Рішення
від 05.05.2020 по справі 420/7591/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7591/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 травня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІА-ЛЕКС", Колективного підприємства "Будова" (вул.Осипова,буд.25, м.Одеса, 65125) до Управління ДАБК Одеської міської ради (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009), заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009), заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009) про визнання протиправною та скасувати постанову Управління ДАБК Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.12.2019 року №072/19/539-вих., визнати протиправним та скасувати припис від 18.11.2019 року Управління ДАБК Одеської міської ради з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул .. Єврейська , 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисим С.О., визнати протиправними дії заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисого С.О., щодо видання припису Управління ДАБК Одеської міської ради від 18.11.2019 року з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м.Одеса, Приморський район , вул..Єврейська , 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, визнати протиправними дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління ДАБК Одеської міської ради №072/19/539-вих. від 02.12.2019 року,-

ВСТАНОВИВ:

КОЛЕКТИВНЕ ПІДПРИЄМСТВО БУДОВА (надалі по тексту позивач- 1 або КП БУДОВА ) звернулося до суду із позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (надалі по тексту Управління ДАБК ОМР або відповідач 1), Заступник начальника управління - начальник інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремов Вячеслав Юрійович (надалі по тексту відповідач 2), Заступник начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисий Сергій Олександрович (надалі по тексту відповідач 3), в якому просить суд:

- Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.12.2019 № 072/19/539-вих;

- Визнати протиправним та скасувати припис від 18.11.2019 року Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим С.О.;

- Визнати протиправними дії заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича, щодо видання припису Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради від 18.11.2019 року з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська , 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт;

- Визнати протиправними дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 072/19/539-вих від 02.12.2019 року.

Ухвалою від 11.02.2020 року об`єднано в одне провадження адміністративні справи: №420/7591/19 та №420/7592/19 та присвоєнно об`єднаній справі №420/7591/19.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ДІА-ЛЕКС (надалі по тексту позивач - 2, ТОВ ДІА-ЛЕКС ) звернулося до суду із позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (надалі по тексту Управління ДАБК ОМР або відповідач 1), Заступник начальника управління - начальник інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремов Вячеслав Юрійович (надалі по тексту відповідач 2), Заступник начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисий Сергій Олександрович (надалі по тексту відповідач 3), в якому просить суд:

- Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.12.2019 № 071/19/540-вих;

- Визнати протиправним та скасувати припис від 18.11.2019 року Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з вимогою отримати в установленому законодавством порядку право на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 в термін до 18.01.2020 року та зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим С.О.;

- Визнати протиправними дії заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича, щодо видання припису Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради від 18.11.2019 року;

- Визнати протиправними дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 071/19/540-вих від 02.12.2019 року.

Позивач зазначає, що 18.11.2019 року, за результатами позапланової перевірки будівництва житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 , у зв`язку з нібито виявленими порушеннями ч.1 ст.37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п.27 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 №466, заступником начальника інспекційного відділу № 1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (далі за текстом УДАБК ОМР) Лисим С.О. видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт.

02.12.2019 р. Заступник начальника УДАБК ОМР Єфремов В.Ю. прийняв постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №072/19/539-вих., якою визнав КП БУДОВА винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2, п.4, ч. 3, ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у суму 742 590 грн.

Щодо протиправного висновку заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК ОМР Лисого С.О. про начебто виконання будівельних робіт генеральним підрядником КП БУДОВА та замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС з будівництва житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт позивач - 1 зазначає, що з врахуванням ч. 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності з 28.10.2019 року у ТОВ ДІА-ЛЕКС згідно чинного законодавства України, виникло право на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська, 3 , а дозвіл вважається виданим.

Щодо протиправних дій заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича позивач-1 зазначає, що накладання штрафу за адміністративне правопорушення на КП БУДОВА відбулося за відсутності права передбаченого п. 21 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності який затверджено постановою КМУ від 06.04.1995 №244, ст. 19 Конституції України, всупереч яких посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю визнано винними суб`єктів містобудування у вчиненні адміністративного правопорушення та протиправно накладено на КП БУДОВА , ТОВ ДІА-ЛЕКС адміністративне стягнення - штраф у розмірі 742 590, 00 грн. на позивача-1, позивача-2.

Не вірні висновки заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК ОМР Лисого С.О. та порушенням ним та Управлінням ДАБК ОМР чинного законодавства України стали підставою для видання припису з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м . Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, а згодом 02.12.2019 року й до винесення постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 072/19/539-вих від 02.12.2019 року та постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 071/19/540-вих від 02.12.2019 року чим протиправно обмежило КП БУДОВА , ТОВ ДІА-ЛЕКС в реалізації права на виконання будівельних робіт яке виникло 28.10.2019 року у відповідності до ч. ч.2, 4, 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності .

Ухвалою суду від 21 грудня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

05.02.2020 року від Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надійшов відзив на позовну заяву (вхід № ЕП/1173/20), який долучено до матеріалів справи.

10.02.2020 року від КП БУДОВА надійшли письмово викладена відповідь на відзив.

Ухвалою від 11.02.2020 року об`єднано в одне провадження адміністративні справи: №420/7591/19 та №420/7592/19 та присвоєнно об`єднаній справі №420/7591/19.

Пояснення обґрунтовано тим, що відповідно до ст. 41 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2018 року №533, на підставі наказу Управління 06.11.2019 року № 01-13/437ДАБК, органами державного архітектурно-будівельного контролю здійснено позапланову перевірку об`єкта будівництва за адресою: вул . Єврейська, 3 в м. Одесі.

06.11.2019 року Управлінням видано направлення для проведення позапланової перевірки від № 001926 зі строком дії з 11.11.2019 року по 18.11.2019 року.

Під час проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил за адресою: м . Одеса, Приморський район, вулиця Єврейська, 3, надано копію направлення на проведення позапланової перевірки з наведеною підставою проведення перевірки, копія листа фізичної особи від 04.11.2019 року за вх. № 01-10/530-ЗР.

За результатами перевірки встановлено, що позивачем-1, позивачем-2 виконуються будівельні роботи з будівництва житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено ч. 1 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п.27 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 №466.

Позивач-1 зазначає, що Замовником ТОВ ДІА-ЛЕКС , 23.08.2019 року до Державної архітектурно-будівельної інспекції України було подано заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт за вх. номером 40-30/2308-8, на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська, 3 .

Відповідно до ч. 2 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності - дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Згідно ч. 4 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності - відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Згідно п. 31 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого

постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2019 р. № 466, - У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу орган державного архітектурно-будівельного контролю надсилає замовнику (його уповноваженій особі) протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви відмову в паперовій або електронній формі через електронний кабінет з обґрунтуванням причин за формою, наведеною у додатку 11 до цього Порядку.

Враховуючи, що заяву про видачу дозволу ТОВ ДІА-ЛЕКС подало до ДАБІ 23.08.2019 року то строк для видачі дозволу чи відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт сплинув 05.09.2019 року.

Після спливу вказаного строку, ДАБІ не було видано дозвіл на здійснення будівельних робіт, а також ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримано відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, а отже керуючись ч. 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності 09.10.2019 року ТОВ ДІА-ЛЕКС рекомендованим листом (ідентифікатор поштового відправлення 6504801251544) направило до ДАБІ заяву № 01/10 від 07.10.2019 року для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У вказаній заяві ТОВ ДІА-ЛЕКС зазначило, що у разі виконання ДАБІ норм чинного законодавства та направлення на адресу ТОВ ДІА-ЛЕКС дозволу на виконання будівельних робіт або відмови у видачі дозволу, просимо про це повідомити письмово з зазначенням штрихкодового ідентифікатора поштового відправлення. Але ДАБІ України у встановлений чинним законодавством термін не повідомило замовника - ТОВ ДІА-ЛЕКС про надіслання на адресу замовника дозволу на виконання будівельних робіт або відмови у видачі дозволу.

Лише в листопаді місяці 2019 року ТОВ ДІА-ЛЕКС отримало від ДАБІ України простий лист від 01.11.2019 року № 40-303-202/19 який згідно печатки на конверті був відправлений 09.11.2019 р., в якому також не було зазначено штрихкодового ідентифікатора поштового відправлення яким надсилалась відмова у видачі дозволу, а лише повідомлено про наявність на офіційному веб-сайті інформації про відмову.

Згідно ч.5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності у разі якщо в установлений цією статтею строк органом державного архітектурно-будівельного контролю не видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, замовник звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У разі якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації письмового звернення, направленого рекомендованим листом до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а дозвіл вважається виданим.

Направлену рекомендованим листом ТОВ ДІА-ЛЕКС заяву (ідентифікатор поштового відправлення 6504801251544), від 09.10.2019 року про вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі, ДАБІ України отримала 15.10.2019 року.

Протягом зазначеного ч. 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності строку, ДАБІ не видало дозвіл на здійснення будівельних робіт, а також ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримало відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, а тому зі спливом 10-ти денного строку, а саме з 28.10.2019 року у ТОВ ДІА-ЛЕКС згідно чинного законодавства України, виникло право на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська, 3 , а дозвіл вважається виданим.

Відповідач-1 зазначає, що відповідно до листа ТОВ ДІА-ЛЕКС за №12/11 від 12.11.2019 року (вх.№ 01-10/530-ЗГ від 14.11.2019 року) ДАБІ не надало ТОВ ДІА-ЛЕКС в установлений законом термін дозвіл на виконання будівельних робіт, а також ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримало відмову у видачі дозволу на заяву №40-30/2308-8 протягом десяти робочих днів, а саме 05.09.2019 року. Таким чином на думку ТОВ ДІА-ЛЕКС на підставі ч. 5 ст. 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ТОВ ДІА-ЛЕКС отримало право на виконання будівельних робіт за даною адресою.

Вказану інформацію також надано до Управління від Генерального підрядника КП БУДОВА листом за №710/1 від 13.11.2019 року (вх.№ 01-10/530-ЗГ від 14.11.2019 року).

Відповідач-1 зазначає, що інформація не відповідає дійсності, оскільки за результатами розгляду заяви ТОВ ДІА-ЛЕКС на отримання дозволу за №40-30/2308-8 від 23.08.2018 року ДАБІ надала ТОВ ДІА-ЛЕКС відмову за №ІУ 133192391897 від 27.018.2019 року, яка розміщена на офіційному веб-сайті ДАБІ: https://dabi.gov.ua/dozvil/.

Відповідно до листа КП БУДОВА за №710/1 від 13.11.2019 року (вх.№01-10/530-ЗГ від 14.11.2019 року), КП БУДОВА є генеральним підрядником на даному об`єкті будівництва на підставі договору підряду на капітальне будівництво за №1/Е від 14.12.2017 року, укладеного з ТОВ ДІА-ЛЕКС .

Згідно з даними єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та аналювання зазначених документів, відсутня інформація щодо реєстрації або видачі дозвільних документів на проведення будівельних робіт з будівництва житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3.

Ухвалою від 16.04.2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено до судового розгляду на 28.04.2020 року.

До судового засідання сторони не зявились, від представників позивачів надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності, у звязку з чим, на підставі положень ч.9 ст.205 КАС України, суд ухвалив рішення розглянути цю справу в порядку письмового провадження за наявними у справі письмовими доказами.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та пояснення щодо позову, перевіривши їх доказами, судом встановлені наступні факти та обставини.

КОЛЕКТИВНЕ ПІДПРИЄМСТВО БУДОВА є юридичною особою (Ідентифікаційний код 22484783), видами діяльності якого є: Код КВЕД 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва;Код КВЕД 23.69 Виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу;Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи;Код КВЕД 71.11 Діяльність у сфері архітектури;Код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах;Код КВЕД 74.90 Інша професійна, аукова та технічна діяльність, н. в. і. у.;Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний).

ТОВ ДІА-ЛЕКС є юридичною особою (Ідентифікаціний код 39500300), видами діяльності якого є Код КВЕД 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна;

Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний).

Судом встановлено, що 06.11.2019 року Управлінням ДАБК ОМР було видано Наказ №01-13/437 ДАБК від 06.11.2019 року про проведення позапланової перевірки на об`єкті: Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, Приморський район, вул. Єврейська , 3. Предметом перевірки зазначено дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Підставою позапланової перевірки стало електронне звернення фізичної особи від 04.11.2019 року яке надійшло 04.11.2019 року на електронну адресу Управління ДАБК ОМР за вх.№ 01-10/530-ЗР.

11.11.2019 року посадовою особою Управління ДАБК ОМР Заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим Сергієм Олександровичем було здійснено виїзд на об`єкт будівництва за адресою: м . Одеса, Приморський район, вул.. Єврейська, 3 з метою проведення позапланової перевірки. На момент виїзду посадової особи Управління ДАБК ОМР на місце директору КП БУДОВА Трубай Я.А. та представнику ТОВ ДІА-ЛЕКС за довіреністю від 01.11.2019 року Побережному В . В . вручено копію звернення фізичної особи, наказу Управління, направлення на проведення позапланової перевірки, що підтверджується особистими підписами Трубай Я.А. , Побережного В.В .

Земельну ділянку за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська , 3 Одеською міською радою було передано в строкове платне володіння та користування площею 0, 6567 га (кадастровий номер 5110137500:21:017:0010) ТОВ ДІА-ЛЕКС для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку на підставі договору оренди за №372 від 27.11.2017 року. Управлінням архітектрути та містобудування ОМР замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС видані містобудівні умови та обмеження за вищевказаною адресою за №01-06/49 від 10.04.2018 року для проектування будівництва житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем, за рахунок знесення нежилої будівлі виробничого призначення (Літ. А8), яка розміщена за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька, 10/1, будівель літ. АА№,АІ,Аі,А5 , які розміщені за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 3, нежилих будівель виробничого призначенні літ. А3, А4, А6, А9, навісів літ. П, Р, С, які розміщені за адресою: м. Одеса, вул. Карантинна, 21/1, нежилої будівлі виробничого призначення літ. А7, яка розміщена за адресою: м. Одеса, вул. Карантинна, 21/2, які знаходяться у власності ТОВ ДІА-ЛЕКС , із відновленням архітектурної стилістики фасадів будівлі, яка притаманна будівлям, які розміщені у центральній частині міста із збереженням єдності та цілісності фасадів будівлі.

Судом встановлено, що Замовником ТОВ ДІА-ЛЕКС , 23.08.2019 року до Державної архітектурно-будівельної інспекції України було подано заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт за вх. номером 40-30/2308-8, на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 3 .

Заяву про видачу дозволу ТОВ ДІА-ЛЕКС подало до ДАБІ 23.08.2019 року, строк для видачі дозволу чи відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт сплинув 05.09.2019 року.

Після спливу вказаного строку, ДАБІ не було видано дозвіл на здійснення будівельних робіт, ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримано відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, 09.10.2019 року ТОВ ДІА-ЛЕКС рекомендованим листом (ідентифікатор поштового відправлення 6504801251544) направило до ДАБІ заяву № 01/10 від 07.10.2019 року для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У вказаній заяві ТОВ ДІА-ЛЕКС зазначило, що у разі виконання ДАБІ норм чинного законодавства та направлення на адресу ТОВ ДІА-ЛЕКС дозволу на виконання будівельних робіт або відмови у видачі дозволу, просили повідомити письмово з зазначенням штрихкодового ідентифікатора поштового відправлення. ДАБІ України у встановлений чинним законодавством термін не повідомило замовника - ТОВ ДІА-ЛЕКС про надіслання на адресу замовника дозволу на виконання будівельних робіт або відмови у видачі дозволу.

Направлену рекомендованим листом ТОВ ДІА-ЛЕКС заяву (ідентифікатор поштового відправлення 6504801251544) від 09.10.2019 року про вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі, ДАБІ України отримано 15.10.2019 року.

ДАБІ не видало дозвіл на здійснення будівельних робіт, а також ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримало відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, а тому зі спливом 10-ти денного строку, а саме з 28.10.2019 року у ТОВ ДІА-ЛЕКС згідно чинного законодавства України, виникло право на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська, 3 , а дозвіл вважається виданим.

В листопаді місяці 2019 року ТОВ ДІА-ЛЕКС отримано від ДАБІ України простий лист від 01.11.2019 року № 40-303-202/19 який згідно печатки на конверті був відправлений 09.11.2019 р., в якому також не було зазначено штрихкодового ідентифікатора поштового відправлення яким надсилалась відмова у видачі дозволу, лише повідомлено про наявність на офіційному веб-сайті інформації про відмову.

13.11.2019 р. Заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим Сергієм Олександровичем було отримано письмові пояснення суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль в яких зазначено підстави набуття замовником - ТОВ ДІА-ЛЕКС права на виконання будівельних робіт на зазначений вище об`єкт, до пояснення було додано копію Листа ТОВ ДІА-ЛЕКС від 28.10.2019 року.

Відповідно до Листа № 28/10 від 28.10.2019 р. замовник - ТОВ ДІА-ЛЕКС з 28.10.2019 року має право здійснювати будівельні роботи з будівництва житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса , вул. Єврейська, 3 на підставі права, набутого в порядку встановленому чинним законодавством України.

18.11.2019 року, за результатами позапланової перевірки будівництва житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, заступником начальника інспекційного відділу № 1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим С.О. складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 18.11.2019 року №001936.

Заступником начальника інспекційного відділу № 1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим С.О. Було видано припис, про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з вимогою: зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт

Протоколом Управління ДАБК ОМР про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.11.2019 року встановлено здійснення правопорушення передбаченого абз. 2 п. 4 ч. 3 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та зазначено що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться 02.12.2019 року о 12:30 у приміщені Управління ДАБК ОМР за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, 6.

29.11.2019 року на адресу Управління ДАБК ОМР було надано пояснення та клопотання відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності який затверджено постановою КМУ від 06.04.1995 року №244 для врахування під час розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, до пояснень було надано копії листа про початок виконання будівельних робіт у зв`язку з набуттям такого права від 28.10.2019 року, копія акта про початок виконання будівельних робіт від 28.10.2019 року.

02.12.2019 року Відповідачем, розглянуто матеріали справи про правопорушення у сфері мустобудівної діяльності та прийнято постанову №072/19/539-вих. від 02.12.2019 року, якою визнано КП БУДОВА винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п.4 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 742 590, 00 грн.

Судом також встановлено, що на підставі того самого наказу Управління ДАБК ОМР №01-13/437 ДАБК від 06.11.2019 року та того самого електронного звернення фізичної особи від 04.11.2019 року за вх.. №01-10/530-ЗП Управлінням ДАБК ОМР було проведенно позапланову перевірку замовника будівництва - ТОВ ДІА-ЛЕКС на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. При цьому за результатом здійснення позапланового заходу заступником начальника інспекційного відділу № 1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисим С.О. також було 18.11.2019 року складено акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з вимогою:

Отримати в установленому законодавством порядку право на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 в термін до 18.01.2020 року; зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.11.2019 року встановлено здійнення ТОВ ДІА-ЛЕКС правопорушення передбаченого абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та зазначено що розгляд справи правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться 02.12.2019 року о 12:00 у приміщені Управління ДАБК ОМР за адресою: м.Одеса, вул. Черняховського, 6.

02.12.2019 року відповідачем, розглянуто матеріали справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та прийнято постанову №071/19/540-вих. якою визнано ТОВ ДІА-ЛЕКС винним у вчиненні правопорушення передбаченого абз.2 п.3 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 742 590, 00 грн..

Не погоджуючись з діями Управління ДАБК ОМР щодо проведення позапланової перевірки КП БУДОВА , ТОВ ДІА-ЛЕКС на підставі направлення про здійснення позапланового заходу №001926 від 06.11.2019 року, з приписом Управління ДАБК ОМР про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 18.11.2019 року та постановами про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності №072/19/539-вих від 02.12.2019 року, №071/19/540-вих. від 02.12.2019 року, позивач-1, позивач-2 звернулися до суду з адміністративними позовами.

Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради та створено відповідно до Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про регулювання містобудівної діяльності , Про архітектурну діяльність та інших нормативно-правових актів з метою здійснення архітектурно-будівельного контролю на території м. Одеси.

Таким чином, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради наділено відповідними повноваженнями щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю в межах м. Одеси.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VI від 17.02.2011 року (далі Закон №3038-VI).

Відповідно до статті 41 вказаного Закону №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;

4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;

6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Відповідно до статті 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється, зокрема, шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації.

Згідно ст. 37 Закону №3038-VI Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

У разі якщо в установлений цією статтею строк органом державного архітектурно-будівельного контролю не видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, замовник звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У разі якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації письмового звернення, направленого рекомендованим листом до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а дозвіл вважається виданим.

Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року визначені правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду(контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з ст.1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V (далі Закон №877-V) органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи-підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання під розписку.

Згідно з ч.1 ст.7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Відповідно до ч.2 ст.7 Закону України №877-V на підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Відповідно ч.5 ст.7 Закону України №877 перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання.

Згідно з ч.2 ст.8 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов`язані повно, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом.

Пунктом 11 ст.4 Закону України №877-V встановлено, що плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб`єкта господарювання.

Відповідно до п.1 Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 579-VІІ від 27.04.2016 року, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (далі - Управління) є виконавчим органом Одеської міської ради та створено відповідно до Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про регулювання містобудівної діяльності , Про архітектурну діяльність та інших нормативно-правових актів з метою здійснення архітектурно-будівельного контролю на території м. Одеси.

Закон України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №208/94-ВР від 14.10.1994 року (далі Закон №208/94-ВР) встановлює відповідальність юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (суб`єктів містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Згідно ст.1 Закону №208/94-ВР правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб`єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону №208/94-ВР субєкти містобудування, які є замовниками будівництва обєктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:

1) виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

2) виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо обєктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

3) виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання: на обєктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів з середніми наслідками (СС2), - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб; на обєктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів із значними наслідками (СС3), - у розмірі девятисот прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

4) експлуатація або використання обєктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність обєкта до експлуатації чи в акті готовності обєкта до експлуатації, вчинені щодо: обєктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб; обєктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів з середніми наслідками (СС2), - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб; обєктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів із значними наслідками (СС3), - у розмірі девятисот прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

5) незабезпечення замовником здійснення технічного нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обовязковим згідно із законодавством, - у розмірі сорока прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

6) незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обовязковим згідно із законодавством, - у розмірі пятдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

7) неподання чи несвоєчасне подання замовником інформації про передачу права на будівництво обєкта іншому замовнику, зміну генерального підрядника чи підрядника, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт, а також про коригування проектної документації у випадках, коли подання такої інформації є обовязковим згідно із законодавством, - у розмірі двадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів будівництва регламентована Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553.

Частиною 2 пункту 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 (надалі - Порядок №553) закріплено, що державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.

Пунктом 3 Порядку №553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами органів державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.

Відповідно до п.5 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно до п. п. 7, 9 Порядку №553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю; вимога Держархбудінспекції про проведення перевірки; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Пунктами 15-17 Порядку №553 встановлено, що форми актів та інших документів, які складаються під-час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджуються Мінрегіоном.

За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис).

У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Відповідно до пункту 21 Порядку №553 якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №466 від 13 квітня 2011 року (далі - Порядок №466) визначає механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно п.5 Порядку №466 Будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:

подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;

видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".

Відповідно до п. 28 Порядку №466 замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронний кабінет до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.

Згідно п. 31 Порядку №466 у разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу орган державного архітектурно-будівельного контролю надсилає замовнику (його уповноваженій особі) протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви відмову в паперовій або електронній формі через електронний кабінет з обґрунтуванням причин за формою, наведеною у додатку 11 до цього Порядку.

П. 31 -1 Порядку №466 У разі коли органом державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви не видано дозвіл або відмову в його видачі, замовник звертається до Держархбудінспекції письмово рекомендованим листом з повідомленням або через електронний кабінет для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі.

Якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня подання письмового звернення до Держархбудінспекції, а дозвіл вважається виданим.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Перевіркою встановлено, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС та генеральним підрядником КП БУДОВА виконуються будівельні роботи з будівництва житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено ч. 1 ст. 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 27 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13 квітня 2011 року.

Згідно ст. 37 Закону №3038-VI Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

У разі якщо в установлений цією статтею строк органом державного архітектурно-будівельного контролю не видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, замовник звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі. У разі якщо протягом зазначеного строку не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації письмового звернення, направленого рекомендованим листом до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а дозвіл вважається виданим.

Як було встановлено судом ТОВ ДІА-ЛЕКС 23.08.2019 року до Державної архітектурно-будівельної інспекції України було подано заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт за вх. номером 40-30/2308-8, на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська, 3 .

Строк для видачі дозволу чи відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт сплинув 05.09.2019 року.

Після спливу вказаного строку, ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримано дозвіл на виконання будівельних робіт чи відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, керуючись ч. 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності 09.10.2019 року ТОВ ДІА-ЛЕКС рекомендованим листом (ідентифікатор поштового відправлення 6504801251544) направило до ДАБІ заяву № 01/10 від 07.10.2019 року для вжиття протягом десяти робочих днів заходів, пов`язаних з видачею зазначеного дозволу або відмовою в його видачі, 15.10.2019 року ДАБІ України отримано заяву № 01/10 від 07.10.2019 року.

Згідно ч. 5 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності строку, ДАБІ не видало дозвіл на здійснення будівельних робіт, а також ТОВ ДІА-ЛЕКС не отримало відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, зі спливом 10-ти денного строку, а саме з 28.10.2019 року у ТОВ ДІА-ЛЕКС згідно чинного законодавства України, виникло право на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м . Одеса, вул. Єврейська , 3 , а дозвіл вважається виданим.

Як було встановлено судом 02 грудня 2019 року заступником начальника Управління начальником інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремовим Вячеславом Юрійовичем, розглянувши матеріали справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесено Постанову №071/19/540-вих від 02.12.2019 року, №072/19/539-вих Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , яким КП БУДОВА та ТОВ ДІА-ЛЕКС визнано винними у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п.4 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 742 590, 00 грн. щодо кожного з позивачів. Постанова №072/19/539-вих від 02.12.2019 року Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності була отримана представником позивача - 2 за довіреністю Побережним В.В. 02.12.2019 року, Постанова №071/19/540-вих від 02.12.2019 року Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності була отримана представником позивача - 1 за довіреністю Дзекіш Р.О. 02.12.2019 року

Згідно ст.4 Закону України "Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності" порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначається Кабінетом Міністрів України.

Частина 1 ст.188-42 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю, яка тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Аналіз диспозиції даної норми однозначно вказує на те, що адміністративна відповідальність може наступати виключно, якщо така вимога чи припис є законними, тобто таким, що, в тому числі, ґрунтуються на вимогах закону.

Таким чином, позивача -1, позивача-2, притягнуто до відповідальності на підставі протиправних висновків заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича , а отже постанови №071/19/540-вих від 02.12.2019 року, № 072/19/539-вих від 02.12.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є протиправними та підлягають скасуванню.

Відтак, суд зазначає, що невірні висновки Заступник начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича викладених в акті перевірки, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності стали підставою для видання припису з вимогою отримати в установленому законодавством порядку право на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 в термін до 18.01.2020 року та зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт щодо Позивача - 2 та припис з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт щодо позивача - 1 .

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані приписи про усунення порушень вимог законодавства сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з вимогою отримати в установленому законодавством порядку право на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 в термін до 18.01.2020 року та зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, видані 18.11.2019 року Заступник начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисий Сергій Олександрович, а також постанова №071/19/540-вих від 02.12.2019 року, № 072/19/539-вих від 02.12.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийняті не у спосіб визначений законом, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

При цьому враховуючи висновки суду щодо протиправності приписів Управління ДАБК Одеської міської ради від 18.11.2019 року та постанов №071/19/540-вих від 02.12.2019 року, № 072/19/539-вих від 02.12.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, суд вважає, що дії посадових осіб щодо їх видання є протиправними за наслідками того, що посадові особи діяли не в спосіб передбачений Законом України.

Відповідно до ч.1 ст.72 та ч.2 ст.73 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обєктивному дослідженні.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обгрунованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно зясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на задоволення позову та згідно із ст.139 КАС України судові витрати позивачів у загальній сумі 15368 коп., сплачені згідно квитанції №15 від 13.12.2019 року та квитанції №16 від 13.12.2019 року, підлягають стягненню на їх користь за рахунок бюджетних асигнувань Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 139, 242-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІА-ЛЕКС", Колективного підприємства "Будова" (вул.Осипова,буд.25, м.Одеса, 65125) до Управління ДАБК Одеської міської ради (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009), заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009), заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича (вул.Черняховського,6, м.Одеса, 65009) про визнання протиправною та скасувати постанову Управління ДАБК Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.12.2019 року №072/19/539-вих., визнати протиправним та скасувати припис від 18.11.2019 року Управління ДАБК Одеської міської ради з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м . Одеса, Приморський район, вул..Єврейська,3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисим С.О., визнати протиправними дії заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисого С.О., щодо видання припису Управління ДАБК Одеської міської ради від 18.11.2019 року з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м .Одеса, Приморський район, вул..Єврейська,3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, визнати протиправними дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління ДАБК Одеської міської ради №072/19/539-вих. від 02.12.2019 року задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №072/19/5369-вих від 02.12.2019 року.

Визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з вимогою зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий 18.11.2019 року Заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисий Сергій Олександрович.

Визнати протиправними дії Заступника начальника управління - начальник інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №072/19/539-вих від 02.12.2019 року.

Визнати протиправними дії Заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича щодо видання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 18.11.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 40199728) на користь КОЛЕКТИВНОГО ПІДПРИЄМСТВА БУДОВА (код ЄДРПОУ 22484783) суму сплаченого судового збору в розмірі 7684, 00 грн.

Адміністративний позов ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ДІА-ЛЕКС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Заступника начальника управління - начальник інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, Заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича про визнання протиправними та скасування постанови, припису та визнання дій протиправним задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №071/19/540-вих від 02.12.2019 року.

Визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з вимогою отримати в установленому законодавством порядку право на виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 в термін до 18.01.2020 року та зупинити виконання будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 з 18.11.2019 року до моменту отримання права на виконання будівельних робіт, виданий 18.11.2019 року Заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича.

Визнати протиправними дії Заступника начальника управління - начальник інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремова Вячеслава Юрійовича, щодо винесення постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №071/19/540-вих від 02.12.2019 року.

Визнати протиправними дії Заступника начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисого Сергія Олександровича щодо видання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 18.11.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 40199728) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ДІА-ЛЕКС (код ЄДРПОУ 39500300) суму сплаченого судового збору в розмірі 7684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили, згідно ст. 255 КАС України , після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2020
Оприлюднено06.05.2020
Номер документу89085820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7591/19

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 01.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 01.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 05.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні