Рішення
від 12.05.2020 по справі 640/18110/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/551

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2020 року м. Київ № 640/18110/18

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "СВР" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.08.2018р. Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "СВР" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.08.2018 року № 00009441402, №00009451402, № 00009461402.

Ухвалою суду від 07.11.2018 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.

24.11.2018 р. до суду надано відзив на позов.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "СВР" (02121, м. Київ, вул. Автопаркова, буд.7, код 39056443) зареєстроване в якості юридичної особи 16.01.2014 р., перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Дарницькому районі, Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Відповідно до ст. 20, 77, 82 Податкового кодексу України, плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 р., на підставі наказу від 05.06.2018 р. №9410 Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ "Торговий дім "СВР" (код 39056443) податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р., валютного - за період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 16.01.2014 р. по 31.03.2018 р., про що складено акт від 25.07.2018 р. №488/26-15-14-02-05/39056443.

Згідно з висновками акту перевірки встановлено порушення ТОВ "Торговий дім "СВР" -

п. 44.1, 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", П(С)БО 16 "Витрати", затвердженого наказом Мінфіну від 07.02.2013 р. №73, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 338 156 грн. , в т.ч., за 2015 р. - 7 740 грн., за 2016 р. - 145 367 грн., за 2017 р. - 170 525 грн., за І квартал 2018 р. - 14 524 грн.;

пп. "б" п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся, на загальну суму 259 195 грн. , в тому числі, за листопад 2016 р. - 41 954 грн., за листопад 2017 р. - 160 005 грн., за грудень 2017 р. - 57 236 грн.; та встановлено завищення суми податку на додану вартість, що відображається в р. 21 "Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду "Декларації з податку на додану вартість" на загальну суму 113 247 грн. , в т.ч. за березень 2018 р. - 113 247 грн.

До вказаних висновків контролюючий орган дійшов з огляду на наступне.

Перевіркою повноти декларування рядка 02 Декларацій "Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансових показниках відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності" за період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р.. встановлено його заниження на загальну суму 1 878 646 грн., в тому числі, за 2015 р. - 43 001 грн., за 2016 р. - 807 596 грн., за 2017 р. - 947 362 грн., за І квартал 2018 р. - 80 687 грн.

Перевіркою встановлено взаємовідносини ТОВ "Торговий дім "СВР" з -

ТОВ "ПОЛІМЕРПЛАСТТРЕЙД" (код 39688963), яке здійснювало постачання труб ПЕ80 згідно з видатковими накладними згідно з переліком на загальну суму 1 211 215, 11 грн., в т.ч. ПДВ 201 869 грн.

Зазначені суми включені ТОВ "Торговий дім "СВР" до складу витрат у відповідних періодах та відображені в бухгалтерському обліку; заборгованість станом на 31.03.2018 р. відсутня.

Головним слідчим управлінням НПУ проводиться досудове розслідування за фактами створення та придбання суб`єктів підприємницької діяльності (в тому числі, ТОВ "ПОЛІМЕРПЛАСТТРЕЙД") з метою прикриття незаконної діяльності, за ознаками злочину, передбаченого ч. та 1 ч.2 ст. 205 КК України, легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 209 КК України (30.07.2015 р. №12015000000000461);

ТОВ "УСК Україна" (код 40556456), яке здійснювало постачання будівельних матеріалів та санітарно-технічного обладнання згідно з видатковими накладними на загальну суму 649 848 грн., в т.ч. ПДВ 108 308 грн.

Зазначені суми включені ТОВ "Торговий дім "СВР" до складу витрат у відповідних періодах та відображені в бухгалтерському обліку; заборгованість станом на 31.03.2018 р. відсутня.

СУ ФР ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві знаходяться матеріали досудового розслідування, внесені 17.11.2017 р. до ЄРДР під №32017100060000104, за фактом фіктивного підприємництва за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України, в тому числі, і щодо ТОВ "УСК Україна";

ТОВ "САНТЕХСТАНДАРТ ЛТД" (код 41380690), яке здійснювало постачання будівельних матеріалів та санітарно-технічного обладнання згідно з видатковими накладними на суму 393 310, 6 грн., в т.ч. ПДВ 65 552 грн.

Зазначені суми включені ТОВ "Торговий дім "СВР" до складу витрат у відповідних періодах та відображені в бухгалтерському обліку; заборгованість станом на 31.03.2018 р. відсутня.

СУ ФР ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві знаходяться матеріали досудового розслідування, внесені 17.11.2017 р. до ЄРДР під №32017100060000104, за фактом фіктивного підприємництва за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України, в тому числі, і щодо ТОВ "САНТЕХСТАНДАРТ ЛТД".

З врахуванням викладеного контролюючий орган дійшов висновку про те, що не підтверджується реальність проведення господарських операцій позивача з вказаними контрагентами, їх документування в бухгалтерському обліку без отримання результатів таких операцій.

За період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р. ТОВ "Торговий дім "СВР" задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 10 829 988 грн.

Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2015р. по 31.03.2018 р. встановлено його завищення на загальну суму 259 195 грн., в тому числі, за листопад 2016 р. - 41 954 грн., за листопад 2017 р. - 160 005 грн., за грудень 2017 р. - 57 236 грн. та встановлено завищення суми податку на додану вартість, що відображається в р. 21 "Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду "Декларації з податку на додану вартість" на загальну суму 113 247 грн., в т.ч. за березень 2018 р. - 113 247 грн., за наслідками правовідносин позивача з вказаними вище контрагентами - ТОВ "ПОЛІМЕРПЛАСТТРЕЙД", ТОВ "УСК Україна" та ТОВ "САНТЕХСТАНДАРТ ЛТД".

За наслідками перевірки контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення від 08.08.2018 р.

№ 00009441402, згідно з яким за порушення п. 44.1, 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", П(С)БО 16 "Витрати", затвердженого наказом Мінфіну від 07.02.2013 р. №73, позивачу донараховано податок на прибуток на загальну суму 338 156 грн. та 82 604 грн. штрафних санкцій;

№00009451402, згідно з яким за порушення пп. "б" п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачу донараховнао податок на додану вартість на загальну суму 259 195 грн. та 64 799 грн. штрафних санкцій;

№ 00009461402, згідно з яким за порушення п. 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України позивачу визначено суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на загальну суму 113 247 грн.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "СВР" - вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними та просить їх скасувати з таких підстав.

Позивач зазначає, що в акті перевірки відсутня інформація щодо наявних вироків у кримінальних справах, в яких згадано його контрагентів - ТОВ "ПОЛІМЕРПЛАСТТРЕЙД", ТОВ "УСК Україна" та ТОВ "САНТЕХСТАНДАРТ ЛТД", позивач у вказаних кримінальних провадженням не згадується.

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України (в редакції станом на06.08.2018 р.) контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки-цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Згідно п.77.1, 77.2 ст. 77 Податкового Кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Документальна планова виїзна перевірка ТОВ "Торговий дім "СВР" (код 39056443) податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р., валютного - за період з 01.01.2015 р. по 31.03.2018 р., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 16.01.2014 р. по 31.03.2018 р., про що складено акт від 25.07.2018 р. №488/26-15-14-02-05/39056443, проведена відповідно до ст. 20, 77, 82 Податкового кодексу України, плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 р., на підставі наказу від 05.06.2018 р. №9410, тобто, з передбачених законодавством підстав.

Щодо висновків акту перевірки та оскаржуваних податкових повідомлень-рішень суд зазначає наступне.

Згідно з п. 44.1, 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Згідно з пп. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Згідно з п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Згідно зі ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно з пп. "б" п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198 до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання (будівництво , спорудження , створення ) необоротних активів (у тому числі у зв 'язку з придбанням та /або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та /або при передачі таких активів на баланс платника податку , уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності ).

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи).

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

В даному випадку підставою для висновку контролюючого органу про заниження позивачем сум податку на прибуток та додану вартість, завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту, стала наведена у акті перевірки інформація про контрагентів позивача ТОВ "ПОЛІМЕРПЛАСТТРЕЙД", ТОВ "УСК Україна" та ТОВ "САНТЕХСТАНДАРТ ЛТД", яка стала підставою для висновку про нереальність господарських відносин позивача з вказаними контрагентами.

При цьому, в акті перевірки містяться посилання лише на конкретні видаткові та податкові накладні щодо взаємовідносин з вказаними контрагентами, тоді як посилання на інші первинні документи відсутнє.

В свою чергу, позивачем до позовної заяви не додано копій первинних документів з вказаними контрагентами, не заявлено клопотання про їх витребування у зв`язку з неможливістю надати.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про відповідність перерахованих у акті перевірки господарських операцій вимогам законодавства незалежно від того, яку доказову силу мають матеріали кримінальних проваджень, посилання на які міститься в акті перевірки.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 12.05.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено13.05.2020
Номер документу89159729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18110/18

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 04.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Постанова від 04.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 12.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 04.10.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні