 задоволено позовні вимоги та стягнуто з ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 1498,14 грн., з земельного податку з юридичних осіб у сумі 30 417,64 грн., з податку орендної плати з юридичних осіб у сумі 8568,10 грн.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 07.06.2016 в адміністративній справі №808/1371/16 задоволено позовні вимоги та стягнуто з ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 4494,42 грн., з земельного податок з юридичних осіб в сумі 32517,47 грн.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 16.10.2018 в адміністративній справі №0840/2958/18 задоволено позовні вимоги та стягнуто кошти з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА , а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, з орендної плати з юридичних осіб в сумі 8989,89 грн. з земельного податку з юридичних осіб в сумі 92952,66 грн.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 26.06.2019 в адміністративній справі №280/1774/19 задоволено позовні вимоги та стягнуто з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА , а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг із земельного податку з юридичних осіб у розмірі 75280,12 грн.
Крім того, податковим органом вживалися заходи, спрямовані на погашення суми податкового боргу в позасудовому порядку, а саме: відповідачу направлялась податкова вимога форми Ю №451-25 від 10.12.2014 (а.с.44).
Окрім того, з метою виконання вищевказаних рішень суду, податковим органом надсилалися до банківських установ, що обслуговують ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА інкасові доручення (розпорядження), а саме:
№571-59 від 29.01.2019 на 4494,42 грн., яке повернуто банком без виконання у зв`язку із відсутністю коштів на рахунку (а.с.47);
№573-59 від 30.01.2019 на 18147,63 грн., яке повернуто банком без виконання у зв`язку із відсутністю коштів на рахунку (а.с.48);
14.02.2018 керівником (його заступник або уповноважена особа) ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення про опис майна у податкову заставу №1/59-23-08 у відношенні ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА (а.с. 50).
Податковим керуючим Лерш М.В. призначеним наказом ГУ ДФС у Запорізькій області від 23.11.2017 №3223, проведено опис майна ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА у податкову заставу, за результатами якого складено Акт опису майна №1/59-03/08 від 14.02.2018 (а.с.51).
Податковим керуючим Лерш М.В. призначеним наказом ГУ ДФС у Запорізькій області від 23.11.2017 №3223, проведено опис майна ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА у податкову заставу, за результатами якого складено Акт опису майна №3/59/08 від 24.05.2018 (а.с.52).
Податкову заставу зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження (а.с. 53-61).
Податковим керуючим, начальником відділу погашення боргу Вільнянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Кальченко А.Б. проведено перевірку стану збереження активів, які перебувають у податковій заставі ТОВ ЛІСОВА ПОЛЯНА , про що складено акт №3-59-08 від 08.07.2019.
У зв`язку з відсутністю на рахунках боржника коштів, достатній для погашення податкового боргу, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 (надалі - ПК України). Зокрема ПК України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно зі ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.п. 41.1, 41.2 ст. 41 ПК України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За визначенням пп. 14.1.137 п.14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - це державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
З 01.01.2017 набрали чинності зміни, внесені в ПК України Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" №1797-VIII від 21.12.2016, за якими, до функцій державних податкових інспекцій віднесено лише здійснення сервісного обслуговування платників податків (ст.19-3 ПК України). Водночас, вказаним Законом, до функцій контролюючих органів віднесено, зокрема, здійснення погашення податкового боргу платників податків, стягнення своєчасно не нарахованих та несплачених сум єдиного внеску та інших платежів (пп. 19-1.1.22 п. 19.1 ст. 19 ПК України), звернення до суду у випадках, передбачених законодавством (пп.19-1.1.45 п. 19.1 ст. 19 ПК України).
За визначенням пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
За приписами п.п. 88.1, 88.2 ст. 88 ПК України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Згідно з абз. 1 п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 ПК України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 89.1 ст. 89 ПК України, право податкової застави виникає:
у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;
у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.
Відповідно до абз. 1 п. 89.2 ст. 89 ПК України, з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
За приписами абзаців першого - четвертого пункту 89.3 статті 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 89.8 статті 89 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Згідно з п.п. 95.1 - 95.5 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.
У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов`язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань.
У таких випадках:
рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов`язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;
рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.
Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З системного аналізу вищенаведених приписів чинного податкового законодавства можна дійти висновку, що погашення податкового боргу платника податків з рахунок продажу майна такого платника податків, що перебуває у податковій заставі, є виключною мірою та застосовується лише тоді, коли контролюючим органом вчинено всі заходи, спрямовані на погашення податкового боргу платника податків, але такі заходи видалися марними.
Відповідно пп.93.1.1 п.93.1 ст. 93 ПК України, майно платника податків звільняється з податкової застави з дня, отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку.
Відповідачем до матеріалів справи не надано доказів повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, з урахуванням вище викладеного, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності дійшов висновку, що позов Головного управління ДПС у Запорізькій підлягає задоволенню, в межах суми наявного у відповідача податкового боргу.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІСОВА ПОЛЯНА"(69034, м.Запоріжжя, вул. Експресівська, 26, код ЄДРПОУ 34317688) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу - задовольнити.
Надати Головному управлінню ДПС у Запорізькій області дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 286772,60 грн. (двісті вісімдесят шість тисяч сімсот сімдесят дві гривні 60 коп.) за рахунок реалізації майна Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІСОВА ПОЛЯНА , що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк, визначений ст.295 КАС України, а також інші процесуальні строки щодо апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.
Суддя Н.В.Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2020 |
Оприлюднено | 05.05.2020 |
Номер документу | 89061495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні