Провадження №3/760/341/20
у справі №760/31288/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 січня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І. А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Юрківа В.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ) директора компанії VIVE TEXTILE RECYCLING Sp.z.o.o. (25-663, ul. Olszewskiego, 6, Kielce , Poland) Польща, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -
В С Т А Н О В И В :
У листопаді 2019 року в провадження судді надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушенням митних правил №0547/10000/19 від 23.07.2019 про притягнення громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, обґрунтований наступним.
У матеріалі зазначено, що 13.07.2019 через митний кордон України, пункт пропуску Рава-Руська-Хребенне митного поста Рава-Руська , Львівської митниці ДФС, на автомобільному транспортному засобі р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , з Республіки Польща на митну територію України ввезено товар одяг і додаткові речі до одягу та їх частини, що використовувалися, загальною вагою брутто 16 634 кг. та взуття, що використовувалося, загальною вагою брутто 471 кг., на якому наявні значні ознаки зносу (плями, потертість), ступінь зносу не більш як 20 %. Торговельна марка: нема даних. Виробник: нема даних. Країна виробництва: EU всього товарів - 2, пакувальних місць - 570 поліетиленових мішка, загальною вагою брутто - 17 105 кг, загальною вартістю 15418,05 євро, або 634 545,91 грн.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 12.07.2019 № UA100050/2019/616181 на підставі товаросупровідних документів: зовнішньоекономічного контракту від 16.10.2018 № MIT16102018, укладеного між продавцем/відправником - компанією VIVE TEXTILE RECYCLING Sp.z.o.o. (Польща), в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), з одного боку, та покупцем/одержувачем - ТОВ МІТІКА (м. Дніпро, Україна), в особі директора ОСОБА_4 , з іншого боку, комерційного інвойсу від 13.07.2019 № МТ2019-02, міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 13.07.2019 № б/н.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія VIVE TEXTILE RECYCLING Sp.z.o.o. (25-663, ul. Olszewskiego, 6, Kielce, Poland/Польща). Одержувачем - ТОВ МІТІКА (ЄДРПОУ 42442134, 49000, м. Дніпро, вул. Любарського, буд. 143, офіс 212).
15.07.2019, вищевказаний товар доставлений в зону діяльності митного поста Східний Київської міської митниці ДФС (вул. Дніпровська, 1, м. Київ) та заявлений декларантом/директором ТОВ МІТІКА гр. ОСОБА_4 у вільний обіг за митною декларацією (далі - МД) № UA100050/2019/283379.
Разом із вказаною МД та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: документи, які стали підставою для переміщення товарів через митний кордон України; специфікація № 1 до контракту від 16.10.2018 №MIT16102018, сертифікат якості (Certificate of quality) від 19.10.2018 № MIT2101, сертифікат дезінфекції (Certificate of disinfection) від 19.10.2018 № MT02I, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.11.2018 № 602-123-20-3/45369, специфікація № 3 до контракту від 16.10.2018 №MIT16102018 та інші, необхідні для здійснення митного контролю і митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
У п. 1.1 контракту від 16.10.2018 №MIT16102018 зазначено, що Продавець зобов`язується передати у власність Покупцеві, а Покупець прийняти та оплатити Товар, що поставляється окремими партіями протягом терміну дії Контракту, на умовах поставки, зазначених в Специфікації і/або Додатках (Додаткових угодах), що є невід`ємною частиною цього Контракту .
У п. 1.2. даного контракту зазначено, що Поставка здійснюється партіями в кількості, асортименті, за цінами, вказаними в Специфікації і/або Додатках (Додаткових угодах), що є невід`ємною частиною цього Контракту .
Також, в п. 1.3 зазначено, що Ціна, асортимент і кількість Товару узгоджується і затверджується Сторонами шляхом підписання Специфікації і/або Додатків (Додаткових угодах), що є невід`ємною частиною цього Контракту .
Відповідно до специфікація № 3 до контракту від 16.10.2018 №MIT16102018 та комерційного інвойсу від 13.07.2019 № МТ2019-02, всього товарів - 2, товар №1 - одяг бувший у використанні , вагою брутто 16 634 кг., 554 мішків, вартістю 14 970,60 євро , товар № 2 - взуття бувше у використанні , вагою брутто 471 кг., 16 мішків, вартістю 447,45 євро , всього загальною вагою брутто 17 105 кг, 570 мішків, та загальною вартістю 15 418,05 євро.
У період з 18.07.2019 по 22.07.2019, посадовими особами митниці, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, пункту 1.3. Розділу ІІІ "Порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення" затвердженого Наказом МФУ № 1316, проведено повний огляд (переогляд) товарів, які заявлені у МД № UA100050/2019/283379.
Під час проведення огляду, здійснено перевірку характеристик товару за ідентифікаційними ознаками та маркуванням. Оглянутий товар по зовнішньому вигляду ідентифікувався як одяг та взуття, що були у використанні. Товар запакований в поліетиленові мішки та не відсортований по найменуванню.
У ході проведення огляду (переогляду) товарів, також було виявлено товар, який не зазначено в товаросупровідних документах та в митній декларації, а саме:
новий одяг, який упаковано у поліетиленові мішки, загальною вагою - 2 495 кг;
нове взуття, яке упаковано у поліетиленові мішки, загальною вагою - 190 кг.
Відповідно до п. 6 постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 р. №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Таким чином, на переконання митного органу, товари новий одяг, який упаковано у поліетиленові мішки, загальною вагою - 2 495 кг та нове взуття, яке упаковано у поліетиленові мішки, загальною вагою - 190 кг., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товаросупровідних документів (специфікації № 3 до контракту від 16.10.2018 №MIT16102018 та комерційного інвойсу від 13.07.2019 № МТ2019-02) виставлених компанією VIVE TEXTILE RECYCLING Sp.z.o.o. (Польща), в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), для ТОВ МІТІКА (м. Дніпро, Україна), які містять неправдиві відомості щодо найменування товару та кількості.
Крім того, в адміністративному матеріалі зазначено, що безпосередні предмети правопорушення, в порядку ст. 511 МК України вилучені та зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 А, а загальна вартість предметів правопорушення складає 11 200 грн.
Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил складений відносно ОСОБА_2 .
Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 у судовому засіданні просив направити адміністративний матеріал до митниці для проведення додаткової перевірки. Пояснив, що з метою перевірки законності ввезення на митну територію товарів, до митної адміністрації Республіки Польща жодних запитів або інформації по справі протоколу про порушення митних правил №0574/10000/19 від 23.07.2019 не направлялось, що перешкоджає встановленню обставин справи і можливості суддею розглянути по суті вказаний адміністративний матеріал. При цьому, в адміністративному матеріалі міститься заява гр. Польщі ОСОБА_2 про те, що надані декларантом ТОВ МІТІКА для митного оформлення документи польською фірмою, якою керує гр. Польщі ОСОБА_2 VIVE TEXTILE RECYCLING - ніколи не оформлялись ( в т.ч. контракт від 16.10.2018 №МІТ 16102018, Специфікації №1, №3, Інвойс від 13.07.2019 №МТ2019-02 та VIVE TEXTILE RECYCLING ). Також фірма VIVE TEXTILE RECYCLING ніколи не співпрацювала з покупцем та декларантом ТОВ МІТІКА ( код ЄДРПОУ 42442134 ).
Також посилається на те, що в адміністративному матеріалі відсутні документи в т.ч.: опитування та пояснення декларанта ТОВ МІТІКА , опитування та пояснення керівника декларанта, опитування та пояснення перевізника, опитування та пояснення водія.
Зазначено, що польська фірма VIVE TEXTILE RECYCLING на обліку в митних органах України не перебуває, не є декларантом та жодних порушень митних правил України не здійснювала, а громадянин Польщі ОСОБА_2 не складав та не подавав, а також не брав жодної участі у складанні та подачі документів для митного оформлення по справі в Україні.
Представник ОСОБА_2 стверджує, що останній не здійснював жодних дій ,спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, відсутня його активна поведінка (вчинок).
Заслухавши думку учасників справи, вивчивши матеріали справи, суддя приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:
1) про проведення додаткової перевірки;
2) про накладення адміністративного стягнення;
3) про закриття провадження у справі.
Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.
Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:
1) дату і місце його складення;
2) посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;
4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;
5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;
6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;
7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;
8) інші необхідні для вирішення справи відомості.
З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.
Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;
2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).
Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Таким чином, митному органові слід надати суду докази для встановлення обставин справи і можливості суддею розглянути по суті вказаний адміністративний матеріал, зокрема, необхідно здійснити запити до іноземних митних адміністрацій для з`ясування перевірки законності поставок товару, що є предметом адміністративного правопорушення у вказаній справі, а саме: чи оформлялися гр. Польщі ОСОБА_2 - керівником ТОВ МІТІКА контракт від 16.10.2018 №МІТ 16102018, Специфікації №1, №3, Інвойс від 13.07.2019 №МТ2019-02 та VIVE TEXTILE RECYCLING. Надати опитування та пояснення декларанта ТОВ МІТІКА , керівника декларанта, перевізника та водія.
На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.
Керуючись ст.ст. 483, 486, 489, 492, 495, 522, 527 МК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ) по факту порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2020 |
Оприлюднено | 06.05.2020 |
Номер документу | 89082694 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні