ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
07.05.2020 Справа № 914/1054/19
Господарський суд Львівської області у складі
Судді Фартушка Т.Б., розглянувши матеріали скарги: Фермерського господарства Любомир-МГ , с.Новосільці, Львівська область, від 29.04.2020р. б/н (вх. №1061/20 від 04.05.2020р.)
про:
- визнання неправомірними дій приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. із скерування 16.04.2020р. заявки до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область, Жидачівський район, с. Новосільці, вул.Польова, 1 за початковою вартістю 5826000грн.;
- зобов`язання приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. відкликати заявку від 16.04.2020р. до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область , Жидачівський район, с. Новосільці, вул.Польова, 1 за початковою вартістю 5826000грн.;
- зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області
у справі №914/1054/19 за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю АЛС ВЕСТ , с.Байківці, Тернопільська область;
до відповідача: Фермерського господарства Любомир-МГ , с.Новосільці, Львівська область;
про: стягнення заборгованості та штрафних санкцій;
ціна позову: 1136908,10грн.
Орган оскарження: Приватний виконавець виконавчого округу Львівської області Білий Андрій Миколайович, м.Львів;
Представники Учасників справи та державного виконавця не викликались.
ВСТАНОВИВ:
04.05.2020р. на адресу Господарського суду Львівської області у справі №914/1054/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АЛС ВЕСТ до Фермерського господарства Любомир-МГ про стягнення заборгованості та штрафних санкцій; ціна позову: 1136908,10грн. надійшла скарга Фермерського господарства Любомир-МГ , с.Новосільці, Львівська область, від 29.04.2020р. б/н (вх. №1061/20); орган оскарження: приватний виконавець виконавчого округу Львівської області Білий Андрій Миколайович, про:
- визнання неправомірними дій приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. із скерування 16.04.2020р. заявки до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область, Жидачівський район, с.Новосільці, вул.Польова, 1 за початковою вартістю 5826000грн.;
- зобов`язання приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. відкликати заявку від 16.04.2020р. до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область, Жидачівський район, с . Новосільці, вул.Польова, 1 за початковою вартістю 5826000грн.;
- зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області.
Підставами скарги Заявник зазначає невідповідність висновків експерта, заниження у висновку вартості майна Боржника, що може вплинути на результат торгів, що матиме наслідком порушення прав Боржника, як власника майна, спричинити йому значні майнові збитки та поставити під загрозу здійснення Боржником господарської діяльності.
Відповідно до ч.1 ст.339 ГПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
Суд визнав представлені матеріали достатніми для прийняття скарги до розгляду в частині вимог скарги про визнання протиправними дій приватного виконавця та в частині зобов`язання приватного виконавця відкликати заявку від 16.04.2020р.; та наявності правових підстав для відмови у прийнятті до розгляду скарги в частині вимоги щодо зупинення виконання на підставі наказу від 16.10.2019р. №914/1054/19р. зважаючи на наступне.
Заявником у поданій до суду скарзі ставиться вимога про зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області.
Нормою ст.129 -1 Конституції України встановлено, що судове рішення є обов`язковим до виконання.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.34 Закону України Про виконавче провадження виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа.
Право суду зупинення стягнення за виконавчим документом передбачено наступними нормами ГПК України.
Так, згідно ч.1 ст.328 ГПК України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню. Приписами ч.3 вказаної статті передбачено, що суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.
Відповідно до ч.6 ст.336 ГПК України (Звернення стягнення на грошові кошти, що належать іншим особам, та нерухоме майно, право власності на яке не зареєстровано в установленому порядку) одночасно суд вирішує питання про зустрічне забезпечення та про заборону такій особі вчиняти дії щодо погашення заборгованості перед боржником та (або) зупиняє виконання судового рішення, згідно з яким з такої особи на користь боржника стягуються грошові кошти в межах загальної суми стягнення, до закінчення розгляду питання про звернення стягнення на грошові кошти.
Згідно ст.332 ГПК України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскарженого рішення суду або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
В той же час, розділом VI ГПК України (Судовий контроль за виконанням судових рішень) не передбачено повноважень господарського суду як на прийняття та розгляд вимоги про зупинення виконання на підставі виданого виконавчого документа, так і на зупинення виконання за виконавчим документом з підстав звернення сторони виконавчого провадження до суду із скаргою на рішення, дії чи бездіяльність органу чи посадової особи, уповноваженої на виконання судового рішення.
Нормами ч.10 ст.11 ГПК України встановлено, що у випадку, якщо спірні відносини не врегульовані законом і відсутній звичай ділового обороту, який може бути до них застосований, суд застосовує закон, що регулює подібні відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - виходить із загальних засад і змісту законодавства (аналогія права).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.175 ГПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства.
З врахуванням наведеного суд дійшов висновків про наявність правових підстав до відмови у прийнятті до розгляду скарги Фермерського господарства Любомир-МГ від 29.04.2020р. б/н (вх. №1061/20 від 04.05.2020р.) в частині вимоги про зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області.
При цьому суд зазначає, що у поданій Фермерським господарством Любомир-МГ скарзі від 29.04.2020р. б/н (вх. №1061/20 від 04.05.2020р.) до Господарського суду Львівської області відсутні доводи чи вимоги щодо виправлення помилки, допущеної при оформленні або видачі виконавчого документу, чи визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, як і відсутні доводи чи вимоги щодо звернення стягнення на грошові кошти, що належать іншим особам, та нерухоме майно, право власності на яке не зареєстровано в установленому порядку.
Суд роз`яснює Заявнику, що, з врахуванням викладених доводів, вимога щодо зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області, можлива до заявлення не в порядку розділу VI ГПК України, а в порядку інших норм, прямо передбачених ГПК України.
Суд зазначає, що приписами ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020р. №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (зі змінами та доповненнями) установлено з 12 березня 2020 р. до 11 травня 2020 р. на усій території України карантин.
Окрім того, заборонено:
до 11 травня 2020 р.:
- регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, зокрема пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, крім перевезення:
легковими автомобілями;
службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами працівників підприємств, закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров`я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв`язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, суб`єктів господарювання, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб і виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів. Маршрути руху транспортних засобів, які були погоджені уповноваженим підрозділом Національної поліції в період дії карантину до 24 квітня 2020 р., вважаються такими, які продовжують діяти на період встановлення карантину згідно з цією постановою;
працівників закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров`я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв`язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, осіб, які виявили бажання бути донорами крові та (або) її компонентів, на підставі посвідчення донора крові та (або) її компонентів або на підставі довідки, що видається донору за місцем медичного обстеження чи давання крові та (або) її компонентів, суб`єктів господарювання, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, у тому числі виготовленими самостійно, в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів в міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспортному засобі, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах;
перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішнього сполучення (приміському, міському, регіональному та дальньому). Дозволяється здійснення акціонерним товариством "Українська залізниця" окремих пасажирських рейсів у внутрішньому залізничному сполученні, рішення щодо яких приймається в кожному окремому випадку за погодженням з Міністерством інфраструктури, а також окремих пасажирських рейсів у міжнародному залізничному сполученні, рішення щодо яких приймається в кожному окремому випадку за погодженням з Міністерством інфраструктури, Міністерством закордонних справ та Адміністрацією Державної прикордонної служби;
самовільно залишати місця обсервації (ізоляції).
Крім того, Порядком проведення протиепідемічних заходів, пов`язаних із самоізоляцією осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020р. N211, визначено, що особами, які потребують самоізоляції, є:
1) особи, які мали контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19, крім осіб, які під час виконання службових обов`язків використовували засоби індивідуального захисту відповідно до рекомендацій щодо їх застосування;
2) особи, щодо яких є підозра на інфікування, або особи, які хворіють на COVID-19 в легкій формі та не потребують госпіталізації;
3) особи, що дали згоду на самоізоляцію з використанням електронного сервісу "Дій вдома" Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - система) до перетину державного кордону або контрольних пунктів в`їзду на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї;
4) особи, які досягли 60-річного віку, крім державних службовців і працівників державних органів та органів місцевого самоврядування, народних депутатів України та депутатів місцевих рад, суддів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, а також осіб, які здійснюють заходи, пов`язані з недопущенням поширення COVID-19, забезпечують діяльність підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, які:
провадять діяльність та надають послуги в галузях енергетики, хімічної промисловості, транспорту, у сферах інформаційно-комунікаційних технологій, електронних комунікацій, у банківському та фінансовому секторах, оборонній промисловості;
надають послуги у сферах життєзабезпечення населення, зокрема у сферах централізованого водопостачання, водовідведення, постачання електричної енергії і газу, виробництва продуктів харчування, сільського господарства, охорони здоров`я;
є комунальними, аварійними та рятувальними службами, службами екстреної допомоги населенню;
включені до переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
є об`єктами потенційно небезпечних технологій і виробництв.
Крім того, Рада суддів України рекомендувала у період з 16 березня до 3 квітня 2020р. встановити особливий режим роботи судів України, в тому числі роз`яснити громадянам можливість відкладення розгляду справ у зв`язку із карантинними заходами та можливість розгляду справ в режимі відеоконференції (Лист Ради суддів України від 16.03.2020р, адресований Верховному Суду, Вищому антикорупційному суду, місцевим та апеляційним судам).
Розпорядженням голови Господарського суду Львівської області від 16.03.2020р. №5 Про організацію роботи суду в період карантину з метою запобігання виникненню та поширенню гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, підтримуючи позицію Голови Ради суддів України щодо карантинних заходів, викладену в публічній заяві від 11.03.2020 року та беручи до уваги Постанову Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 року Про запобігання поширенню та території України коронавірусу COVID-19 , Голова суду розпорядився н а період з 16.03.2020 року по 03.04.2020 року встановити особливий режим роботи Господарського суду Львівської області, згідно з яким роз`яснювати громадянам можливість відкладення розгляду справ у зв`язку із карантинними заходами та можливість розгляду справ в режимі відеоконференцій; при можливості здійснювати судовий розгляд справ без участі сторін.
Окрім того, вказаним розпорядженням рекомендовано громадянам всі необхідні документи (позовні заяви, заяви, скарги, відзиви, пояснення, клопотання тощо) надавати суду в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі Електронний суд , поштою, факсом або іншими дистанційними засобами зв`язку; Учасникам судових засідань подавати до суду заяви про розгляд справ у їхній відсутності за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до статті 11 розділу I Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) внесено зміни та доповнення до Господарського процесуального кодексу України.
Так, У Господарському процесуальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., N 48, ст. 436):
2) статтю 197 після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
"4. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), учасники справи можуть брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Підтвердження особи учасника справи здійснюється із застосуванням електронного підпису, а якщо особа не має такого підпису, то у порядку, визначеному Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" або Державною судовою адміністрацією України".
У зв`язку з цим частини четверту - одинадцяту вважати відповідно частинами п`ятою - дванадцятою;
3) розділ X "Прикінцеві положення" доповнити пунктом 4 такого змісту:
"4. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)".
При цьому суд зазначає, що згідно ч.4 ст.13 ГПК України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ч.5 ст.197 ГПК України ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 11, 120, 121, 175, 234, 235, 339, 340, 341 ГПК України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Прийняти скаргу до розгляду в частині вимог про:
- визнання неправомірними дій приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. із скерування 16.04.2020р. заявки до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область, Жидачівський район, с.Новосільці, вул. Польова , 1 за початковою вартістю 5826000грн.;
- зобов`язання приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Білого А.М. відкликати заявку від 16.04.2020р. до ДП СЕТАМ про реалізацію арештованого майна, а саме будівель та споруд за адресою: Львівська область, Жидачівський район, с.Новосільці, вул.Польова, 1 за початковою вартістю 5826000грн.
2. Відмовити у прийнятті до розгляду скарги Фермерського господарства Любомир-МГ від 29.04.2020р. б/н (вх. №1061/20 від 04.05.2020р.) в частині вимоги про зупинення виконання на підставі наказу №914/1054/19 від 16.10.2019р., виданого Господарським судом Львівської області.
3. Розгляд скарги в судовому засіданні призначити на 18.05.2020 о 11:00 год.
Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Львівської області за адресою: м.Львів, вул.Личаківська, 128. Інформація про номер зали судового засідання буде розміщена на дошці оголошень суду.
4. Явка повноважних представників Учасників процесу в судове засідання не визнається обов`язковою .
5. Учасники судового процесу вправі:
надати письмові пояснення, в яких вказати:
- уточнену позицію кожного учасника справи щодо скарги із врахуванням обставин, що досліджуються в судовому засіданні;
- надати нормативно і документально підтверджену оцінку позиції протилежної сторони;
- вказати обставини, які на думку представників учасників судового процесу, мають бути дослідженні в ході судового розгляду скарги на дії Органу ДВС чи приватного виконавця для підтвердження або спростування зазначених у скарзі доводів;
надати:
- нормативно та документально підтверджене обґрунтування своєї правової позиції з посиланням по кожному належному та допустимому доказу, що долучені до скарги, а також усі норми чинного законодавства України, що регулюють спірні правовідносини;
- оригінали доказів, для дослідження в судовому засіданні, копії яких долучені до матеріалів справи та на які має місце посилання в поданих учасниками справи до суду заявах;
Заявнику (Боржнику, Відповідачу):
- надати письмові пояснення та всі докази в обґрунтування правової позиції по суті скарги (оригінали для огляду в судовому засіданні, належним чином завірені копії для долучення до матеріалів справи) та докази надіслання (надання) таких документів іншим учасникам судового процесу;
Стягувачу (Позивачу):
- надати пояснення (відзив) на скаргу і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти скарги; одночасно надіслати іншим Учасникам судового процесу копію відзиву та доданих до нього документів, докази такого надіслання (надання) надати суду;
Приватному виконавцю виконавчого округу Львівської області Білому Андрію Миколайовичу в строк до 14.05.2020р.:
- надати документально та нормативно обґрунтовані письмові пояснення на скаргу і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків та докази надіслання (надання) іншим Учасникам справи письмових пояснень.
Учасники справи вправі:
- з метою отримання процесуальних документів в електронному вигляді зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (створити поштову скриньку електронного суду), розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua та подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді по конкретній справі, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України;
- всі необхідні документи (позовні заяви, заяви, скарги, відзиви, пояснення, клопотання тощо) надавати суду в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі Електронний суд , поштою, факсом або іншими дистанційними засобами зв`язку;
- подавати до суду заяви про розгляд справ у їхній відсутності за наявними у справі матеріалами;
- під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), учасники справи можуть брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Підтвердження особи учасника справи здійснюється із застосуванням електронного підпису, а якщо особа не має такого підпису, то у порядку, визначеному Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" або Державною судовою адміністрацією України".
6. Приватному виконавцю виконавчого округу Львівської області Білому Андрію Миколайовичу в строк до 14.05.2020р.:
- надати матеріали виконавчого провадження ВП №60633492 (оригінали для огляду в судовому засіданні, належним чином завірені копії для долучення до матеріалів справи);
7. Ухвала набирає законної сили в порядку та строк, передбачені ст.235 ГПК України.
8. Ухвала не підлягає оскарженню.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.
Суд інформує сторін про те, що за приписами ст.6 Господарського процесуального кодексу України, у господарських судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Детальнішу інформацію про переваги Електронного суду можна отримати на сторінці Господарського суду Львівської області на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, а саме: https://lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.
При цьому суд зазначає, що при вирішенні питання щодо процесуальних строків застосовуються положення, передбачені п.3 ч.11 розділу I Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) .
Суддя Фартушок Т. Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2020 |
Оприлюднено | 08.05.2020 |
Номер документу | 89108622 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Фартушок Т. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні