№ 2-а-138/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2008 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючого судді Дзюба Н.О.
при секретарі Мумчан Г.П.
за участю
позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2004-2008 pp., -
ВСТАНОВИВ:
25 вересня 2008 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2004-2008 роки.
Він обґрунтовував свої вимоги тим, що у відповідності до ст. 7 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» має статус інваліда війни. Згідно ч. 5 ст.13 цього закону щорічно до 5 травня інвалідам війни третьої групи виплачується разова грошова допомога в розмірі семи мінімальних пенсій за віком. Відповідач ухиляється від сплати йому вказаних коштів в повному обсязі, сплативши цю грошову допомогу в розмірах, встановлених відповідними законами про державний бюджет України: в 2004 році - 130 грн., в 2005 та 2006 роках - по 270 грн., в 2007 році - 300 грн., в 2008 році - 350 грн. Оскільки розмір цих виплат не відповідає розміру мінімальної пенсії за віком у відповідні періоди, просив визнати вказані дії відповідача протиправними та стягнути на його користь недоотриману щорічну разову грошову допомогу за 2004-2008 роки в розмірі 11602 грн. у відповідності до наведених в позові розрахунків.
Ухвалою суду від 13 жовтня 2008 року, до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача залучено Головне управління Державного Казначейства України в Донецькій області.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги, посилаючись на ті ж обставини, що і в позовній заяві, а також пояснив, що в позовній заяві ним неправильно зазначений розмір мінімальної пенсії за 2004 рік, яка складає 168 грн., а не 268 грн., як вказано у позові. Таким чином розмір недоотриманої ним грошової допомоги за 2004 рік складає 1046 грн. (1176 грн. - 130 грн.)
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що Міністерство праці та соціальної політики України відповідно до законів України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік та ч. 7 п. 8 Положення про Міністерство праці та соціальної політики України затвердженого Указом Президента України від 30 серпня 2000 року № 1035/2000 є головним розпорядником коштів за
програмою "Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни", виходячи з лімітних асигнувань по зазначеній виплаті затверджується кошторис , відповідно до якого в подальшому проводиться виплата і на підставі чого позивачу була сплачена в розмірах: 2004 рік - 130 грн., 2005 рік - 270 грн., 2006 рік - 270 грн., 2007 рік - 300 грн., 2008 рік - 350 грн., і підстав для задоволення вимог позивача в цій частині немає.
Представник заінтересованої особи в судове засідання не з'явився, надав суду письмову заяву, в якій просив справу розглянути за його відсутності, позов не визнає.
Заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є інвалідом ЧАЕС 3 групи, що підтверджується копією посвідчення серії Є № 025382 від 14.07.2005 року (а.с. 4).
У відповідності до ст. 7 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» позивач ОСОБА_1 є інвалідом війни, до яких належать особи, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.
Частиною 5 статті 13 цього закону (в редакції, яка діяла до 28 грудня 2007 року) передбачено, що щорічно до 5 травня інвалідам війни третьої групи виплачується разова грошова допомога в розмірі семи мінімальних пенсій за віком.
Законами України «Про Державний бюджет України» на 2004-2007 роки була зупинена на відповідні роки дія частини 5 ст. 13 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України» на 2008 рік було внесено зміни до частини 5 ст. 13 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Разова грошова допомога за 2004 рік в розмірі 130 грн. встановлена ст. 44 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2004 рік»; разова грошова допомога за 2005-
2006 роки в розмірі 270 грн. встановлена ст. 30 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет
України на 2005 рік» та ст. 30 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2006
рік»; разова грошова допомога за 2007 рік в розмірі 300 грн. встановлена ст. 29 ОСОБА_4
України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», разова грошова допомога за 2008 рік
в розмірі 350 грн. встановлена постановою КМУ від 12.03.2008 року № 183.
ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради позивачу виплачена така допомога: у 2004 році - 130 грн., у 2005-2006 роках - по 270 грн.; у
2007 році - 300 грн., у 2008 році - 350 грн. (а.с. 6-7).
З огляду на викладений вище в рішенні аналіз застосування законодавства, суд вважає, що дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради щодо виплати щорічної разової грошової допомоги інваліду війни ОСОБА_1 слід визнати протиправними лише при виплаті такої допомоги за 2004 рік, 2007 рік та 2008 рік.
При цьому суд керується: рішенням Конституційного Суду України № 20-рп/2004 від 1 грудня 2004 року, згідно з яким визнана такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною) стаття 44 ОСОБА_4 України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", якою встановлено, що у 2004 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до ОСОБА_4 України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" здійснюється у таких розмірах: інвалідам війни III групи - 130 гривень; рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року, згідно з яким визнана такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною): стаття 29 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», за якою у 2007 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» здійснюється у таких розмірах: інвалідам третьої групи - 300 гривень; пункт 13 статті 71 цього ж закону, яким зупинено на 2007 рік дію частини п'ятої ст.13 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, яким зміни, внесені ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України» на 2008 рік» до частини 5 ст. 13 ОСОБА_4 України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та встановлено розмір щорічної разової допомоги інвалідам третьої групи - 350 гривень, визнані неконституційними, тому Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на теперішній час є дійсним в редакції, яка діяла до 28 грудня 2007 року.
ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2006 рік», що стосуються виплати щорічної разової грошової допомоги інвалідам війни, до теперішнього часу не визнані Конституційним судом України неконституційними, і підстав для визнання дій відповідача в цій частині протиправними немає.
Відповідно до Положення ОСОБА_4 України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, тобто з 1 грудня 2004 року, а ст. 17-1 ОСОБА_4 України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" передбачено отримання разової грошової допомоги до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги, але суд вважає що позивач на підставі рішення Конституційного Суду України від 1 грудня 2004 року має право на дополучення недоотриманої допомоги за 2004 рік.
Таким чином, з урахуванням вже отриманої позивачем разової грошової допомоги у 2004 році, розмір недоотриманої ним такої допомоги складає 1046 грн. (168грн.х7) -(130грн), у 2007 році, розмір недоотриманої ним такої допомоги у цьому році складає 2542 грн. (406грн.х7) - (300грн.), та у 2008 році розмір недоотриманої разової грошової допомоги складає 3017 грн. (481 грн.х7) - (350 грн.).
Визнавши вказані вище дії відповідача протиправними, слід зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради сплатити позивачу цю суму за рахунок Державного бюджету.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256, якою затверджений Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів). Таким чином, відповідач - ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, є головним розпорядником коштів місцевого бюджету за рахунок субвенцій з державного бюджету.
Відповідно до ст. 48 спеціального ОСОБА_4 та приписів п.п. 1-3 Порядку використання коштів Державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 936 від 20.09.2005 року у управління праці та соціального захисту населення з'явився обов'язок щодо реалізації механізму фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення щодо, зокрема, пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Суд вважає, звернення позивача з позовними вимогами до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення щодо стягнення недоотриманої щорічної разової грошової допомоги інваліду війни є обґрунтованими і саме відповідач ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради зобов'язаний сплатити за рахунок Державного бюджету недоплачені суми допомоги, оскільки статтею 63 спеціального ОСОБА_4 фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього ОСОБА_4, здійснюється за рахунок Державного бюджету України і ОСОБА_3 є розпорядником коштів Держ'авного бюджету України.
Крім того, суд вважає, що відповідач не пропустив строк давності при поданні позову, так як частиною 1 ст. 76 ОСОБА_4 України "Про використовування ядерної енергії та
радіаційну безпеку" від 08.02.1995 року № 39/95-ВР передбачено, що право на подання позову про відшкодування ядерної шкоди, заподіяної життю і здоров'ю особи, не обмежується строком давності.
Керуючись ст.ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2004-2008 pp. задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради щодо недоплати щорічної разової грошової допомоги ОСОБА_1, як інваліду війни за 2004, 2007, 2008 роки.
Зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради за рахунок Державного бюджету сплатити на користь ОСОБА_1 недоотриману щорічну разову грошову допомогу інваліду війни за 2004 рік в розмірі 1046 (одну тисячу сорок шість) грн., за 2007 рік в розмірі 2542 (дві тисячи п'ятсот сорок дві) грн., за 2008 рік в розмірі 3017 (три тисячі сімнадцять) грн., а всього в розмірі 6605 (шість тисяч шістсот п'ять) грн. і шляхом перерахування з розрахункового рахунку № 35214011001529 в УДК м. Костянтинівка Донецької області, КПК 2501150, КЕКВ 1341, МФО 834016, ОКПО 03197428.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Костянтинівський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня складення постанови суду в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з направленням її копії до апеляційної інстанції, або в порядку ч.5 ст.186 КАС України.
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2008 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 8911589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дзюба Н.О.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Черкова Н.Т.
Адміністративне
Алуштинський міський суд Автономної Республіки Крим
Лантратова А.І.
Адміністративне
Алуштинський міський суд Автономної Республіки Крим
Лантратова А.І.
Адміністративне
Алуштинський міський суд Автономної Республіки Крим
Лантратова А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні