ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 травня 2020 року м. Київ № 320/3006/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін адміністративну справу
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "РАНБАКСІ ФАРМАСЬЮТІКАЛС УКРАЇНА" з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.06.2019р. адміністративна справа № 320/3006/19 передана за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.07.2019р. справа № 320/3006/19 розподілена на суддю Добрянську Я.І.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.2019р. адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.08.2019р. відкрито провадження в адміністративній справі №320/3006/19 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що акт перевірки відповідача, на підставі якого було оформлено податкове повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207 не містить доказів факту порушення позивачем норм податкового законодавства, а містить висновки щодо дати реєстрації податкових накладних, при цьому замовчується факт про те, що затримака реєстрації податкових накладних відбулася з вини відповідача, а не позивача, так само як і замовчується факт виконання позивачем обов`язку вчасно та в повному обсязі, та не досліджується причина різниці в датах виконання податкового обов`язку та реєстрації податкових накладних. Відтак, прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207 являється незаконним та підлягає скасуванню.
Відповідачем подано відзив на адміністративний позов в якому зазначає, що повідомлення-рішення прийнято у межах повноважень, у порядку та в спосіб встановлений Податковим кодексом України, а відтак позивні вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
До суду надійшли заперечення позивача на відзив, в яких позивач зазначає, що відзив відповідача є викладенням норм законодавства без аналізу конкретних правовідносин між сторонами, так само і без наведення конкретних доказів законності власних дій по справі. При цьому, відповідач у відзиві позивача називає ТОВ Видавництво Глорія , що свідчить про поверховість та загальний характер відзиву. Також позивач вказує на те, що за результатами перевірки відповідачем застосовано штрафні санкції за факти порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, які подані на реєстрацію позивачем вчасно, що підтверджується квитанціями, але які були прийняті на реєстрацію системою відповідача на наступний день, без помилок та порушень зі сторони позивачса.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Як вбачається із матеріалів справи Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "РАНБАКСІ ФАРМАСЬЮТІКАЛС УКРАЇНА" (ПН 38265984) за 2017-2019 рік.
За результатами камеральної перевірки відповідачем складений Акт №1176/26-15-12-07-20/38265984 від 11.02.2019 року, в якому встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2019 рік в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного Акту від 11.02.2019 року відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207 про оплату штрафних санкцій у сумі 100300,18 грн. (сто тисяч триста гривень 18 копійок).
Не погоджуючись з висновками, які містяться в Акті №1176/26-15-12-07-20/38265984 від 11.02.2019 року, позивач звернувся із скаргою №19 від 19.03.2019 року до ДФС України про скасування податкового повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207.
За результатами розгляду скарги позивача №19 від 19.03.2019 року, ДФС України 15.05.2019 року рішенням №22478/6/99-99-11-06-01-25 залишила податкове повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207 без змін, а скаргу позивача - без задоволення
Незгода позивача із прийнятими рішеннями зумовила його звернення до суду із даним позовом, при вирішенні якого Окружний адміністративний суд міста Києва виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування та повернення в разі переплати, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (надалі - ПК України).
Відповідно до п. п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Пункт 201.1 статті 201 ПК України передбачає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абз. 8,9 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Водночас положеннями п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
З аналізу вказаних норм вбачається, що п.201.10 ст.201 ПК України виокремлено такі види податкових накладних, які підлягають реєстрації в ЄРПН: податкові накладні, які не надаються покупцю та податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. При цьому, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст.120-1 ПК України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Даний правовий висновок у спірних правовідносинах викладено Верховним Судом у постановах від 04.09.2018 р. по справі № 816/1488/17, від 11.12.2018 р. по справі № 807/68/18, від 07.02.2019 р. по справі № 808/3250/17.
Підпункт 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлює, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Так, матеріалами справи підтверджено, що податкові накладні за номерами/датами: 111/ 30.10.2017, 105/ 30.10.2017, 128 /31.10.2017, 127 /31.10.2017, 101 /25.10.2017, 107 /30.10.2017, 100 /25.10.2017, 110/ 30.10.2017, 113 /31.10.2017, 129 /23.10.2017, 108 /30.10.2017, 122 /31.10.2017, 109 /30.10.2017 були відправлені позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.11.2017 року о 21:25, про що свідчать відповідні квитанції із зазначенням результату контроля: не містить помилок.
Однак, як вбачається з квитанцій від 16.11.2017 року о 08:32, названі податкові накладні доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України 15.11.2017 року в 23:05:43 та не були прийняті відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (у редакції постанови КМУ від 26.04.2017 року №341) із зазначенням, що операційний день для реєстрації документів триває щодня з 0 до 23 години.
Відтак, суд зазначає, що позивачем були відправлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних названі податкові накладні своєчасно, без порушення термінів, що встановлені п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, проте відповідач, отримавши названі податкові накладні від позивача, не прийняв фактично та вчасно жодного рішення щодо названих податкових накладних або щодо їх реєстрації у день подання, або відмови в реєстрації, що призвело до реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних всупереч терміну встановленого законом не з вини позивача.
Тобто, матеріалами справи підтверджено, що квитанції про прийняття вказаних накладних протягом операційного дня позивач не отримав, а отримав лише 16.11.2017 року о 08:32, що не заперечується відповідачем.
Суд зазначає, що позивач не може бути притягнутий до відповідальності за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної, якщо ним вчинено всі дії щодо такої реєстрації в межах, встановлених Податковим кодексом України, строків для реєстрації такої податкової накладної, однак така реєстрація не відбулася з незалежних від платника податку причин.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 30.01 2018 року у справі № 816/390/17.
Відтак суд зазначає, що встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися лише в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДФС у строк, встановлений цією статтею.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 12 липня 2019 року по справі №0940/1600/18.
Також, судом встановлено, що податкові накладні за номерами/датами: 67/ 31.01.2017, 115 /28.02.2017, 113 /28.02.2017, 112 /28.02.2017, 106/ 31.03.2017, 111/ 30.04.2017, 142 /06.07.2017 є податковими накладними, які не підлягають наданню одержувачу (покупцю) та оформлені з відповідною позначкою у належній графі не підлягаю наданню отримувачу (покупцю) , тип причини 13 (що означає складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності ), що відповідає Порядку оформлення/заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року №1307.
Згідно з абзацами третім та четвертим пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 120.1-2 ст.120-1 ПК України передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
Отже, стаття 120-1 ПК України встановлює штрафні санкції для платників податків за порушення строків реєстрації податкових накладних (розрахунків коригування до податкових накладних). Відтак, законодавцем визначені виключні випадки, які звільняють платника від штрафних санкцій, а саме у випадку несвоєчасної реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Оцінюючи докази, що надані сторонами, суд зазначає, що позивачем надано належні та допустимі докази на підтвердження заявлених позовних вимог, у той же час відповідачем не надано належних доказів на підтвердження законності спірного рішення.
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 8, 9, 73, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РАНБАКСІ ФАРМАСЬЮТІКАЛС УКРАЇНА" (Харківське шосе, 175, Київ,02121, код ЄДРПОУ 38265984) до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 43141267) - задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.03.2019 року №0189201207, прийняте Головним управлінням Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 43141267).
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 43141267 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "РАНБАКСІ ФАРМАСЬЮТІКАЛС УКРАЇНА" (Харківське шосе, 175, Київ, 02121, код ЄДРПОУ38265984) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2020 |
Оприлюднено | 06.05.2020 |
Номер документу | 89062988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні