Постанова
від 13.10.2008 по справі 2-а-128/08
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

№2-a-128 /08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2008 року. Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого    судді     Божини Л.І.

при секретарі     Кордонської Л.А.

за участю

позивача     ОСОБА_1

представника відповідача УПСЗН     ОСОБА_2

Костянтинівської міської ради

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_3 праці і соціального   захисту населення Костянтинівської міської ради про   стягнення недоотриманої суми разової грошової допомоги до 9 травня   за 2004-2007 роки, третя особа -Головне управління Державного казначейства України в Донецької області на стороні відповідача , суд

ВСТАНОВИВ:

23 вересня 2008 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про стягнення недоотриманої суми разової грошової допомоги до 9 травня за 2004-2007 роки .

Позивач ОСОБА_1 обгрунтував свої вимоги за наступним: він є інвалідом 2 групи з 2004 року і знаходиться на обліку УПСЗН Костянтинівської міської ради Донецької області і відповідно до ст.7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" йому повинні були виплатити до Дня Перемоги одноразову грошову допомогу в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком , а саме в розмірі за 2004 рік -2096 грн., а виплатили - 160грн.00 коп., за 2005 рік- 2656, 00 грн., а виплатили 330 грн., за 2006 рік - 2872, 00 грн., а виплатили -330 грн., за 2007 рік- 3248, 00 грн., а виплатили - 360грн.

На його заяву від 19лютого 2008 року про перерахування вказаних сум, відповідач- Управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради відмовив , посилаючись на те , що вказана допомога виплачена йому на підставі Законів України про державні бюджети на 2004, 2005, 2006, 2007 роки, якими встановлені розмірі разової грошової допомоги до Дня Перемоги , але він з цим не згоден і вважає , що відповідач порушив норми Закону України "Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту" , а також грубо порушив норми Конституції України і просив стягнути на його користь недоотриману разову грошову допомогу до Дня Перемоги за 2004-2007 рік в розмірі 9692 грн.00 коп..

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 підтримав свої позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позові.

Представник відповідача позов не визнала, посилаючись на те , що відповідач-УПСЗН Костянтинівської міської радиі є бюджетною установою , яка за своїми функціями здійснює нарахування та виплату вказаних допомог відповідно до діючого законодавства в межах затверджених кошторисом асигнувань на зазначені витрати. Других коштів відповідач не має і тому вважає , що їх дії були правомірні. Крім того, представник відповідача вважає , що позивач пропустив строк давності при поданні позову на підставі ст.99 КАС України

Представник третьої особи-Головного управління державного казначейства України в Донецької області-Бутрим О.М. надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, позов не визнав і просив в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення позивача , відповідача, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є інвалідом ЧАЄС 2 групи і має пільги , встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни , згідно посвідчення, серія Б № 397104, яке діє безстроково.(а.с.8)

У відповідності до ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» позивач ОСОБА_1. є інвалідом війни, до яких належать особи, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Суд вважає , що стосовно вимог позивача про недоплату разової грошової допомоги до 9 травня  за 2004-2007 роки , позов підлягає задоволенню за 2004, 2007 роки.

Відповідно до ст.7 Закону України " Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту" інваліду 2 групи унаслідок захворювання , узв'язку з участю у ліквідації наслідкив аварії на ЧАЄС у 1986 році передбачена разова грошова допомога  до Дня Перемоги    в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, а саме : за

2004     рік (168 грн.-мінімальна пенсія за віком .х5)= 1344 грн.- 160грн.00 коп.розмір допомоги , яка не виплачена

відповідачем = 1184 грн.00 коп.;за 2007 рік (410, 06 грн.-мінімальна пенсія за віком х 8) = 3280 грн.48 коп. - 360

грн. -розмір допомоги , яка не виплачена відповідачем =2920грн 48 коп, а всього 4104грн.48коп., яка підлягає

стягненню з відповідача ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради.

Суд вважає , що відповідач неправомірно недоплачував позивачу разову грошову допомогу доДня Перемоги за2004, 2007 роки ї відмовив у перерахуванні і виплати не донарахованих сум, а саме разової грошової допомоги до Дня Перемоги в розмірі 4104 грн. 48коп. Своєю відмовою відповідач порушив норми Конституції України та Закон України " Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ", так як рішеннями Конституційного Суду України: від 1 грудня 2004 року, від 9липня 2007 року встановлено, " що зупинення законом про Державний бюджет України дії інших законів України щодо надання пільг, компенсацій і гарантій , внесення змін до інших законів України, встановлення іншого(додаткового) правового регулювання відносин , ніж передбачено законами України є не констітуційними. Закон про Держбюджет є основним фінансовим документом держави. Через своє спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя. Конституція України не надає закону про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законов.Законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина."

Але при цьому суд враховує, що відповідно до Закону України " Про державний бюджет України на

2005     рік", було встановлено , що в 2005 році виплата щорічної разової допомоги до 9 травня відповідно до

Закону України "Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту" здійснюється інвалідам війни 2

групи в розмірі 320 грн., Констітуційний суд України до дійсного часу не визнав не констітуційними

положення ст.30(34) Закону України " Про державний бюджет України на 2005 рік".

Також у 2006 році дія ч.5 ст.13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту " була зупинена на 2006 рік в частини виплати визначення розміру виплат щорічної грошової допомоги інвалідам війни згідно з Законом України "Про державний бюджет України на 2006 рік" від 20 грудня 2005 року, яким встановлено, що в 2006 році виплата щорічної разової допомоги здійснюється інвалідам війни 2 групи в розмірі 320грн. Позивачу ОСОБА_1Я була виплачена щорічна разова допомога за 2005, 2006 роки на підставі вищевказаного.

На підставі вищевказаного , суд вважає, що відповідач неправомірно відмовив позивачу у перерахуванні щорічної одноразової грошової допомоги до 9 травня за 2004, 2007роки і тому слід зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради сплатити позивачу недоплачені суми компенсації на оздоровлення за рахунок Державного бюджету за 2004, 2007 роки.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256, якою затверджений Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів). Таким чином, відповідач - ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради є головним розпорядником коштів місцевого бюджета за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Відповідно до ст. 48 спеціального Закону та приписів п.п.1-3 Порядку використання коштів Державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 936 від 20.09.2005 року у управління праці та соціального захисту населення з'явився обов'язок щодо реалізації механізму фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення щодо, зокрема, пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Суд вважає, звернення позивача з позовними вимогами до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради щодо стягнення недоотриманої щорічної одноразової грошової допомоги до 9 травня інваліду війни є обґрунтованими і саме ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради зобов'язано сплатити за рахунок Державного бюджету недоплачені суми допомоги, оскільки статтею 63 спеціального Закону фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок Державного бюджету України і ОСОБА_3 праці та соціального захисту

населення Костянтинівської міської ради Донецької області   є розпорядником коштів Державного бюджету України.

Крім того , суд вважає , що позивач не пропустив строк давності при поданні позову , так як частиною 1 ст.76 Закону України "Про використування ядерної енергії ра радіаційну безпеку" від 8 лютого 1995 року №39\95-ВР передбачено, що право на подання позову про відшкодування ядерної шкоди, заподіяної життю і здоров'ю особи , не обмежується строком давності. Позивач ОСОБА_1 є постраджалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, став інвалідом 2 групи у зв'язку з участю у ліквідації наслідків на ЧАЄС у 1986 року.

Керуючись      ст.ст.11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради за рахунок Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 недоотриману разову грошову допомогу до 9 травня   за 2004, 2007 роки в сумі 4104( чотири тисячи сто чотири)грн.48 коп.

В останній частини позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в Апеляційний адміністративний суд Донецької області через Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області шляхом подачі в 10 денний строк з дня складення постанови суду в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги , з направленням її копії до апеляційного суду або в порядку ч.5ст. 186 КАС України.

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення13.10.2008
Оприлюднено14.05.2010
Номер документу8911597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-128/08

Ухвала від 15.04.2009

Адміністративне

Червоногвардійський районний суд м.Макіївки

Заставенко М.О.

Постанова від 15.10.2008

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тимченко О.О.

Постанова від 20.03.2008

Адміністративне

Згурівський районний суд Київської області

Денисенко Н.О.

Ухвала від 27.03.2008

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Гейруш В.Б.

Постанова від 13.10.2008

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Божина Л.І.

Постанова від 25.07.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

Ухвала від 25.11.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Смілянець Е.С.

Постанова від 24.12.2008

Адміністративне

Старовижівський районний суд Волинської області

Кузьмінець О.М.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Новомиколаївський районний суд Запорізької області

Вдовенко В.О.

Ухвала від 04.12.2008

Адміністративне

Ямпільський районний суд Сумської області

Воловик Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні