Рішення
від 05.05.2020 по справі 620/1057/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 травня 2020 року Чернігів Справа № 620/1057/20

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючого судді Клопота С.Л.,

за участю секретаря Шевченко А.В.,

представника позивача Тура С.М.,

представника відповідача Труби А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області та просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 № 726.

2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" з переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 № 726 про включення позивача до переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку, прийняте в порушення приписів Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, 11.12.2019 №1165, а саме без аналізу раніше поданих позивачем податкових накладних чи розрахунків коригувань.

Таке рішення порушує права позивача, оскільки призводить до посиленої уваги відповідача до податкових накладних чи розрахунків коригувань, які подаються позивачем і тягне за собою зупинення їх реєстрації, що, в свою чергу, блокує господарську діяльність позивача.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Суд зазначає, що підставою для прийняття рішення податковим органом про зупинення реєстрації податкової накладної приймається не на підставі інформації, що міститися в базі АІС Податковий блок , а відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Так, за приписами п.61.1 ст.61 ПКУ визначено, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (пп.62.1.2 п.62.1 ст.62 ПКУ).

В свою чергу, згідно п.71.1 ст.71 ПКУ інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Збір податкової інформації та отримання податкової інформації контролюючим органом врегульовано ст.72, 73 ПКУ.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено Порядком №1165. Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що терміни вживаються у такому значенні:

- автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної / розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

- критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп."а" або "б" п.185.1 ст.185, п.п. "а" або "б" п.187.1 ст.187, абз.1 п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПКУ за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Отже, контролюючий орган здійснює моніторинг податкових, накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.

Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПКУ та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до ст.74 ПКУ податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Підпунктом 20.1.45 п.20.1 ст.20 ПКУ передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Отже, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ), є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПКУ.

Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПКУ, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Дії контролюючого органу, щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому Податковим кодексом України (далі - ПКУ).

Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПКУ, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Аналізуючи зазначені норми чинного законодавства зазначаємо про те, що внесення до системи АІС "Податковий блок" податкової інформації, щодо відповідності ТОВ Вері-Велл критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами, якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.

Зважаючи на наведене, оскаржуване рішення не утворює, у відношенні позивача, жодних прямих та невідворотних наслідків, а відтак не порушує його права.

Щодо підставності та обгрунтованості прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, суд зазначає наступне.

Згідно моніторингу СМКОР встановлено, що 05.04.2018 ТОВ Вері-Велл надіслано на реєстрацію одну податкову накладну на суму 0,83 млн, грн., в т.ч. ПДВ 0,14 млн. грн., товар - Дизельне паливо Євро вид І згідно ДСТУ 7688:2015 (УКТ ЗЕД 2710194300). Покупець - ТОВ "Екон Трейд" (код ЄДРПОУ 38475635), 46.71 - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами). Станом на 05.04.2018 ліміт для реєстрації податкових накладних становить 193,6 тис грн.

Згідно даних ЄРПН за січень 2017 - березень 2018 станом на 05.04.2018 обсяг реалізації склав 0,57 млн. грн., в т.ч. ПДВ - 0,095 млн. грн.

Платником реалізовано: Бензин автомобільний А-92-Євро4-Е5 (2710124195), об`єм 10942 літрів, Бензин А-95- Євро (2710124512), об`єм 11648 літрів, Паливо дизельне ДТ-3-К4 сорт F (27101947100), об`єм 4120 літрів.

У 2017 році та січні-березні 2018 року придбання даного товару відсутнє. Натомість у лютому-березні 2018 р. платником придбано Розчинник складний органічний "SOLVENT SPECIAL", згідно ТУ У 20.3-32049885-002:2013 (код УКТЗЕД: 3814 00 90 19, UN 1263, ЛЗР, КЛ.З, ГР. IІІ) 77,8 тон, на суму 1,55 млн. грн, в т.ч. ПДВ - 0,26млн.грн.

Крім, цього аналізом баз даних ЄРПН встановлено, що платник здійснював реалізацію товарів, які відсутні в придбанні (дизельне паливо, бензин). При цьому податкова історія платника не носить характеру позитивної (кількість працюючих - лише 2 особи, заробітна плата за грудень 2019 р. - 2411,4 грн., що майже вдвічі нижче за рівень мінімальної заробітної плати: при обсязі реалізації за 2019 р. в 1,55 млн. грн. податкове навантаження по ПДВ - нуль відсотків, до бюджету не сплачено жодної гривні ПДВ.

Таким чином по ТОВ Вері-Велл було встановлено ризики порушення податкового законодавства, який визначено п.8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених (критерії ризиковості платника податку на додану вартість) Порядком №1165, а саме: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (згідно інформації з ЄРПН здійснюється реалізація товарів робіт, послуг відмінних від придбаних) .

Оскільки, в умовах дії Постанови КМУ від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємство ТОВ Вері-Вел (код 38584725) рішенням Комісії було внесено до Реєстру платників з ознаками ризику 05.04.2018 за ознакою податкова інформація в зв`язку з тим, що платник має ознаки постачання товарів, відмінних від придбаних, доводилось для відпрацювання в схемах руху ймовірного податкового кредиту у рамках наказу ДФС України від 28.07.2015 №543 Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з ПДВ , ризиковість операцій по яких підтвердилась (протокол від 05.04.2018 №11 копія витягу додається).

В умовах дії Постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з не спростуванням ознак ризику та за відсутності ознак позитивної податкової історії підприємство ТОВ Вері-Вел (код 38584725) рішенням Комісії від 04.02.2020 було внесено до Переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку за ознакою податкова інформація , визначеною пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість

З наведеного вбачається, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем у відповідності до приписів п. 8 Порядку № 1165.

За таких обставин у суду відсутні правові підстави для визнання протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 № 726 та зобов`язання останнього виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" з переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Вері-Велл" (вул.Шевченка, 29, с.Горбове, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область,16062) до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (вул.Реміснича, 11, м.Чернігів,14000) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлено 06 травня 2020 року.

Суддя С.Л. Клопот

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2020
Оприлюднено07.05.2020
Номер документу89086475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1057/20

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 12.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 05.05.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Рішення від 05.05.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні