ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/611
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2020 року м. Київ № 640/21888/18
за позовомПриватного акціонерного товариства "Зеніт-Сервіс" до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві провизнання протиправними дій Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Приватне акціонерне товариство "Зеніт-Сервіс" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про визнання протиправними дій відповідача щодо формування та видачі витягу Витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:91:134:0028 ПрАТ "Зеніт-Сервіс" зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2.
Ухвалою суду від 27.12.2018 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.
18.01.2019 р. надано відзив на позов.
14.01.2019 р. відповідачем подано заяву про розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Ознайомившись з матеріалами справи та заявою, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Зеніт-Сервіс" (04050, м. Київ, вул. Глибочицька, 44, код 30438313), зареєстроване в якості юридичної особи 15.07.1999 р.; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Між товариством та Київською міською радою 11.02.2003 р. укладено договір оренди земельної ділянки, згідно з яким товариству передано у користування на умовах оренди земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:91:134:0028 терміном на 25 років розміром 0,8926 га, розташування: м. Київ, Шевченківський район, вул . Глибочицька, 44 , для експлуатації та обслуговування майнового комплексу у межах, які перенесені в натуру (на місцевість) і зазначені в плані, що є невід`ємною частиною цього договору.
Згідно з п. 2.2, 2.4 договору річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється в розмірі 2% від її грошової оцінки; зміна грошової оцінки земельної ділянки та її індексація провадиться без внесення змін та доповнень до договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
Згідно з п. 3 договору згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів КМДА від 12.11.2002 р. за №263 на час укладення договору грошова оцінка земельної ділянки становить 12 680 806 грн.
З метою визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:134:0028 товариство отримало Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 31.08.2015 р. №10763, згідно з яким коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) має змішане значення 2, 5 та 1,2, що відповідає значенню функціонального використання землі - землі комерційного використання (Кф-2,5) та землі виробництва (Кф-1,2).
Рішенням Київської міської ради було прийнято рішення №217/217 від 10.03.2016р. "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва".
Вказаним рішенням внесено зміни до додатка 3 (том І "Складання схем впливу локальних факторів, що характеризують місцезнаходження земельних ділянок міста Києва") до рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва", виклавши таблицю 2.1 в такій редакції, зокрема, визначено значення локальних коефіцієнтів місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
У зв`язку з вказаними змінами товариство звернулося до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві для отримання нового витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:91:134:0028 із зміненим значенням локальних коефіцієнтів місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Згідно з Витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.06.2018 р., згідно з яким коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) має значення 2 замість змішаного 2, 5 та 1,2.
У листі Головного управління Держгеокадастру у м. Києві від 10.09.2018 р. було роз`яснено, що новий Кф було присвоєно на підставі нового Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489.
Позивач - Приватне акціонерне товариство "Зеніт-Сервіс" - вважає дії щодо формування та видачі витягу Витягу від 26.06.2018 р. із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки протиправними з таких підстав.
В рішенні Київської міської ради від 03.07.2014 р. №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва", прийнятого на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та неселених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури та ЖКГ, Української академії аграрних наук від 27.01.2000 р. №18/15/21/11.
Згідно з вказаним Порядком №18/15/21/11 Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Згідно з додатком №2 (том І "Складання схем впливу локальних факторів, що характеризують місцезнаходження земельних ділянок міста Києва") до рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. №23/23) перебдачено види різного функціонувального використання в розрізі економіко-планувальних зон, у тому числі, землі комерційного використання (Кф-2,5), землі виробництва (Кф-1,2) та землі змішаного використання (розрахунково), а значення Кф 2 відсутнє.
Оскільки у рішенні Київської міської ради Кф2 відсутній, відповідач не мав права його використовувати та посилатися на протиправний акт - Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489, у якому такий коефіцієнт передбачений.
Також позивач посилається на порушення п. 5 р. ІІ Порядку №489, оскільки у Витягу відсутня інформація про код Класифікації видів цільового призначення земельної ділянки.
Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Відповідач посилається на обов`язковість застосування з 01.01.2017 р. Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489, що і було зроблено при видачі Витягу позивачу, тоді як посилання на Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та неселених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури та ЖКГ, Української академії аграрних наук від 27.01.2000 р. №18/15/21/11, що втратив чинність, є безпідставним.
Щодо відсутності інформації про код Класифікації видів цільового призначення земельної ділянки відповідач посилається на те, що з 01.01.2013 р. відповідна інформація може бути внесена до Державного земельного кадастру лише за заявою власника, тоді як згідно технічної документації по земельній ділянці її цільова призначення - землі промисловості, комерційного і громадського призначення, без визначення відповідного коду.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно зі ст. 1, 18, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 р. №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Технічна документація з бонітування ґрунтів економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. № 213.
Згідно з п.2-1 постанови №213 дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Згідно з п. 21 Методики №213 визначено формулу нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, і однією зі складових формули є Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489 затверджено новий Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, чинний з 01.01.2017 р.
Зокрема, згідно з п. 5 Порядку №489, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1), і в додатку №1 до Порядку "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)" відображено вказану Класифікацію з відповідними коефіцієнтами Кф.
Тобто, новий порядок не передбачає зменшуючих коефіцієнтів і передбачає коефіцієнт 2, 0 для земельних ділянок на яких розміщені комерційні об`єкти, що призводить до збільшення їх нормативної грошової оцінки.
В той же час, згідно з п. 1 Порядку №489 він визначає процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, і на його виконання орган місцевого самоврядування, в свою чергу, має провести та затвердити нормативну грошову оцінку земель населених пунктів.
В даному випадку це входить до повноважень Київської міської ради, яка відповідно до ст. 201 Земельного кодексу України, ст. 271, 288, 289 Податкового кодексу України, ст. 5, 13, 15, 18, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель", ст. 21 Закону України "Про державний земельний кадастр", ст. 9, 35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", ст. 16, 26, 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 18, 19, 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ", враховуючи рішення Київської міської ради від 25.12.2012 №713/8997 "Про проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва", попередньо прийняла рішення від 03.07.2014 р. №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва".
Оскільки станом на 26.02.2018 р. Київською міською радою не приймалася та не затверджувалася нова нормативна грошова оцінка земель м. Києва з врахуванням положень Порядку №489, територіальний орган Держгеокадастру не мав підстав використовувати Порядок №489 при виготовленні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку на звернення позивача.
Щодо посилання позивача на відсутність у Витягу коду Класифікації видів цільового призначення земельної ділянки, то позивач, посилаючись у позові на відповідне порушення, у прохальній частині позовних вимог відповідних вимог не заявляє, тому суд у вказаній частині не надає оцінку поясненням позивача.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З врахуванням викладеного оскаржувані дії відповідача не відповідають вимогам щодо обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у м. Києві щодо формування та видачі витягу Витягу від 26.06.2018 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:91:134:0028 ПрАТ "Зеніт-Сервіс" зі значенням Кф (коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки) - 2.
3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у м. Києві (03680, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 69 код 39802366) на користь Приватного акціонерного товариства "Зеніт-Сервіс" (04050, м. Київ, вул. Глибочицька, 44, код 30438313) 1762 грн. судового збору.
4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 12.05.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2020 |
Оприлюднено | 12.05.2020 |
Номер документу | 89159735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні