КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/233/20
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Віксол" до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Віксол" звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить:
- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення № 00000403200, винесене 16.10.2019 року Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю ВІКСОЛ , код ЄДРПОУ 39016270, штрафних санкцій у сумі 742 025,16 грн.;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області сплачений Товариством з обмеженою відповідальністю Віксол , (код ЄДРПОУ 39016270, адреса: 27502, Кіровоградська область, м. Світловодськ, вул. Димитрова, б. 1, кімната. 8), сплачений судовий збір у розмірі 11 130 грн. 39 коп.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що уповноваженими особами Головного управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області проведено фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Віксол , код ЄДРПОУ 39016270, з питань дотримання вимог законодавства України у сфері виробництва та обігу товару (продукту) Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція за період з 14.05.2019 по 11.09.2019. За результатами даної перевірки складено акт № 16/11-28-40-01/39016270 від 20.09.2019, на підставі якого, відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення. З даним податковим повідомленням- рішенням позивач не погодився та оскаржив їх в адміністративному порядку на підставі пункту 56.3 статті 56 Податкового кодексу України до ДПС України. Рішенням ДПС України Про результати розгляду скарги (№ 14935/6/99-00-08-05-05 від 28.12.2019) скаргу ТОВ Віксол залишено без задоволення, а податкове повідомлення -рішення - без змін. Позивач вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є неправомірним, а тому підлягає скасуванню у повному обсязі.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 січня 2020 року, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні (а.с.1-2).
26 лютого 2020 року ухвалою суду задоволено клопотання представників сторін та відкладено розгляд підготовчого судового засідання (а.с.152-153).
12 березня 2020 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в судовому засіданні (а.с.184).
27 березня 2020 року ухвалою суду задоволено клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи у зв`язку із запровадженням на території України карантину (а.с.194).
13.02.2020 (вх.№ 2579) представником відповідача до суду надано відзив на позовну заяву в якому зазначено, що позовні вимоги не визнаються в повному обсязі та просить відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що оскільки реалізована позивачем "Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" класифікується саме у товарній підкатегорії УКТЗЕД 2710 19 11 20 в залежності від вмісту сірки, тому на порушення п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України було здійснено операцію з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податків (а.с.140-141).
06.03.2020 (вх. № 4306) представником позивача до суду надано відповідь на відзив (а.с.178-180).
Представники сторін до суду надали клопотання про розгляд справи без їхньої участі. На підставі наданих сторонами клопотань, суд вирішив подальший розгляд справи продовжити в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом (пункт 10 частини першої статті 4 КАС України).
Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що ТОВ Віксол є юридичною особою, основний вид діяльності оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (а.с.131-132).
06 лютого 2019 року між ТОВ Віксол , як покупцем, та ТОВ АЛЕКСПРОМ , як постачальником, було укладено договір поставки № 7/19, відповідно до якого постачальник зобов`язувався постачати покупцю Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнову фракцію , іменовану надалі товар (а.с.30-32).
Вказані господарські операції у повній мірі підтверджено первинними документами та не заперечуються відповідачем (а.с.33-66).
Судом встановлено, що 20.09.2019 на підставі наказу про проведення фактичної перевірки від 10.09.2019 № 55, направлень від 10.09.2019 № 63 та від 10.09.2019 №64 виданих ГУ ДПС у Кіровоградській області, проведено фактичну перевірку ТОВ Віксол код ЄДРПОУ 39016270 по питанню дотримання вимог законодавства України у сфері виробництва та обігу товару (продукту) "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" за період з 14.05.2019 по 11.09.2019.
За результатами перевірки складено акт № 16/11-28-40-01/39016270 від 20.09.2019, яким встановлено порушення ТОВ Віксол (код ЄДРПОУ 39016270) вимог підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України в частині порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах (здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального у періоді з 14.05.19 по 20.05.19) (а.с.13-17).
На підстав акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення - рішення від 16.10.2019 №00000403200, яким до ТОВ "Віксол" застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 742025,16 грн. (а.с.19).
Дане податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в адміністративному порядку на підставі пункту 56.3статті 56 Податкового кодексу України до ДПС України.
Рішенням ДПС України № 14935/6/99-00-08-05-05 від 28.12.2019 Про результати розгляду скарги скаргу ТОВ Віксол залишено без задоволення, а податкове повідомлення -рішення - без змін (а.с.22-24).
Позивач не погодився із зазначеним податковим повідомленням - рішенням та оскаржив його до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.
Перелік підакцизних товарів та ставки, за якими обчислюється акцизний податок визначено пунктом 215.3 статті 215 Податкового кодексу України. Зокрема, до підакцизних товарів віднесено "середні дистиляти": 2710 19 11 10, 2710 19 11 20, 2710 19 11 90 (для специфічних процесів переробки).
Статтею 67 Митного кодексу України передбачено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Для цілей митного оформлення класифікація товарів, наданих до митного оформлення, здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД - товарної номенклатури Митного тарифу України, затвердженої Законом України від 19 вересня 2013 року №584-VII Про Митний тариф України .
Товарна номенклатура Митного тарифу України складається з трьох складових частин - Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів та груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань ТН (розділ, група - два знаки, позиція - чотири знаки, підпозиція - шість знаків, категорія - вісім знаків, підкатегорія десять знаків) та їх цифрове позначення - код товарів).
Згідно з пунктом 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій.
Відповідно до пункту 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, категоріях і підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищенаведених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації.
Пунктом 2 (b) Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД встановлено, що класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
За правилом 3 (а) у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (ргіmа fасіе) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.
Відповідно до правила З (b) у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (ргіmа fасіе) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (а), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати.
Таким чином, зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої товарної підкатегорії слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.
Аналогічного висновку дійшов Верховний суд у постановах від 22.04.2019 по справі № 826/8970/16 та від 31.05.2019 по справі № П/811/771/16.
Як вбачається з пояснень представника відповідача, підставою для проведення перевірки ТОВ Віксол став лист Департаменту адміністрування митних платежів та митно - тарифного регулювання від 25.02.2019 № 483/99-99-19-03-03-18, відповідно до змісту якого "Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" класифікується у товарній позиції 2710 як середній дистилянт для специфічних процесів переробки в одній з товарних підкатегорій залежно від вмісту сірки (2710191110; 2710191120; 2710191190). Для однозначної класифікації продукту на рівні підкатегорії необхідна інформація щодо конкретного показнику масової частки сірки у продукті.
При цьому, у зазначеному листі міститься посилання на лист ДП Науково-дослідний інститут нафтопереробної та нафтохімічної промисловості "МАСМА" від 19.02.19 №14, який відповідачем суду не надано.
Разом з тим, згідно листа ТОВ "Алекспром" від 22.04.2019 № 4/220419, яке є виробником спірних нафтопродуктів, "Суміші вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009, відноситься до коду УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 та не відноситься до підакцизної групи товарів (а.с.27).
Відповідно до висновку експерта Сумської торгово - промислової палати № С5-38 від 05.09.2012 "Суміші вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" використовується для подальшого фракціонування та для інших нафтохімічних виробництв і відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009 та коду УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 (а.с.29).
Згідно сертифіката відповідності АА №000281 від 25.06.2018, виданого Органом з сертифікації нафтопродуктів та систем якості "МАСМА - СЕПРО" "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", вироблена ТОВ "Алекспром" відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009 (а.с.28).
З огляду на подані позивачем докази та зазначені норми суд вважає, що ТОВ Віксол правомірно класифіковано придбану та реалізовану "Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" за кодом УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 (нафта або нафтопродукти сирi, одержанi з бiтумiнозних порiд (мiнералiв): - iншi) на підставі висновку експерта та інформації, отриманої від виробника нафтопродуктів.
При цьому, відповідач, класифікуючи зазначену суміш нафтопродуктів за кодом 2710 19 11 20, не здійснював відбирання зразків, не вживав заходів для проведення експертизи нафтопродуктів, тобто, здійснив класифікацію лише за назвою товару.
ГУ ДПС у Кіровоградській області помилково класифікувало нафтопродукти за критерієм масової частки сірки, оскільки згідно пояснень до групи 27 Митного тарифу України віднесення товарів категорії 2710 19 11 - 2710 19 29 здійснюється не на підставі визначення масової частки сірки, а на підставі визначення температури перегонки.
Згідно додаткової примітки до товарної позиції 2710 (с) термін "середні дистиляти" (товарні категорії 2710 19 11 - 2710 19 29) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 90 об.% яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210 °С і 65 об.% або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 250 °С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86).
При цьому з паспортів якості №603 від 16.05.2019, № 659 від 21.05.2019, № 582 від 14.05.2019, № 657 від 21.05.2019, № 673 від 22.05.2019, № 688 від 23.05.2019, №717 від 25.05.2019, № 1175 від 15.07.2019, № 1179 від 15.07.2019№ вбачається, що температура перегонки 85 % суміші, придбаної позивачем у ТОВ "Алекспром", складає не вище 116 °С (а.с.36, 39, 42, 45, 48, 51, 54, 57, 60, 63, 66).
Таким чином, спірні нафтопродукти, вироблені ТОВ "Алекспром" за основним показником "температура перегонки" не відноситься до "середніх дистилятів".
Під час судового розгляду встановлено, що податковий орган не ставить під сумнів достовірність первинних документів чи їх відповідність вимогам чинного законодавства, зокрема, відсутність у них обов`язкових реквізитів, передбачених частиною 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .
Суд звертає увагу на те, що в Акті перевірки зазначено, що первинні документи були надані по даним операціям та порушень по їх оформленню не виявлено. Це свідчить про те що вказані документи складені у відповідності до вимог чинного законодавства.
Виходячи з наведених норм права та встановлених по справі дійсних обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем помилково та необґрунтовано віднесено "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", вироблену ТОВ "Алекспром" до товарної позиції 2710. Відтак, зазначена суміш не відноситься до підакцизних товарів згідно п.п. 215.3.4 п. 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, внаслідок чого підстави для застосування до ТОВ "Віксол" штрафних санкцій відсутні.
За приписами частини 1, 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Суд зазначає, що під час розгляду справи, було надано належну оцінку доказам, наданих позивачем та зібраних судом на підставі ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України та іншим обставинами, що спростовують позицію контролюючого органу про порушення позивачем вимог податкового законодавства щодо формування податкового кредиту.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У відповідності до зазначеної норми, при розгляді судом спору щодо правомірності рішення податкового органу, яким платнику податків визначені податкові зобов`язання, резюмується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, про неправомірність прийняття Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області податкового повідомлення-рішення від 16 жовтня 2019 року № 00000403200, а тому позовні вимоги, підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 11130,39 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.3).
Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
в и р і ш и в
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Віксол" (вул. Димитрова, 1, кім.8, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 39016270) до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул. В. Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 39393501) про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення № 00000403200, винесене 16.10.2019 року Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю ВІКСОЛ , код ЄДРПОУ 39016270, штрафних санкцій у сумі 742 025,16 грн.
Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Віксол" з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області судовий збір у сумі 11130,39 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Під час карантину, встановленого постановою Кабінетом Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, строки на апеляційне оскарження, визначені КАС України продовжуються на строк дії карантину.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2020 |
Оприлюднено | 12.05.2020 |
Номер документу | 89134261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні